7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Danguolė Ruškienė

Danguolė Ruškienė

Iki pat esmės

Augustino Našlėno ir Viliaus Jokubaičio paroda „Tylios šventovės“ Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje

Apie tai, kad pastaraisiais dešimtmečiais žmonija evoliucionuoja globalaus susvetimėjimo linkme ir išgyvena vertybių krizę, jau yra prikaupta nemažai literatūros. Dar 1976 m. apie tai rašė ir Erichas Frommas. Knygoje „Turėti ar būti?“ („To Have or to Be?“) jis analizavo žmonijos susvetimėjimo ir ją ištikusių blogybių, tokių kaip godumas, pavydas ir smurtas, priežastis. Vokiečių psichoanalitikas iš tokios situacijos nurodė tik vieną išeitį – reikalinga kitaip, naujai mąstanti visuomenė. Tokia, kurios egzistavimas būtų grindžiamas ne siekiu turėti, bet siekiu būti.

Augustino Našlėno fotomontažai – sustabdyti kadrai iš audiovizualinės instaliacijos „Tylios šventovės“, 2018–2020 m.
Augustino Našlėno fotomontažai – sustabdyti kadrai iš audiovizualinės instaliacijos „Tylios šventovės“, 2018–2020 m.
Augustino Našlėno fotomontažai – sustabdyti kadrai iš audiovizualinės instaliacijos „Tylios šventovės“, 2018–2020 m.
Augustino Našlėno fotomontažai – sustabdyti kadrai iš audiovizualinės instaliacijos „Tylios šventovės“, 2018–2020 m.
Augustino Našlėno fotomontažai – sustabdyti kadrai iš audiovizualinės instaliacijos „Tylios šventovės“, 2018–2020 m.
Augustino Našlėno fotomontažai – sustabdyti kadrai iš audiovizualinės instaliacijos „Tylios šventovės“, 2018–2020 m.
Augustino Našlėno fotomontažai – sustabdyti kadrai iš audiovizualinės instaliacijos „Tylios šventovės“, 2018–2020 m.
Augustino Našlėno fotomontažai – sustabdyti kadrai iš audiovizualinės instaliacijos „Tylios šventovės“, 2018–2020 m.
Augustino Našlėno fotomontažai – sustabdyti kadrai iš audiovizualinės instaliacijos „Tylios šventovės“, 2018–2020 m.
Augustino Našlėno fotomontažai – sustabdyti kadrai iš audiovizualinės instaliacijos „Tylios šventovės“, 2018–2020 m.
Augustino Našlėno fotomontažai – sustabdyti kadrai iš audiovizualinės instaliacijos „Tylios šventovės“, 2018–2020 m.
Augustino Našlėno fotomontažai – sustabdyti kadrai iš audiovizualinės instaliacijos „Tylios šventovės“, 2018–2020 m.
Danguolė Ruškienė

Pasivaikščiojimai su vidiniu šunimi

Juozapo Kalniaus fotografijų paroda „#flirtasufiltru“ galerijoje „si:said“

Dar taip neseniai prabangiai atrodžiusi galimybė pabūti neskubrioje vienumoje su savimi prieš porą mėnesių tapo visiems prieinama. Bent jau tiems, kurie tokio buvimo pasiilgo, ieškojo ir pasinaudodami pakitusiomis gyvenimo sąlygomis pagaliau galėjo sau tai leisti. Anuomet, ikikarantininiais laikais spėjusios įkyrėti kalbos apie nuolat didėjantį gyvenimo tempą, perspėjimai, kad kasdienybėje paskęsta ne tik mūsų santykiai su artimaisiais, bet ir mes patys, pasitraukė kažkur tolyn. Lyg jų išvis nebūtų buvę. Kita vertus, net ir tais skubos laikais, kaip ir dabar, kai dar tik bundame iš karantino sąstingio, egzistavo žmonių kategorija, kuri sugebėdavo tai išsaugoti.

Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Juozapas Kalnius, iš serijos „#flirtasufiltru“. 2018–2020 m.
Danguolė Ruškienė

Tamsos teritorijoje

Remigijaus Treigio paroda „Daiktai tamsoje, arba Fotografija apie nieką“ Klaipėdos apskrities viešojoje Ievos Simonaitytės bibliotekoje

Aklinos tamsos užpildyta erdvė neturi nei pradžios, nei pabaigos, ji – beribė. Joje negali jausti sienų, lubų, nebent pagrindą po kojomis. Tai – paprastai vienintelis atramos taškas, kurį būdamas tokios erdvės viduje jauti fiziškai, bet negali įžiūrėti. Tamsi erdvė tuo pat metu yra ir atvira, ir uždara. Uždara žvilgsniui, gebėjimui matyti, tačiau atvira mintims ir vaizduotei.

Remigijus Treigys, iš ciklo „Daiktai tamsoje, arba Fotografija apie nieką“ (sidabro želatinos atspaudai ant popieriaus, 20 x 20). 1999 m.
Remigijus Treigys, iš ciklo „Daiktai tamsoje, arba Fotografija apie nieką“ (sidabro želatinos atspaudai ant popieriaus, 20 x 20). 1999 m.
Remigijus Treigys, iš ciklo „Daiktai tamsoje, arba Fotografija apie nieką“ (sidabro želatinos atspaudai ant popieriaus, 20 x 20). 1999 m.
Remigijus Treigys, iš ciklo „Daiktai tamsoje, arba Fotografija apie nieką“ (sidabro želatinos atspaudai ant popieriaus, 20 x 20). 1999 m.
Remigijus Treigys, iš ciklo „Daiktai tamsoje, arba Fotografija apie nieką“ (sidabro želatinos atspaudai ant popieriaus, 20 x 20). 1999 m.
Remigijus Treigys, iš ciklo „Daiktai tamsoje, arba Fotografija apie nieką“ (sidabro želatinos atspaudai ant popieriaus, 20 x 20). 1999 m.
Remigijus Treigys, iš ciklo „Daiktai tamsoje, arba Fotografija apie nieką“ (sidabro želatinos atspaudai ant popieriaus, 20 x 20). 1999 m.
Remigijus Treigys, iš ciklo „Daiktai tamsoje, arba Fotografija apie nieką“ (sidabro želatinos atspaudai ant popieriaus, 20 x 20). 1999 m.
Remigijus Treigys, iš ciklo „Daiktai tamsoje, arba Fotografija apie nieką“ (sidabro želatinos atspaudai ant popieriaus, 20 x 20). 1999 m.
Remigijus Treigys, iš ciklo „Daiktai tamsoje, arba Fotografija apie nieką“ (sidabro želatinos atspaudai ant popieriaus, 20 x 20). 1999 m.
Remigijus Treigys, iš ciklo „Daiktai tamsoje, arba Fotografija apie nieką“ (sidabro želatinos atspaudai ant popieriaus, 20 x 20). 1999 m.
Remigijus Treigys, iš ciklo „Daiktai tamsoje, arba Fotografija apie nieką“ (sidabro želatinos atspaudai ant popieriaus, 20 x 20). 1999 m.
Danguolė Ruškienė

Basų pėdų liudijimai

Agnieszkos Wołodźko ir Mareko Wołodźko paroda „Tuo požiūriu...“ galerijoje „si:said“ Klaipėdoje

Nieko keisto, kad susidūrus su nauja informacija ir patirtimi kyla noras ja dalintis su kitais. Juolab kai kalbama apie tolimus kraštus, mažai pažįstamas ar visai nežinomas tautas. Kita priežastis, turinti kur kas rimtesnį pagrindą tapti savotišku ruporu, – poreikis garsiai prabilti apie tai, kam yra iškilusi grėsmė išnykti. Tiksliau, kas nyksta jau dabar, šiuo metu ir ne be mūsų kaltės. Būtent pastarasis motyvas įtraukė lenkų menininkę, kuratorę, kultūros tyrinėtoją Agnieszka Wołodźko ir antropologą Marek Wołodźko į aktyvią jųdviejų diskusiją apie šiaurės rytų Peru gyvenančių borų kultūrą.

Marek Wołodźko, „Pėdos“
Marek Wołodźko, „Pėdos“
Marek Wołodźko, „Pėdos“
Marek Wołodźko, „Pėdos“
Marek Wołodźko, „Pėdos“
Marek Wołodźko, „Pėdos“
Marek Wołodźko, „Pėdos“
Marek Wołodźko, „Pėdos“
Parodos fragmentas. M. Wołodźko nuotr.
Parodos fragmentas. M. Wołodźko nuotr.
Parodos fragmentas. M. Wołodźko nuotr.
Parodos fragmentas. M. Wołodźko nuotr.
Parodos fragmentas. M. Wołodźko nuotr.
Parodos fragmentas. M. Wołodźko nuotr.
Parodos fragmentas. M. Wołodźko nuotr.
Parodos fragmentas. M. Wołodźko nuotr.
Danguolė Ruškienė

Apie jūrą: faktams susidūrus su kūryba

Gintauto Trimako, Agnės Jonkutės, Petro Saulėno ir Donato Bielkausko paroda „Mus jungia jūra!“ Lietuvos jūrų muziejuje

Daugiau nei pusę metų Lietuvos jūrų muziejuje veikianti paroda „Mus jungia jūra!“ skirta muziejaus 40-mečiui, atšvęstam dar vasarą. Parodos autoriai – fotomenininkai Gintautas Trimakas ir Petras Saulėnas, dailininkė Agnė Jonkutė, instrumentalistas, garso menininkas Donatas Bielkauskas – sau įprastomis priemonėmis ieškojo santykio su didžiausiu šalyje vandens telkiniu ir jo suformuotu kraštovaizdžiu.

Gintauto Trimako kūrinys ir fotografijos iš muziejaus archyvo. Ekspozicijos fragmentas. P. Saulėno nuotr.
Gintauto Trimako kūrinys ir fotografijos iš muziejaus archyvo. Ekspozicijos fragmentas. P. Saulėno nuotr.
Gintauto Trimako ir Petro Saulėno fotografijos. Ekspozicijos fragmentas. P. Saulėno nuotr.
Gintauto Trimako ir Petro Saulėno fotografijos. Ekspozicijos fragmentas. P. Saulėno nuotr.
Gintautas Trimakas, fotografija iš ciklo „Išėjimai“, 2012–2013 m. P. Saulėno nuotr.
Gintautas Trimakas, fotografija iš ciklo „Išėjimai“, 2012–2013 m. P. Saulėno nuotr.
Agnė Jonkutė, „Nesumeluota Žemė“. Balt Salt sidabro fotogramos, termopopierius. 2018–2019 m. P. Saulėno nuotr.
Agnė Jonkutė, „Nesumeluota Žemė“. Balt Salt sidabro fotogramos, termopopierius. 2018–2019 m. P. Saulėno nuotr.
Agnės Jonkutės ir Petro Saulėno kūriniai. Ekspozicijos fragmentas. P. Saulėno nuotr.
Agnės Jonkutės ir Petro Saulėno kūriniai. Ekspozicijos fragmentas. P. Saulėno nuotr.
Parodos ekspozicija. P. Saulėno nuotr.
Parodos ekspozicija. P. Saulėno nuotr.
Petras Saulėnas, fotografijos iš serijos „Horizontas“. 2015 m. P. Saulėno nuotr.
Petras Saulėnas, fotografijos iš serijos „Horizontas“. 2015 m. P. Saulėno nuotr.
Fotografijos iš Lietuvos jūrų muziejaus archyvo. P. Saulėno nuotr.
Fotografijos iš Lietuvos jūrų muziejaus archyvo. P. Saulėno nuotr.