7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Daiva Šabasevičienė

Daiva Šabasevičienė

Ginčas su racionalizmu

Rolando Kazlo spektaklis „1892 metų progreso idėja“

Seniai, labai seniai, ką tik po pasaulio sutvėrimo ir žmonių iš Rojaus išvijimo, kad išvytieji galėtų greičiau nusinešdinti iš vieno galo į kitą, 1892 metais, Kaune, bėgiais pradėjo riedėti iki tol Lietuvoje neregėtas transportas, arklių traukiamas vagonas ant bėgių – arklinis tramvajus, liaudiškai vadinamas „konke“. 

Rolandas Kazlas ir Artūras Sužiedėlis spektaklyje „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Rolandas Kazlas ir Artūras Sužiedėlis spektaklyje „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Rolandas Kazlas ir Artūras Sužiedėlis spektaklyje „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Rolandas Kazlas ir Artūras Sužiedėlis spektaklyje „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Audronis Rūkas spektaklyje „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Audronis Rūkas spektaklyje „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Artūras Sužiedėlis spektaklyje „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Artūras Sužiedėlis spektaklyje „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Scena iš spektaklio „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Scena iš spektaklio „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Scena iš spektaklio „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Scena iš spektaklio „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Rolandas Kazlas spektaklyje „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Rolandas Kazlas spektaklyje „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Taura Kvietinskaitė spektaklyje „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Taura Kvietinskaitė spektaklyje „1892 metų progreso idėja“. Organizatorių nuotr.
Daiva Šabasevičienė

Meninės išmonės triumfas

Gintaro Varno „Juditos triumfas“

Sausio 13, 14 ir 15 d. Nacionalinis Kauno dramos teatras kartu su teatru „Utopia“ pristatė Antonio Vivaldi oratoriją „Juditos triumfas“, kurios pirmoji premjera įvyko dar 2014 m. lapkričio 26 d. Vilniaus senajame teatre (tuomet Lietuvos rusų dramos teatras). Po tais pačiais metais kovo mėnesį įvykdytos Krymo okupacijos vienintelis Gintaras Varnas meniniu kūriniu reflektavo akivaizdžią Putino Rusijos invaziją į svetimas žemes. Tąkart dar atviriau nei šiandien turėjo išriedėti Putino galva, tik ji liko užrakinta grimo kambaryje, užkišus spyną degtukais. Žiniasklaida ir autorių teisių saugotojai švelniai aprašė šį nejuokingą detektyvą, nors įtampa buvo didelė.

Dalma Krajnyák ir Renata Dubinskaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Dalma Krajnyák ir Renata Dubinskaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Dalma Krajnyák ir Renata Dubinskaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Dalma Krajnyák ir Renata Dubinskaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Renata Dubinskaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Renata Dubinskaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Renata Dubinskaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Renata Dubinskaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Dalma Krajnyák ir Indrė Anankaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Dalma Krajnyák ir Indrė Anankaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Renata Dubinskaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Renata Dubinskaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Renata Dubinskaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Renata Dubinskaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Dalma Krajnyák ir Renata Dubinskaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Dalma Krajnyák ir Renata Dubinskaitė spektaklyje „Juditos triumfas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Daiva Šabasevičienė

Toli nuo teatro

„Erinijos“ Jaunimo teatre

Teatras – negailestingas menas. Kaip ir žmogus, jis kartais gali būti neteisingai suprastas. Ukrainiečių režisierius, žinomas Europos kino kūrėjas Sergejus Loznica – ypatingos erudicijos menininkas. Jo pasiryžimas priimti Jaunimo teatro pasiūlymą inscenizuoti Jonathano Littello romaną „Gero linkinčiosios“ („Les Bienveillantes“) tapo iššūkiu ne tik teatrui ir režisieriui, bet ir visai kultūrinei bendruomenei. Prancūzų kalba parašyto kūrinio autoriaus seneliai – žydai, XIX a. pabaigoje iš Rusijos atvykę į Jungtines Amerikos Valstijas; pats rašytojas turi Amerikos ir Prancūzijos pilietybę.

Scena iš spektaklio „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Donatas Želvys, Vytautas Kaniušonis ir Dainius Gavenonis spektaklyje „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Donatas Želvys, Vytautas Kaniušonis ir Dainius Gavenonis spektaklyje „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Donatas Želvys ir Dainius Gavenonis spektaklyje „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Donatas Želvys ir Dainius Gavenonis spektaklyje „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Dainius Gavenonis ir Donatas Želvys spektaklyje „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Dainius Gavenonis ir Donatas Želvys spektaklyje „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Donatas Želvys ir Vytautas Kaniušonis spektaklyje „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Donatas Želvys ir Vytautas Kaniušonis spektaklyje „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Daiva Šabasevičienė

Po sekreto stiklu – teatro kosmėjos

Dovilės Zelčiūtės knyga „Augau teatre“

Naują Dovilės Zelčiūtės knygą „Augau teatre“ („Vaga“, 2022) galima skaityti kaip teatro „Stiklo karoliukų žaidimą“. Čia susipina įvairūs žanrai, įvairios temos, ir priklausomai nuo skaitytojo nuotaikos ar patirties aprašomas pasaulis gali būti suvokiamas įvairiai.

Dovilės Zelčiūtės knygos „Augau teatre“ viršelis. E. Dabrilkaitės Vimbaraitės nuotr.
Dovilės Zelčiūtės knygos „Augau teatre“ viršelis. E. Dabrilkaitės Vimbaraitės nuotr.
Danutė Juronytė ir Dovilė Zelčiūtė. A. Aleksandravičiaus nuotr.
Danutė Juronytė ir Dovilė Zelčiūtė. A. Aleksandravičiaus nuotr.
Dovilė Zelčiūtė. Knygos „Augau teatre“ pristatymo Nacionaliniame Kauno dramos teatre organizatorių nuotr.
Dovilė Zelčiūtė. Knygos „Augau teatre“ pristatymo Nacionaliniame Kauno dramos teatre organizatorių nuotr.
Petras Venslovas, Leonardas Zelčius ir Robertas Vaidotas spektaklyje „Duokiškio baladės“. Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejaus nuotr.
Petras Venslovas, Leonardas Zelčius ir Robertas Vaidotas spektaklyje „Duokiškio baladės“. Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejaus nuotr.
Kęstutis Genys spektaklyje „Barbora Radvilaitė“. VLE (© LATGA) nuotr.
Kęstutis Genys spektaklyje „Barbora Radvilaitė“. VLE (© LATGA) nuotr.
Daiva Šabasevičienė

Neuždžiūvęs spektaklis

Adomo Juškos „Guašas“ Jaunimo teatre

Jaunimo teatre Adomo Juškos sukurtas „Guašas“ – potėpių, intonacijų, nuojautų, prisiminimų rinkinys. Lyg slystum vandeniu ir nieko nejaustum, neliestum, tik asociatyviai bandytum suvokti tai, kas vyksta. Šiame spektaklyje žvelgiama į pasąmonę, kuri yra didžiausias žmonių kankinimo ir palaimos „įrenginys“. „Guašas“ – šviesus ir režisūrine laisve kvėpuojantis spektaklis. Toks antiplakatiškas kūrinys, kuriame nemojuojama idėjomis, nedeklaruojamos vertybės, atsisakoma tiesioginių įvaizdžių, mūsų sąmonę užvaldžiusių trafaretų. Tai spektaklis, kuris išlaisvina esamąjį laiką, leisdamas žiūrovui atmintimi nuklysti ten, kur veda spektaklio kūrėjai.

Andrius Bialobžeskis ir Augustė Šimulynaitė spektaklyje „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Andrius Bialobžeskis ir Augustė Šimulynaitė spektaklyje „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Augustė Šimulynaitė spektaklyje „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Augustė Šimulynaitė spektaklyje „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Simonas Storpirštis, Aleksas Kazanavičius ir Martynas Berulis spektaklyje „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Simonas Storpirštis, Aleksas Kazanavičius ir Martynas Berulis spektaklyje „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Martynas Berulis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Martynas Berulis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Aleksas Kazanavičius ir Simonas Storpirštis spektaklyje „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Aleksas Kazanavičius ir Simonas Storpirštis spektaklyje „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Andrius Bialobžeskis spektaklyje „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Andrius Bialobžeskis spektaklyje „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Guašas“. E. Paulausko nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 14  >>> Archyvas