Pokalbis su choro dirigentu Sigitu Vaičiulioniu
Šis pokalbis yra ciklo „Šiauliuose gimusi muzika“ dalis. Ciklo sumanymas – pakalbinti Šiauliuose gyvenančius muzikos profesionalus, kurie patys kuria, atlieka muziką arba yra išugdę ne vieną kartą muzikų, garsinančių miesto vardą visoje šalyje ir už jos ribų. Šių pokalbių tikslas – atsukti rampos šviesas į iškilius ir talentingus Šiaulių muzikus, pristatyti juos platesnei auditorijai.
Pokalbis su choro dirigentu, kompozitoriumi Gintautu Venislovu
Pilna salė klausytojų, susirinkusių į choro koncertą, dažniausiai tikisi išgirsti klasikinius kūrinius, o atlikimas, atrodo, turėtų būti panašus į giedojimą bažnyčioje. Nors tai yra svarbi chorinio repertuaro dalis, tai tikrai nėra viskas, ką jis sugeba. Kaskart novatorišku projektu tai įrodo „Polifonijos“ meno vadovas Linas Balandis, sugalvodamas, kaip dar naujai atskleisti ir praplėsti choro kaip instrumento galimybes. Koncertuose apimanti nuostaba jau tampa natūralia būsena, o projektuose sutelktų kūrėjų bendras rezultatas kūrinio žanro apibrėžimą daro praktiškai neįmanomą.
Pokalbis su festivalio organizatoriumi, valstybinio choro „Vilnius“ meno vadovu ir vyr. dirigentu Artūru Dambrausku
Rugsėjo 11-ąją prasidėjo vienuoliktasis sakralinės muzikos festivalis, užgimęs Vilniuje ir kasmet vis plačiau skambantis Šv. Jokūbo piligriminiame kelyje esančiose bažnyčiose. Apie festivalio pradžią ir šių metų svarbiausius akcentus kalbamės su choro „Vilnius“ meno vadovu ir vyr. dirigentu, festivalio organizatoriumi Artūru Dambrausku.
Giesmėmis sutinka, giesmėmis ir palydi – toks būdavo lietuvio kelias per gyvenimą. Giesmes lietuviai giedojo dar pagoniškais laikais, o krikščionybei įsitvirtinant, bažnytinės giedojimo tradicijos susidūrė ir susipynė su liaudiškomis šaknimis. Tokia pynė nuo Lietuvos krikšto sukosi per penkis šimtus metų kol mūsų laikams atnešė kantičkinį dainavimą.
Projekto „Virtuali Polifonija“ apžvalga
Po trumpos vasariškos pauzės grįžome į karantininę dienotvarkę, todėl koncertinėms įstaigoms teko arba užsidaryti, arba ieškoti, kaip prisitaikyti. Vienas iš būdų – virtualūs kultūriniai renginiai. Gausiame jų sraute išsiskyrė koncertų ir seminarų ciklas „Virtuali Polifonija“, nes pasiūlė ne tik koncertus publikai, bet ir kvalifikacijos kėlimo seminarus profesionalams.
Diskusija ir spektaklis „Nothing Hurts“ festivalyje „Medūza“
Vasaros pabaigoje pirmojo Šiaulių medijų ir performansų festivalio „Medūza“ organizatoriai teatrui paskyrė du renginius. Rugpjūtį Šiaulių dailės galerijoje vyko diskusija „Nepriklausomas teatras Lietuvoje: Artūro Areimos teatro atvejis“ bei spektaklis „Nothing Hurts“.
Pokalbis su muzikologe Danute Kalavinskaite ir choro meno vadovu Linu Balandžiu
Šv. popiežiaus Jono Pauliaus II asmenybė ypatingai svarbi Lietuvai. Popiežių ir Lietuvą siejo nuoširdi draugystė, o prieš atvykdamas į mūsų šalį popiežius stengėsi pramokti lietuvių kalbos. Jo vizitas 1993 m. paliko ryškų pėdsaką Lietuvos politiniame, religiniame ir kultūriniame gyvenime. Chorui „Polifonija“ teko laimė sutikti pontifiką dar prieš jo vizitą, vėliau giedoti jį sutinkant mūsų šalyje. Šiais metais minime šv. Jono Pauliaus II 100-ąsias gimimo metines. Šiai progai paminėti choras „Polifonija“ skiria paskaitų-koncertų ciklą „Muzika popiežiaus kelyje“ (rugsėjo 12 d. Kražiuose, 19 d. Šiauliuose, 20 d. Pakruojyje), apie kurį kalbamės su muzikologe Danute Kalavinskaite ir choro meno vadovu Linu Balandžiu.
Orams vėstant ir rudenėjant norisi prisiminti malonias vasaros akimirkas, susumuoti kiek spėta knygų perskaityti, kiek braškių suvalgyta, koncertų aplankyta. Vasarą muzikinių festivalių Lietuvoje gausu – kiekvieną savaitgalį koncertų ir renginių pasiūla didžiulė, o jų konkurencija su sodo ir daržo darbais kartais pralaimi nelygioje kovoje. Tad paskaičiuokime.
Kasmet Šiaurės Lietuvoje praūžiančiame tarptautiniame Tytuvėnų vasaros festivalyje pristatyta vienuolika koncertų šešiuose miestuose ir miesteliuose. Dažniausiai koncertų programoms pasirinkta barokinė, klasicistinė ar romantizmo laikotarpio muzika. Tai geriausiai klausytojų pažįstama, jau puikiai žinomų ir girdėtų kompozitorių kūryba. Vos du, trys koncertai skirti praėjusio šimtmečio ar artimesnei mūsų laikams muzikai.
Pažaislio muzikos festivalio koncertą „Muzika dviem“ atliko du garsūs atlikėjai: vargonininkas Virginijus Barkauskas ir obojininkas Robertas Beinaris. Šios pavardės klausytojams reiškia aukštą instrumento valdymo meistriškumą ir muzikavimo meną.
Pažaislio muzikos festivalio koncertą „Muzika dviem“ atliko du garsūs atlikėjai: vargonininkas Virginijus Barkauskas ir obojininkas Robertas Beinaris. Šios pavardės klausytojams reiškia aukštą instrumento valdymo meistriškumą ir muzikavimo meną.