7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Teatro anonsai

Ignas Zalieckas

Per meną galime bendrauti

Pokalbis su režisiere Egle Švedkauskaite

Paryžiuje rugsėjo 29 d. prasidėjo Lietuvos scenos menų vitrina „Focus Lituanie“ – Lietuvos sezono Prancūzijoje dalis. Prieš Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektaklio „Fossilia“ rodymą Théâtre de la Ville padalinyje Théâtre des Abbesses Monmartro rajone spalio 2–4 d. kalbamės su jo režisiere Egle Švedkauskaite.

Eglė Švedkauskaitė. D. Matvejevo nuotr.
Eglė Švedkauskaitė. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Ugnė Šiaučiūnaitė ir Povilas Jatkevičius spektaklyje „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Ugnė Šiaučiūnaitė ir Povilas Jatkevičius spektaklyje „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Ugnė Šiaučiūnaitė spektaklyje „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Ugnė Šiaučiūnaitė spektaklyje „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė ir Povilas Jatkevičius spektaklyje „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė ir Povilas Jatkevičius spektaklyje „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Povilas Jatkevičius ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Povilas Jatkevičius ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Darius Gumauskas spektaklyje „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Darius Gumauskas spektaklyje „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė spektaklyje „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė spektaklyje „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Vasinauskaitė

Williamso negyvėliai VMT scenoje

Christiano Weise’s „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“

Žymusis, garsusis, toks pažįstamas amerikietis Tennessee Williamsas, kurio atsiradimas galėjo atrodyti kaip anachronizmas šiuolaikinėje scenoje (ir ką gi „iš jo“ galima padaryti, o gal kaip tik „nieko nepadaryti“?), premjeriniais savo „Katės ant įkaitusio skardinio stogo“ vakarais Vilniaus mažajame teatre (VMT) turbūt vartėsi karste. Iš siaubo ir... malonumo, nes niekas iki šiol nedrįso taip pamatyti ir taip pavaizduoti ne griūvančių, o jau sugriuvusių, supuvusių, pasmerktumo ir mirties išdarkytų Didžiojo Tėtušio – Politų šeimos – namų.

Teklė Baroti ir Tomas Rinkūnas spektaklyje „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Teklė Baroti ir Tomas Rinkūnas spektaklyje „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Teklė Baroti ir Šarūnas Januškevičius spektaklyje „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Teklė Baroti ir Šarūnas Januškevičius spektaklyje „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Teklė Baroti, Gintarė Latvėnaitė ir Šarūnas Januškevičius spektaklyje „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Teklė Baroti, Gintarė Latvėnaitė ir Šarūnas Januškevičius spektaklyje „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Teklė Baroti ir Ilona Kvietkutė spektaklyje „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Teklė Baroti ir Ilona Kvietkutė spektaklyje „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Tomas Rinkūnas, Gintarė Latvėnaitė ir Tomas Kliukas spektaklyje „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Tomas Rinkūnas, Gintarė Latvėnaitė ir Tomas Kliukas spektaklyje „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Balys Latėnas ir Ilona Kvietkutė spektaklyje „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Balys Latėnas ir Ilona Kvietkutė spektaklyje „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Gintarė Latvėnaitė ir Tomas Kliukas spektaklyje „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Gintarė Latvėnaitė ir Tomas Kliukas spektaklyje „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“. G. Skaraitienės nuotr.
Dovilė Zavedskaitė

Ką galvoja vandenynai ir kalnai?

„Pleasant Island“ ir „Out of the Blue“ festivalyje „Sirenos“

Silke Huysmans ir Hannesas Dereere – belgai, dokumentinio teatro kūrėjai, užsiimantys lauko tyrimais ir vėliau spektaklio forma pristatantys jų rezultatus. Lauko tyrimai – mėgstama pastarojo meto teatro forma, dažnai matoma Vilniaus tarptautinio teatro festivalio „Sirenos“ programoje. Galime prisiminti Magdos Szpecht spektaklį-paskaitą „Cyber Elf“, Simono Senno spektaklius-paskaitas „Būti Ariele F“ ir „dSimon“ ar didesnės teatrinės vaizduotės kūrinius, taip pat sukurtus tam, kad būtų pristatyta gausi surinkta dokumentinė medžiaga. Tai, pavyzdžiui, Lolos Arias darbas „Minų laukas“, „She She Pop“ spektaklis „Stalčiai“ ar Stefano Kaegi, Dominico Huberio instaliacija „NACHLASS, kambariai be žmonių“.

Silke Huysmans ir Hannesas Dereere spektaklyje „Out of the Blue“. D. Putino nuotr.
Silke Huysmans ir Hannesas Dereere spektaklyje „Out of the Blue“. D. Putino nuotr.
Silke Huysmans ir Hannesas Dereere spektaklyje „Pleasant Island“. S. Sato („Theater Commons Tokyo“) nuotr.
Silke Huysmans ir Hannesas Dereere spektaklyje „Pleasant Island“. S. Sato („Theater Commons Tokyo“) nuotr.
Silke Huysmans spektaklyje „Pleasant Island“. S. Sato („Theater Commons Tokyo“) nuotr.
Silke Huysmans spektaklyje „Pleasant Island“. S. Sato („Theater Commons Tokyo“) nuotr.
Silke Huysmans ir Hannesas Dereere spektaklyje „Pleasant Island“. S. Sato („Theater Commons Tokyo“) nuotr.
Silke Huysmans ir Hannesas Dereere spektaklyje „Pleasant Island“. S. Sato („Theater Commons Tokyo“) nuotr.
Hannesas Dereere spektaklyje „Pleasant Island“. S. Sato („Theater Commons Tokyo“) nuotr.
Hannesas Dereere spektaklyje „Pleasant Island“. S. Sato („Theater Commons Tokyo“) nuotr.
Silke Huysmans ir Hannesas Dereere spektaklyje „Pleasant Island“. N. Direitinho nuotr.
Silke Huysmans ir Hannesas Dereere spektaklyje „Pleasant Island“. N. Direitinho nuotr.
Silke Huysmans ir Hannesas Dereere spektaklyje „Out of the Blue“. D. Putino nuotr.
Silke Huysmans ir Hannesas Dereere spektaklyje „Out of the Blue“. D. Putino nuotr.
Silke Huysmans ir Hannesas Dereere spektaklyje „Out of the Blue“. D. Putino nuotr.
Silke Huysmans ir Hannesas Dereere spektaklyje „Out of the Blue“. D. Putino nuotr.
Alma Braškytė

Apie norą bausti

„Svetimas“ Lietuvos nacionaliniame dramos teatre

Jernejus Lorenci, slovėnų režisierius, kurio „Eichmanną Jeruzalėje“ matėme prieš keletą metų „Sirenų“ festivalyje, Lietuvos nacionalinio dramos teatro Naujojoje salėje su lietuvių aktoriais ir ilgalaikiais kūrybiniais partneriais slovėnais (dramaturgu Dino Pešutu, scenografu Branko Hojniku, kostiumų dailininke Belinda Radulović) sukūrė sceninę Albert’o Camus romano „Svetimas“ (1942) interpretaciją (premjera – spalio 3–5 d.).

Vaidilė Juozaitytė, Aurelijus Pocius ir Dainius Gavenonis spektaklyje „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Vaidilė Juozaitytė, Aurelijus Pocius ir Dainius Gavenonis spektaklyje „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Vaidilė Juozaitytė ir Povilas Budrys spektaklyje „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Vaidilė Juozaitytė ir Povilas Budrys spektaklyje „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Augustė Pociūtė spektaklyje „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Augustė Pociūtė spektaklyje „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Algirdas Gradauskas spektaklyje „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Algirdas Gradauskas spektaklyje „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Irena Sikorskytė ir Laurynas Jurgelis spektaklyje „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Irena Sikorskytė ir Laurynas Jurgelis spektaklyje „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Svetimas“. D. Matvejevo nuotr.
Ugnė Kačkauskaitė

Lietuvos teatro scena turi potencialo tapti tarptautine lydere

Pokalbis su „Sirenų“ Lietuvos teatro vitrinos žiuri nariu Glynu Robertsu

Vilniaus tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“ trečius metus organizuoja Lietuvos teatro vitrinos apdovanojimus. Tam sudaroma penkių užsienio ekspertų komisija, kuri stebi lietuviškos programos spektaklius, dalijasi įžvalgomis ir vertina kūrėjus. Vienas šiemečių žiuri narių – australų prodiuseris, „Supercell Dance Festival“ bendraįkūrėjas, kūrybinių bendruomenių skyriaus vadovas Taunsvilio miesto taryboje Glynas Robertsas. Australijos scenos menai mums nėra gerai pažįstami, dažniau atsigręžiame į tai, kas vyksta Europoje ir Amerikoje. Norėjosi daugiau sužinoti apie Australijos scenos menus ir kaip mūsų scena atrodo Australijos kontekste.

Glyn Roberts. D. Putino nuotr.
Glyn Roberts. D. Putino nuotr.
Ryo Ishimoto spektaklyje „Dalykai, kurių neišdrįsau pasakyti, ir dabar jau per vėlu“. D. Matvejevo nuotr.
Ryo Ishimoto spektaklyje „Dalykai, kurių neišdrįsau pasakyti, ir dabar jau per vėlu“. D. Matvejevo nuotr.
Artūras Aleksejevas ir Arturas Svorobovičius spektaklyje „Kaligula“. D. Matvejevo nuotr.
Artūras Aleksejevas ir Arturas Svorobovičius spektaklyje „Kaligula“. D. Matvejevo nuotr.
Airida Gintautaitė spektaklyje „Diletantas (*susapnavęs Angelą)“. T. Kelerto nuotr.
Airida Gintautaitė spektaklyje „Diletantas (*susapnavęs Angelą)“. T. Kelerto nuotr.
Indrė Patkauskaitė ir Vytautas Kaniušonis spektaklyje „Café existans“. V. Ruzgaitės nuotr.
Indrė Patkauskaitė ir Vytautas Kaniušonis spektaklyje „Café existans“. V. Ruzgaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Elzė Gudavičiūtė ir Salvijus Trepulis spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Elzė Gudavičiūtė ir Salvijus Trepulis spektaklyje „Apmąstant omarą“. M. Norvaišos nuotr.
Scena iš muzikinio performanso „Vaivorykštės miuziklas“. D. Putino nuotr.
Scena iš muzikinio performanso „Vaivorykštės miuziklas“. D. Putino nuotr.
Ingrida Jankauskaitė

Atrakinti vaidmenį

Pokalbis su aktoriumi Robertu Petraičiu

Aktorius Robertas Petraitis sukūrė vaidmenis tokiuose spektakliuose kaip „Atidaryk duris“ (rež. Justinas Vinciūnas, Nacionalinis Kauno dramos teatras, 2024), „Orfėjas“ (rež. Žilvinas Vingelis, Vilniaus mažasis teatras, 2024), „Vienas keliaujančio dailininko gyvenimo nutikimas“ (rež. Povilas Makauskas, „Transmutation Theatre“, 2023), „Nepalaidoti mirusieji“ (rež. Vinciūnas, Kauno miesto kamerinis teatras ir Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2023), „Belaukiant Godo“ (rež. Gintaras Varnas, Jaunimo teatras, 2022) ir kt.

Robertas Petraitis spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Petraitis spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Petraitis spektaklyje „Atidaryk duris“.  D. Stankevičiaus nuotr.
Robertas Petraitis spektaklyje „Atidaryk duris“. D. Stankevičiaus nuotr.
Povilas Barzdžius, Robertas Petraitis ir Kęstutis Povilaitis spektaklyje „Atidaryk duris“.  D. Stankevičiaus nuotr.
Povilas Barzdžius, Robertas Petraitis ir Kęstutis Povilaitis spektaklyje „Atidaryk duris“. D. Stankevičiaus nuotr.
Robertas Petraitis ir Povilas Barzdžius spektaklyje „Atidaryk duris“.  D. Stankevičiaus nuotr.
Robertas Petraitis ir Povilas Barzdžius spektaklyje „Atidaryk duris“. D. Stankevičiaus nuotr.
Lukas Dirsė ir Robertas Petraitis spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Lukas Dirsė ir Robertas Petraitis spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Lukas Dirsė ir Robertas Petraitis spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Lukas Dirsė ir Robertas Petraitis spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Petraitis spektaklyje „Vienas keliaujančio dailininko gyvenimo nutikimas“. „Transmutation Theatre“ nuotr.
Robertas Petraitis spektaklyje „Vienas keliaujančio dailininko gyvenimo nutikimas“. „Transmutation Theatre“ nuotr.
Robertas Petraitis spektaklyje „Nepalaidoti mirusieji“. V. Lankauskaitės nuotr.
Robertas Petraitis spektaklyje „Nepalaidoti mirusieji“. V. Lankauskaitės nuotr.
Greta Vilnelė

Tarp materijos ir koncepcijos

Apie spektaklius „Diletantas (*susapnavęs Angelą)“ ir „Lustopia“

Šių metų Vilniaus tarptautinio teatro festivalio „Sirenos“ Lietuvos teatro vitrinoje – dešimt per pastaruosius metus sukurtų kūrinių. Programos sudarytojoms teatro kritikėms Almai Braškytei ir Kristinai Steiblytei pavyko išryškinti šiuolaikinio Lietuvos teatro kryptis, akcentuojant ne tik dramos pastatymus, bet ir kitus scenos menus įtraukiančius darbus. Lietuviška vitrina parodo ir dėl tarpdisciplininio meno įtakos paplitusias hibridinio teatro formas. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į programoje padidėjusį nepriklausomų teatrų spektaklių kiekį, įtvirtinant jų meninės kokybės lygiateisiškumą su po nuolatinio valstybinio finansavimo stogu sukurtais darbais.

Airida Gintautaitė spektaklyje „Diletantas (*susapnavęs Angelą)“. T. Kelerto nuotr.
Airida Gintautaitė spektaklyje „Diletantas (*susapnavęs Angelą)“. T. Kelerto nuotr.
Scena iš spektaklio „Lustopia“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Lustopia“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Lustopia“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Lustopia“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Lustopia“. A. Navickaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Lustopia“. A. Navickaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Lustopia“. A. Navickaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Lustopia“. A. Navickaitės nuotr.
Scena iš spektaklio „Lustopia“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Lustopia“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Lustopia“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Lustopia“. D. Matvejevo nuotr.
Airida Gintautaitė spektaklyje „Diletantas (*susapnavęs Angelą)“. T. Kelerto nuotr.
Airida Gintautaitė spektaklyje „Diletantas (*susapnavęs Angelą)“. T. Kelerto nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 272  >>> Archyvas