7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Dailės anonsai

VVGŽM inf.

Jehošuos Kovarskio paroda „Chaoso sutramdymas“

Gegužės 29 d. 18.30 val. Valstybinio Vilniaus Gaono žydų muziejaus Tolerancijos centre (Naugarduko g. 10/2, Vilnius) atidaroma žymaus litvakų tapytojo Jehošuos Kovarskio paroda „Chaoso sutramdymas“.

Pastarąjį dešimtmetį stebime džiuginančią tendenciją – Lietuvos meninio palikimo grįžimą į tėvynę. Mūsų šalyje gimę dailininkai litvakai ar jų giminaičiai ir kūrybinio palikimo saugotojai vis dažniau bendradarbiauja su Valstybiniu Vilniaus Gaono žydų muziejumi, renkančiu po pasaulį išsibarsčiusias meno kolekcijas. Šį pavasarį muziejų pasiekė tapytojo Jehošuos Kovarskio (1907 Vilnius – 1967 Los Andželas) sūnėno Davido Finkelsteino ir dukterėčios Sandros Ben-Artzi su šeimomis dovana – 28 didelio formato dailininko paveikslai. Simboliška, kad Vingrių gatvės 25-ajame name, vos už kelių namų nuo muziejaus Tolerancijos centro, kuriame bus eksponuojama dovanotų paveikslų paroda, prabėgo Vilniuje gimusio J. Kovarskio vaikystė.

Tapytojo kūrybinis kelias prasidėjo piešimo ir braižybos pamokose jidiš gimnazijoje, plėtojosi Becalelio meno mokykloje Jeruzalėje, Tel Avivo hebrajų teatre, Safedo miesto menininkų bendruomenėje, kubisto André Lhote ir plakatų meistro Paulio Colino studijose Paryžiuje, o nuo 1951 m. – JAV. J. Kovarskiui kūrybos procesas buvo ritualas, kurio metu iš tamsos gimsta šviesa, iš chaoso – tvarka. Idėjinei ir emocinei raiškai J. Kovarskis pasirinko abstrakcionizmą, tačiau visiškai neatsisakė figūrinio vaizdavimo. Pasak dailininko, „abstrakcionizmas privalo būti prasmingas“, tad jo siužetuose atgaivinti antikos ir skandinavų mitai, Afrikos ir Meksikos legendos bei Biblijos vaizdiniai pasakoja apie pasaulio sukūrimą ir žmonijos istoriją. „Aš nesiekiu sąmoningai kurti simbolių, bet noriu papasakoti savo istoriją, pagrįstą ne moksliniais tyrimais ar archeologija, o senoviniu folkloru ir pirmykščiu tikėjimu“, teigė dailininkas.


Tolerancijos centras – didžiausias Valstybinio Vilniaus Gaono žydų muziejaus padalinys, kuriame veikia Lietuvos žydų dailės, kultūros, istorijos ir judaikos ekspozicijos, vyksta kultūriniai ir edukaciniai renginiai, konferencijos, filmų peržiūros, diskusijos visuomenei aktualiomis temomis.


Parodos kuratorės – Ieva Šadzevičienė, Vilma Gradinskaitė

Paroda veiks iki 2019 m. rugsėjo 19 d.

Daugiau informacijos:
Ieva Šadzevičienė
Valstybinio Vilniaus Gaono žydų muziejus Tolerancijos centro vadovė
Tel. 8 612 60 339
el. p. ieva.sadzeviciene@jmuseum.lt
www.jmuseum.lt

 

LDS inf.

Vidmanto Jusionio kūrybos paroda „Prieš saulę“

Gegužės 31 d., penktadienį, 19 val. Pamėnkalnio galerijoje (Pamėnkalnio g. 1, Vilnius) atidaroma tapytojo Vidmanto Jusionio kūrybos paroda „Prieš saulę“. Tą patį vakarą Pamėnkalnio galerija dalyvaus renginyje „Naktis galerijoje“ ir bus atvira lankytojams iki 23 val.

Parodoje eksponuojami pastarųjų ketverių metų kūriniai, kai kurie jų – pirmąjį kartą. Ekspoziciją, kurią vienija savita spalvinė ir kompozicinė nuotaika, autorius apibendrino, turėdamas omenyje vienodus kelių darbų pavadinimus – „Prieš saulę“. Juos sieja peizažo kaip miražo ar iliuzorinės kelionės motyvai, tarsi drugio skrydis į šviesą.

Vidmantas Jusionis: „Tapybos kūrinyje man svarbi monumentali konstrukcija bei spalvinės plokštumos emocinė raiška. Kartais netiesiogiai mėginu sekti Vasilijaus Kandinskio iškelta spalvų simbolinių reikšmių teorija, todėl naudoju atitinkamą semantinį krūvį turinčias ryškias atviras spalvas. Šįkart reikšminga maksimaliai aktyvi, radikali geltona spalva kaip šviesa – saulė – pati ryškiausia iš spalvų.

Kita vertus, ironiškai žaidžiu siurrealistiniais „simuliakrais“, hipertrofuotai sureikšmindamas tapomų žmogaus-gyvūno-fantomo figūrų povyzas bei gestus ir šitaip sukurdamas fantasmagorinių metaforų erdvę, juslišką nostalgiją prasmėse.

Nors mano tapyba estetiškai artima reklamai būdingam rėksmingumui, tačiau, priešingai banaliai propagandai, ji turi poteksčių. Kartais vizualus estetiškumas ir graži forma kontrastuoja su negražiu, nostalgišku ar skausmingu turiniu. Fatališkas geismas, hedonistinis žmogiškas malonumo ekstazės troškulys ir antikinė ezopiška tradicija nuolat skatina kalbėti apie žmogų, šios parodos atveju – vizualiai ir be moralo“.

Vidmanto Jusionio tapybos paroda „Prieš saulę“ Pamėnkalnio galerijoje vyks iki birželio 22 d. Parodos lankymas – nemokamas.

Parodą iš dalies remia LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos dailininkų sąjunga.

 

Galerija Vartai

Indrės Šerpytytės paroda „From.Between.To“

2019 m. birželio 6 - liepos 26 d.
Atidarymas - birželio 6 d., ketvirtadienį, 18:00 val.
Galerija „Vartai“ džiaugiasi pristatydama lietuvių menininkės Indrės Šerpytytės naujų darbų parodą „From.Between.To“. Parodoje eksponuojamas autorės tekstilės darbų ciklas Lietuvoje bus pristatomas pirmą kartą. Galerijoje vyksiančios parodos laikas sutampa su kita personaline autorės paroda – naujai užsakytų kūrinių ekspozicija Regbio miesto meno galerijoje ir muziejuje (Rugby Art Gallery and Museum) Didžiojoje Britanijoje.  


I. Šerpytytės kūryba nagrinėja konfliktą ir jo sukeltą traumą. Didžioji dalis jos ankstesnių darbų, pasitelkiančių fotografiją, skulptūrą ir įvairias kitas raiškos priemones, dėmesį nukreipė į neseną Lietuvos istoriją, jos atminimą bei poveikį tautos tapatybei. Tačiau naujieji kūriniai nutolsta nuo tokio konkretumo ir tyrinėja kultūriškai įkrautų simbolių kaip abstrakčios kalbos naudojimą – komunikacijos formą, siekiančią įtvirtinti universalų diskursą.


Serijoje „From.Between.To“ I. Šerpytytė pasitelkia Baltijos regionui būdingas apeigines juostas, sluoksniuodama jas ant paveikslų porėmių. Šie iš tradicinių medžiagų sukurti darbai brėžia regiono bendruomenių sankirtas – raštų motyvai iš vienos šalies yra perskaitomi kitoje ir atskleidžia konflikto naratyvo suvienytų tautų sąšauką. Menininkė taip pat tiria, kaip šių raštų kartotė arba ritmas gali būti suvokiamas it platesnė vizuali kalba, įgalinanti komunikaciją tarp karo paveiktų kultūrų arba kraštų. Lygiai taip pat, kaip kalbinės išraiškos formos sutelkia bendruomenę, vaizdinė medžiaga gali pasitarnauti tarpusavio supratimo procesui.


Greta baltiško konteksto, kūriniai taip pat kalba apie kitą istoriją – tarptautinio modernizmo ir ypač abstrakcijos bei rasto objekto (redimeido) sampratos raidą. Suausdama juostas į įmantrias tinklines kompozicijas ant porėmių, menininkė prikelia geometrinės abstrakcijos tropus, o naudodama jas nepakeistas, kaip redimeidus, ji kartu atiduoda duoklę jų istorinei reikšmei ir dekonstruoja ją. Ankstesniuose serijos darbuose menininkė naudojo tradicines juostų spalvas – dažniausiai raudoną, geltoną, juodą ir baltą, tačiau pastaruoju metu ji taip pat bendradarbiauja su audėjais, kad gautų popmeno ir oparto spalvinį intensyvumą primenančias ryškių spalvų juostas, dar labiau didindama kūriniuose užkoduotų nuorodų skaičių.


Kūriniai iš serijos „From.Between.To“ įtraukti į šių metų balandžio mėnesį pasirodžiusį naują didelio masto leidyklos „Phaidon“ leidinį „Vitamin T“.


Indrė Šerpytytė gimė Lietuvoje 1983 m. Ji studijavo Braitono universitete ir Londono Karališkajame meno koledže. Menininkės kūriniai pristatyti parodose įvairiose pasaulio šalyse. Pastaraisiais metais jos personalinės parodos buvo surengtos Šiuolaikinio meno centre Vilniuje (2017), galerijoje „Parafin“ Londone (2016), „Still House Group“ Niujorke (2016), Krokuvos Šiuolaikinio meno muziejuje (2015), galerijoje „Ffotogallery“ Kardife (2013) bei Fotografų asociacijoje Londone (2011). Tarp reikšmingų grupinių parodų yra „Memory Matters“ Eskizų muziejuje Lunde (2018), Rygos šiuolaikinio meno bienalė (2018), „Undersong“ galerijoje „KIM?“ Rygoje (2018), Tegu fotografijos bienalė Pietų Korėjoje (2017), „Age of Terror: Art after 9/11“ Imperiniame karo muziejuje Londone (2018), „Ocean of Images: New Photography 2015“ Modernaus meno muziejuje Niujorke (2015), „Conflict, Time, Photography“ galerijoje „Tate Modern“ Londone (2014) ir Folkvango muziejuje Esene (2014–2015) bei „Poetiniai dokumentai“ Nacionalinėje dailės galerijoje Vilniuje (2013). 2018 m. I. Šerpytytė gavo GRAIN fotografijos centro užsakymą naujiems kūriniams sukurti ir 2019 m. gegužę pristatė juos Regbio miesto meno galerijoje bei muziejuje.

Mecenatas
Živilė ir Jonas Garbaravičiai
Globėjas
Renata ir Rolandas Valiūnai
Parodos rėmėjai
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Vilniaus miesto savivaldybė
Parodos grafinis dizainas
Laura Grigaliūnaitė

 

Rengėjų inf.

„Autarkijoje" (Naugarduko g. 41) atidaroma paroda „XVII a."

Būna gyvenime nesiseka, nesiseka, nesiseka, o po to ima ir taip nepasiseka, o tada ir vėl nesiseka, nesiseka, nesiseka. Niekaip negali rasti. Politinės minties, kultūros, ar mokslo proveržiai ištinka rodos tamsiausiomis žmonijai akimirkomis. Toks buvo ir XVII amžius, viena vertus tai - "apšvietos", mokslo, geografinių atradimų, miestų suklestėjimo šimtmetis, kita vertus istorikai šį laikmetį vadina “Didžiaja krize” - žlunga daugybė valstybių, taip pat ir abiejų tautų respublika, vyksta karai bei siautėja epidemijos, šiame gaivale gimsta miestiečio sąmonė, susiformuoja nauja klasė, steigiamos pirmosios mokslo bei meno akademijos bei greta jų įsteigtuose salonuose įvyksta pirmosios dailės parodos.


Gegužės 23d. 19 val. kviečiame į pirmosios parodos atidarymą "Autarkijoje".

Parodoje dalyvauja:

Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda (Pakui Hardware) Eglė Kulbokaitė ir Dorota Gaweda (Young Girls Reading Group), Laura Kaminskaitė, Dalia Dūdėnaitė, Ona Juciūtė, Anastasija Sosunova, Beatričė Mockevičiūtė, Viktorija Damerel, Viltė Bražiūnaitė ir Tomas Sinkevičius, Monika Kalinauskaitė, Rūtenė Merkliopaitė, Gabrielė Adomaitytė, Ieva Rojūtė, Žygimantas Kudirka, Nerijus Rimkus, Indrė Šerpetytė, Neringa Vasiliauskaitė, Austėja Vilkaitytė, Monika Janulevičiūtė ir Antanas Lučiūnas ( Girl is on Fire), Nancie Naive (Emilė Skolevičiūtė), Patricija Jurkšaitytė, Jurga Barilaitė, Eglė Karpavičiūtė, Raimundas Malašauskas, Deimantas Narkevičius, Nomeda ir Gediminas Urbonai, Artūras Raila, Evaldas Jansas, Dainius Liškevičius, Kastutė Bogdanė, Gintautas Trimakas, Robertas Narkus, Antanas Gerlikas, Juozas Laivys, Gediminas G. Akstinas, Kazimieras Sližys, Jokūbas Čižikas, Donatas Jankauskas (Duonis) , Žilvinas Landzbergas, Vytautas Viržbickas, Augustas Serapinas, Andrej Polukord, Vytenis Burokas, Ignas Krunglevičius, Paulius Petraitis, Vitalijus Strigunkovas, Kristijonas Naglis Zakaras, Rokas Valiauga, Rytis Urbanskas, Kalendra, Rokas Pralgauskas, Ugnė Straigytė, Gabrielė Gervickaitė, Egidijus Praspaliauskas, Remigijus Praspaliauskas, Mikko Kuorinki, Alex Bailey ir Krõõt Juurak, Kaspars Groševs, Nicholas Matranga ir kiti.

Parodą kuruoja: Laura Kaminskaitė ir Robertas Narkus,
dizaineris: Nerijus Rimkus


Paroda remia ir dalinai finansuoja: Lietuvos kultūros taryba

VGMC inf.

Camillos Borghese fotoinstaliacija Miesto dialogai / Dialoghi urbani


2019 m. gegužės 28 – birželio 22 dienomis Vilniaus grafikos meno centro galerijoje
„Kairė-dešinė“ pristatoma fotografės, architektės Camilla Borghese fotoinstaliacija Miesto dialogai / Dialoghi urbani (2014).
Atidarymas 2019 m. gegužės 28 d., 18.00 val. VGMC (Latako g. 3)


Fotoinstaliaciją sudaro 16 spalvotų fotografijų kompozicija, reprezentuojanti XX a. vidurio Romos modernizmo architektūrą per vieno tipo pastato – keliabučio gyvenamojo namo, kuris itališkai vadinamas palazzina, fasadus.  


Camilla Borghese (g. 1977) – architektė ir fotografė, gimusi ir gyvenanti Romoje. 2005 m. Venecijos Ca’Foscari ji baigė paveldosaugos magistrantūrą. Nuo 2000 m. fotografuoja architektūrą. Darbas fotografo Andrea Jemolo studijoje ją pastūmėjo pasukti profesionalios architektūros fotografės keliu. Nuo 2007 m. Camilla dirba pagal užsakymus ir kaip laisva menininkė, bendradarbiauja su Romos galerija „Spazio nuovo“. Surengė parodų Italijoje, Ispanijoje, Belgijoje, Katare. Fotoinstaliacija Miesto dialogai / Dialoghi urbani 2018 m. rugsėjį tarptautinio architektūros forumo „Modernizmas ateičiai“ proga buvo pristatyta Kauno menininkų namuose.


Atidarymo proga galerijoje „Kairė-dešinė“ vyks pokalbis su fotoinstaliacijos autore. Savo patirtimi dalinsis Camilla Borghese, architektas Audrius Ambrasas ir architektūros fotografas Norbertas Tukaj. Pokalbį moderuos dailėtyrininkė Giedrė Jankevičiūtė ir architektė Julija Reklaitė.


Organizatorius Vilniaus grafikos meno centras
Rėmėjai LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga
Partneriai Architektūros fondas, 7 meno dienos, Vilniaus dailės akademija

 

Rengėjų inf.

Išskirtinėje „Lewben Art Foundation“ ekspozicijoje – tikėjimas ir šiuolaikinis menas

Gegužės 30 d. duris atverianti jubiliejinė, dešimtmetį mininti šiuolaikinio meno mugė „ArtVilnius’19“ šią gražią sukaktį sutiks ne viena – dešimt metų sukanka ir mugės ypatingajam partneriui „Lewben Group“. Pastarojo įsteigtas meno fondas „Lewben Art Foundation“ šia proga „Litexpo“ projektų zonoje pristatys išskirtinę ekspoziciją „In Art We Trust“.


Ekspozicijoje – krikščioniškosios ikonografijos kūriniai iš „Lewben Art Foundation“ kolekcijos nuo XVIII a. iki šiuolaikinių pasaulinio garso menininkų darbų. Ekspoziciją šiais metais parengė net penkių kuratorių kolektyvas: Ugnė Bužinskaitė, Francesca Ferrarini, Vilius Kavaliauskas, Virginijus Kinčinaitis ir Sigita Maslauskaitė. Kolekcininkas, „Lewben Group“ ir „Lewben Art Foundation“ valdybų pirmininkas V.Kavaliauskas pirmą kartą atsidūrė kuratorių gretose: „Tai ne vienus metus kolekcijoje plėtota ir kaupta kryptis, todėl man ji itin asmeniška. Ilgai laukėme ypatingos progos ją parodyti visuomenei, tad dešimties metų sukaktis tam puikiai tinkama“, – apie ekspoziciją kalba V. Kavaliauskas.


„Su šiuolaikinio meno muge „ArtVilnius“ bendradarbiaujame jau šeštus metus, o šį kartą tarp tokių pasaulinio garso menininkų, kaip Andres Serrano ar Jake ir Dinos Chapman, kūrinių pristatysime ir iki šiol niekur nerodytus lietuvių šiuolaikinių menininkų darbus: Adomo Danusevičiaus paveikslą, tiesiai iš dirbtuvių į ekspoziciją atvykstantį Patricijos Jurkšaitytės darbą ar Andriaus Zakarausko įspūdingo dydžio drobę“, – teigia „Lewben Art Foundation“ direktorė Indrė Tubinienė. Dialogą su šiuolaikiniais darbais kurs greta eksponuojami XVIII–XIX a. tapybos darbai. Ekspoziciją sukūrę architektai „IMPLMNT architects“ įspūdį ir dialogą siekė sustiprinti per išskirtinę ekspozicijos architektūrą, kuria interpretuojamas tradicinės kryžminės bažnyčios planas.


Pasak vienos iš parodos kuratorių S. Maslauskaitės, pastaruoju metu religinis menas išgyvena ėjimo į viešumą laiką: suaktyvėjo diskusijos, parodos, moksliniai tyrimai. Religinio meno svarbą garsiai liudija pastaruoju metu įvykę gaisrai, taip pat ir ši ekspozicija „ArtVilnius’19“ kontekste.
Ekspoziciją „In Art We Trust“ lydės diskusija „Kūrybinė dilema: menas, krikščionybė, šiandiena“, vyksianti birželio 1 d. 14 val. „Litexpo“. Diskusijoje dalyvaus Bažnytinio paveldo muziejaus direktorė S. Maslauskaitė, menotyrininkas V. Kinčinaitis, tapytojas A. Zakarauskas, „Lewben Art Foundation“ kuratorė U. Bužinskaitė, diskusiją moderuos – menotyrininkė L. Kreivytė.

Daugiau informacijos apie ekspoziciją – Ugnė Bužinskaitė, +370 621 84256, ugne.buzinskaite@lewben.com

Ekspozicijos kuratoriai: Ugnė Bužinskaitė, Francesca Ferrarini, Vilius Kavaliauskas, Virginijus Kinčinaitis, Sigita Maslauskaitė
Ekspozicijos koordinatorės: Indrė Tubinienė, Giedrė Marčiulaitė
Ekspozicijos architektūra – „IMPLMNT architects“
Dizainas – Vilius Dringelis
Mecenatas – „Thibault Van Renne“
Rėmėjai: „Lewben Group“, „Enercom Capital“, „Strategy Labs“, „Nordgain“, „Lewben Investment Management“, „Orion“, Živilė ir Jonas Garbaravičiai, „Auksinė dovanėlė“, „Ellex Valiunas“, „Hotel Pacai“, „Orion“, „Arimex“, „SUPASTAR Innovations“
Draugai: „IMPLMNT architects“, Nacionalinė dailės galerija, „Beyond Adventure“
Informaciniai rėmėjai: artnews.lt, echogonewrong.com

Patricija Jurkšaitytė. Natiurmortas. 2019. „Lewben Art Foundation“ kolekcija
Patricija Jurkšaitytė. Natiurmortas. 2019. „Lewben Art Foundation“ kolekcija
Rengėjų inf.

Tarptautinių mainų projekto „Paris-Vilnius“ paroda „Voyage“

Paroda atidaroma gegužės 31 d., penktadienį, 18 val., LDS galerijoje „Arka".

Paroda - mugės „ArtVilnius’19" programos „Naktis galerijoje“ dalis. Atidarymo dieną galerija atvira iki 23 val. Daugiau informacijos:

„Kelionių trokštantys nomadai - tai 20 menininkų, kurie aktualizuoja kelionę kaip procesą ir tikslą. Tirdami vidaus ir išorės santykį, jie siekia fiksuoti į tarpusavio susitikimą vedančius žingsnius. Tiesioginės, dvasinės, vaizduotiškos, patyrimų ir vidinio pasaulio kelionės - šią idėjinę įvairovę atliepia skirtingos meno formos parodoje - tapyba, skulptūra, fotografija, iliustracijos, instaliacijos. Kūriniai - tarsi dialogas, kviečiantis patirti keliavimo būseną“.
 
Ši paroda - LDS galerijos „Arka“ ir Paryžiaus menininkų asociacijos „Le 4 Paris Art“ bendradarbiavimo vaisius. Asociacija menininkų mainų programas jau surengė Murbergeto meno muziejuje, Švedijoje, „Civic Ateneo Fort Pienc“ centre Barselonoje, taip pat Kelne, Berlyne ir Vienoje.
 
2020 m. mainų programos „Paris-Vilnius“ dalis persikels į Paryžių, kur galerijos „Arka“ sudaryta kolekcija bus pristatyta "Blanc Manteaux" Europos meno bienalėje.
 
Parodos „Voyage“ dalyviai:
Déliana Alexieva - peinture/ tapyba
Véronique André - peinture/ tapyba
Rémy Aron - peinture/ tapyba
Pascale Blaizot - peinture/ tapyba
Hélène Delanoë - peinture / tapyba
Laurence Dubaut - sculpture / skulptūra
Marie-Lyne Ersine - photographie/ fotografija
Dominique Fillières - gravure, peinture/ grafika, tapyba
Bénédicte Gerin - peinture, photographie / tapyba, fotografija
Céline Gontier - illustration / iliustracija
Yona Grandjean - calliagraphy / kaligrafija
Natalie Miel - peinture/ tapyba
Nadée - peinture/ tapyba
Éric Perrin - peinture/ tapyba
Nina Urlichs - painting/ installation / tapyba, instaliacija
Jean Charles Yaïch - papersculpture, Kirigami / popieriaus menas, kirigami.
Paroda LDS galerijoje „Arka“ veiks iki birželio 15 d.
Paroda yra galerijos „Arka" kūrybinės programos dalis. Programą iš dalies remia: Lietuvos dailininkų sąjunga, LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba.
 
Galerija atvira II-V 12-19, VI 12-16
 
www.arkagalerija.lt
LDS galerija "Arka", Aušros Vartų g. 7, Vilnius
2019 05 31 - 2019 06 15

 

NMKČDM inf.

Eimučio Markūno paroda „Miesto spalvinis kodas. Juoda“

Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus Paveikslų galerijoje, K. Donelaičio g. 16, Kaune, gegužės 30 d., ketvirtadienį, 17 val. įvyks Eimučio Markūno parodos „Miesto spalvinis kodas. Juoda“ atidarymas.
Pastaraisiais metais E. Markūnas kūryboje koncentruojasi į miestą, analizuoja jo psichogeografinį žemėlapį bei jame tvyrančias įtampas. Ankstesnėse šios temos parodose menininkas rėmėsi į spalvas, jų materiją ir metafiziką. Ryškiaspalvėse didelio formato abstrakcijose vėrėsi užkoduotos Kauno miesto rajonų atmosferos ir nuotaikos. Projekto tęsinyje „Juoda“ E. Markūnas visai kitoks. Kaip diena ir naktis. Čia menininkas pristato nedidelio formato piešinius, kur nuo apoteozės spalvoms pereina prie mistiško ir subtilaus monochromo. Kūriniai primena fotografijų negatyvus, kuriuose užfiksuoti įvairūs pavidalai: nuo atpažįstamų žmogaus įvaizdžių iki sunkiai įvardijamų mistinių būtybių.
Šioje parodoje menininkas atsigręžia į tą tamsiąją pusę, egzistenciškai nagrinėja savo nakties būsenas, emocijas, sutiktus personažus, juos (pra)kalbina. Tuose kameriniuose dialoguose dailininkas siekia pažinti save, tapatintis su miestu, išjausti save kaip mažą didesnio tinklo, kuriančią ir papildančią dalelę.
E. Markūnas baigė monumentaliosios dailės studijas ir aktyviai dirbo šioje srityje daugiau nei dvidešimt metų, tačiau niekuomet savęs vien tik su ja netapatino. Kūrybiniuose ieškojimuose jis išbandė fotografiją, instaliaciją, objekto bei vaizdo meno priemones. Menininkas yra pristatęs kelias dešimtis personalinių parodų bei projektų Lietuvoje ir užsienyje. Nuolat dalyvauja grupinėse parodose ir įvairiose aktualaus meno iniciatyvose. Nuo 1990 m. Lietuvos dailininkų sąjungos narys. Nuo 1991 m. yra tapytojų grupės „Angis“ narys. Daugiau nei trisdešimt metų E. Markūnas dirba pedagoginį darbą.
Menotyrininkė Dovilė Stirbytė

Parodos rėmėjai: Galerija „Meno parkas“, Lietuvos kultūros taryba, kavinė „Kultūra“
Parodos architektas: Linas Tuleikis
Daugiau apie menininką: www.eimutismarkunas.eu

Paroda veiks: 2019 05 30 – 2019 07 07

Papildomą informaciją teikia: Eimutis Markūnas tel. 8 685 76707

Šių metų spalio mėnesį  lankytojus pakviesime į dar dviejų tos pačios kartos menininkų Česlovo Lukensko ir Prano Griušio parodas. Č. Lukenskas plačiai žinomas kaip instaliacijų, performansų, akcijų kūrėjas, o P. Griušys savo fotorealizmo darbais yra užkariavęs ne vieno meno mylėtojo širdį. Kviečiame sekti artimiausias muziejaus naujienas www.ciurlionis.lt  ir facebook paskyroje https://www.facebook.com/CiurlionioDailesMuziejus/

 

Rengėjų inf.

Galerijoje „Vartai“ VDA tapybos katedros studentų BA baigiamųjų darbų ekspozicija

2019 05 21 – 2019 05 31

Gegužės 21 d. galerijoje „Vartai“ atidaroma Vilniaus dailės akademijos tapybos katedros studentų Ryčio Ratkevičiaus, Gyčio Arošiaus bei Monikos Radžiūnaitės bakalauro baigiamųjų darbų ekspozicija, kuri galerijoje veiks iki gegužės 31 dienos.


Rytis Ratkevičius ekspozicijoje „Dėmesio centre“ pristato Lietuvos pop kultūros žvaigždžių bei politikų portretų seriją. Portretuose vaizduojami personažai nėra perteikiami realistiškai, autorių labiau domina bendri vaizduojamoms asmenybėms būdingi bruožai ir mimikos, kurie dominuoja tarp dažnai socialinėje erdvėje bei žiniasklaidoje matomų žmonių, siekiančių dėmesio ir atpažinimo. Abstrahuodamas portretuose vaizduojamus asmenis, autorius analizuoja tiek pavienius personažus, tiek visą sistemą, kurioje jie egzistuoja. Vaizduodamas žinomus žmones autorius panaudoja retai šiam tikslui naudojamą mediją – tapybą, kuri padeda išryškinti šio reiškinio prigimtį, priešingai nei fotografija ar video reportažas, tapybos darbas suteikia galimybę kontempliuoti vieną vaizdą, atveria galimybes kurti naujus kontekstus.


Gytis Arošius ekspozicijoje pavadinimu „Enigma“ pristato tapybos darbus, kuriuose tyrinėja XX a. architektūrą, karines inovacijas bei jų istorijas. Kūriniuose vaizduojami industrinės paskirties pastatai bei praeito amžiaus išradimai, turintys monumentalumo, didybės, groteskiškumo, dominuoja brutalizmas. Vaizduodamas šiuos objektus autorius neatsižvelgia į tai, kokia buvo jų paskirtis, jis gilinasi į patį vaizdinį ir interpretuoja juos kaip grėsmę keliančius objektus, pranašaujančius blogas pasekmes. Autorius vaizdą konstruoja koliažo principu apjungdamas užfiksuotus vaizdus, personažus bei įterpdamas svetimkūnius. Toks principas sukuria apokalipsės nuojautą, kūriniuose pranyksta laiko suvokimas, susimaišo praeitis, dabartis ir ateitis, dėl to darbuose slypi įtampa, baimė, nežinomybė.


Monikos Radžiūnaitės ekspozicija „Stultus pictorem“ kalba apie kvailybę, kurią autorė vaizduoja pasitelkdama vidurmažių ikonografiją, simboliką bei įvairius dailės pavyzdžius. Anot autorės, didelis siekis užpildyti nedokumentuotus bei pamirštus istorijos etapus lemia paklaidas, kurios įtakoja visuomenės tikrovės suvokimą, įsitikinimus. Susidaro terpė, kurioje žmonės gali manipuliuoti, remtis kito nežinojimu ar neišmanymu, dėl to autorė sąmoningai pasirenka kvailybę kaip kūrybinę strategiją, kuri išvaduoja nuo poreikio žinoti ar suvokti tikrąsias vaizdų reikšmes. Tyčia klysdama ji maišo simbolius, reikšmes, netikslius vertimus, pasinaudodama pseudointelektualo kauke, leidžia sau kurti naujus kontekstus ir sąsajas. Taip atsiranda ir „Stultus pictorem“ – klaidingai Google vertėjo pagalba išversta frazė, reiškianti kvailą tapytoją, trumpai iliustruojanti visą M. Radžiūnaitės kūrybos principą.

 

NMKČDM inf.

Paroda „Nakties vizijos: XVII–XX a. dailininkų kūriniai iš Mykolo Žilinsko kolekcijos“

Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus M. Žilinsko dailės galerijoje, Nepriklausomybės a. 12, Kaune, paroda „Nakties vizijos: XVII–XX a. dailininkų kūriniai iš Mykolo Žilinsko kolekcijos“.
Parodoje eksponuojami įvairių Europos šalių dailininkų darbai, sukurti XVII–XX a. Tai – retai į galerijos sales atkeliaujantys nakties grožio ir paslapties inspiruoti vaizdai, kuriuos Lietuvai padovanojo žymusis kolekcininkas Mykolas Žilinskas (1904–1992). Dalis jų eksponuojami pirmą kartą.


Naktis kaip fonas Vakarų Europos dailės kūriniuose sutinkama nuo XIV a., tačiau kaip atskiras ir savarankiškas žanras noktiurnai išpopuliarėja XVII a. olandų mene. Parodą kaip tik ir pradeda vieno žinomiausių ir subtiliausių to meto nakties vaizdų tapytojo Aerto van der Neero pasekėjo peizažas. Kiek vėliau, XIX a., naktis tampa svarbiu įkvėpimo šaltiniu romantikams. Eksponuojamuose jų kūriniuose ji paprastai įgauna sutaurintos, svajingos, mistiškos ar net iki sakralinio lygmens pakylėtos gamtos pavidalą. Dar vieni didieji noktiurnų garbintojai buvo XIX–XX a. sandūroje kūrę simbolistai. Jiems naktis dažniausiai asocijuojasi su paslaptimi, tamsa, baime, blogiu ar skausmu. Be to, tiek į transcendenciją linkusiems romantikams, tiek nuo tikrovės besistengusiems pabėgti simbolistams naktis gali tapti puikia priedanga kelionei į fantastinį sapnų, nuojautų ar pasakų pasaulį. O XIX a. II p. – XX a. pr. kūrę realistinės pakraipos dailininkai tiesiog stengėsi perteikti savaiminį nakties grožį.

Eksponuojami noktiurnai ne tik atskleidžia daugiaveidį nakties pasaulį, bet ir atspindi asmeninį M. Žilinsko skonį. Jam svarbi ir vertinga galėjo pasirodyti tiek žymaus dailininko nutapyta įspūdinga drobė, tiek nežinomo ar mažai žinomo autoriaus sukurtas ir kolekcininko sielos stygas palietęs nedidelis darbelis.

 

Paroda veiks: 2019 05 18 – 2019 06 30


Papildomą informaciją teikia: parodos kuratorė Irmantė Šarakauskienė, tel.: +370 37 32 27 88, +370 620 23 811.

 

Louis Douzette, Berlynas naktį
Louis Douzette, Berlynas naktį
  PUSLAPIS IŠ 182  >>> Archyvas