Giuseppe’s Verdi „Traviatos“ premjera, skirta operos šimtmečiui, Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre
Operos melomanai pagaliau gali švęsti. Ilgai laukta, Lietuvos operos šimtmečiui pastatyta „Traviata“ sugrįžo į operos sceną. Sugrįžo priminti apie meilę, džiaugsmą, auką, griūvančias iliuzijas, gyvastį ir mirtį bei daugelį kitų šiame veikale slypinčių tiesų. Kūrinys talpus, tarsi šimtmečius gludinta liaudies pasaka. Paprasta ir sudėtinga, linksma ir liūdna, komiška ir tragiška, kaip gyvenimas.
Valstybinio Vilniaus kvarteto ir bičiulių koncertas „Nuo kvarteto iki septeto“
Spalio 6 d. Nacionalinėje filharmonijoje vykęs kamerinės muzikos koncertas sukvietė gražų būrį atlikėjų. Tai Valstybinio Vilniaus kvarteto nariai Dalia Kuznecovaitė (I smuikas), Artūras Šilalė (II smuikas), Kristina Anusevičiūtė (altas), Giedrė Dirvanauskaitė (violončelė) ir penki kviestiniai muzikantai – Lukášas Vondráčekas (fortepijonas, Čekija), Vytautas Giedraitis (klarnetas), Julius Klimavičius (fagotas), Indrė Kuleševičienė (valtorna) ir Donatas Bagurskas (kontrabosas).
Lietuvos kamerinio orkestro 61-ojo sezono atidarymo koncertas su Sergejumi Krylovu
Prasidėjęs koncertinis sezonas baigia užpildyti dėl pandemijos susidariusias spragas. Daug planuotų ir po kelis kartus perkėlinėtų koncertų pagaliau pasiekė sales. Vienas jų – Nacionalinėje filharmonijoje spalio 2 d. įvykęs Sergejaus Krylovo vadovaujamo Lietuvos kamerinio orkestro koncertas, kurį kolektyvas skyrė Ludwigo van Beethoveno 250-osioms metinėms ir buvo numatęs atlikti 2020 metų pavasarį.
Orkestro „Trimitas“ 65-ojo sezono pradžios koncertas Šv. Kotrynos bažnyčioje
Valstybinis pučiamųjų instrumentų orkestras „Trimitas“ per ilgus gyvavimo dešimtmečius išgyveno ir pakilimų, ir atoslūgių. Grojęs smagius maršus, įvairių žanrų fantazijas, akompanavęs garsiems operos solistams ir populiariems estrados dainininkams, marširavęs gatvėmis per įvairias šventes, pastaruoju metu kolektyvas keičia meninės veiklos kryptį ir atmeta ilgainiui susiformavusį stereotipinį įvaizdį. Jis siekia tapti koncertuojančiu kolektyvu, puoselėjančiu profesionaliąją pučiamųjų kultūrą Lietuvoje, atliekančiu rimtą pučiamiesiems orkestrams kuriamą muziką.
Šv. Kristoforo orkestro koncertas 80-osioms Holokausto Lietuvoje metinėms
Pastarosiomis dienomis įvairiose Lietuvos vietose rengiamos eisenos, skirtos prieš aštuonis dešimtmečius prasidėjusioms žydų žudynėms. Į tragiškų įvykių atminties renginius įsitraukia vis daugiau Lietuvos piliečių, plečiasi renginių geografija, randasi naujos skaudžios atminties gaivinimo formos.
Richardo Wagnerio operos spektakliai pirmajame Klaipėdos festivalyje
Taip, spektaklio sėkmė iš tiesų neblėsta ir netgi didėja. Jau pernai lankydamasi premjeriniame spektaklyje buvau sužavėta jo originalumo ir meninės jėgos. Tačiau šiemet operos atlikimas buvo dar brandesnis, o jo įtaiga taip pat sustiprėjo. Puikius įspūdžius, žinoma, didino ir paslaptimi, ypač sutemus, alsuojanti Klaipėdos elingo bei čia pat tyvuliuojančių marių su praplaukiančiais laivais atmosfera. Dieną vaikščiodama molu ir žvelgdama į liūdnas, aprūdijusias buvusios Pauliaus Lindenau laivų statyklos metalo konstrukcijas negalėjau patikėti, kad vakare jos gali tapti tokia įspūdinga teatrine erdve. O kur dar iš tiesų atplaukiantis, nuščiuvusios publikos link artėjantis paslaptingasis laivas, tapęs ypač reikšmingu šio spektaklio veikėju.
Mintys po Vilniaus festivalio baigiamojo koncerto „Likimo simfonija“
Ludwigas van Beethovenas 1801 m. lapkričio 18 d. laiške artimam bičiuliui Franzui Gerhardui Wegeleriui prabyla apie jį užgriuvusią ligą, klausos sutrikimą, prasidėjusį prieš dvejus metus ir, nepaisant gydytojų pastangų, gresiantį virsti visišku kurtumu. Jau išgarsėjęs Vienoje trisdešimtmetis kompozitorius išgyveno baisias kančias, užsisklendė savyje, nustojo rodytis viešumoje, kad tik niekas nesužinotų apie jo negalią. Šiame laiške Beethovenas atsisako Wegelerio pasiūlymo apsigyventi pas jį, nes nenori, kad bičiulis ir jo artimieji matytų jį nelaimingą ir kenčiantį.
Įspūdžiai iš Vilniaus festivalio koncerto
Nacionalinės filharmonijos salėje šis orkestras grojo išties senokai. Tad afišose apie birželio 17 d. Vilniaus festivalio koncertą skelbta teisingai: „Kremerata Baltica sugrįžta“. Jų sugrįžimas buvo iš tiesų labai laukiamas ir gausios publikos (žinoma, leistino kiekio) sutiktas bei palydėtas karštais aplodismentais.
Mintys pasibaigus VI tarptautiniam Jaschos Heifetzo smuikininkų konkursui
Pradžioje šiek tiek statistikos. Būtent apie ją pagalvojusi ir prisiminusi, kad pirmasis konkursas buvo surengtas 2001-aisiais, Jaschos Heifetzo šimtmečio proga, netikėtai suvokiau, kad šiemet konkursui jau 20 metų!
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras vėl susitiko su publika
Balandžio 24-oji ilgam įsimins Vilniaus kongresų rūmuose reziduojančio Valstybinio simfoninio orkestro nariams, orkestro vadovui Gintarui Rinkevičiui ir visiems darbuotojams bei kolektyvo gerbėjams. Nors šeštadienio vakarą Vilniuje siautėjo žvarbus vėjas su besiplaikstančiomis snaigėmis, į atsiveriančius po pertraukos Kongresų rūmus skubančių melomanų tai neišgąsdino. Vos įžengusi į rūmų vestibiulį pajutau ypatingą besirenkančios publikos rimtį, be žodžių bylojusią apie momento svarbą. Koncerto klausytis galėjo tik 150 žmonių, laiku suskubusių įsigyti bilietus, tačiau koncertas buvo tiesiogiai transliuojamas ir internete.