7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Živilė Pipinytė

Živilė Pipinytė

Supančioti mirties

Nauji filmai – „Izaokas“

Jurgio Matulevičiaus „Izaokas“ (Lietuva, 2019) kino teatrus pasiekė jau pelnęs ne vieną tarptautinį apdovanojimą ar nominaciją. Nesunku įsivaizduoti, kokį įspūdį galima susidaryti apie neseną Lietuvos praeitį, pasižiūrėjus filmą, ypač jei anksčiau su šios geografinės platumos istorija neteko susidurti.

Kadras iš filmo „Izaokas“
Kadras iš filmo „Izaokas“
Kadras iš filmo „Izaokas“
Kadras iš filmo „Izaokas“
Kadras iš filmo „Izaokas“
Kadras iš filmo „Izaokas“
Kadras iš filmo „Izaokas“
Kadras iš filmo „Izaokas“
Kadras iš filmo „Izaokas“
Kadras iš filmo „Izaokas“
Živilė Pipinytė

Labai šiuolaikinis herojus

Nauji filmai – „Šarlatanas“

Agnieszkos Holland filmų pagrindu dažnai tampa realių žmonių istorijos. Jos komplikuotos, o filmų veikėjus sunku apibūdinti vienu žodžiu, nes tai daugiabriaunės asmenybės. Didžioji istorija verčia personažus rinktis, kurioje pusėje būti, bet kartais pasirinkimo tiesiog nėra – reikia išgyventi arba padėti išgyventi kitiems.

„Šarlatanas“
„Šarlatanas“
„Šarlatanas“
„Šarlatanas“
„Šarlatanas“
„Šarlatanas“
„Šarlatanas“
„Šarlatanas“
Živilė Pipinytė

Šnipų voratinkliai

Nauji filmai – „Kurjeris“

Šnipų istorijos visada paklausios, ypač dabar, kai istorijos pabaiga, kaip pranašauta, akivaizdžiai neįvyko ir, regis, įžengėme į naujo Šaltojo karo pradžią. Dominico Cooke’o „Kurjeris“ („The Courier“, D. Britanija, 2021) prasideda 7-ojo dešimtmečio vaizdais, kai įtampa tarp JAV ir SSRS pasiekė apogėjų ir iškilo trečio pasaulinio karo grėsmė: Nikita Chruščiovas susirinkime kalba, kad imperialistų laikai baigėsi, ir grasina jiems atominiu ginklu.

Živilė Pipinytė

Vasaros fantazijos

Nauji filmai – „Blogos pasakos“

Brolių Damiano ir Fabio Roberto D’Innocenzo filmas „Blogos pasakos“ („Favolacce“, Italija, Šveicarija, 2020) iš pradžių gali pasirodyti kaip dar vienas pasakojimas apie vasaros atostogų nuotykius.

„Blogos pasakos“
„Blogos pasakos“
„Blogos pasakos“
„Blogos pasakos“
„Blogos pasakos“
„Blogos pasakos“
Živilė Pipinytė

Kai blogis kovoja su blogiu

Nauji filmai – „Nes jai labai rūpi“

Būti senam ir turtingam – visais laikais nesaugu. Pavojų kelia ne tik giminės ar paveldėtojai, bet ir pastaraisiais dešimtmečiais suvešėjusi globos sistema, įvairūs pensionai, į kuriuos savo tėvus atiduoda amžinai užsiėmę vaikai. Ypač pavojinga, jei esi vienišas ir niekas nesidomės, kur atsidūrei.

„Nes jai labai rūpi“
„Nes jai labai rūpi“
Živilė Pipinytė

Kitoks jautrumas

Nauji filmai – „Klajoklių žemė“

Pilką žiemos rytą Fern (Frances McDormand) palieka miestą, kuriame praleido beveik visą gyvenimą, ir iškeliauja begaliniais Amerikos keliais. Dabar jos namai – furgonas. Fern – per šešiasdešimt, ji nėra tipiška kelio filmo herojė. Fern palaidojo vyrą, o uždarius visus maitinusią šachtą miestas taip pat mirė. Fern klaidžios keliais, ieškodama darbo. Bet kokio.

„Klajoklių žemė“
„Klajoklių žemė“
„Klajoklių žemė“
„Klajoklių žemė“
„Klajoklių žemė“
„Klajoklių žemė“
Živilė Pipinytė

Kitas gyvenimas

Nauji filmai – „Gunda“

Gyvūnai Viktoro Kosakovskio filmuose niekad nebuvo tik personažų papildinys, dekoratyvinis ar sentimentalus elementas, jie – savarankiški personažai. Įsimintini genialaus (nebijau to žodžio) filmo „Belovai“ veikėjai – ne tik sesuo ir jos broliai, bet ir veršiukas, su kuriuo sesuo nuolat kariauja, nes jis užsispyręs ir vis bando sugriauti tvorą.

Kadras iš fimo „Gunda“
Kadras iš fimo „Gunda“
Kadras iš fimo „Gunda“
Kadras iš fimo „Gunda“
Kadras iš fimo „Gunda“
Kadras iš fimo „Gunda“
Živilė Pipinytė

Eksperimentai iš praeities ir su ja

Iš „Kino pavasario“ dienoraščio

Beveik mėnesį trukęs „Kino pavasaris“ (kai kuriuos programos filmus galima pasižiūrėti iki balandžio 18 d.) virto kasdiene rutina. Festivaliui įpusėjus, ilgesingai prisiminiau šiųmetę Berlinalę – penkios peržiūrų dienos ir papildomas savaitgalis, per kurį rodomi tik apdovanoti filmai. Intensyvu, bet, regis, filmų pamačiau net daugiau.

„Gritt“
„Gritt“
„<i>Heimat</i> yra erdvė laike“
Heimat yra erdvė laike“
„Quo vadis, Aida?“
„Quo vadis, Aida?“
Živilė Pipinytė

Po Vilniaus stogais

Iš „Kino pavasario“ dienoraščio

„Pagalbos linijos“ darbuotoja Justė (Milda Noreikaitė) bando suprasti, kas kankina Anatolijų. Jis tik skambina ir siūlo susitikti, bet iš užuominų galima nuspėti ir vaikino norą nusižudyti. Kas tas Anatolijus ir ar jis įvykdė savo ketinimus, taip ir nesužinosime, nors Tomo Smulkio filmo „Žmonės, kuriuos pažįstame“ (Lietuva, 2020 ) pradžią galima suvokti ir kaip priešmirtinį jo minčių srautą.

„Žmonės, kuriuos pažįstame“
„Žmonės, kuriuos pažįstame“
Živilė Pipinytė

Laiko metaforos

Iš „Kino pavasario“ dienoraščio

Noktiurno žanras atsirado dar viduramžiais. Tada tai buvo katalikų mišių dalis, atliekama tarp vidurnakčio ir paryčių, kai pradeda švisti. XVIII a. noktiurnas virto kameriniu kūriniu, atliekamu gryname ore. Bet jau kitame šimtmetyje jis tapo romantizmo vizitine kortele. Pasak muzikos istorikų, romantikai mėgo naktį – laiką, kai atsiveria siela, kai galima svajoti, galvoti ir grožėtis gamta nakties tyloje.

„Notturno“
„Notturno“
„Karti meilė“
„Karti meilė“
„Atkūrimas“
„Atkūrimas“
  < PUSLAPIS IŠ 31  >>> Archyvas