7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Miglė Markulytė

Miglė Markulytė

Keistais Kauno keliais kartu su kaukais

Spektaklis-ekskursija „Pakopa po pakopos“

Performatyvus pasivaikščiojimas Kauno Žaliakalnio gatvėmis „Pakopa po pakopos“ (2022) prasideda nuo Kauko laiptų. Jų pavadinimas susieja legendą apie čia karaliaujantį Kauką – mitinę būtybę, nešančią turtus, derlių ir vaisingumą, ir vietos istoriją, bylojančią apie čia tekėjusį Kauko upelį, buvusį fontaną, žaidusius vaikus ir poilsiavusias ponias. Ausinėse klausydamiesi vedančių balsų, pasileidžiame į kelionę, kurioje sutiksime Žaliakalnyje gyvenusias asmenybes, išdaigas krečiančius, spalvingais apdarais pasidabinusius kaukus ir išgirsime aktorių, o kartais ir pačių gyventojų įgarsintas vietos istorijas.

Spektaklis-ekskursija „Pakopa po pakopos“. L. Žemgulio nuotr.
Spektaklis-ekskursija „Pakopa po pakopos“. L. Žemgulio nuotr.
Spektaklis-ekskursija „Pakopa po pakopos“. L. Žemgulio nuotr.
Spektaklis-ekskursija „Pakopa po pakopos“. L. Žemgulio nuotr.
Spektaklis-ekskursija „Pakopa po pakopos“. „Miško Motė“ nuotr.
Spektaklis-ekskursija „Pakopa po pakopos“. „Miško Motė“ nuotr.
Spektaklis-ekskursija „Pakopa po pakopos“. „Miško Motė“ nuotr.
Spektaklis-ekskursija „Pakopa po pakopos“. „Miško Motė“ nuotr.
Spektaklis-ekskursija „Pakopa po pakopos“. „Miško Motė“ nuotr.
Spektaklis-ekskursija „Pakopa po pakopos“. „Miško Motė“ nuotr.
Spektaklis-ekskursija „Pakopa po pakopos“. „Miško Motė“ nuotr.
Spektaklis-ekskursija „Pakopa po pakopos“. „Miško Motė“ nuotr.
Miglė Markulytė

Iššokti per prasmės ribas

„Jumpcore“ festivalyje „Sirenos“

Būna tokių pasirodymų, kurie nuvilia net ir be išankstinių lūkesčių. Tikriausiai tokie pasirodymai yra stipriausia atlikėjo autonomijos išraiška – kai jis tampa nepriklausomas nuo keliamų lūkesčių ir geba sukviesti pilną salę žiūrovų, kad kalbėtų apie tai, kas jam svarbu, neatsižvelgdamas, kaip bus suprastas.

Pawełas Sakowiczius pasirodyme „Jumpcore“. D. Matvejevo nuotr.
Pawełas Sakowiczius pasirodyme „Jumpcore“. D. Matvejevo nuotr.
Pawełas Sakowiczius pasirodyme „Jumpcore“. D. Matvejevo nuotr.
Pawełas Sakowiczius pasirodyme „Jumpcore“. D. Matvejevo nuotr.
Pawełas Sakowiczius pasirodyme „Jumpcore“. D. Matvejevo nuotr.
Pawełas Sakowiczius pasirodyme „Jumpcore“. D. Matvejevo nuotr.
Pawełas Sakowiczius pasirodyme „Jumpcore“. D. Matvejevo nuotr.
Pawełas Sakowiczius pasirodyme „Jumpcore“. D. Matvejevo nuotr.
Pawełas Sakowiczius pasirodyme „Jumpcore“. D. Matvejevo nuotr.
Pawełas Sakowiczius pasirodyme „Jumpcore“. D. Matvejevo nuotr.
Pawełas Sakowiczius pasirodyme „Jumpcore“. D. Matvejevo nuotr.
Pawełas Sakowiczius pasirodyme „Jumpcore“. D. Matvejevo nuotr.
Pawełas Sakowiczius pasirodyme „Jumpcore“. D. Matvejevo nuotr.
Pawełas Sakowiczius pasirodyme „Jumpcore“. D. Matvejevo nuotr.
Miglė Markulytė

Stiklo šukės ir praeities aidai

Projektas „Dabarties ekranas“ Panevėžyje

Panevėžys, kurio architektūrinis veidas bene intensyviausiai formavosi sovietinės urbanizacijos metu, yra kiaurai persmelktas ne tik atsiminimų apie šį laikotarpį, bet ir tiesiogine prasme – sovietmečio stiklo šukių. Ir tikriausiai kiekvienas panevėžietis yra vienaip ar kitaip su jomis susijęs, o išgirdęs pavadinimą „Ekranas“ bent kas antras gali nurodyti, kur tų šukių ieškoti.

Projektas „Dabarties ekranas“. G. Grigaičio nuotr.
Projektas „Dabarties ekranas“. G. Grigaičio nuotr.
Projektas „Dabarties ekranas“. P. Židonio nuotr.
Projektas „Dabarties ekranas“. P. Židonio nuotr.
Projektas „Dabarties ekranas“. P. Židonio nuotr.
Projektas „Dabarties ekranas“. P. Židonio nuotr.