7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Aušra Strazdaitė-Ziberkienė

Aušra Strazdaitė-Ziberkienė

„Nepatiriu nieko, išskyrus meilę“

Alexanderio Paley ir Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro koncertas Kauno filharmonijoje

„Galima sakyti, kad šio dažno svečio Lietuvoje skambinimas jau nieko nebestebina, matyt, prie gero greit priprantama“, – apie pianisto Alexanderio Paley koncertą Vilniuje pernai rašė Kristupas Antanaitis. Fortepijono virtuozas A. Paley, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir maestro Gintaras Rinkevičius džiugina ir kauniečius: vasario 18 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje jie atliko Ludwigo van Beethoveno Koncertą fortepijonui Nr. 3 c-moll, op. 37, ir Dmitrijaus Šostakovičiaus Simfoniją Nr. 9 Es-dur, op. 70.

Alexander Paley. D. Matvejevo nuotr.
Alexander Paley. D. Matvejevo nuotr.
Gintaras Rinkevičius. D. Matvejevo nuotr.
Gintaras Rinkevičius. D. Matvejevo nuotr.
Aušra Strazdaitė-Ziberkienė

Geriausias laikas – šiandien

Pianistas Aleksandras Kašpurinas ir Césaro Francko oratorija Kaune

Kauno valstybinėje filharmonijoje vasario 4-ąją (kitą dieną Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje), diriguojant maestro Robertui Šervenikui, skambėjo Tarptautinio M.K. Čiurlionio pianistų konkurso nugalėtojo Aleksandro Kašpurino atliekamas Sergejaus Rachmaninovo Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr. 3 d-moll, op. 30, ir Césaro Francko oratorija „Atpirkimas“ („Rédemption“), skirta 200-osioms kompozitoriaus gimimo metinėms.

Aleksandras Kašpurinas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. V. Kaminsko nuotr.
Aleksandras Kašpurinas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. V. Kaminsko nuotr.
Aleksandras Kašpurinas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. V. Kaminsko nuotr.
Aleksandras Kašpurinas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. V. Kaminsko nuotr.
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, Kauno valstybinis choras ir solistai, dirigentas Robertas Šervenikas. V. Kaminsko nuotr.
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, Kauno valstybinis choras ir solistai, dirigentas Robertas Šervenikas. V. Kaminsko nuotr.
Lina Dambrauskaitė, Robertas Šervenikas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. V. Kaminsko nuotr.
Lina Dambrauskaitė, Robertas Šervenikas ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. V. Kaminsko nuotr.
Aušra Strazdaitė-Ziberkienė

Muzikiniai Kauno metraštininkai

Pokalbis su keturiasdešimtmetį atšventusio Kauno styginių kvarteto nariais

Keturiasdešimtmetį pernai gruodžio mėnesį atšventęs Kauno styginių kvartetas gali pelnytai didžiuotis repertuaro gausa ir įvairiapusiškumu, įrašais, kurių didžiąją dalį sudaro Kauno kompozitorių kūriniai, ir skirtingos patirties nariais. Donato Katkaus suburto Kauno styginių kvarteto, griežiančio nuo 1981 m., pirmoji sudėtis buvo tokia: Ilona Klusaitė (I smuikas), Dalia Terminaitė (II smuikas), Vitalija Raškevičiūtė (altas), Vita Stanionytė (violončelė).

Kauno styginių kvartetas ir Indrė Petrauskaitė jubiliejiniame koncerte. J. Danielevičiaus nuotr.
Kauno styginių kvartetas ir Indrė Petrauskaitė jubiliejiniame koncerte. J. Danielevičiaus nuotr.
Kauno styginių kvartetas. Kvarteto archyvo nuotr.
Kauno styginių kvartetas. Kvarteto archyvo nuotr.
Kauno styginių kvartetas jubiliejiniame koncerte. J. Danielevičiaus nuotr.
Kauno styginių kvartetas jubiliejiniame koncerte. J. Danielevičiaus nuotr.
Kauno styginių kvartetas Th. Manno festivalyje. G. Beržinsko nuotr.
Kauno styginių kvartetas Th. Manno festivalyje. G. Beržinsko nuotr.
Kauno styginių kvartetas. J. Danielevičiaus nuotr.
Kauno styginių kvartetas. J. Danielevičiaus nuotr.
Aušra Strazdaitė-Ziberkienė

Pasaulinė premjera su legendomis

Įspūdžiai iš Kauno pučiamųjų instrumentų orkestro „Ąžuolynas“ ir svečių koncerto Kauno filharmonijoje

Pirmasis sniegas Kaune sutapo su nuostabiu koncertu, kuriame įspūdingą programą pateikė Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“, žymus prancūzų trombonininkas Jacques’as Mauger, solistė Marija Arutiunova ir dirigentas iš Slovėnijos Simonas Perčičius. Pilnoje Kauno filharmonijos salėje lapkričio 30 d. klausytojai gavo pusantro amžiaus Europą ir JAV apimančios muzikos dozę.

 

Jau esu prisipažinusi, kad labai mėgstu pučiamųjų orkestro skambesį, jų spalvų gausą, galimybes ir patį instrumentų grožį. Šį koncertą praturtino tikriausiai visų klausytojų džiaugsmui scenos priekyje sėdinčios Joanos Daunytės arfos skambesys. O mušamųjų grupė buvo tiesiog „atominė“.

Jacques Mauger (trombonas, Prancūzija), Marija Arutiunova (sopranas), dirigentas Simon Perčič (Slovėnija), Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“. D. Čėplos nuotr.
Jacques Mauger (trombonas, Prancūzija), Marija Arutiunova (sopranas), dirigentas Simon Perčič (Slovėnija), Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“. D. Čėplos nuotr.
Simon Perčič (Slovėnija), Jacques Mauger (trombonas, Prancūzija), Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“. D. Čėplos nuotr.
Simon Perčič (Slovėnija), Jacques Mauger (trombonas, Prancūzija), Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“. D. Čėplos nuotr.
Jacques Mauger (trombonas, Prancūzija), dirigentas Simon Perčič (Slovėnija), Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“. D. Čėplos nuotr.
Jacques Mauger (trombonas, Prancūzija), dirigentas Simon Perčič (Slovėnija), Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“. D. Čėplos nuotr.
Jacques Mauger (trombonas, Prancūzija), dirigentas Simon Perčič (Slovėnija), Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“. D. Čėplos nuotr.
Jacques Mauger (trombonas, Prancūzija), dirigentas Simon Perčič (Slovėnija), Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“. D. Čėplos nuotr.
Jacques Mauger (trombonas, Prancūzija), Marija Arutiunova (sopranas), dirigentas Simon Perčič (Slovėnija), Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“. D. Čėplos nuotr.
Jacques Mauger (trombonas, Prancūzija), Marija Arutiunova (sopranas), dirigentas Simon Perčič (Slovėnija), Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“. D. Čėplos nuotr.
Koncerto nuotaika. D. Čėplos nuotr.
Koncerto nuotaika. D. Čėplos nuotr.
Aušra Strazdaitė-Ziberkienė

Penkiašakių dobilėlių laimė

Įspūdžiai iš muzikinės komedijos premjeros

Nacionaliniame Kauno dramos teatre lapkričio 6 d. pirmą kartą parodyta nauja muzikinė komedija „Penkiašakis dobilėlis“ (pagal Balio Sruogos komediją „Dobilėlis penkialapis“). Komedijos libreto autorius ir režisierius Nerijus Petrokas, kompozitorius Giedrius Svilainis, scenografas Sergejus Bocullo, vaizdo instaliacijų autorė Vesta Obolevičiūtė, kostiumų dailininkė Daiva Petrulytė. Grojo ir dainavo muzikos ansamblis „Ainiai“ bei žinomi solistai. Stebinantis derinys – komedija, „Ainiai“ ir Balys Sruoga, kuris daugeliui mūsų pirmiausiai asocijuojasi su aštriuoju „Dievų mišku“.

Edmundas Seilius (Marcelinas  Šeškas) ir Kauno muzikos ansamblis „Ainiai“. R. Budrio nuotr.
Edmundas Seilius (Marcelinas Šeškas) ir Kauno muzikos ansamblis „Ainiai“. R. Budrio nuotr.
Kristina Zmailaitė (Magdusė Pipynienė) ir viengungių klubo nariai: Rytis Janilionis, Raimundas Kukanauskas, Edmundas Seilius, Osvaldas Petraška, Justinas Buta. R. Budrio nuotr.
Kristina Zmailaitė (Magdusė Pipynienė) ir viengungių klubo nariai: Rytis Janilionis, Raimundas Kukanauskas, Edmundas Seilius, Osvaldas Petraška, Justinas Buta. R. Budrio nuotr.
Justina Tomkutė-Petraitienė (Rožė Kumpytė), Kristina Zmailaitė (Magdusė Pipynienė), Kauno muzikos ansamblis „Ainiai“. R. Budrio nuotr.
Justina Tomkutė-Petraitienė (Rožė Kumpytė), Kristina Zmailaitė (Magdusė Pipynienė), Kauno muzikos ansamblis „Ainiai“. R. Budrio nuotr.
Justinas Buta (mokytojas), Justina Tomkutė-Petraitienė (Rožė Kumpytė). R. Budrio nuotr.
Justinas Buta (mokytojas), Justina Tomkutė-Petraitienė (Rožė Kumpytė). R. Budrio nuotr.
Rytis Janilionis (Jonas  Geležėlė), Justina Tomkutė-Petraitienė (Rožė Kumpytė). R. Budrio nuotr.
Rytis Janilionis (Jonas Geležėlė), Justina Tomkutė-Petraitienė (Rožė Kumpytė). R. Budrio nuotr.
Raimundas Kukanauskas (Antanas Šiaučiūnas), Kristina Zmailaitė (Magdusė Pipynienė). R. Budrio nuotr.
Raimundas Kukanauskas (Antanas Šiaučiūnas), Kristina Zmailaitė (Magdusė Pipynienė). R. Budrio nuotr.
Spektaklio akimirka. R. Budrio nuotr.
Spektaklio akimirka. R. Budrio nuotr.
Spektaklio dalyviai su kompozitoriumi Giedriumi Svilainiu ir režisieriumi Nerijumi Petroku. R. Budrio nuotr.
Spektaklio dalyviai su kompozitoriumi Giedriumi Svilainiu ir režisieriumi Nerijumi Petroku. R. Budrio nuotr.
Aušra Strazdaitė-Ziberkienė

Motetų vėrinys muzikos patriarchui

Koncerto, skirto Juozui Naujaliui, Raudondvaryje įspūdžiai

Raudondvario Šv. Kūdikėlio Jėzaus Teresės bažnyčioje kovo 10 d. tvyrojo gavėnios atgailos šaltis, o kartkartėmis pro langą švystelėjęs saulės spindulys žadėjo šv. Velykų viltį. Bet žvarba net sustiprino skaidrų kaip stiklas choro skambesį ir vargonišką trombonų kvarteto gausmą. Koncertas „Motetų vėrinys“ – jau trečias VšĮ „Iš arti“ organizuotas religinės muzikos projektas. Ankstesniuose – „Voces ex animo“ skambėjo chorinių kūrinių, o „Muzika Dievo namams“ – opusų solistams ir vargonams premjeros. Projektą inicijavo Lietuvos kompozitorių sąjungos Kauno skyrius, koncertų ciklą parėmė Lietuvos kultūros taryba. Tokie projektai pritraukia nemažai kūrėjų, o jų nauji kūriniai vėliau tampa koncertinių repertuarų dalimi. Norisi tikėti – ir bažnytinio repertuaro dalimi.

Choras „Polifonija“ ir dirigentas Tomas Ambrozaitis. D. Stankevičiaus nuotr.
Choras „Polifonija“ ir dirigentas Tomas Ambrozaitis. D. Stankevičiaus nuotr.
Projekto „Motetų vėrinys“ dalyviai prie paminklo J. Naujaliui. A. Strazdaitės-Ziberkienės nuotr.
Projekto „Motetų vėrinys“ dalyviai prie paminklo J. Naujaliui. A. Strazdaitės-Ziberkienės nuotr.
Koncertas Raudondvario bažnycioje. D. Stankevičiaus nuotr.
Koncertas Raudondvario bažnycioje. D. Stankevičiaus nuotr.
Aušra Strazdaitė-Ziberkienė

Subjektyviai objektyvus

22-ojo tarptautinio šiuolaikinės muzikos festivalio „Iš arti“ Kaune įspūdžiai

Regis, visi šių metų renginiai ar įvykiai vienaip ar kitaip buvo susiję su Lietuvos valstybingumo atkūrimo šimtmečiu. O rudeniniai šiuolaikinės muzikos festivaliai? Turiu prisipažinti, jog gan pavydžiai sekiau informaciją, o vėliau atsiliepimus apie „Gaidos“ festivalį. Ir kantriai laukiau šiuolaikinės muzikos „atlaidų“ Kaune. Šiuolaikinės muzikos festivalis „Iš arti“ man yra ir atlaidai, ir apsėdimas vienu metu – šeima nueina į antrą planą, puiki muzika supurto smegenis, įpučia gaivaus vėjo ir atneša naujų minčių. Minčių apie lietuvišką muziką. O dar – lietuviškos premjeros, naujos ir senos pažintys, užsimezgantys ryšiai.

 

Nors jau daugelį metų esu nuolatinė festivalio „Iš arti“ klausytoja, į jo koncertus ateinu tyčia nė nežvilgtelėjus į programą. Tai darau net ne tam, kad „neatsineščiau“ išankstinių nuostatų, o todėl, kad ateinu visiškai užtikrinta programos kokybe ir savanaudiškai noriu būti nustebinta.

 

Festivalį, vykusį lapkričio 9–16 d., simboliškai pradėjo (buvo jo fonu ir tęsėsi visą festivalio laiką) skulptoriaus Luko Šiupšinsko paroda „Urban flora“, jau anksčiau pristatyta meno mugėje ARTVILNIUS’18. Paroda buvo eksponuojame Kauno filharmonijos, kurioje vyko beveik visi festivalio koncertai, vestibiulyje, ją įgarsino Antano Kučinsko teatrologija „Urban drone“. Parodos kuratorė Irena Mikuličiūtė.

Trio „Agora“ su kompozitoriumi Jonu Jurkūnu. Autorės nuotr.
Trio „Agora“ su kompozitoriumi Jonu Jurkūnu. Autorės nuotr.
Žilvinas Brazauskas, Robertas Lozinskis. A. Armono nuotr.
Žilvinas Brazauskas, Robertas Lozinskis. A. Armono nuotr.
Vokalinis ansamblis „Acusto“ ir Kauno pučiamųjų orkestras „Ąžuolynas“. Autorės nuotr.
Vokalinis ansamblis „Acusto“ ir Kauno pučiamųjų orkestras „Ąžuolynas“. Autorės nuotr.
Fleitų kvartetas „Block4“. Autorės nuotr.
Fleitų kvartetas „Block4“. Autorės nuotr.
„Džiazo mišios“. Autorės nuotr.
„Džiazo mišios“. Autorės nuotr.
Kauno miesto simfoninis orkestras, dirigentas Martyvas Staškus. Autorės nuotr.
Kauno miesto simfoninis orkestras, dirigentas Martyvas Staškus. Autorės nuotr.
Aušra Strazdaitė-Ziberkienė

„Nesijaudink, būk laimingas“

Kauno pučiamųjų orkestro „Ąžuolynas“ ir violončelininko Deniso Šapovalovo koncerto Kauno filharmonijoje įspūdžiai

Tikriausiai nieko nenustebinsiu prisipažindama į pučiamųjų orkestrus žiūrinti ne tiek nerimtai, kiek šventiškai. Manau, pučiamųjų orkestras daugeliui primena šventę – jie gražūs, pasitempę, žygiuojantys, šventišką dieną grojantys. Tokį „mano sieloj šiandien šventė“ jausmą patyriau lapkričio 17-osios vakarą. Ir tai buvo kitokia šventė, nei prieš tai minėjau.

Denisas Šapovalovas, Giedrius Vaznys. E. Virkečio nuotr.
Denisas Šapovalovas, Giedrius Vaznys. E. Virkečio nuotr.
Denisas Šapovalovas. E. Virkečio nuotr.
Denisas Šapovalovas. E. Virkečio nuotr.
Denisas Šapovalovas, Giedrius Vaznys ir Kauno pučiamųjų orkestras „Ąžuolynas“. E. Virkečio nuotr.
Denisas Šapovalovas, Giedrius Vaznys ir Kauno pučiamųjų orkestras „Ąžuolynas“. E. Virkečio nuotr.
Denisas Šapovalovas, Giedrius Vaznys ir Kauno pučiamųjų orkestras „Ąžuolynas“. E. Virkečio nuotr.
Denisas Šapovalovas, Giedrius Vaznys ir Kauno pučiamųjų orkestras „Ąžuolynas“. E. Virkečio nuotr.
Aušra Strazdaitė-Ziberkienė

Laimės pojūtis

Koncerto „Baroko šviesa“ Kauno filharmonijoje įspūdžiai

Ši vasara buvo laiminga – lankiausi Leipcige, su pagarbiu virpuliu pėdomis liečiau tą kiekvienam muzikui šventą žemę, kuria vaikščiojo tiek didžiųjų muzikų, ir net ašarojau prie Johanno Sebastiano Bacho kapo Šv. Tomo bažnyčioje... Šis laimės pojūtis dar kartą grįžo lapkričio 7 d. Kauno filharmonijoje klausantis Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro solistų parengto koncerto „Baroko šviesoje“ (šią programą vilniečiai išgirdo lapkričio 10 d.).

 

Koncerto sumanytojas Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro fleitininkas Andrius Radziukynas taip pat teigia, jog klausantis ar grojant barokinę muziką „širdis džiaugiasi, tampi laimingesnis“. Žodį „barokas“ paaiškinę kaip „netaisyklingos formos perlą“, koncerto rengėjai pačią barokinę muziką lygino su įmantriu brangakmeniu, užburiančios šviesos šaltiniu, ir paskyrė koncertą 333-osioms Bacho gimimo metinėms. 

Andrius Puplauskis. Autorės nuotr.
Andrius Puplauskis. Autorės nuotr.
Andrius Radziukynas. Autorės nuotr.
Andrius Radziukynas. Autorės nuotr.
Koncerto akimirka. Autorės nuotr.
Koncerto akimirka. Autorės nuotr.
Koncerto akimirka. Autorės nuotr.
Koncerto akimirka. Autorės nuotr.
Ričardas Vytas, Povilas Jacunskas, Arūnas Kučinskas, Arnas Kmieliauskas. Autorės nuotr.
Ričardas Vytas, Povilas Jacunskas, Arūnas Kučinskas, Arnas Kmieliauskas. Autorės nuotr.
Aušra Strazdaitė-Ziberkienė

Žemės ir aukštybių muzika

Pora vasaros atgarsių iš Kauno

Kaip duoklė vasarai, o kartu Lietuvos valstybingumo šimtmečiui, vieną paskutinių vasaros dienų Kaune skambėjo gražiausios dainos. Per sėkmingą sutapimą rugpjūčio 30-ąją galėjau pasiklausyti dviejų koncertų – grupės „Bani“ iš Sakartvelo koncerto Kauno autobusų stotyje ir lietuviškos vokalinės muzikos Prisikėlimo bažnyčios terasoje. Prisipažinsiu, itin mėgstu vokalinių ansamblių atliekamą muziką, tad buvau nesunkiai suviliota.

 

Trumpas grupės „Bani“ pasirodymas įvyko vidurdienį, nuolatos judančioje ir pilnoje Kauno autobusų stotyje ir akimirksniu užpildė visą laukimo salės erdvę (vakare grupė koncertavo „Adform“ kiemelyje). 2011 m. susibūrusiame ansamblyje „Bani“ dalyvauja Mate Pirtskhelava ir Raulis Bitsadzė – liutna (panduri), vokalas, Besikas Metrevelis – akordeonas, vokalas, Goga Nikoladzė – bosinė gitara, Gela Gogishvilis – vokalas, Besikas Kvitsianis – klavišiniai, vokalas, Bega Migadzė – būgnai. Jie koncertavo Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Koncertą Kauno autobusų stotyje padovanojo Kauno savivaldybė ir „GM Gyvai“. Reikėjo pamatyti ant laukimo salės kėdžių ir grindų susėdusių ir stovinčių klausytojų akis! Jos tarsi bylojo – kaip puiku, kad mes čia! Laukimo salėje tvyrantis džiugesys buvo tiesiog apčiuopiamas.

Ansamblis „Bani“ iš Sakartvelo. Autorės nuotr.
Ansamblis „Bani“ iš Sakartvelo. Autorės nuotr.
Vokalinis kvartetas bazilikos terasoje. Autorės nuotr.
Vokalinis kvartetas bazilikos terasoje. Autorės nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 3  >>> Archyvas