7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Vidas Poškus

Vidas Poškus

Nuo raidės iki meno, nuo baimės iki virpėjimo

„Keliaujančios raidės ’15: Ryt–vakar“ VDA parodų salėse „Titanikas“

Būkime atviri – esama tokių veiklos sričių, kurios yra įdomios tik jas puoselėjantiems profesionalams. Geriausiu pavyzdžiu visuomet pateikčiau akademinę muziką. Pats nesidomiu jos aktualijomis, nesigilinu į šios veiklos pasiekimus ir atradimus, todėl natūraliai žiovauju priverstinio (paprastai pats save ir priverčiu) sėdėjimo koncerte metu.

 

Dailėje tokia sritimi galėtų būti grafinis dizainas. Nieko nuostabaus – dėl savo taikomojo pobūdžio ši specialybė iš dalies apsiriboja ją puoselėjančiųjų dėmesiu. Nes publikai aktualesnis yra rezultatas ir jo teikiami pranešimai. Kaip antai, galbūt daug kas turi savo nuomonę apie logotipą ir firminį stilių, plakatą ir knygą („tas gražus, o šis – nelabai“) – kaip jie apipavidalinti ir panašiai, bet tik retas (kalbame apie profanus) papildomai domėsis meninių ar juo labiau techninių priemonių problematika. Šis fenomenas kažkuo primena alcheminį procesą – daug kas nori aukso, tačiau tik retas ryžtasi jį pagaminti iš kokios nors kitokios medžiagos.

 

Būtent apie tai mąsčiau vaikščiodamas po antrame „Titaniko“ aukšte esančią salę su ją okupavusia tęstine (ir iš tiesų keliaujančia bent po ekspozicines erdves) paroda „Keliaujančios raidės ’15: ryt–vakar“. Paroda tėra tik nedidelė ledkalnio viršūnė, kur kas platesnės VDA Grafinio dizaino katedros iniciatyvos dalis. Visas sumanymas yra apėmęs „intensyvios tipografijos savaitės – ITS“ programą, kurios metu vyko įvairaus pobūdžio tarptautiniai renginiai: kūrybinių dirbtuvių ciklas, mokslinių-meninių tyrimų konferencija, galop – intensyvus savo amato žinovų bendravimas. O jų šį kartą buvo daug ir ne bet kokių: „Keliaujančių raidžių“ spiritus movens – kuratorės Aušros Lisauskienės teigimu – „tai pasaulinio lygio žvaigždės“, tokie kaip Patrickas Pleutinas ar Jeanas-Baptiste’as Levée iš Prancūzijos, kinų grafinio dizaino meistras Xia Jongas, estas Ivaras Sakkas ar Marianas Oslislo iš Lenkijos. Tokio plataus spektro (tiek geografine, tiek savo interesų lauku) dalyvių pakvietimas ir dalyvavimas aiškiai lėmė ir projekto paantraštę: ryt-vakar. Lietuvių kalboje (o grafinio dizaino, tipografikos bei kaligrafijos žinovai su komunikacija ar lingvistika visuomet turi tiesioginį ryšį) šios dvi sąvokos ženklina ne tik skirtingą paros metą, bet ir priešingas geografines šalis. Čia ir slypi visas „Keliaujančių raidžių“ vertingumas.

Jiang Hua (Kinija), „Rytų Džedziango kultūra“. A. Narušytės nuotr.
Jiang Hua (Kinija), „Rytų Džedziango kultūra“. A. Narušytės nuotr.
Kinijos ekspozicija. A. Narušytės nuotr.
Kinijos ekspozicija. A. Narušytės nuotr.
„TDC-2014“ (The Type Directors Club – Raidžių direktorių klubas), ekspozicijos fragmentas. A. Narušytės nuotr.
„TDC-2014“ (The Type Directors Club – Raidžių direktorių klubas), ekspozicijos fragmentas. A. Narušytės nuotr.
Eglė Ganda Bogdanienė, trijų darbų ciklo „Labas rytas, Rytai. Dievas. Žuvis, meilė“. 2010 m. fragmentas. A. Narušytės nuotr.
Eglė Ganda Bogdanienė, trijų darbų ciklo „Labas rytas, Rytai. Dievas. Žuvis, meilė“. 2010 m. fragmentas. A. Narušytės nuotr.
Audrius Klimas, instaliacija „Meilė“. 2015 m. A. Narušytės nuotr.
Audrius Klimas, instaliacija „Meilė“. 2015 m. A. Narušytės nuotr.
Sami Kortemaki, Underware (Suomija), „Meilė, neapykanta“. 2015 m. A. Narušytės nuotr.
Sami Kortemaki, Underware (Suomija), „Meilė, neapykanta“. 2015 m. A. Narušytės nuotr.
Jean Baptiste Levée (Prancūzija), „Lipdukų plakatas“. 2015 m. A. Narušytės nuotr.
Jean Baptiste Levée (Prancūzija), „Lipdukų plakatas“. 2015 m. A. Narušytės nuotr.
Justė Linkutė, „Magnetizmo momentas“. 2015 m. A. Narušytės nuotr.
Justė Linkutė, „Magnetizmo momentas“. 2015 m. A. Narušytės nuotr.
Vidas Poškus

Diskusija, kuri neįvyko

7-osios Vilniaus tarptautinės dailininko knygos trienalės paroda VDA parodų erdvėje „Titanikas“

Tikiuosi, nedarau didelio nusikaltimo atskleisdamas kai kurias šio teksto atsiradimo detales. Viena vertus, atėjęs darbuotis į viliojančias ir įpareigojančias Vilniaus dailės akademijos parodų erdves „Titanikas“ nuo pat pirmos dienos mąsčiau apie būtinybę rašyti apžvalginius straipsnius, skirtus bent jau tam, kas vyks šiose nemažose, net du aukštus, šimtus kvadratinių metrų užimančiose erdvėse. Taip jau atsitiko, kad pirmoji man pradėjus dirbti atidaryta paroda – tai 7-oji tarptautinė dailininko knygos trienalė „ERROR“, kuruojama jos ilgamečio ir nenuilstančio organizatoriaus profesoriaus Kęstučio Vasiliūno. „7 meno dienų“ redaktorė, sutikta gotikiniame Akademijos koridoriuje, maloniai sutiko laukti teksto, paragindama padiskutuoti su neseniai publikuotu Jolitos Liškevičienės straipsniu apie knygos meno parodą „Arkos“ galerijoje (7 meno dienos, Nr. 37, 2015 10 23). Mintyse skatinau ir netgi pajutau kovinio šuns dvasią laukdamas galimybės ginčytis, diskutuoti, o tik paskui svarstyti.

 

Juolab kad ir „Arkoje“, ir „Titanike“ įvykę knygos meno renginiai turi nusistovėjusius, iš dalies labai tradicinius formatus, nemažus dalyvių skaičius, o tai jau savaime rodo diskusijų būtinybę. Galop ir pats Vasiliūnas dar parodos rengimo metu puse lūpų užsimindavo apie tam tikras kolizijas, nuoskaudas, replikas, jausmų pliūpsnius, su kuriais jam nuolat teko, tenka ir turbūt teks (tokia jau tų kuratorių bei organizatorių lemtis!) susidurti. Tai natūralu, nes vieni kandidatai ir pretendentai nepateko, kiti aplenkė žiuri bei kvietimų barjerus. Viskas kaip toje dainoje: „...kažkam žirgas, kažkam tik kamanos...“. Būtent šioje vietoje dera paminėti (tą labai akcentavo ir pats Vasiliūnas), kad į dailininko knygos projektą kūrinius atrinko (teigiamo verdikto sulaukė 78 menininkai iš daugelio pasaulio šalių – nuo Aliaskos iki Japonijos) tarptautinė komisija, tačiau kai kurie dalyviai (netgi trisdešimt septyni) buvo tiesiog pakviesti. Ir, kaip sakė šiek tiek nusivylęs ar netgi pasipiktinęs kuratorius, a priori taisyklė nesuveikė, nes iš anksto pakviestieji menininkai nuvylė pateikdami ne pačius geriausius kūrinius...

Czaja Braatz (Vokietija), „Fahler-Buch“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Czaja Braatz (Vokietija), „Fahler-Buch“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Kęstutis Vasiliunas (Lietuva), „Arbatos knyga“. 2015 m. A. Narušytės nuotr.
Kęstutis Vasiliunas (Lietuva), „Arbatos knyga“. 2015 m. A. Narušytės nuotr.
Ania Gilmore (JAV), „Aleksandrijos biblioteka“. 2009 m. A. Narušytės nuotr.
Ania Gilmore (JAV), „Aleksandrijos biblioteka“. 2009 m. A. Narušytės nuotr.
Erich Paprotch (Vokietija), „Pelenai“. 2013 m. A. Narušytės nuotr.
Erich Paprotch (Vokietija), „Pelenai“. 2013 m. A. Narušytės nuotr.
Eszter Bornemisza (Vengrija), „Rinkinys nepavykusių eksperimentų“. 2013 m. A. Narušytės nuotr.
Eszter Bornemisza (Vengrija), „Rinkinys nepavykusių eksperimentų“. 2013 m. A. Narušytės nuotr.
Anna Snaedis Sigmarsdottir (Islandija), „Rojus atidėtas“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Anna Snaedis Sigmarsdottir (Islandija), „Rojus atidėtas“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Aušros Lisauskienės knyga. A. Narušytės nuotr.
Aušros Lisauskienės knyga. A. Narušytės nuotr.
Candace Hicks (JAV), „Sutapimas“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Candace Hicks (JAV), „Sutapimas“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Vidas Poškus

Kilimai Kazio Varnelio namuose-muziejuje

 

Tarptautinės muziejų dienos proga K. Varnelio namuose-muziejuje penktadienį (gegužės 15 dieną) nuo 16 iki 20 valandos lankytojai kviečiami ne tik apžiūrėti dalį atvertos nuolatinės ekspozicijos, kurioje eksponuojami optiniai, septintajame-aštuntajame dešimtmečiais Čikagoje menininko sukurti darbai, bet ir susipažinti su jo sukauptu kilimų rinkiniu.

Kazys Varnelis savo namuose Čikagoje 1975 m.
Kazys Varnelis savo namuose Čikagoje 1975 m.
Kilimas KazioVarnelio muziejuje
Kilimas KazioVarnelio muziejuje
Vidas Poškus

Vido Poškaus paroda „Tapyba. 1934-ieji“

 

Galerija-dirbtuvė RA

Pranciškonų g. 8, Vilnius

Vidas Poškus

Tapyba. 1934-ieji

Atidarymas 17. 30, 2015 m. sausio 30 d. (penktadienis)

2015 m. sausio 30 d. – vasario 10 d.

 

Vidas Poškus

Dailė kaip varlinukas ar smėlio dėžė

Kas įvyko / neįvyko dailės gyvenime 2014-aisiais

Pateikiant išsamią ir įvairiapusę visų (o, siaube – visų!!!) praeinančių metų dailės įvykių bei renginių, sumanymų ir įsikūnijimų apžvalgą, reikia gerokai įtempti smegeninę ir 1) prisiminti visus tuos atvejus; taip pat 2) teisintis (arba nesiteisinti, bet argumentuoti), jeigu kokiame nors iš jų nedalyvauta arba jis palaikytas nevertu dėmesio... Iš karto dar norisi pasakyti, kad ir fiziškai, ir psichologiškai neįmanoma sudalyvauti visur. Štai atrodo, kad Lietuvos dailės gyvenimas yra seklus ir kartais monotoniškas, o staiga pamatai, kad kartais visa tai primena vadinamąjį „varlių pliažą“, kuriame iki kelių (seklu!) braidžiojantys vaikai (bet jų labai daug) taškosi, rėkauja, triukšmauja, žaidžia ir tiesiog džiaugiasi pačiu procesu – kol jį sutrukdo koks nors pilvotas ir gyvenimu taip pat norintis pasidžiaugti (bet nepakenčiantis bamblių taškymosi) dėdė. Arba kaip kokia smėlio dėžė – mažamečiai (dideliausia jų bendruomenė) mojuoja kastuvėliais, stato netvarias pilis ir kitokius infantilios architektūros objektus. Tuomet ateina chuliganavotas dičkis arba budri bei neperkalbama auklė ir pakoreguoja įvykius savomis linkmėmis. Tokie turbūt buvo ir 2014-ieji dailėje. Viskas vyko kaip visuomet – labai daug parodų, pristatymų ir kitokių „projektų“ (pasinaudodamas proga atkreipsiu dėmesį, kad šį žodį toleruoju tik kalbose apie architektūrą), bet būta ir tokių reiškinių, kurie lyg kokie orientyrai suteikia konkrečiai laiko atkarpai unikalių bruožų. Ir kas gali žinoti – galbūt visa tai darys esminių pokyčių ir ateityje...

Arvydas Šaltenis, „Kelio ženklai“. 1978 m.
Arvydas Šaltenis, „Kelio ženklai“. 1978 m.
Teodoras Kazimieras Valaitis, Osakos parodos „Expo-70“ SSRS paviljono dekoratyvinės kompozicijos modelis. 1969 m.
Teodoras Kazimieras Valaitis, Osakos parodos „Expo-70“ SSRS paviljono dekoratyvinės kompozicijos modelis. 1969 m.
Vitas Luckus, iš ciklo „Pantomima“. 1968–1972 m. Fotografo archyvas (JAV). Tatjanos Luckienės-Aldag nuosavybė
Vitas Luckus, iš ciklo „Pantomima“. 1968–1972 m. Fotografo archyvas (JAV). Tatjanos Luckienės-Aldag nuosavybė
Birutė Žilytė, Aldonos Liobytės „Pasakos apie narsią Vilniaus mergelę ir galvažudį Žaliabarzdį“ iliustracija. 1969 m.
Birutė Žilytė, Aldonos Liobytės „Pasakos apie narsią Vilniaus mergelę ir galvažudį Žaliabarzdį“ iliustracija. 1969 m.
Mikalojus Povilas Vilutis, „Parašiutininkė“. 1973 m. A. Narušytės nuotr.
Mikalojus Povilas Vilutis, „Parašiutininkė“. 1973 m. A. Narušytės nuotr.
Raimondas Gailiūnas, „Apie viską pagalvota – mėgaukis laime“. 2012 m.
Raimondas Gailiūnas, „Apie viską pagalvota – mėgaukis laime“. 2012 m.
Jūratė Mykolaitytė, „Horizontai“. 1954 m.
Jūratė Mykolaitytė, „Horizontai“. 1954 m.
Vincas Kisarauskas, „Autoportretas“. 1972 m.
Vincas Kisarauskas, „Autoportretas“. 1972 m.
Vidas Poškus

Menas kaip atminties perdavėjas

Gyčio Skudžinsko „Albumas“ Kazio Varnelio namuose-muziejuje

Nesislapstysiu po vadinamojo objektyvumo kauke ir iš karto prisipažinsiu, kad rašau kaip Gyčio Skudžinsko „Albumo“ atsiradimu K. Varnelio namuose-muziejuje suinteresuotas asmuo. Taip, dirbu šioje institucijoje ir iš pat pradžių personaliai turėjau motyvuoti tų aštuoniolikos dėžučių atsiradimą vienoje iš muziejaus salių (ne bet kur, o ant stalo tos salės viduryje).
 

Bet iš pradžių – trumpai apie K. Varnelio namų-muziejaus parodinę politiką. K. Varnelio namai-muziejus yra gana unikali kultūrinė įstaiga Vilniuje, o gal net Lietuvoje. Tai pusiau privatus (nes sukurtas vieno žmogaus pastangomis), tačiau ir valstybinis (nes yra kuo tikriausias Lietuvos nacionalinio muziejaus filialas) muziejus. Bet esminė specifika – net ne ši institucinė priklausomybė.

Gytis Skudžinskas, projekto „Albumas“ fragmentas
Gytis Skudžinskas, projekto „Albumas“ fragmentas
Gytis Skudžinskas, projekto „Albumas“ fragmentas
Gytis Skudžinskas, projekto „Albumas“ fragmentas
Gytis Skudžinskas, projekto „Albumas“ fragmentas
Gytis Skudžinskas, projekto „Albumas“ fragmentas
Gytis Skudžinskas, projekto „Albumas“ fragmentas
Gytis Skudžinskas, projekto „Albumas“ fragmentas
Gytis Skudžinskas, ekspozicijos fragmentas. V. Poškaus nuotr.
Gytis Skudžinskas, ekspozicijos fragmentas. V. Poškaus nuotr.
Gytis Skudžinskas, ekspozicijos fragmentas. V. Poškaus nuotr.
Gytis Skudžinskas, ekspozicijos fragmentas. V. Poškaus nuotr.
Vidas Poškus

Pilkieji gulbiukai

Apie kai kurias tapybos studijų tendencijas Vilniaus dailės akademijoje

Nuo tapybos bakalaurų darbų gynimo Vilniaus dailės akademijoje praėjo jau visa savaitė, o aš kažkodėl vis galvoju ir galvoju apie juos. Galbūt tai yra natūralu – tą pačią instituciją baigiau truputėlį daugiau nei prieš dešimtį metų (o siaubas, kaip bėga laikas!), retkarčiais skaitau čia vieną kitą paskaitą (pavaduodamas savo buvusius profesorius), recenzuoju arba dalyvauju gynimo komisijose. Tad esu su savąja alma mater iki šiol susijęs nenukirpta bambagysle, su geroms ir blogomis šio reiškinio pasekmėmis.

VDA tapybos bakalaurų gynimai. B. Remeikytės nuotr.
VDA tapybos bakalaurų gynimai. B. Remeikytės nuotr.
Aušra Žvinytė ir Vidas Poškus. B. Remeikytės nuotr.
Aušra Žvinytė ir Vidas Poškus. B. Remeikytės nuotr.
Eglė Petrošiūtė. B. Remeikytės nuotr.
Eglė Petrošiūtė. B. Remeikytės nuotr.
VDA tapybos bakalaurų gynimai. B. Remeikytės nuotr.
VDA tapybos bakalaurų gynimai. B. Remeikytės nuotr.
VDA tapybos bakalaurų gynimai, Konstantinas Bogdanas (jaun.). B. Remeikytės nuotr.
VDA tapybos bakalaurų gynimai, Konstantinas Bogdanas (jaun.). B. Remeikytės nuotr.
Valda Juodzevičiūtė. B. Remeikytės nuotr.
Valda Juodzevičiūtė. B. Remeikytės nuotr.
Vidas Poškus

Trečias dvigulėje lovoje

Svajonės ir Pauliaus Stanikų projektas Marijos ir Jurgio Šlapelių namuose-muziejuje

Vienas mano pažįstamas kadaise bandė plėtoti mintį apie dvejopą genialumą. Esą vienas genialumas žavi savo paprastumu: žiūri į meno kūrinį, pagamintą genijaus, ir stebiesi – „O juk visai paprasta!“ Paskui dar priduri: „Ir aš taip padaryčiau!“ (čia tuo atveju, kai genialus kūrinys visgi neatlieka katarsinės savo funkcijos). Arba apgailestauji: „Kodėl aš pats to nebuvau pastebėjęs ar padaręs?“ Kitoks genialumas, minėtojo bičiulio požiūriu, yra sudėtingas ir įmantrus. Tuomet žiūrovas, priblokštas ir suglumęs, kraipo galvą ir stebisi technine ir konceptualia meistro išmone.

Ekspozicijos fragmentas. M. Ivanovos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Ivanovos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Ivanovos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Ivanovos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Ivanovos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Ivanovos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Ivanovos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Ivanovos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Ivanovos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Ivanovos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Ivanovos nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Ivanovos nuotr.
Vidas Poškus

Raguoliai ir poros

„Jaunojo tapytojo prizo“ finalininkų paroda Šiuolaikinio meno centre

 

„Vien tas faktas, kad tapyba grįžta (ar įsprūdo) į ŠMC (ne LDS prievolės būdu), jau vertas aptarimo.“ (Iš privataus pokalbio apie „Jaunojo tapytojo prizą“)
 
Tad nuo to ir pradėkime. Projektas „Jaunojo tapytojo prizas“ lyg tas Amžinas žydas – įvykdęs piligriminę kelionę ir praėjęs pačiomis prestižiškiausiomis parodinėmis erdvėmis – Pamėnkalnio galerija (manau, tai viena labiausiai vertinamų Lietuvos dailininkų sąjungos galerijų), „Titaniku“ (Vilniaus dailės akademijos ir ploto aspektu tai jau yra šis tas) galop apsistojo ten, kur krypsta visų bent šiokias tokias ambicijas puoselėjančių menininkų žvilgsniai ir širdys – į patį Vilniaus Šiuolaikinio meno centrą!

 

Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotr.
Zane Tuča, „Ramuma“ („Stilness“). 2013 m.
Zane Tuča, „Ramuma“ („Stilness“). 2013 m.
Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotr.
Kristi Kongi, „Norėčiau būti paukščiu“. 2012 m. ir Klāvs Loris, „Mandagumas“. 2013 m.
Kristi Kongi, „Norėčiau būti paukščiu“. 2012 m. ir Klāvs Loris, „Mandagumas“. 2013 m.
Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotr.
Darius Jaruševičius, „Naujas kilimas su naujais triušiais, naujomis pumomis, naujais lokiais, nauju paršu, nauju žirafu, nauju ožiu, nauju gaidžiu ir nauju briedžiu“
Darius Jaruševičius, „Naujas kilimas su naujais triušiais, naujomis pumomis, naujais lokiais, nauju paršu, nauju žirafu, nauju ožiu, nauju gaidžiu ir nauju briedžiu“
Vidas Poškus

Algimantas Kezys yra manieristas

Paroda „Architektonika“ galerijoje „Kunstkamera“

 

Žinoma, kad Algimantas Kezys nėra joks manieristas ir šio teksto antraštė tėra pigi provokacija, kurios vienintelis tikslas – atkreipti žiūrovų ir skaitytojų dėmesį, pabandyti priversti juos susimąstyti ir pagalvoti, į kokią vietą, kurioje lentynoje lietuviškos fotografijos saugyklose dėtinas iškilaus ir žinomo fotografo palikimas.
 

Kezys nėra, negali būti manieristas, ypač lyginant jo produkciją su visu lietuviškos fotografijos lobynu ar bent jo gausia kokybine visuma, su vadinamuoju „brendu“, ta vizitine kortele, firminiu ženklu – požymiais, kuriais aprašomas, apibūdinamas, suvokiamas tautinio fotomeno aukso fondas. Palyginkime Kezį su bet kuriuo Vilniaus ar Kauno (ir kitų miestų) klasikais, tokiais skirtingais ir kartu šiek tiek panašiais (vis dėlto sovietmetis unifikavo) – Algimantu Aleksandravičiumi, Romualdu Augūnu, Alfonsu Budvyčiu, Vitalijumi Butyrinu, Rimantu Dichavičiumi, Vitu Luckumi, Aleksandru Macijausku, Romualdu Požerskiu, Romualdu Rakausku. Tai šie yra manieringi (aišku, būtina pabrėžti, kad manieringas tikrai nereiškia „blogas“ ar „geras“), o Kezys – klasiškai akademiškas!

 

Algimantas Kezys, „Les Invalides kiemas“, Paryžius. 1962 m.
Algimantas Kezys, „Les Invalides kiemas“, Paryžius. 1962 m.
Algimantas Kezys, „Rookery laiptai Čikagoje“. 1967 m.
Algimantas Kezys, „Rookery laiptai Čikagoje“. 1967 m.
Algimantas Kezys, „Continental centras“, Čikaga. 1967–1988 m.
Algimantas Kezys, „Continental centras“, Čikaga. 1967–1988 m.
Algimantas Kezys, „St. Loise arkos“, JAV. 1969–1990 m.
Algimantas Kezys, „St. Loise arkos“, JAV. 1969–1990 m.
Algimantas Kezys, „Čikagos struktūrų atspindžiai Merchandise lange“. 1994 m.
Algimantas Kezys, „Čikagos struktūrų atspindžiai Merchandise lange“. 1994 m.
  < PUSLAPIS IŠ 4  >>> Archyvas