7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Aistė Račaitytė

Aistė Račaitytė

Po „Dogmos“

Pokalbis su „Medžioklės“ režisieriumi

Pirmą kartą Kanų kino festivalio konkurse Thomas Vinterbergas dalyvavo 1998-aisiais, kai jo filmas „Šventė“ („Festen“) pelnė Didįjį žiuri prizą. „Šventė“ laikoma pirmuoju judėjimo „Dogma ’95“ filmu. Pernai Kanuose pelnęs geriausio aktoriaus ir ekumeninės žiuri apdovanojimus, naujausias režisieriaus filmas „Medžioklė“ („Jagdten“) tarsi sugrįžta prie „Šventėje“ plėtotų temų. Filme pasakojama apie vaikų tvirkinimu apkaltintą darželio auklėtoją, kurį suvaidino garsus danų aktorius Madsas Mikkelsenas. Pateikiame pokalbio su Vinterbergu, parengto pagal Emanuelio Levy tekstą, prieinamą autoriaus tinklalapyje, fragmentus.
 
Apie „Dogmos ’95“ judėjimo įtaką

„Dogma 95“ judėjimą pradėjome kartu su Larsu von Trieru ir keliais kitais režisieriais. Mano filmas „Šventė“ tapo vienu svarbiausių judėjimo filmų. „Dogma ’95“ įkvėpė daug kino kūrėjų ir, gali teigti, pradėjo skaitmeninio kino erą. Manau, kad kurti pagal manifeste deklaruojamas naujas kino kūrimo taisykles – puiki priemonė mokytis. Sukūręs „Šventę“, pasijutau tarsi

„Medžioklė“
„Medžioklė“
„Medžioklė“
„Medžioklė“
Aistė Račaitytė

Moderni eklektika Taline

„Juodųjų naktų“ kino festivaliui pasibaigus

Lapkričio 12–28 d. Taline vyko 16-asis „Juodųjų naktų“ kino festivalis (PÖFF). Jis užbaigia didelių kino renginių metų ciklą Europos regione. Sparčiai besiplečiančiam festivaliui, rodos, pavyksta derinti komercinius ir intelektinius interesus. Auganti tarptautinė festivalio reikšmė sutraukia daug kino pramonės atstovų, festivalis populiarus tarp miestelėnų ir išrankių kino gurmanų. PÖFF programa varijuoja nuo komercinio „Debesų žemėlapio“ iki mažų besivystančių šalių filmų. Tokių kompromisų trūkumai atsiskleidžia painioje ir nevientisoje festivalio programoje. Šiaip ar taip, kasmet tamsiais lapkričio vakarais, nustelbęs per anksti įžiebtą Kalėdų eglutę, PÖFF tampa Talino veidu.
 

Augindamas savo programą ir reikšmę regiono kino pramonėje, festivalis Estijoje išlieka vienintelis monopolistas. Kitais metų laikais vykstantys Hapsalu siaubo ir fantastinio kino festivalis (HÕFF) bei Tartu filmų apie meilę festivalis (tARTuFF) glaudžiasi po PÖFF skėčiu. Taip pat ir rudens pabaigoje vykstantis PÖFF skyla į mažesnius savarankiškus renginius – animacinių filmų festivalį „Animated dreams“, vaikų ir jaunimo kino festivalį „Just Film“ bei studentiškų ir trumpametražių filmų festivalį „Sleepwalkers“. Visi jie aiškiai pasiskirstė vaidmenimis. PÖFF kartu yra ir intelektualus, ir tikrai žiūroviškas festivalis, o pervertus eklektišką filmų programą matyti, kad festivalio tikslas ir yra

„Namas su bokšteliu“
„Namas su bokšteliu“
„Mano dviratis“
„Mano dviratis“
„Išdavystė“
„Išdavystė“
Aistė Račaitytė

Apie kasdienybės dramą ir pankų sindromą

 

Festivalio „Ad hoc: nepatogus kinas“ svečiai iš Suomijos

 

Trečiadienį oficialiai uždarytas kino festivalis „Ad hoc: nepatogus kinas“ sulaukė ne tik daug žiūrovų, bet ir svečių. Pristatyti savo filmo „Panko sindromas“(„Kovasikajuttu“, Suomija, 2012) į Vilnių atvyko trys kūrybinės grupės nariai – režisierius Jukka Kärkkäinenas, operatorius Jani-Petteri Passis ir prodiuseris Sami Jahnukainenas. Trys suomiai į kiną pasuko visai netikėtai: J.-P. Passis planavo tapti jūrininku, Jukka dirbo sandėlyje, kur suprato, kad reikia kažką keisti, o Sami po kelių nesėkmingų bandymų įstoti į universitetą studijuoti istorijos užsirašė į kino kursus, kur ir sutiko Jukką. Dabar trijulė džiaugiasi savo bendro darbo darna ir tarpusavio supratimu, kuria klausydami širdies ir teigia, kad neprofesionalumas kine, ypač dokumentikoje, – dažnai tik privalumas. Kartu jie sukūrė du dokumentinius filmus, ateityje tikisi sulaukti finansinės paramos ir jau suplanuotam vaidybiniam. Pirmas jų filmas „Tautos svetainė“ („Kansakunnan olohuone“, 2009)rodė kelis išraiškingus suomių svetainės kambarius, juose kalbinami esminius pokyčius išgyvenantys žmonės. Tai filmas apie dėmesio ir žmogiško supratimo ilgesį, laiko tėkmę ir kasdienę gyvenimo dramą. „Panko sindrome“ kūrėjai atranda tikro punk esmę keturių protinę negalią turinčių pankrokerių Pertti, Sami, Kari ir Toni grupėje. Pokalbis apie šiuos filmus su jų autoriais vyko Lietuvos kinematografininkų sąjungoje – studentų „Šoblės kino klube“.

Režisierius Jukka Kärkkäinen ir operatorius Jani-Petteri Passi
Režisierius Jukka Kärkkäinen ir operatorius Jani-Petteri Passi
Režisierius Jukka Kärkkäinen, operatorius Jani-Petteri Passi, prodiuseris Sami Jahnukainen
Režisierius Jukka Kärkkäinen, operatorius Jani-Petteri Passi, prodiuseris Sami Jahnukainen
  < PUSLAPIS IŠ 2  >> Archyvas