Martyno Levickio ir kvarteto „Signum“ koncertas Vilniaus festivalyje
Akordeono Lietuvoje užmirštu instrumentu tikrai nepavadinsi. Čia jam skiriama nemažai dėmesio. Turime ir šiam instrumentui skirtą festivalį, ir nemažai gerų akordeonininkų, ir puikių pedagogų. O štai ir Vilniaus festivalis skiria jam, galima sakyti, atskirą koncertą.
Įspūdžiai iš Vilniaus festivalio pradžios koncerto Nacionalinėje filharmonijoje
Vėl negaliu nepradėti straipsnio nuo to, koks sunkus laikas dabar meno renginiams. Pats pabandęs muzikuoti beveik po metų pertraukos, pajutau, kaip sunku tai daryti, todėl puikiai suprantu ir atlikėjus, ir organizatorių rūpesčius. Pirmasis Vilniaus festivalio koncertas „Viva Vivaldi!“ įvyko birželio 6 d. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje. Po karantininės pertraukos tai buvo vienas iš retų filharmonijos renginių, kuriame galėjome tapti „gyvaisiais“ klausytojais.
Festivalio „Vilnius Mama Jazz 2021“ įspūdžiai
Patys žinote, koks sunkus dabar laikas koncertams, įvykiams, festivaliams, bet, keisčiausia, jie vyksta. Festivalis „Vilnius Mama Jazz“, negalėjęs įvykti pernai rudenį, nuskambėjo paskutinį gegužės savaitgalį. Prasidėjo 27 d. Lietuvos „džiazo kalinio“, fotografo Vytauto Suslavičiaus darbų paroda „Įkalinti džiaze“.
Džiazo gitaristo Mindaugo Stumbro vinilinė plokštelė „Inspirations“
Per karantiną Lietuvos džiazo muzikai tikrai nesėdi rankų sudėję. Jau rašiau apie neseniai pasirodžiusius Skirmanto Sasnausko ir Vitos Rusaitytės-Sasnauskienės bei Juozo Milašiaus leidinius, buvo ir daugiau džiazo muzikantų leidybos, o dabar turime ir naująjį, jau antrą, gitaros virtuozo Mindaugo Stumbro darbą „Inspirations“, kuris visai netrukus pasieks mus ir vinilo plokštelės pavidalu.
Nauja vokalinio lavinimo metodinė priemonė „Svingas lengvai ir žaismingai“
Visai neseniai muzikus ir norinčius jais tapti pasiekė įdomus leidinys – vokalinio lavinimo metodinė priemonė „Svingas lengvai ir žaismingai“. Knygelės autoriai – džiazo ir populiariosios muzikos dainininkė, pedagogė, aranžuotoja bei kompozitorė Vita Rusaitytė-Sasnauskienė ir džiazo muzikantas, kompozitorius bei pedagogas Skirmantas Sasnauskas. Leidinys supažindina jaunimą su svingo vokalo melodine ir ritmine stilistika, elementais, dainavimo būdais. Ją sudaro 9 žaismingi vokaliniai pratimai, kurių kiekvienam pritaikytas nesudėtingas, patogus ištarti, suprantamas trumpas tekstas, bliuzo improvizacijos ir ritminiai pratimai.
Nauja vinilo plokštelė „Juozas Milašius, Tomas Kutavičius, Dalius Naujokaitis, „Lithuanian Young Composers Orchestra“. Live at Willisau, 1993“.
Prieš pat metų pradžią mane pasiekė puiki Juozo Milašiaus dovana – vinilo plokštelė, išleista „NoBusiness Records“. Tai „Lithuanian Young Composers Orchestra“ su Juozu Milašiumi, Tomu Kutavičiumi ir Daliumi Naujokaičiu, jų kompozicijomis, taip pat Vytautu Labučiu, Vilija Naujokaitiene, Vaidu Urmilevičiumi bei Gintare Skėryte.
Įspūdžiai iš festivalio
33-iasis džiazo festivalis „Vilnius Jazz 2020“ vyko ne itin geru laiku. Įvairūs neaiškumai dėl viruso valdymo priemonių, žmonių baimė, ribojimai – visa tai tikrai nepadėjo renginiui. Tačiau įrodė festivalio populiarumą, nes, nepaisant nieko, žmonių vis dėlto susirinko (gal ir ne per daugiausiai). Festivalio vadovas Antanas Gustys, manau, puikiai išsprendė minėtas kliūtis, festivalį pavadindamas „Homemade“ („namų gamybos“) ir pakviesdamas į jį geriausius Lietuvos naujojo džiazo atstovus su naujais projektais. Taigi, spalio 15-ąją renginys prasidėjo.
Įspūdžiai iš festivalio
Šiemet piktasis virusas įnešė į renginius daugybę korektūrų. Iš pradžių jie buvo visai draudžiami, vėliau leisti, bet ribojant klausytojų kiekį, kuris ir dabar dar ribotas, tik prisidėjo ir kaukių nešiojimo būtinybė renginiuose, net ir lauke. Buvo keista matyti, kaip organizatoriai priversti bėgioti ir drausminti klausytojus, kad šie net valgydami sėdėtų su kaukėmis. Gerai, kad dar scenoje jos neprivalomos, bet ką čia žinai?
Keletas įspūdžių iš folkloro koncertų
Šiemet, kaip žinome, tarptautinis folkloro festivalis „Skamba skamba kankliai“ oficialiai neįvyko, svečiai iš užsienio neatvyko, tačiau keli neoficialūs ir beveik neskelbti renginiai nuskambėjo gyvai ir internetu. Nacionalinio kultūros centro Etninės kultūros skyriaus instrumentinio folkloro specialisto Arūno Lunio suburti penkių geriausių Vilniaus instrumentinių grupių „Duja“, „Vydraga“ „Ratilai“, „Griežikai“ ir „Nalšia“ muzikantai gegužės 30 d. 12 val. pagerbė šiais metais neįvykusį tarptautinį folkloro festivalį, kuriame paskutinį gegužės šeštadienį būdavo tradicinių kapelų ir pavienių muzikantų koncertas „Grajik, muzikėla!“. Dabar koncertui teskirta 20 minučių, o po to iš prie fontano įtaisytų garsiakalbių ėmė sklisti „tikroji“ muzika: „Laiko nesustabdyt“, „Ūdrio daina“ ir kiti populiarūs įrašai. Nors kapelų muzikantai pasirodymą pradėjo tiksliai kaip numatyta, pagroti spėjo tik po polkelę ir valsiuką. Visų grupių bendrai atliekamą valsą teko groti jau triukšme. Nežinau, kas dėl to kaltas, na ir ne laikas kaltų ieškoti, jau nieko nebepakeisi.
Apie dar vieną muzikinę akciją, praskaidrinusią karantiną
Penktadienį, gegužės 29 d., Vilniuje, Nacionalinės filharmonijos balkone vėl įvyko mikrokoncertas. Filharmonijos ir asmeninių atlikėjų iniciatyvų inspiruojama toliau tęsiasi socialinė-muzikinė koncertų iš balkono akcija. Karantinas lyg ir į pabaigą, o filharmonijos durys kol kas dar neatviros, tad tokios akcijos labai reikalingos gyvos muzikos išsiilgusiai publikai. Tą popietę centriniame pastato balkonėlyje solo griežė pasaulinio garso smuikininkas, Lietuvos kamerinio orkestro meno vadovas Sergejus Krylovas.