7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

LT menininkai užsienyje

Eglė Juocevičiūtė

Viskas vyksta vienu metu

Su Nacionalinės premijos laureatu menininku Žilvinu Kempinu kalbasi Eglė Juocevičiūtė

Kai sužinojote, kad Jums paskirta Nacionalinė kultūros ir meno premija, minėjote, kad ji Jums svarbi ne tik kaip kultūrinis Jūsų meninės veiklos įvertinimas, bet ir kaip politinis Jūsų, kaip menininko emigranto, įvertinimas. Manau, ne mano vienos akimis žiūrint, nuo parodos „Paralelės“ Šiuolaikinio meno centre 2007 m., net ir gyvendamas Niujorke, iš Vilniaus niekur nedingstat, Jūsų pavardė nuolat sklando pokalbiuose ir straipsniuose. Tam, aišku, pasitarnavo instaliacija „Tūba“ Lietuvos paviljone Venecijos bienalėje 2009 m., taip pat paroda „Vartuose“ 2011 metais. Ar grįžimas ir įsitvirtinimas Lietuvos meno scenoje buvo planuotas ir siektas dalykas, ar taip išėjo natūraliai, o gal net atsitiktinai?

Taip išėjo natūraliai. Neturėjau tikslo „įsitvirtinti Lietuvos meno scenoj“, net nelabai žinau, ką tai galėtų reikšti. Jei ir buvo kažkokia strategija, tai labiau atvirkštinė – išvažiavau iš Lietuvos prieš 15 metų tam, kad galėčiau netrukdomas studijuoti šiuolaikinį meną ir kad aš niekam „netrukdyčiau“. Vėliau, 2007 m., Kęstutis Kuizinas mane pakvietė surengti solinę parodą ŠMC. O visa kita yra „Vartų“, kaip mane reprezentuojančios galerijos, normali profesinė veikla: jų pranešimai apie mano parodas, aišku, sėkmingai organizuotas Venecijos bienalės projektas, prieš porą metų surengta mano personalinė paroda galerijoje – taip jie mane tarsi ir

Žilvinas Kempinas. Iš galerijos „Vartai“ archyvo
Žilvinas Kempinas. Iš galerijos „Vartai“ archyvo
Žilvinas Kempinas. „Baltas triukšmas“ („Brownstone“ galerija, Niujorkas). 2007 m.
Žilvinas Kempinas. „Baltas triukšmas“ („Brownstone“ galerija, Niujorkas). 2007 m.
Žilvinas Kempinas. „Baltas triukšmas“ („Brownstone“ galerija, Niujorkas). 2007 m.
Žilvinas Kempinas. „Baltas triukšmas“ („Brownstone“ galerija, Niujorkas). 2007 m.
Žilvinas Kempinas. „Paralelės“ (ŠMC, Vilnius). 2007 m.
Žilvinas Kempinas. „Paralelės“ (ŠMC, Vilnius). 2007 m.
Žilvinas Kempinas. „Šokių salė“ (galerija „Vartai“). 2010 m.
Žilvinas Kempinas. „Šokių salė“ (galerija „Vartai“). 2010 m.
Žilvinas Kempinas. „Tuba“ (Lietuvos paviljonas, Venecija). 2008 m.
Žilvinas Kempinas. „Tuba“ (Lietuvos paviljonas, Venecija). 2008 m.
Žilvinas Kempinas. „Kolonos“ (galerija „Vartai“). 2006 m.
Žilvinas Kempinas. „Kolonos“ (galerija „Vartai“). 2006 m.
Žilvinas Kempinas. „Serpentinas“ (galerija „Vartai“). 2010 m.
Žilvinas Kempinas. „Serpentinas“ (galerija „Vartai“). 2010 m.
Laima Kreivytė

Trys knygos, viena dukra

Poetę Neringą Abrutytę kalbina Laima Kreivytė

Neringa Abrutytė – poetė, vertėja, laisva menininkė. Išleido tris poezijos knygas „Rojaus ruduo“ („Baltos lankos“, 1995), „iš pažintis“ (1997) ir „Neringos m.“ (2003, abi – Lietuvos rašytojų sąjungos leidykla). Į lietuvių kalbą vertė Jacques’o Prevert’o poeziją, Jeano Baudrillard’o „Vartotojų visuomenę“.

 
Labas, Neringa, ką tik grįžai iš Panevėžio literatūrinės žiemos. Grįžai ne tuščiomis – per poetinį aukcioną įsigijai Aido Marčėno įkvėpimo akmenį ir pusę Vlado Braziūno fotografuoto autoportreto. Ką dar vertinga patyrei ir išgirdai?
 

Labas, Laima. Seniai dalyvavau renginyje, kai taip tiesiogiai išgyvenau, kad „laiks nuo laiko“ susitikti su poetų bendruomene yra taip gyvybiškai svarbu poezijos rašymui. Prisipirkau poezijos knygų. Skamba patetiškai, lyg poetas neturėtų būti vienas, atokiai nuo visų kuriantis ir ieškantis ypatingos savo poetinės formos, naujos išgrynintos skausmo kokybės. Skamba beveik beviltiškai ir gėdingai: skaičiau senus gerus eilėraščius, kol kas nepasitikėdama tuo, ką rašau dabar. Tik klausydamasi eilių srautų, bendraudama, staiga įjungiu save į dabartinį ir kūrybingą savęs atkartojimą. Pabandysiu vėl išversti savo sielą ir prisipažinti, ką bjauraus gyvenime esu padariusi, kokio šūdo primaliau skirdama visą savo

Neringa Abrutytė B. Januševičiaus nuotr.
Neringa Abrutytė B. Januševičiaus nuotr.
Neringa Abrutytė su Gintaru Patacku B. Januševičiaus nuotr.
Neringa Abrutytė su Gintaru Patacku B. Januševičiaus nuotr.
Neringos Abrutytės studento pažymėjimas
Neringos Abrutytės studento pažymėjimas
Danutė Gambickaitė

Kiek savęs galima atiduoti kitiems?

Pokalbis su medijų menininku Mindaugu Gapševičiumi

Esi vadinamas vienu iš pirmųjų medijų menininkų Lietuvoje. Papasakok, kaip pradėjai dirbti su medijų menu. Labai įdomu tas pradžios kontekstas.
Tai buvo maždaug 1997-ieji. Internetas Lietuvoje atsirado apie 1996-uosius, o 1997-aisiais kažkaip netyčia kompiuteris ir internetas atsirado pas mane namie. Aš pats taigi buvau geriausias tapytojas (ironija, – D.G.), ir tada pagalvojau: „Kuo čia dėta tapyba, jeigu kalbam apie šiuolaikinius dalykus, viskas turėtų būti susiję su internetu.“ Taip pas Vilniaus dailės akademijos techniką Bendorių pasidariau pirmą internetinį puslapį.
 
Apie ką jis buvo?
Pirmą puslapį susikūriau apie save, nes buvau menininkas ir norėjau apeiti institucinį niuansą, kai norint patekti į galeriją reikia turėti pažinčių. Tą puslapį laikiau labai trumpai, kokį mėnesį, nes buvo niekam neįdomu. Gana greitai pradėjau bandyti kurti meną internete. Pirmas mano projektas buvo dienoraštis (nuoroda: http://www.o-o.lt/mi_ga/diary), sukūriau jį 1998-ųjų pradžioje. Dienoraščio esmė tokia: už mane viską atlieka kompiuteris. Du mėnesius rašiau apie tai, kaip kiekvieną dieną nieko neveikiu. Internetinėje versijoje jis buvo įgyvendintas naudojant „refresh“, puslapiai persikrauna automatiškai, taigi ir žiūrovui nieko daryti nereikia.
 
Atrodo, kad čia toks laiko peršokimas, nes „blogų“ (internetinių tinklaraščių) kultūra pradėjo formuotis ir išpopuliarėjo kiek vėliau.

Taip, taip, kai pradėjo formuotis „blogų“ kultūra, pagalvojau, kad panašius dalykus dariau gerokai anksčiau, bet truputį kitokiame kontekste. Aš savo dienoraštį rašiau ne kaip „blogą“, bet kaip konceptualų meną. Kai susipažinau su panašiomis temomis besidominčiais žmonėmis Latvijoje ir kitose šalyse, nutariau išsiaiškinti

Mindaugas Gapševičius. POT, Vilnius. D. Aleksaitės nuotr.
Mindaugas Gapševičius. POT, Vilnius. D. Aleksaitės nuotr.
„Migruojančios meno akademijos“ Nidos meno kolonijoje. M. Gapševičius nuotr.
„Migruojančios meno akademijos“ Nidos meno kolonijoje. M. Gapševičius nuotr.
„Migruojančios meno akademijos“ Nidos meno kolonijoje. M. Gapševičius nuotr.
„Migruojančios meno akademijos“ Nidos meno kolonijoje. M. Gapševičius nuotr.
Milda Laužikaitė šalia VDA studentų darbo. POT, Kaselis. V. Červiakov nuotr.
Milda Laužikaitė šalia VDA studentų darbo. POT, Kaselis. V. Červiakov nuotr.
POT, Vilnius. D. Aleksaitės nuotr.
POT, Vilnius. D. Aleksaitės nuotr.
POT, Vilnius. D. Aleksaitės nuotr.
POT, Vilnius. D. Aleksaitės nuotr.
Ugniaus Gelgudos ir Neringos Černiauskaitės kūrinys projekte POT, Kaselis. L. Albrikienės nuotr.
Ugniaus Gelgudos ir Neringos Černiauskaitės kūrinys projekte POT, Kaselis. L. Albrikienės nuotr.
Ugniaus Gelgudos ir Neringos Černiauskaitės kūrinys projekte POT, Kaselis. U. Gelgudos nuotr.
Ugniaus Gelgudos ir Neringos Černiauskaitės kūrinys projekte POT, Kaselis. U. Gelgudos nuotr.
Laima Kreivytė

O kas už kampo?

Pokalbis su Paulina Egle Pukyte

Paulina Eglė Pukytė – menininkė ir rašytoja. Jau daug metų ji gyvena Londone, bet aktyviai dalyvauja ir Lietuvos meniniame gyvenime. Nepriklausomybės pradžioje daug mūsų meninink(i)ų jos dėka susipažino su dabar beveik lietuvišku megapoliu. Pukytė ir toliau yra dviejų kultūrų mediatorė ir metaštininkė, kurios tekstai ir meniniai projektai stebina netikėtomis įžvalgomis ir savitu stiliumi. Menininkę kalbina Laima Kreivytė.
 
Jau užaugo karta, kuri nepamena, ką reiškia laukti vizos ir atsakinėti į nepatiklius pasų kontrolės pareigūnų klausimus. Į Londoną išvykai, kai jo dar nebuvo užplūdę rytų europiečiai. Ar sunki buvo pradžia? Kuo tuometinė menininko iš svetur situacija skyrėsi nuo dabartinės?
 

Kiekvieno menininko situacija yra individuali, nepriklausomai nuo to, kurioje šalyje jis gyvena, ir keičiasi ji individualiai. O jei imsime menininkus apskritai (bent jau kai kuriose iš Europos šalių) – jų situacija tikrai negerėja, tai akivaizdu. Jau net ir išsivysčiusioje Didžiojoje Britanijoje ketinama dar labiau mažinti, o kai kur, pavyzdžiui, ir taip ne itin „kultūringame“ Niukasle, ir visai nutraukti valstybės finansavimą menui. Daugybė žinomų menininkų ir kultūros veikėjų pasipiktinę. Garsus aktorius, rašytojas, intelektualas Stephenas Fry taip kreipėsi į politikus: „Kad ir kokiai partijai priklausote, negalite manyti, kad menas turi turėti prekystalį turguje, greta bulvių, peilių su šakutėmis ar kitų

Paulina Pukytė. Anton Lukoszevieze nuotr.
Paulina Pukytė. Anton Lukoszevieze nuotr.
Paulina Pukytė. L. Kreivytės nuotr.
Paulina Pukytė. L. Kreivytės nuotr.
Paulina Pukytė. Kepurytė (geltona). 1975-2012 m.
Paulina Pukytė. Kepurytė (geltona). 1975-2012 m.
Paulina Pukytė. Kepurytė (mėlyna). 1975-2012m.
Paulina Pukytė. Kepurytė (mėlyna). 1975-2012m.
Paulina Pukytė. Kepurytė (oranžinė). 1975-2012m.
Paulina Pukytė. Kepurytė (oranžinė). 1975-2012m.
Paulina Pukytė. Metamorfozė. 2012 m.
Paulina Pukytė. Metamorfozė. 2012 m.
Paulina Pukytė. Šokis. 2012 m.
Paulina Pukytė. Šokis. 2012 m.
Anton Lukoszevieze. Kramtomosios gumos partitūra. 2012 m.
Anton Lukoszevieze. Kramtomosios gumos partitūra. 2012 m.
Monika Krikštopaitytė

Iliuzijų meistras

Ray Bartkaus paroda „Tapybos pabaiga“ kaip viešųjų ryšių projektas

Apie menininką iš Niujorko ir jo atvykimą, būsimą parodą publikacijų įvairiausiuose leidiniuose (galbūt išskyrus kultūros) būta daug. Neįtikimai daug, todėl ir nesitiki, kad itin natūraliai jos ten atsirado. Nors kai taip trūksta naujų ekrano veikėjų, reaguojama į viską... Tačiau informacijos skaitytojas gavo nedaug, nes visi pokalbiai ar pranešimai atrodo tarsi numauti nuo to paties kurpalio. Skiriasi tik kalbintojų pavardės. Į Ameriką išvyko prieš 22 metus, su tarybiniu pasu, kišenėje turėdamas nedaug dolerių, tada daug dirbo, susisiekė su „New York Times“ meniniu redaktoriumi, taip prasidėjo jo, kaip iliustratoriaus, karjera, kad Niujorkas įvairus miestas, kuris jį stimuliuoja ir praturtina. Tada daugelis žurnalistų paklausia apie penkiasdešimties litų kupiūrą, kurią paišė su Giedriumi Jonaičiu, o Bartkus atsako, kad piešė rūsyje, kai aplink važinėjo tankai ir nebuvo aišku, ar pinigas, kaip ir pati valstybė, gyvuos. Ir taip daug daug kartų. Ar tokio žymaus (anot anonso) menininko daugiau nėra ko paklausti? Kaip buvo nustatytas tas žymumas? Ar mūsų žurnalistai tokie tingūs? „Valgo“ tai, kas jiems paduota? Nors kai matai TV diktorius tokiu pat entuziazmu trykštančius ir dvaro tvarte atradus kaukolę, ir pranešant apie Nacionalinių premijų įteikimus, gali ir toliau ramiai konstatuoti, kad

Ray Bartkus „Pusiausvyra. Žmogaus gimimas“. 2011 m. J. Lapienio nuotr.
Ray Bartkus „Pusiausvyra. Žmogaus gimimas“. 2011 m. J. Lapienio nuotr.
Ray Bartkus „Durys“. 2005–2012 m. J. Lapienio nuotr.
Ray Bartkus „Durys“. 2005–2012 m. J. Lapienio nuotr.
Ray Bartkus „Gražuolė ir baidyklė“. 2006–2009 m. J. Lapienio nuotr.
Ray Bartkus „Gražuolė ir baidyklė“. 2006–2009 m. J. Lapienio nuotr.
Ray Bartkus „Ina“. 2008–2011 m. J. Lapienio nuotr.
Ray Bartkus „Ina“. 2008–2011 m. J. Lapienio nuotr.
Ray Bartkus „Pusiausvyra“. Fragmentas. 2012 m. J. Lapienio nuotr.
Ray Bartkus „Pusiausvyra“. Fragmentas. 2012 m. J. Lapienio nuotr.
Ray Bartkus „V“. 2005–2011 m. J. Lapienio nuotr.
Ray Bartkus „V“. 2005–2011 m. J. Lapienio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotr.
Monika Krikštopaitytė

Pro plačiai atlapotą langą

Su rašytoju Valdu Papieviu kalbasi Monika Krikštopaitytė

 

 

Daugeliui įkūnijate tobulą romantinį rašytojo (ir pabėgimo) modelį – Paryžius, ištirpimas daugialypiame mieste, ėjimas, ritmas, rašymas. Regis, visos aplinkybės sukurtos rašymui. Lygiai taip pat suprantu, kad tai gali būti tik įvaizdžiai, galbūt dienos rūpesčiai ir mažai kuo skiriasi?
 
Kartais atrodydavo, kad gyvena įsivaizduotam Paryžiuj, ne šiam, o tam, kurį susikūrė, kai jis buvo toks pat tolimas ir nepasiekiamas kaip mėnulis – nelyg sapnas, nesibaigiantis nė tada, kai pabundi. Kartais jam atrodydavo, kad ir dabar tebegyvena anų laikų sapne, kuris netikėtai įsigyvendino ir tapo tikrove, o tikroji šio miesto tikrovė, jam čia atsidūrus, nugrimzdo į sapną.

Čia – vienas iš ūmai į galvą atplaukusių, per daug jausmingų ir pagreičio neįgavusių užrašų, šiaip brūkštelėjimų sėdint kur nors Senos krantinėj ar, tarkim, Liuksemburgo sode.

Paryžius nebėra pasaulio kultūros ir menų sostinė, bet jo legenda tebetraukia. Ir ne tik legenda. Kad ir kaip būtų, jį tebegaubia ypatinga kultūros miesto aura, jame tebesklando ypatinga

 

Valdas Papievis. Vlado Braziūno nuotr.
Valdas Papievis. Vlado Braziūno nuotr.
Rūta Junevičiūtė

Choreo-kinemato-grafija

 Pokalbis su menininke Egle Budvytyte 

Menininkė Eglė Budvytytė (g. 1981 m. Kaune) šiuo metu gyvena Paryžiuje, kur ką tik baigė reziduoti „Palais de Tokyo“ šiuolaikinio meno centre. Autorei būdingas „hakerio“ bruožas, t.y. ji mėgsta „nulaužti“ ir „perkrauti“ įvairaus pobūdžio sistemas ir konstrukcijas: kino klišes, viešosios erdvės konvencijas, judesių kodus, mokslinę terminologiją ar apskirtai kalbą. Pavyzdžiui, sušokti abėcėlę, aproprijuoti lėktuvų saugumo instrukcijas, perkelti Niujorką į Vilnių ir pan. Neseniai Šiuolaikiniame meno centre vykusioje Mindaugo trienalėje menininkė pristatė mobilią mieste judančią struktūrą – vietos specifikos performansą „Choreografija bėgančiam vyrui“. Apie šį ir kitus kūrinius pateikiamas pokalbis, vykęs elektroniniu paštu.

Eglė Budvytytė
Eglė Budvytytė
Eglė Budvytytė. Iš performanso „Choreografija bėgančiam vyrui“, ŠMC Mindaugo trienalė. 2012 m.  I. Budzeikaitės nuotr.
Eglė Budvytytė. Iš performanso „Choreografija bėgančiam vyrui“, ŠMC Mindaugo trienalė. 2012 m. I. Budzeikaitės nuotr.
Eglė Budvytytė. Iš performanso „Choreografija bėgančiam vyrui“, ŠMC Mindaugo trienalė. 2012 m.  I. Budzeikaitės nuotr.
Eglė Budvytytė. Iš performanso „Choreografija bėgančiam vyrui“, ŠMC Mindaugo trienalė. 2012 m. I. Budzeikaitės nuotr.
Eglė Budvytytė. Iš performanso „Choreografija bėgančiam vyrui“, ŠMC Mindaugo trienalė. 2012 m.  I. Budzeikaitės nuotr.
Eglė Budvytytė. Iš performanso „Choreografija bėgančiam vyrui“, ŠMC Mindaugo trienalė. 2012 m. I. Budzeikaitės nuotr.
Eglė Budvytytė. Kadras iš filmo „Šuolis“ („Leap“). 2009 m.
Eglė Budvytytė. Kadras iš filmo „Šuolis“ („Leap“). 2009 m.
Eglė Budvytytė. Kadras iš filmo „Šuolis“ („Leap“). 2009 m.
Eglė Budvytytė. Kadras iš filmo „Šuolis“ („Leap“). 2009 m.
Eglė Budvytytė. Kadras iš filmo „Šuolis“ („Leap“). 2009 m.
Eglė Budvytytė. Kadras iš filmo „Šuolis“ („Leap“). 2009 m.
Eglė Budvytytė. Kadras iš filmo „Magai“ („Magicians“). 2012 m.
Eglė Budvytytė. Kadras iš filmo „Magai“ („Magicians“). 2012 m.
7MD

Kur yra kūrybinė tėvynė?

Monika Jašinskaitė kalbina Oskarą Koršunovą  

Rugpjūčio pabaigoje Henriko Ibseno festivalyje Norvegijoje įvyko režisieriaus Oskaro Koršunovo statyto „Pero Giunto“ premjera. Kritikai vadina spektaklį „tikru hitu“, apibūdina kaip „ištobulintą, barokiškumu neįprastą teatrą“ ir mano, kad jis „paliks po savęs ženklą“. Su režisieriumi kalbamės apie šį pastatymą, norvegų kultūrą ir naujausius jo atradimus.  

Oskaras Koršunovas. 2007 m. D. Matvejevo nuotr.
Oskaras Koršunovas. 2007 m. D. Matvejevo nuotr.
Oskaras Koršunovas. „Meistro ir Margaritos" užkulisiai. D. Matvejevo nuotr.
Oskaras Koršunovas. „Meistro ir Margaritos" užkulisiai. D. Matvejevo nuotr.
„Peras Giuntas“, nuotrauka iš Norvegijos nacionalinio teatro archyvo
„Peras Giuntas“, nuotrauka iš Norvegijos nacionalinio teatro archyvo
„Dugne“. Torūnė. D. Matvejevo nuotr.
„Dugne“. Torūnė. D. Matvejevo nuotr.
„Vasarvidžio nakties sapnas“. G. Packevičiaus nuotr.
„Vasarvidžio nakties sapnas“. G. Packevičiaus nuotr.
„Į Damaską“. Oslo Nacionaliniame dramos teatre
„Į Damaską“. Oslo Nacionaliniame dramos teatre
„Į Damaską“. Oslo Nacionaliniame dramos teatre
„Į Damaską“. Oslo Nacionaliniame dramos teatre
„Į Damaską“. Oslo Nacionaliniame dramos teatre
„Į Damaską“. Oslo Nacionaliniame dramos teatre
Rūta Pileckaitė

Aukso švytėjimas ir deimantų gelmės

Aleksandro Šepkaus paroda Bažnytinio paveldo muziejuje

Paprašyta parašyti apie Aleksandro Šepkaus papuošalų parodą, sutikau nedvejodama. Proga tikrai neeilinė. Kai prieš metus kolegė Giedrė Jankevičiūtė užsiminė apie ketinimus surengti Šepkaus parodą Vilniuje, pagalvojau, jog idėja puiki, bet skamba kaip iš fantastikos srities. Žinojau, kad autoriaus personalinės parodos Lietuvoje niekada nėra buvę – nei tada, kai jis čia dar gyveno (į JAV išvyko 1988 m.), nei vėliau, nors gimtinėje menininkas kartais lankydavosi. Tad įvykis būsiąs išties istorinis. Ar Šepkaus parodų yra buvę užsienyje, informacijos neturėjau. Priežasčių, kodėl būtent taip klostėsi aplinkybės, nežinojau. Žinojau tik, kad menininkui gana sėkmingai pavyko įsitvirtinti Niujorke, kad ten jis 1992 m. įkūrė savo kompaniją, kurioje yra dirbęs ir vienas kitas lietuvių juvelyras (Sigitas Virpilaitis, Žilvinas Bautrėnas), kad 1993 m. pelnė Amerikos metų jaunojo dizainerio vardą, buvo pastebėtas ir įvertintas užsienio profesionalų, kad jau 20 metų dirba su auksu ir brangiaisiais akmenimis – medžiagomis, kurios niekada nebuvo populiarios tarp Lietuvos juvelyrų.

Aleksandras Šepkus
Aleksandras Šepkus
Aleksandras Šepkus
Aleksandras Šepkus
Aleksandras Šepkus
Aleksandras Šepkus
Aleksandras Šepkus. žiedai. Auksas, brangakmeniai. A. Kulikausko nuotr.
Aleksandras Šepkus. žiedai. Auksas, brangakmeniai. A. Kulikausko nuotr.
Aleksandras Šepkus. Auskarai. Auksas, brangakmeniai. A. Kulikausko nuotr.
Aleksandras Šepkus. Auskarai. Auksas, brangakmeniai. A. Kulikausko nuotr.
Aleksandras Šepkus. Kaklo papuošalas. A. Kulikausko nuotr.
Aleksandras Šepkus. Kaklo papuošalas. A. Kulikausko nuotr.
Sigitas Virpilaitis. Auskarai. Auksas, gintaras. 2005 m.
Sigitas Virpilaitis. Auskarai. Auksas, gintaras. 2005 m.
  < PUSLAPIS IŠ 2  >> Archyvas