Toronte, Kanadoje, vyksiantis dokumentinių filmų festivalis „Hot Docs“ paskelbė jubiliejinę programą – „The Changing Face of Europe“ konkurse šiemet varžysis lietuvių režisierės Elenos Kairytės filmas „Roberta“. Didžiausias Šiaurės Amerikoje ir vienas reikšmingiausių pasaulyje dokumentinio kino festivalių debiutinį režisierės kūrinį šiai konkursinei programai atrinko kartu su tarptautiniu tinklu „European Film Promotion“.
Balandžio 2-ąją, Pasaulinę autizmo supratimo dieną, Europos šalių kino forumas „Scanorama“ pakvies į specialiuosius seansus Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Alytuje, Marijampolėje, Panevėžyje, Tauragėje ir Gargžduose šiltai ir šviesiai paminėti autizmo temą. Kanų kino festivalio konkursinėje programoje pristatytas ir Europos žiūrovų širdis pavergęs Izraelio režisieriaus Niro Bergmano filmas „Štai ir mes“ vos porai dienų sugrįžta į kino teatrus, įsimintinais mylinčio tėvo ir sūnaus portretais atskleisdamas netikėtą ir viltingą žvilgsnį į gyvenimą su kitokiu ir autizmo spektro sutrikimą.
Projektas „Kylantis kinas: nauja Europietiško kino ambasadorių karta“ nuo lapkričio mėnesio kvietė žiūrovus atrasti geriausius klasikinius bei pripažinimą jau užsitarnavusius šiuolaikinius filmus, kuriuos pristatė kino kritikas ir istorikas Gediminas Jankauskas. Greta šių seansų grupė jaunųjų filmų entuziastų dalyvavo specialiuose susitikimuose su kino bei medijų specialistais. Projektui beveik pasiekus finišo tiesiąją vadeles į savo rankas perima užsiėmimų dalyviai.
Lietuvos kino teatruose nuo kovo 30 d. bus galima išvysti Manto Kvedaravičiaus dokumentinį filmą „Mariupolis 2“, tapusį dar vienu rusijos nusikaltimų žmoniškumui liudijimu. Tai – nefiltruotas karo dokumentas, skirtas atminti Manto ir kitų kare žuvusiųjų gyvenimus. Filmas bus rodomas daugiau nei dešimtyje šalies miestų.
Studentas nusprendžia atsiriboti nuo šiuolaikinio pasaulio – be tikslo vaikštinėja tuščiomis Paryžiaus gatvėmis arba laiką leidžia savo kambaryje. Tampa žmogumi, kuris miega. Taip būtų galima pradėti pasakojimą apie Georges’o Pereco romaną ir to paties pavadinimo eksperimentinę dramą „Žmogus, kuris miega“ („Un homme qui dort“, 1974). Vienas gražiausių 8-ojo dešimtmečio prancūzų filmų nuo balandžio 2 d. bus rodomas „Skalvijos“ kino centro Kino klasikos vakaruose.
Šiemet ne vienam žiūrovui FoMO (angl. fear of missing out arba „baimė praleisti“) reiškinį sukėlęs Vilniaus miesto kino festivalis „Kino pavasaris“ turi gerų žinių: žiūrimiausi festivalio filmai trumpam dar lieka Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio kino teatrų repertuaruose, o dar 9 miestuose – Alytuje, Marijampolėje, Ukmergėje, Gargžduose, Utenoje, Varėnoje, Tauragėje, Šilutėje ir Anykščiuose – nuo kovo 27 d. bus rodomi pirmą kartą.
11 dienų į kiną kvietęs ir ypatingus efektus dovanojęs Vilniaus miesto kino festivalis „Kino pavasaris“ pasiekė finišo tiesiąją: sekmadienio vakarą organizatoriai paskelbė geriausius konkursinių programų ir daugiausiai žiūrovų simpatijų pelniusius filmus bei pakvietė ypatingai premjerai – buvo parodytas festivalio metu baigtas dokumentinis filmas „Laiškas Ukrainai“.
Lietuvoje devintus metus veikianti pelno mokesčio lengvata filmų gamybai vėl muša sėkmės rekordus. Pernai ženkliai augo kino gamybai skirtos įmonių investicijos bei lengvata pasinaudojusių kino projektų skaičius.
Nesvarbu, kokių įvykių fone tektų gyventi, kokios problemos ar džiaugsmai atimtų didžiąją dalį dėmesio, „Kino pavasario“ organizatoriai sako norintys, kad aktualumo neprarastų tvarumo tema, itin svarbi ne tik dabartiniam, bet ir ateities pasauliui. Pernai pristatęs filmų rinkinį „Šiandienos filmai rytojui“, festivalis tęsia tradiciją ir šiemet – žiūrovų lauks 6 kino pasakojimai, persmelkti ekologinės mąstysenos, aplinkosaugos, ekonominių bei socialinių klausimų. Visi rinkinio filmai kino teatruose bus rodomi kovo 16–26 d.
Rajono kebabinė, krepšinio aikštelės, parkai, kiemai, kelias į mokyklą ir pati mokykla jaunam, bręstančiam žmogui įgija kitas reikšmes, kai į tai jis pažvelgia pro objektyvą. Kasdienybė praranda nuobodulį ir pažadina smalsumą – mokiniai (-ės) ima ne tik matyti, bet ir pamatyti, o kartu ir kritiškai tai vertinti.