7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Daiva Šabasevičienė

Daiva Šabasevičienė

Putinizmo anatomija

„Ūbas caras“ Jaunimo teatre

Dramaturgo Sigito Parulskio ir režisieriaus Gintaro Varno spektaklis „Ūbas caras“, kurio premjera įvyko paskutinę 2023-iųjų dieną Jaunimo teatre, – dabartinio gyvenimo tęsinys ir mūsų kasdienybė. Jaunimo teatras tęsia seną tradiciją, susiformavusią, kai jame dar dirbo Dalia Tamulevičiūtė ir Eimuntas Nekrošius: prieš Naujuosius pateikti premjerą, ir nebūtinai patogia, linksma tema. Prisimenu ne vieną liūdną spektaklį, kurį teko žiūrėti būtent Naujųjų išvakarėse, ir tai turėjo didelės prasmės. Nors dabartinė hedonistinė visuomenė gyvena visai kitomis nuotaikomis, didžioji dalis publikos naująjį egzaminą išlaikė.

Vytautas Anužis spektaklyje „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Anužis spektaklyje „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Bendoriūtė, Vytautas Anužis ir Donatas Želvys spektaklyje „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Bendoriūtė, Vytautas Anužis ir Donatas Želvys spektaklyje „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Anužis spektaklyje „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Anužis spektaklyje „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Irmantas Jankaitis, Vytautas Anužis, Sergejus Ivanovas ir Simonas Storpirštis spektaklyje „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Irmantas Jankaitis, Vytautas Anužis, Sergejus Ivanovas ir Simonas Storpirštis spektaklyje „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Anužis ir Dalius Skamarakas spektaklyje „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Anužis ir Dalius Skamarakas spektaklyje „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Anužis spektaklyje „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Anužis spektaklyje „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Anužis ir Sergejus Ivanovas spektaklyje „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Vytautas Anužis ir Sergejus Ivanovas spektaklyje „Ūbas caras“. L. Vansevičienės nuotr.
Daiva Šabasevičienė

Neprisijaukinti tamsos

„Kai mes būsim jauni“ Nacionaliniame Kauno dramos teatre

Naujojo Nacionalinio Kauno dramos teatro spektaklio „Kai mes būsim jauni“ gali pavydėti visi teatrai. Pirmiausia dėl to, kad dramaturgė Daiva Čepauskaitė sukūrė pjesę septyniems vyriausios kartos aktoriams – penkioms moterims ir dviem vyrams. Autorė atsižvelgė į realią teatro situaciją, į dabartines trupės aplinkybes. Komiškos dramos „Kai mes būsim jauni“ herojai buvo kuriami ne vien pagal „statistiką“, o galvojant apie konkrečių aktorių vaidybos manierą ir pajėgumus. Spektaklyje vaidina Vilija Grigaitytė, Liubomiras Laucevičius, Jūratė Onaitytė, Inesa Paliulytė, Algirdas Pintukas, Liucija Rukšnaitytė ir Lili Stepankaitė. Ypatinga aktorių puokštė, į teatrą viliojanti ištikimus žiūrovus. (Bilietai į visus paskelbtus vienuolika spektaklių jau parduoti.)

Inesa Paliulytė, Liucija Rukšnaitytė, Vilija Grigaitytė ir Jūratė Onaitytė spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Inesa Paliulytė, Liucija Rukšnaitytė, Vilija Grigaitytė ir Jūratė Onaitytė spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Inesa Paliulytė, Liucija Rukšnaitytė, Vilija Grigaitytė ir Jūratė Onaitytė spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Inesa Paliulytė, Liucija Rukšnaitytė, Vilija Grigaitytė ir Jūratė Onaitytė spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Algirdas Pintukas spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Algirdas Pintukas spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Liucija Rukšnaitytė ir Vilija Grigaitytė spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Liucija Rukšnaitytė ir Vilija Grigaitytė spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Jūratė Onaitytė ir Liucija Rukšnaitytė spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Jūratė Onaitytė ir Liucija Rukšnaitytė spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Liucija Rukšnaitytė, Liubomiras Laucevičius ir Vilija Grigaitytė spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Liucija Rukšnaitytė, Liubomiras Laucevičius ir Vilija Grigaitytė spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Liucija Rukšnaitytė, Jūratė Onaitytė, Inesa Paliulytė ir Vilija Grigaitytė spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Liucija Rukšnaitytė, Jūratė Onaitytė, Inesa Paliulytė ir Vilija Grigaitytė spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Lili Stepankaitė spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Lili Stepankaitė spektaklyje „Kai mes būsim jauni“. D. Stankevičiaus nuotr.
Daiva Šabasevičienė

Iš patirčių saugyklos

Spektaklis „Lengvi dalykai“ festivalyje „Sirenos“

Spalio 1 d. „Menų spaustuvėje“ parodytas į „Sirenų“ festivalio programą įtrauktas Olštyno miesto Stefano Jaraczo teatro spektaklis „Lengvi dalykai“, kurį režisavo Anna Karasińska, išties nesudėtingas. Režisierė pati parašė tekstą, sukurdama ne dramą, o šmaikštų pasakojimą apie dvi skirtingų kartų aktores, kurias vaidina Milena Gauer ir Irena Telesz-Burczyk. Spektaklyje daug kalbama, o kalbant pasigirsta ir įdomesnių pamąstymų.

Irena Telesz-Burczyk ir Milena Gauer spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Irena Telesz-Burczyk ir Milena Gauer spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Irena Telesz-Burczyk spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Irena Telesz-Burczyk spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Irena Telesz-Burczyk ir Milena Gauer spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Irena Telesz-Burczyk ir Milena Gauer spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Milena Gauer spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Milena Gauer spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Irena Telesz-Burczyk ir Milena Gauer spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Irena Telesz-Burczyk ir Milena Gauer spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Irena Telesz-Burczyk ir Milena Gauer spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Irena Telesz-Burczyk ir Milena Gauer spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Irena Telesz-Burczyk spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Irena Telesz-Burczyk spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Milena Gauer spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Milena Gauer spektaklyje „Lengvi dalykai“. D. Matvejevo nuotr.
Daiva Šabasevičienė

Pamiršti mirtį juodą

Carlo Orffo „Carmina Burana“ Klaipėdos elinge

Stygos, verkit ir pritarkit, aimanuojant man skausme, nes narsieji, nes drąsieji žūsta laimės žaidime. (Išvertė Birutė Pūkelevičiūtė)

 

Meno kūrinių suvokimui mastelis kartais turi lemiamą reikšmę. Nebylios gigantiškos formos skulptūros, dideli darbai ant drobės, neišplėtojantys tapybinės kalbos, masėms skirti didžiuliai renginiai palieka tuštumą žmonių širdyse.

Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Carmina Burana“. M. Aleksos nuotr.
Daiva Šabasevičienė

Subjektyvumas, virstantis objektyvumu

Audronės Girdzijauskaitės knyga „Kovido meto užrašai“

Teatrologė, teatro istorikė ir kritikė, rašytoja Audronė Girdzijauskaitė, mano požiūriu, – viena įdomiausių asmenybių, rašančių apie teatrą. Ji tokia buvo visais laikais, tokia yra ir šiandien: nors tekstai susitraukė iki mažų apžvalgų, jos „kietos“, raiškios, tam tikro humoro nestokojančios mintys visada vilioja būti perskaitytos. Rašydama autorė įprasmina ne tik savo gyvenimą, sociokultūrinę aplinką reflektuoja pasitelkdama išmintį, kuri pasižymi aštriu, kritiniu mąstymu ir profesionalumu. Įvairiais gyvenimo periodais Girdzijauskaitės dėmesys buvo sutelktas į skirtingas temas, skirtingų teatro sričių analizę. Polifoninis autorės mąstymas suformavo profesionalios lietuvių teatrologijos pagrindus.

Audronė Girdzijauskaitė. A. Jacovskytės nuotr.
Audronė Girdzijauskaitė. A. Jacovskytės nuotr.
Knygos „Kovido meto užrašai“ viršelis (dailininkė Deimantė Rybakovienė)
Knygos „Kovido meto užrašai“ viršelis (dailininkė Deimantė Rybakovienė)
Audronė Girdzijauskaitė. Straipsnio autorės nuotr.
Audronė Girdzijauskaitė. Straipsnio autorės nuotr.
Eglė Švedkauskaitė spektaklio „Fossilia“ repeticijoje. D. Matvejevo nuotr.
Eglė Švedkauskaitė spektaklio „Fossilia“ repeticijoje. D. Matvejevo nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 15  >>> Archyvas