7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Kristupas Antanaitis

Kristupas Antanaitis

Operos internetu (VIII)

Niujorko „Metropolitan opera“ transliacijų apžvalga (tęsinys, pradžia Nr. 12 (1333), 2020-03-26)

Baigėsi aštuntoji, bet dar ne paskutinė „Metropolitan opera“ transliacijų savaitė (www.metopera.org), per kurią buvo parodytos 7 operos („Figaro vedybos“, „Hamletas“, „Tolimoji meilė“, „Kapričas“, „Bohema“, „Kaimo garbė“ su „Pajacais“) ir filmas „Operos rūmai“, skirtas teatro 50-mečiui Linkolno centre paminėti. Šią savaitę, greta spektaklių apžvalgos, norisi plačiau pažvelgti į teatro istoriją ir pamąstyti, kokia buvo televizijos ir operos bendradarbiavimo bei draugystės pradžia.

1940 m. koncertas studijoje. „Metropolitan opera“ nuotr.
1940 m. koncertas studijoje. „Metropolitan opera“ nuotr.
 „Bohema“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Bohema“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Figaro vedybos“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Figaro vedybos“. „Metropolitan opera“ nuotr.
Filmavimo kamera „Metropolitan operoje“. 1972 m. „Metropolitan opera“ nuotr.
Filmavimo kamera „Metropolitan operoje“. 1972 m. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Hamletas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Hamletas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Kaimo garbė“. 1970 m. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Kaimo garbė“. 1970 m. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Kaimo garbė“. 2015 m. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Kaimo garbė“. 2015 m. „Metropolitan opera“ nuotr.
 „Kapričas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Kapričas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
Kristupas Antanaitis

Operos internetu (VII)

Niujorko „Metropolitan opera“ transliacijų apžvalga (tęsinys, pradžia Nr. 12 (1333), 2020-03-26)

Gegužės 9-oji turėjo būti paskutinė „Metropolitan opera“ sezono diena, po kurio teatras būtų išėjęs atostogų iki rugsėjo, o visą gegužę, birželį ir dalį liepos, kaip ir kasmet, jo scenoje karaliautų baletas. Kiekvieną vasarą Amerikos baleto teatras parodo po 8–9 baleto spektaklius. Deja, šie metai bus kitokie. Tad artėjant gegužės 9-ajai vis kirba mintis, ar tik nesibaigs operų transliacijos (www.metopera.org)? Reikia pasidžiaugti, jog bent jau kol kas yra paskelbtas šios savaitės tvarkaraštis, o kaip bus po to – nežinia.

„Ana Bolena“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Ana Bolena“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Marija Stiuart“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Marija Stiuart“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Robertas Devere“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Robertas Devere“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Aida“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Aida“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Marni“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Marni“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Luiza Miler“. 1979 m. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Luiza Miler“. 1979 m. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Luiza Miler“. 2018 m. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Luiza Miler“. 2018 m. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Kunigaikštis Igoris“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Kunigaikštis Igoris“. „Metropolitan opera“ nuotr.
Kristupas Antanaitis

Operos internetu (VI)

Niujorko „Metropolitan opera“ transliacijų apžvalga (tęsinys, pradžia Nr. 12 (1333), 2020-03-26)

Šeštoji Niujorko „Metropolitan opera“ transliacijų savaitė pernelyg daug neišsiskyrė iš kitų. Senokai žinomi kūriniai vienu metu privertė suabejoti, ar tik nepabodo kasdienis operų žiūrėjimas? Tačiau atidžiai narstant kiekvieną operą, matomą pirmą ar jau dešimtą kartą, supranti, jog tokio meistriškumo bei kokybės niekur arti nepamatysi. Deja.

„Elektra“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Elektra“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Toska“ (1985 m.). „Metropolitan opera“ nuotr.
„Toska“ (1985 m.). „Metropolitan opera“ nuotr.
„Hofmano pasakos“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Hofmano pasakos“. „Metropolitan opera“ nuotr.
Koncerto stopkadras
Koncerto stopkadras
Koncerto stopkadras
Koncerto stopkadras
 „Linksmoji našlė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Linksmoji našlė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Pelenė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Pelenė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Toska“ (2009 m.). „Metropolitan opera“ nuotr.
„Toska“ (2009 m.). „Metropolitan opera“ nuotr.
Kristupas Antanaitis

Operos internetu (V)

Niujorko „Metropolitan opera“ transliacijų apžvalga (tęsinys, pradžia Nr. 12 (1333), 2020-03-26)

Sunku patikėti, tačiau baigėsi jau penktoji karantino savaitė. Per šį laiką „Metropolitan opera“ parodė 35 operų transliacijas iš savo 14 metų lobyno. Vis kirbėjo mintis, kada šios transliacijos baigsis, o jeigu bus rodomos ilgiau, ar teatrui nepristigs įrašų? Tačiau Niujorko opera visada mokėjo stebinti. Kai prieš dvi savaites prasidėjo žiūrovų balsavimas, publika išsirinko dvi operas: praėjusią savaitę rodytą „Madam Baterflai“ ir šią savaitę rodomą „Traviatą“, senąjį spektaklį, filmuotą prieš 8 metus. Tačiau neregėtas dalykas, sukėlęs didelį susidomėjimą, buvo teatro pranešimas, kad rodys vieną įrašą iš 1977–1990 metų archyvo. Balsuojant už norimą išvysti operą kilo nemenka problema – už ką balsuoti? Solistus ar spektaklį? Mat tuo laikotarpiu ne tik „Metropolitan opera“, bet ir visas operos pasaulis išgyveno tikrą aukso amžių, kuriame tokie solistai kaip Anna Netrebko, ko gero, atrodytų tik vidutiniokai. Luciano Pavarotti, Plácido Domingo, José Carreras, Sherrillas Milnesas, Jessye Norman, Joan Sutherland, Éva Marton – tai asmenybės, kurios ne tik nuostabiai dainavo ar vaidino, tai buvo menininkai, po savęs palikę ištisas mokyklas.

„Undinė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Undinė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
 „Borisas Godunovas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Borisas Godunovas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Kregždutė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Kregždutė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Grafas Ory“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Grafas Ory“. „Metropolitan opera“ nuotr.
 „Madam Baterflai“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Madam Baterflai“. „Metropolitan opera“ nuotr.
 „Adriana Lekūvrer“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Adriana Lekūvrer“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Rožių kavalierius“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Rožių kavalierius“. „Metropolitan opera“ nuotr.
Kristupas Antanaitis

Operos internetu (IV)

Niujorko „Metropolitan opera“ transliacijų apžvalga (tęsinys, pradžia Nr. 12 (1333), 2020-03-26)

Ketvirtoji transliacijų savaitė iš Niujorko „Metropolitan opera“ pasižymėjo naujove – savaitę prieš prasidedant transliacijoms teatras žiūrovams suteikė galimybę balsuoti. Pateiktame sąraše buvo dar nerodyti spektaklių įrašai ir publika galėjo balsuoti už 3 norimus pamatyti spektaklius. Susumavus rezultatus išrinktas vienas publikos pageidautas spektaklis. Taigi šią savaitę tarp 6 spektaklių išvysime ir „Madam Baterflai“, kuri nuskynė laurus žiūrovų rinkimuose. Panašu, jog taip bus balsuojama nuolat, mat jau dabar galima rinktis operą, kuri bus rodoma 6-ąją savaitę.

„Aida“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Aida“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Don Paskualė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Don Paskualė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Falstafas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Falstafas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Mergina iš Vakarų“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Mergina iš Vakarų“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Parsifalis“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Parsifalis“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Romeo ir Džuljeta“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Romeo ir Džuljeta“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Visos jos tokios“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Visos jos tokios“. „Metropolitan opera“ nuotr.
Kristupas Antanaitis

Operos internetu (III)

Niujorko „Metropolitan opera“ transliacijų apžvalga (tęsinys)

Trečioji savaitė karantine jau pradeda įgristi, tačiau stebėdamas „Metropolitan opera“ spektaklius negali atsižavėti jų išmone ir išradingumu. Pirmoji savaitė buvo skirta vienoms iš populiariausių operų, tokių kaip „Karmen“ ar „Bohema“. Antroji transliacijų savaitė orientavosi į operos gurmanus, jiems buvo skirti Richardo Wagnerio veikalai. Tiems, kurie peržiūrėjo visas jo septynias grandiozines operas, ko anksčiau nebuvo darę ar šiaip Wagnerio „nemėgsta“, – tai buvo tarsi Olimpo viršūnė. Šią trečiąją operų savaitę teatras skyrė kiek mažiau žinomiems veikalams, o nuo balandžio 5-osios teatro internetiniame puslapyje (www.metopera.org) yra paskelbtas visų dar nerodytų operų sąrašas (iš viso teatras nuo 2006 m. nufilmavo daugiau kaip 110 operų).

„Don Karlas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Don Karlas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Karmeličių dialogai“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Karmeličių dialogai“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Makbetas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Makbetas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
 „Niksonas Kinijoje“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Niksonas Kinijoje“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Norma“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Norma“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Perlų žvejai“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Perlų žvejai“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Sevilijos kirpėjas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Sevilijos kirpėjas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
Vincent Lionti. „Metropolitan opera“ nuotr.
Vincent Lionti. „Metropolitan opera“ nuotr.
Kristupas Antanaitis

Operos internetu (II)

Niujorko „Metropolitan opera“ transliacijų apžvalga (tęsinys)

Šalyje įsibėgėjęs karantinas turi ir savų pliusų. Vienas jų – „Metropolitan opera“ spektaklių įrašai (www.metopera.org), pasiekiami ir prienami visiems ir bet kuriuo metu. Kovo 23–29 d. turėjome puikią progą mėgautis vien Richardo Wagnerio operomis: „Tristanas ir Izolda“, „Reino auksas“, „Valkirija“, „Zygfridas“, „Dievų žūtis“, „Niurnbergo meisterzingeriai“ ir „Tanhoizeris“. Tai monumentalūs veikalai, kuriuos kompozitorius rašė ilgai, nestokodamas ir aplinkinių kritikos. Maža to, privataus rėmėjo, mecenato ir globėjo dėka Wagneriui buvo pastatytas teatras Bairoite, kur buvo atliekamos tik jo operos. Kompozitorius turėjo visišką laisvę savo operoms rašyti libretus, nevaržomai komponuoti muziką, trunkančią 4–5 valandas.

„Tristanas ir Izolda“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Tristanas ir Izolda“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Reino auksas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Reino auksas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Valkirija“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Valkirija“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Zygfridas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Zygfridas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Dievų žūtis“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Dievų žūtis“. „Metropolitan opera“ nuotr.
 „Niurnbergo meisterzingeriai“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Niurnbergo meisterzingeriai“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Tanhoizeris“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Tanhoizeris“. „Metropolitan opera“ nuotr.
Kristupas Antanaitis

Operos internetu (I)

Niujorko „Metropolitan opera“ transliacijų apžvalga

Kai pasaulį kausto baimė ir nerimas, kai dar ilgai reikės būti užsidarius namuose, verslininkai ir menininkai suka galvas, kaip nepatirti didelių nuostolių. Be pinigų, didelė problema yra fizinis spektaklių ir koncertų nebuvimas, tad kultūros įstaigoms tenka greitai rasti sprendimų, kad meno gerbėjai neliktų nuskriausti.

 

Niujorko „Metropolitan opera“ 2006 metais parodė pasauliui pavyzdį ir pirmoji pradėjo tiesiogiai transliuoti spektaklius. Šią veiklą ypač suaktyvino dabar.

„Bohema“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Bohema“. „Metropolitan opera“ nuotr.
 „Eugenijus Oneginas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Eugenijus Oneginas“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Karmen“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Karmen“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Liučija di Lamermur“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Liučija di Lamermur“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Pulko duktė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Pulko duktė“. „Metropolitan opera“ nuotr.
 „Traviata“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Traviata“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Trubadūras“. „Metropolitan opera“ nuotr.
„Trubadūras“. „Metropolitan opera“ nuotr.
Kristupas Antanaitis

Muzikinės šypsenos

Įspūdžiai iš Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro gimtadienio koncerto

Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras (LVSO) per sezoną surengia nuo 15 iki 20 koncertų. Keli iš jų – sezono atidarymo, orkestro gimtadienio ir uždarymo – kasmet būna išskirtiniai. Ne todėl, kad į juos ateina kažkas iš valstybės vadovų, bet todėl, kad tokių koncertų programas galima pavadinti elitinėmis, unikaliomis. Orkestro įkūrėjas, meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Gintaras Rinkevičius visuomet stebina savo koncertų koncepcijomis. Kiek opusų būtent jo pastangomis Lietuvoje suskambo pirmą kartą, kiek iškilių asmenybių koncertavo nors ir tragiškuose Kongresų rūmuose ir džiugino publiką!

LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO altai. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO altai. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO arfininkė Vilija Grencevičiūtė. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO arfininkė Vilija Grencevičiūtė. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO fleitininkai. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO fleitininkai. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
LVSO gimtadienio akimirka. J. Suslavičiūtės nuotr.
Kristupas Antanaitis

Simfoniniai šokiai su liūdesio šešėliais

Įspūdžiai iš Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro koncerto Nacionalinėje filharmonijoje

Kai scenoje išgirsti neseniai išėjusio žmogaus kompoziciją, per kūną nubėga šiurpuliai, kurie dar ilgai kamuoja ir lengvai nepaleidžia. Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas) vasario 1-ąją pakvietė į koncertą su iškiliu violončelininku David Geringu ir dirigentu iš Rusijos Jurijumi Serovu.

David Geringas, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras ir Jurijus Serovas. D. Matvejevo nuotr.
David Geringas, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras ir Jurijus Serovas. D. Matvejevo nuotr.
David Geringas, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras ir Jurijus Serovas. D. Matvejevo nuotr.
David Geringas, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras ir Jurijus Serovas. D. Matvejevo nuotr.
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras ir Jurijus Serovas. D. Matvejevo nuotr.
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras ir Jurijus Serovas. D. Matvejevo nuotr.
David Geringas. D. Matvejevo nuotr.
David Geringas. D. Matvejevo nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 8  >>> Archyvas