7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Kino anonsai

Viktoras Urbaitis

Ambicijos ir tikrovė

Nauji filmai – „Karta.EU“

Savo ankstyvoje vaikystėje – nuo 1998 m. iki ekonominės krizės laikotarpio – jutau nuosaikų, nedrąsų optimizmą. Pasaulis už gimtojo miesto ribų pamažu skleidėsi vilties ženklais: ryšį su tauta įkūnijo jaudinančios krepšinio rinktinės pergalės, valstybės ateities vaizdą iliustravo kosmopolitiška Valdo Adamkaus figūra, pietūs greitojo maisto restoranuose (per retas išvykas į sostinę) atrodė tarsi ranka pasiekiama amerikietiška prabanga, o pasaulinės kultūros sampratą pradėjo formuoti į namus atėjęs internetas. Eidamas į dokumentinio filmo „Karta.EU“ (Lietuva, 2024) seansą tikėjausi pamatyti praskleistą atsiminimų šydą ir įvertinti realesnį šio laikotarpio kontekstą; galbūt net pamąstyti, kokias viltis ar lūkesčius tuo metu galėjo puoselėti mano tėvai ir kuo teko džiaugtis ar nusivilti, stebint nenuspėjamai augančią nepriklausomybės vaikų kartą.

„Karta.EU“
„Karta.EU“
„Karta.EU“
„Karta.EU“
„Karta.EU“
„Karta.EU“
„Karta.EU“
„Karta.EU“
Jonas Ūbis

Literatūros pamokos

Krėsle prie televizoriaus

Williamas Faulkneris dirbo vienos didžiausių Holivudo kino studijų MGM scenarijų skyriuje, bet imdavosi ir papildomų darbų. 1929-aisiais įsidarbino Misisipės universiteto elektrinėje – tapo naktinės pamainos vadovu. Dvylikos valandų pamainą jis suplanavo taip, kad tarp vidurnakčio ir ketvirtos ryto, kai darbo mažiausiai, turėtų laiko rašyti. Improvizuotu darbo stalu buvo paverstas skardinis karutis. Vis naujus skyrius Faulkneris rašė švariai, netaisydamas.

„Kai aš gulėjau mirties patale“
„Kai aš gulėjau mirties patale“
„Kai aš gulėjau mirties patale“
„Kai aš gulėjau mirties patale“
„Mizantropas“
„Mizantropas“
„Šachmatų novelė“
„Šachmatų novelė“
Paulina Drėgvaitė

Santuokos dekonstrukcija

Nauji filmai – „Kryčio anatomija“

Ar galima suprasti dviejų žmonių santykius, būnant anapus tų santykių ribų? Tai vienas iš režisierės Justine Triet filmo „Kryčio anatomija“ („Anatomie d’une chute“, Prancūzija, 2023) kertinių klausimų. Nors filmą galima vadinti teismo drama ar trileriu, jo centre – dviejų žmonių santykių analizė, naratyvų subjektyvumas ir, galų gale, nepažinumas.

„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
„Kryčio anatomija“
MKČ namų inf.

„Pasaulio kino vakarai su režisieriumi Audriumi Stoniu“

Balandžio 18 d., ketvirtadienį, 19 val. M.K. Čiurlionio namuose renginių  ciklo „Pasaulio kino vakarai su režisieriumi Audriumi Stoniu“ peržiūroje Kanų, Venecijos ir Berlyno kino festivalių laureato Pietų Korėjos režisieriaus ir scenaristo Kim Ki-Duko – vieno kontraversiškiausių pasaulio režisierių – vaidybinė drama „Tušti namai“ („Bin-jip“, 2004).

Rengėjų inf.

Apie vandenyną, svajas ir už saulę karštesnę meilę – „Taip toliau“ žvilgsnį nukreipia giliau į Senegalą

Gegužės 3–5 dienomis kino centrų „Skalvija“ Vilniuje ir „Romuva“ Kaune ekranai trumpam taps langais į Senegalą. Jauna kino leidybos kompanija „Taip toliau“ ir pernai Kanų kino festivalio pagrindiniame konkurse debiutavusi režisierė Ramatą-Toulaye Sy čia pristatys kartu kuruotą filmų programą „Taip toliau: į Senegalą“. Režisierė atvyks į Vilnių ir pristatys visus programos filmus: savo pačios režisuotą „Banelė ir Adama“, du Mati Diop filmus „Tūkstantis saulių“ ir „Atlantės“ bei Senegalo kino klasiką – Djibrilo Diop Mambéty „Touki bouki“.

Kadras iš filmo „Banelė ir Adama“
Kadras iš filmo „Banelė ir Adama“
Augustė Nalivaikė

Ar įmanomas ryšys tarp žmogaus ir gamtos?

Nauji filmai – „Blogis (ne)egzistuoja“

Ar žmonija gali tapti dalimi gamtos, o gal tai amžiams liks neįgyvendinama svajonė? Žmogui reikia gamtos, bet gamtai žmogaus – ne. Tokios idėjos nagrinėjamos režisieriaus ir scenarijaus autoriaus Ryûsuke Hamaguchi filme „Blogis (ne)egzistuoja“ („Aku wa sonzai shinai“, Japonija, 2023). Pagrindiniai filmo veikėjai kalba apie žmogaus ir gamtos santykių balansą, harmoniją, bendruomenės pasipriešinimą klastingiems kapitalizmo kėslams, tačiau ne viskas taip paprasta. Žmonių naivumas šioje istorijoje vaizduojamas atskleidžiant, kad gamtos jėgoms nerūpi nei gyvenimas harmonijoje su dvikojais padarais, nei kapitalistinio godumo keliama tikra ar tariama grėsmė. Gamta egzistuoja pati sau ir laiką patiria kitaip nei mes.

„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
„Blogis (ne)egzistuoja“
Justina Smalkytė

Nepatogus blogio daiktiškumas

Apie „Interesų zoną“

Theodoras Adorno veikale „Kultūros kritika ir visuomenė“ teigia, kad „rašyti poeziją po Aušvico yra barbariška“.[1] Nereikėtų suprasti šio Adorno teiginio kaip etinio imperatyvo, draudžiančio bet kokią Holokausto reprezentaciją. Pasak literatūros profesoriaus Antony Rowlando, Adorno kalba apie naujas poezijos formas, kurios apibūdinamos kaip barbariškos, nes yra nepatogios, nesuvaržytos, šiurkščios.[2]

„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
„Interesų zona“
Jonas Ūbis

Vyrai kaip vyrai

Krėsle prie televizoriaus

Jei įsiminėte švedų režisieriaus Tariko Saleho filmus „Nutikimas Nilo Hiltono viešbutyje“ ir „Kairo sąmokslas“, manau, nepraleisite 2022 m. jo filmo „Samdomas karys“ (TV3, 14 d. 21.40). Tai pasakojimas apie Džeimsą Harperį (Chris Pine), kuris dėl sveikatos būklės priverstas trauktis iš specialiųjų JAV pajėgų ir neturi iš ko gyventi, nes liko be pensijos, kai jo kraujyje buvo aptikta „neteisingų“ nuskausminamųjų. Kitaip nei daugumos panašių filmų herojų, Džeimso nekankina traumos, košmarai ir kaltės jausmas. Jis tikrai trokšta ramaus gyvenimo ir nenori pakartoti tėvo, kuris pasijuto „nurašytas“ ir tiesiog dingo, likimo. Kad išlaikytų šeimą ir sumokėtų skolas, Džeimsas prisideda prie privačios karinės organizacijos ir kartu su grupe vyksta į Berlyną tirti paslaptingo viruso.

„Samdomas karys“
„Samdomas karys“
„Brangenybių medžiotojai“
„Brangenybių medžiotojai“
„Laukiniai vyrai“
„Laukiniai vyrai“
KINFO inf.

Restauruotas „Sėlinantis tigras, tūnantis drakonas“ grįžta į kino teatrus 4K formatu

„Sėlinantis tigras, tūnantis drakonas“ – istorija apie meilę, garbę, laisvę ir kovą tarp pareigos ir troškimų. Joje susipina keli pasakojimai, kurių kiekvienas nagrinėja skirtingus žmogaus jausmų aspektus ir padarytų pasirinkimų pasekmes. Balandžio 15 d. kino klubas „Pamatyk kine“ kviečia žiūrovus pamatyti restauruotą filmo versiją didžiuosiuose „Forum Cinemas“ kino teatrų ekranuose.

„Sėlinantis tigras, tūnantis drakonas“
„Sėlinantis tigras, tūnantis drakonas“
Jorė Janavičiūtė

Naujos kino kūrimo vizijos

Pokalbis su „Kaimiečių“  režisieriumi ir prodiuseriu Hugh Welchmanu

„Kino pavasario“ metu pristatytas naujas „Jūsų Vincento“ kūrėjų darbas – „Kaimiečiai“ („Chłopi“, Lenkija, Serbija, Lietuva, 2023), kurio premjera įvyko Toronto kino festivalyje. Filmas sukurtas naudojant aliejinės tapybos techniką. Tai lenkų rašytojo, Nobelio premijos laureato Władysławo Reymonto romano tuo pačiu pavadinimu ekranizacija. Kuriant filmą dalyvavo ir Lietuva. Dalis darbų vyko čia, taip pat lietuviai prisidėjo prie šio filmo bendros gamybos (prodiuserė Agnė Adomenė, „Artshot“). Apie filmo kūrimo procesą kalbamės su vienu iš režisierių, prodiuseriu Hugh Welchmanu.

„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
  PUSLAPIS IŠ 361  >>> Archyvas