7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Dailės anonsai

Rengėjų inf.

E. Markūno ir R. Treigio parodos „Integracija“ atidarymas

Liepos 25 dieną, ketvirtadienį, 17.30 val. Kauno fotografijos galerijoje (Vilniaus g. 2, Kaunas) duris atvers menininkų Eimučio Markūno ir Remigijaus Treigio dueto paroda „Integracija“.

Tai pirma bendra šių bičiulių paroda, kurioje jų iš pirmo žvilgsnio skirtinga kūryba integruojasi tarpusavyje ir šioje akistatoje papildo arba kontrastuoja viena su kita.

Fotomenininkas Remigijus Treigys pristatys serijos fragmentus iš feisbukopašnekesių su Benu Šarka „Vidurnakt ir giliau“. Kaip teigia autorius, „kūriniai tampa savarankiški ir integruojasi su kitu pašnekovu – Eimiu“. Šįkart dialogas vyksta ne tik tarp neryškių, „triukšmingų“ fotografinių atvaizdų, o taip pat ir su Eimučio Markūno ryškiaspalve didelio formato gestine tapyba. Nespalvoti miesto fragmentai ir kasdienybės vaizdiniai integruojasi su abstrahuotais, miesto inspiruotais tapybos kūriniais.

Markūno kūriniuose konkrečios vietos neįvardinamos, tai miesto spalvinio kodo improvizacijos, čia svarbu miesto skleidžiamų būsenų koloritas, tapybos raiška atliekama dokumentacija, kaip įvardina autorius, „spalvos pagalba sudarytassavotiškas miesto psichosomatinis žemėlapis”. R. Treigio kūriniuose konkrečios vietos svarba taip pat nėra akcentuojama, vaizduojami lyg atpažįstami, kažkur matyti miesto ženklai, siluetai. Šios fotografijos nedokumentuojančios, čia svarbiausias laiko fiksavimas.

Parodos architektas Linas Tuleikis.

Remigijaus Treigio fotografijų seriją remia Klaipėdos miesto savivaldybė.

Paroda yra galerijos „Meno parkas“ projekto „2019. Akcentai“ dalis. Projektą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Parodos partneris Kauno fotografijos galerija.

Parodos laikas: 2019 07 25 d. – 08 25 d.

Informacija galerijos lankytojams: https://kaunasgallery.lt/informacija-lankytojams/
Parodos atidarymo vakarą lankymas nemokamas.

Rengėjų inf.

Vilniuje duris atveria jau 18 metų veikiantis muziejus

Ilgą laiką pasaulinio lygio optinio meno meistro Kazio Varnelio namus-muziejų buvo galima aplankyti tik iš anksto užsiregistravus. Nuo liepos mėnesio lankytojų patogumui ilgėja šio muziejaus darbo laikas, o norint apsilankyti – nebereikės registruotis.
Vilniuje įsikūrę Kazio Varnelio namai-muziejus – tai vienas iš devynių Lietuvos nacionalinio muziejaus padalinių. Už kuklaus senamiesčio pastato fasado ir niekuo neišsiskiriančių durų rasite daugiau nei keturiasdešimt kambarių, o juose – per tūkstantį išskirtinių meno kūrinių.


Pasikeitęs lankymo pobūdis
Lankytojai Kazio Varnelio namuose-muziejuje nuo šiol laukiami antradieniais–sekmadieniais nuo 10 iki 18 valandos. Savarankiškam lankymui muziejus atveria ekspozicijų erdves, kuriose eksponuojami charakteringiausi K. Varnelio optinio meno darbai ir pristatoma dalis jo kolekcijos.


„Tikimės, kad pasikeitusi muziejaus lankymo tvarka didins pasaulyje įvertinto, tačiau Lietuvoje ne kiekvienam žinomo dailininko ir jo per daugiau nei penkiasdešimt metų sukauptos unikalių meno kūrinių kolekcijos žinomumą ir prieinamumą“, – pristatydama naują lankymo tvarką sakė Lietuvos nacionalinio muziejaus direktorė Rūta Kačkutė.


Dėl unikalios aplinkos, kuriančios namų, o ne muziejaus atmosferą, ir nestandartinio meno kūrinių eksponavimo principo, likusi muziejaus dalis ir toliau bus lankoma tik su gidu, užsisakius ekskursiją. Priklausomai nuo pasirinktos ekskursijos pobūdžio – apžvalginės arba išplėstinės – lankytojams atsivers ir išskirtinės erdvės: asmeninė menininko biblioteka ir studija, kurioje dailininkas kūrė iki pat mirties 2010 metais.


Kiekvieną vasaros šeštadienį 12 valandą įsigijus muziejaus bilietą (visa kaina – 3 eurai) bus galima dalyvauti nemokamose ekskursijose po 14 iš 43 muziejaus kambarių.


Unikalus menininkas ir jo kolekcija
Kazys Varnelis meno pasaulyje išpopuliarėjo kaip optinio meno meistras. Septintasis ir aštuntasis dešimtmečiai laikomi menininko aukso amžiumi. Ankstyvosiose K. Varnelio optinio meno kompozicijose vyravo juoda ir balta spalva, vėliau atsirado ir kitų derinių: juodos ir mėlynos, juodos ir raudonos ir pan.


Autoriaus darbai yra saugomi Niujorko Guggenheimo, Čikagos šiuolaikinio meno, Ajovos universiteto meno muziejuose, Detroito ir Akrono meno institutuose, privačių kolekcininkų kolekcijose. Tačiau tik čia, Vilniuje įsikūrusiame muziejuje, vienoje vietoje galima išvysti didžiausią pasaulyje dailininko kūrinių rinkinį.


Kazio Varnelio namuose-muziejuje taip pat pamatysite ir paties dailininko ištisus penkis dešimtmečius kauptą XV–XX a. Vakarų Europos ir Rytų Azijos dailės kolekciją. Niekur daugiau Lietuvoje nepamatysite garsaus ispanų dailininko Francisco Goya‘os darbų originalų, tik čia.


Dar viena įspūdingos K. Varnelio kolekcijos dalis – kartografijos rinkinys. Jį sudaro daugiau nei 300 žemėlapių. O asmeninėje dailininko bibliotekoje – per devynis tūkstančius leidinių: tai lituanistikos, meno istorijos veikalai, grožinė literatūra, knygotyros studijos.


Pirmasis Lietuvoje kolekcininko muziejus
Kazio Varnelio namus pagrįstai galima vadinti pirmuoju kolekcininko muziejumi mūsų šalyje. Nuo pat muziejaus įkūrimo ekspozicijos koncepcija ir jos įgyvendinimu rūpinosi pats K. Varnelis. Taikydamas kontrasto principą, menininkas sugebėjo atrasti jungtį tarp istorinių interjerų, dailės kolekcijos ir modernių optinių abstrakcijų. Taip netikėti vizualiniai deriniai muziejuje virsta turiningais dialogais tarp skirtingų epochų ir stilių.


Tai, kokį muziejų lankytojas lanko šiandien, yra paskutinis K. Varnelio sukurtos scenografijos variantas, kuris laikui bėgant pats savaime tapo meno kūriniu, liudijančiu muziejaus kūrėjo estetines pažiūras.


Galimybė įkurti savo muziejų K. Varneliui atsirado dar 1993 m., kai Rotušės aikštėje esančias patalpas jam perdavė Vilniaus miesto savivaldybė. Muziejus veikti pradėjo 2001 m., o po poros metų tapo Lietuvos nacionalinio muziejaus padaliniu.
 

Kontaktinė informacija:
Arminas Šileikis
Lietuvos nacionalinio muziejaus viešųjų ryšių specialistas
Tel. (+370 673) 04 145
El. p. arminas.sileikis@lnm.lt

 

Ekspozicija Kazio Varnelio namuose-muziejuje. K. Stoškaus nuotr.
Ekspozicija Kazio Varnelio namuose-muziejuje. K. Stoškaus nuotr.
Ekspozicija Kazio Varnelio namuose-muziejuje. K. Stoškaus nuotr.
Ekspozicija Kazio Varnelio namuose-muziejuje. K. Stoškaus nuotr.
Ekspozicija Kazio Varnelio namuose-muziejuje. K. Stoškaus nuotr.
Ekspozicija Kazio Varnelio namuose-muziejuje. K. Stoškaus nuotr.
Dailininko studija. Kazio Varnelio namai-muziejus. LNM nuotr.
Dailininko studija. Kazio Varnelio namai-muziejus. LNM nuotr.
Kazio Varnelio namai-muziejus. LNM nuotr.
Kazio Varnelio namai-muziejus. LNM nuotr.
Spaudos konferencija Kazio Varnelio namuose-muziejuje
Spaudos konferencija Kazio Varnelio namuose-muziejuje
Vilniaus rotušės inf.

Ieva Mediodia „Fiziniai analogai / Iš Niujorko į 90-tųjų Vilnių“

Rugpjūčio 1 – rugsėjo 7 d.
Parodos atidarymas – rugpjūčio 1 d. 18 val. Vilniaus rotušėje

Galime tik spėlioti, kaip būtų susiklosčiusi lietuviško meno raida, jeigu legendinės „Gerų blogybių“ grupės nariai būtų likę Lietuvoje. Dabar tai dramatiškas Vilniaus ir Niujorko darinys, tarpkultūrinė gyvenimo ir kūrybos erdvė, kurioje gausu neužbaigtų pasakojimų ir netikėtų gyvenimo posūkių. Šios istorijos fragmentai po daugelio metų prašosi į visumą, tegul išgalvotą. Todėl vyksta įvairūs bandymai suprasti šios grupės reiškinį, retrospektyviai sugrąžinti jau tik įsivaizduojamą jos istoriją.

Ievos Martinaitytės–Mediodios paroda puikiai atliepia šį archeologinį poreikį. Pirmiausiai, tai Lietuvoje retai matoma menininkė, antra, parodoje susitinka tėvynėje ir svetur sukurti kūriniai, trečia, atsiranda puiki galimybė palyginti šios menininkės lietuviškąjį periodą su Niujorko atradimais ir su dabartinėmis šalies tapybos tendencijomis. Taip visumon lipdosi anuomet nutrūkęs meno raidos visumos pojūtis.

Ieva Mediodia ne tik „Gerų blogybių“ dalyvė, ji tapybos meno novatorė, aktyvi Niujorko meno scenos atstovė. Autorės kūryboje ypatingu būdu reiškėsi svarbiausi posąjūdinės Lietuvos meno lūžiai, modernistinės tapybos transformacija į feministinius, kūniškai faktūrinius autorinės technikos dienoraščius. Stipri jausminė ekspresija ir mokslinis diskursas jos kūryboje vėliau sintezuojasi į dabarties jausenas įkūnijančius perregimus, radioaktyviomis spalvomis švytinčius objektus.

Tokios tapybos lietuviškame kontekste labai trūko nuo „gerų blogybių“ laikų. Ievos gebėjimas derinti kosminių tolių gundymus su neuronų blyksniais, nervingą linijinį piešinį su detalizuota architektonika, geometrines schemas su spontaniškais liejimais reikalauja ypatingos potėpio kaligrafijos, netikėtų pauzių, glotnių paviršių ir perregimų struktūrų. Tai generatyvinės tapybos principas, kuriame atsitiktinumo ir logikos sąveika tiesiog akyse kuria fantastiškų figūrų knibždėlyną, bekryptę takių potėpių, aitrių spalvų ir skvarbių linijų ekspansiją.

Šioje virtualioje erdvėje nėra nuorodų į gravitacijos dėsniais valdomą žemišką gedulingo kolorito pasaulį. Greičiau, tai žudančiai gražaus sprogimo dinamika, šventinis tarpneuroninių jungčių šokis ir grakšti sinapsių choreografija. Todėl šios menininkės kūriniai tokie iššaukiančiai dirginantys, nubloškiantys į nežinomybę, išvengiantys tiesmukiško žvilgsnio. Tai – svaigių potyrių erdvė. O jie įmanomi tik šviesmečių greičiu artėjančio ir optinių nervų kamštyje sprogstančio horizonto akivaizdoje. Todėl taip įdomu stebėti Ievos pastangas vizualiai reflektuoti neurogenezės procesus, sujungti juos su virtualiais pasauliais, nubrėžti neįmanomo kartografijas.

Trys Ievos Mediodios parodos: „Įkelta Atmintis / Uploaded Memory“, „Fiziniai Analogai / Iš Niujorko į 90-tųjų Vilnių“ ir „Imigracija į skaitmens amžių / Niujorkas 2001–2019“, vyksiančios Vilniaus rotušėje, Trivium galerijoje ir Šiaulių dailės galerijoje, suteikia galimybę pirmą kartą išsamiai susipažinti su dinamiškais menininkės kūrybinio gyvenimo vingiais. Svarbiausia, kad šis parodų ciklas pilnai atskleidžia autorės savitumą lietuviškos tapybos kontekste ir  ryškiai brėžia Ievos Martinaitytės–Mediodios kūrybos liniją šiuolaikinio Lietuvos meno istorijoje.

Parodos kuratorius ir teksto autorius – Virginijus Kinčinaitis

Parodą remia Lietuvos kultūros taryba

Vilniaus rotušės inf.

Women, (In) Between

Kviečiame Jus į parodą Vilniaus rotušėje:
Liepos 24 – rugpjūčio 31 d.
Women, (In) Between

Parodos atidarymas – liepos 24 d. 18 val.

    2019–2021 metais vykstančios keliaujančios parodos metu pristatomi tarptautinio projekto Wom@rts rezidencijų metu sukurti darbai. 32 menininkės (audio–vizualinių menų, grafikos, komiksų kūrėjai) sureagavo į prancūzų rašytojos Simone de Beauvoir novatorišką kūrinį „Antroji lytis“, kuris buvo išleistas prieš septyniasdešimt metų.
    10 skirtingų valstybių atstovaujančių 32 autorių darbai eksponuojami Vilniuje bei Maribor (Slovėnija), Santiago de Compostela (Ispanija), Grand Angoulême (Prancūzija), Rijeka (Kroatija) ir Limerick (Airija) miestuose.
    Darbuose kūrėjos perteikia komunikacijos priemonių, kultūrinę bei kartų išgyventą patirtį, klausdamos savęs apie moters prigimtį, socialinį įsitvirtinimą, asmeninę praeitį ir ateities veiksmus.

 

NMKČDM inf.

Dariaus Petrulio ir Dariaus Batulevičiaus fotografijų paroda, dokumentuojanti Šančių bendruomenės akciją „Nemuno kelias“ ir Šančių pakrantės gamtą

Paveikslų galerijos paviljone „Galerija be sienų“, K. Donelaičio g. 16, nuo liepos 17 d. veikia Dariaus Petrulio ir Dariaus Batulevičiaus fotografijų paroda, dokumentuojanti Šančių bendruomenės akciją „Nemuno kelias“ ir Šančių pakrantės gamtą. Fotovaizdus lydi taiklūs ekspertų ir visuomenininkų komentarai.


2019 m. balandžio 27 d. Šančiuose prie Nemuno 700 žmonių susikibo rankomis ir suformavo „Nemuno kelią“. Taip bendruomenė išreiškė nepritarimą Nemuno krantinės rekonstrukcijos projektui, kuriuo ketinama nutiesti 3,5 km gatvę nuo geležinkelio tilto iki Panemunės tilto. Tai negrįžtamai pakeistų reikšmingiausią Šančių savasties dalį – natūralią upės pakrantę, jos pievas ir medžiais apaugusias zonas, jautrią vietos ekosistemą.


„Nemuno kelias“ tapo pirmuoju, bet ne paskutiniu veiksmu, kuriuo bendruomenė išreiškė savo pasipriešinimą projektui, prieštaraujančiam darnios miesto plėtros principams.


Parodą kviečiame lankyti bet kuriuo paros metu „Galerijoje be sienų“ – Paveikslų galerijos paviljone. Daugiau sužinoti apie Šančių bendruomenę ir išgirsti kultinę jos „Kopūstų lauko“ operą galima galerijos trečiame aukšte, parodoje „Nukirtas miestas – persodintas žmogus“.


Šioje parodoje arba www.besienu.com galite palikti savo sakinį „Miestiečių manifestui“. Palaikyti Šančių bendruomenę arba ženklinti jums rūpimą jautrų tašką kviečiame „Miesto akupunktūros“ žemėlapyje www.besienu.com .


Parodos rengėjai: Žemųjų Šančių bendruomenė, Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus bendruomenių platforma „Mažosios istorijos“ ir „Galerija be sienų“.


Paroda veiks: 2019 07 17 – 2019 09 30
Papildomą informaciją teikia: „Mažųjų istorijų“ ir „Galerijos be sienų“ kuratorė Auksė Petrulienė, tel. 8 612 442 72

 

Rengėjų inf.

VDA Nidos meno kolonijoje grupinė vasaros paroda „Gyventi smarkiai“

Liepos 19 d. 18 val. atidaroma Nidos meno kolonijos vasaros paroda „Gyventi smarkiai“. Ne pirmus metus Kolonijos parodų salę iki pat rudens šiuolaikiniu menu užpildantis renginys šiemet išsiplėtė. 8 menininkų kūriniai įsikurs dviejose Kolonijos erdvėse, kur su parodos lankytojais svarstys apie technologizuoto gyvenimo ypatybes ir jo intensyvumą.

„My So Calleds“. 2019 m. Face filter by Rebecca Stephany, Mathias Lempart
„My So Calleds“. 2019 m. Face filter by Rebecca Stephany, Mathias Lempart
Rengėjų inf.

Viktoro Petravičiaus paroda „Tarp Dievų ir moterų“

M.K. Čiurlionio memorialiniame muziejuje (M.K. Čiurlionio g. 35, Druskininkuose) liepos 23 d., antradienį 11 val. Pylimo galerija (Vilnius) pristato lietuvių dailės klasiko Viktoro Petravičiaus kūrybos parodą „Tarp Dievų ir moterų“.

Viktoras Petravičius, „Muzika“. 1975 m.
Viktoras Petravičius, „Muzika“. 1975 m.
Rengėjų inf.

Galerijoje „si:said“ atidaroma Justynos Kabalos tapybos paroda

Liepos 20 d. 16 val. (šeštadienį) galerijoje „Si:said“ (Daržų g. 18, Klaipėda) atidaroma lenkų menininkės Justynos Kabalos tapybos paroda „Trys spalvos“.

 

Naujausioje Justybos Kabalos parodoje pristatomi paskutinius dvejus metus kurti kūriniai. Tai abstraktūs tapybos darbai, kurie referuoja į aliejinės ir akrilo technikos pagrindines spalvas. Kūriniai reflektuoja atliktą formalų spalvų tyrimą: per struktūrą, skirtingas kompozicijas, kintantį įsotinimą, šešėlius bei spalvos šviesumą.

Justyna Kabala, „Trys spalvos“
Justyna Kabala, „Trys spalvos“
Marianos Veriovkinos draugija

Marianos Veriovkinos simpoziumas

2019 m. liepos 10–19 dienomis Utenoje vyksta tradicinis šeštasis tarptautinis Marianos Veriovkinos simpoziumas, skirtas Vyžuonėlių dvaro, kuriame gyveno žymi Vakarų Europos dailininkė Mariana Veriovkina išaugojimui. Utenos rajono savivaldybė ne pirmus metus žada išpirkti dvarą iš privačių asmenų, restauruoti jo pastatus pasitelkus ES fondų lėšas ir įkurti kultūros centrą bei dailininkės memorialinį muziejų. Kol kas tai lieka pažadais, dvaro pastatai nyksta, parko žemė „tirpsta“, užstatoma naujais privačiais namais. Tačiau visuomeninė organizacija Marianos Veriovkinos draugija nenustoja vilties ir, kaip kasmet, rengia tarptautinį dailininkų simpoziumą. Šių metų tema „Paryžiaus pamokos“ skirta Marianos Veriovkinos ir Lietuvos meno ryšiams su prancūzų daile. Simpoziume dalyvauja dailininkai iš Prancūzijos Isidore Krapo, Christophe Massé, Estijos – Peeter Krosmann, Lietuvos – Romualdas Balinskas, Vita Balinskienė, Saulius Dastikas, Mykolė Ganusauskaitė, Saulė Jonaitytė, Miglė Kosinskaitė, Meda Norbutaitė, Edita Rakauskaitė, Ramunė Sladkevičiūtė, Andrius Surgailis, Arvydas Šaltenis, Rita Škarnulienė.

Renginiai:


2019 m. liepos 17 dieną 10 val. svečių namuose „Kamanos“ (Užpalių g. 107, Utena) kūrybinės dirbtuvės/paskaita „Apie spalvas“, kurioms vadovaus Isidore Krapo (vaikų grupei) ir Saulė Jonaitytė (suaugusiųjų grupei).


2019 m. liepos 19 dieną (penktadienį) 18 val. Vyžuonėlių dvare (Vyžuonėlių k., Utenos r.) Marianos Veriovkinos simpoziumo uždarymas. Programoje: Evelinos Sašenko koncertas, simpoziumo dalyvių kūrinių paroda, Utenos meno mokyklos mokinių keramikos instaliacija „Utena Veriovkinų laikais“, vaišės „Arbata pas Marianą“.

LDS inf.

Meksikos dailininko Amílcaro Riveros Munive kūrybos paroda „Apie kasdienybę“

Liepos 11 d. 18 val. Pamėnkalnio galerijoje (Pamėnkalnio g. 1, Vilnius) atidaroma Meksikos dailininko Amílcaro Riveros Munive kūrybos paroda „Apie kasdienybę“.


Pirmą kartą Lietuvoje personalinę parodą pristatantis menininkas Vilniuje eksponuos savo tapybos darbus – introspektyvių portretų ir figūrinių kompozicijų seriją. Tapytojo kūrinių veikėjai tyliai žvelgia pro savo sustingusią visatą, kurioje tarsi niekas nevyksta, tačiau žiūrovas kviečiamas atrasti istorijas, slypinčias anapus kasdieniškų veidų ir figūrų. Pabrėžtinai statiškos pozos ir pasyvios mizanscenos kontrastuoja su atvirų, intensyvių spalvų koloritu, kuris suteikia darbams papildomų reikšmių ir sąsajų su meksikiečių tradicine daile.


Autorius pasakoja: „Kūryboje susitelkiu ties savo veikėjų vidine jėga ir monologais. Be labai retų išimčių, su gyvais modeliais nedirbu; mano herojai išgalvoti, jų paskirtis – atspindėti universalias žmogiškąsias būkles. Dažnai pradedu nuo dėmės ir leidžiu jai palengva vystytis. Nėra griežtos pradžios ar pabaigos: kartais pirmieji potėpiai pasimeta po daugybe kitų sluoksnių, o kartais išlieka ir įgauna daugiau galios kompozicijoje. Siužetus renkuosi gana impulsyviai, priklausomai nuo poreikių ir aplinkybių. Pati technika savaime nėra esminė; svarbiausia man – veikėjų išraiškingumas, galimybė papasakoti jų istorijas. Siekiu nuolat keistis ir perkurti save, kad kūryboje netapčiau tik amatininku“.


Amílcaras Rivera Munive gimė 1975 m. Meksike. Studijavo vizualiuosius menus Verakruso universitete, o taip pat fotografiją Aktyviojoje fotografijos mokykloje (Escuela activa de fotografía) ir dramaturgiją Kuboje. Surengė personalines parodas Meksikoje, Slovakijoje, Lenkijoje, Vengrijoje, Vokietijoje, JAV, Ispanijoje ir Tailande. Gyvena, kuria ir dėsto dailę Meksike bei Tlaxcaloje.
A. Riveros Munive paroda „Apie kasdienybę“ Pamėnkalnio galerijoje vyks iki liepos 27 d. Parodos lankymas – nemokamas.


Parodos partneriai: Lietuvos dailininkų sąjunga, Meksikos garbės konsulatas Lietuvoje, Munive Arte Contemporáneo.

 

 

 

  PUSLAPIS IŠ 186  >>> Archyvas