7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Tarp disciplinų

Agnė Narušytė

Himnas besibaigiančiai šventei

Baltijos šalių meno paroda galerijoje „Arka“

Žemė – ne tik planeta, jos paviršiaus plotas, kvadratiniai kilometrai ar hektarai, bet ir vieta, kur įsišaknija mūsų prisiminimai, lūkesčiai, jausmai, įsivaizdavimai. Išvaikščioti takai – ne tik susisiekimo linijos, bet ir būties vektoriai. O pasodinti ar iškirsti medžiai, dirvonuojantys ar užsėti laukai – ne tik ūkis, bet ir kraštovaizdis, į kurį žiūrėdami nujaučiame, kas iš tikrųjų esame. Baltijos šalių parodos „Emociniai vietovaizdžiai“ kuratorė Šelda Puķīte cituoja Europos Tarybos kraštovaizdžio konvenciją, esą gamtos ir žmonių sąveikos sukurtos vietos yra žmonių „savasties pagrindas“.

Diāna Tamane, „Šeimos portretas“. 2013 m. iki dabar. A. Narušytės nuotr.
Diāna Tamane, „Šeimos portretas“. 2013 m. iki dabar. A. Narušytės nuotr.
Diāna Tamane, „Šeimos portretas“. 2013 m. iki dabar. A. Narušytės nuotr.
Diāna Tamane, „Šeimos portretas“. 2013 m. iki dabar. A. Narušytės nuotr.
Diāna Tamane, „Šeimos portretas“. 2013 m. iki dabar. A. Narušytės nuotr.
Diāna Tamane, „Šeimos portretas“. 2013 m. iki dabar. A. Narušytės nuotr.
Laura Põld ir Lou Sheppardas, „Jūros šlavimas + Didelis ąžuolas + Keistas namas“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Laura Põld ir Lou Sheppardas, „Jūros šlavimas + Didelis ąžuolas + Keistas namas“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Līga Spunde, „Naujasis pasaulis“. 2021 m. A. Narušytės nuotr.
Līga Spunde, „Naujasis pasaulis“. 2021 m. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „Oi, pažiūrėk koksai išminčius atsirado / O, išmintingas žmogau!“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Monika Radžiūnaitė, „Oi, pažiūrėk koksai išminčius atsirado / O, išmintingas žmogau!“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Līga Spunde, „Vartotojas I“. 2021 m. A. Narušytės nuotr.
Līga Spunde, „Vartotojas I“. 2021 m. A. Narušytės nuotr.
Alexei Gordin, „Maskvos namai“. 2020 m. A. Narušytės nuotr.
Alexei Gordin, „Maskvos namai“. 2020 m. A. Narušytės nuotr.
Viktorija Mištautaitė

Bildukai

Apie aštuntąją „JCDecaux premiją 2023“ – pradedančiųjų menininkų parodą „Mainais į amžius“ Nacionalinėje dailės galerijoje

Reanimacijos patalpos sterilumas. Viename iš aparatų blyksintys dažniai vis dar užčiuopia gyvybės formą. Formą, kuri palaikoma įvairiais laidais, kameromis, mikroschemomis, veikiama html kodų, simuliacijų ir mitų. Formą, veikiamą nebūties žodyno. Fone dunksi įstatytos dirbtinės širdies dūžiai, pranašaujami pragiedruliai, bet mainais į ką?

Mečislo Ežerskio kūrinys. 2023 m. A. Vasilenko nuotr.
Mečislo Ežerskio kūrinys. 2023 m. A. Vasilenko nuotr.
Mykolo Valantino ekspozicija su Mečislovo Ežerskio dirbiniais. 2023 m. A. Vasilenko nuotr.
Mykolo Valantino ekspozicija su Mečislovo Ežerskio dirbiniais. 2023 m. A. Vasilenko nuotr.
Joelio Aškinio performanso akimirka. A. Vasilenko nuotr.
Joelio Aškinio performanso akimirka. A. Vasilenko nuotr.
Joelio Aškinio performanso akimirka. A. Vasilenko nuotr.
Joelio Aškinio performanso akimirka. A. Vasilenko nuotr.
Mečislovo Ežerskio ir Mykolo Valantino kūriniai. A. Vasilenko nuotr.
Mečislovo Ežerskio ir Mykolo Valantino kūriniai. A. Vasilenko nuotr.
Miglės Vyčinaitės kūrinys. 2023 m. A. Vasilenko nuotr.
Miglės Vyčinaitės kūrinys. 2023 m. A. Vasilenko nuotr.
Mykolo Valantino fotografijos ir Urtės Janus instaliacija. 2023 m. A. Vasilenko nuotr.
Mykolo Valantino fotografijos ir Urtės Janus instaliacija. 2023 m. A. Vasilenko nuotr.
Sandros Golubjevaitės kūrinys. 2023 m. A. Vasilenko nuotr.
Sandros Golubjevaitės kūrinys. 2023 m. A. Vasilenko nuotr.
Jolita Liškevičienė

Atrandant savastį

Lietuvos globėjo Juozapato mirties metų minėjimas

Kasdien eidama į darbą pro Aušros vartus kertu Bazilijonų gatvę, o grįžtant namo žvilgsnis visuomet nukrypsta gilyn į iliuziškai sukurtą perspektyvą, atsiveriančią pro išlakius Jono Kristupo Glaubico projektuotus Švč. Trejybės bažnyčios ir Bazilijonų vienuolyno ansamblio vartus, kurie savo barokinėmis formomis liudija Vilniaus miesto savitumą. Būtent ši vieta prieš daugiau nei keturis šimtmečius subrandino dar vieną iškilią asmenybę – Juozapatą Kuncevičių, kurio 400 kankiniškos mirties metus minime šiemet. Įdomus paradoksas, kad daugumai Lietuvos žmonių šis vardas visai negirdėtas, o daugeliui net nežinoma, kad jis stipriai susijęs su Lietuva ir Vilniumi.

Nežinomas dailininkas, „Palaimintasis Juozapatas Kuncevičius“ (Liaški Murovanų kaimas, Ukraina). XVIII a. Lvivo nacionalinio A. Šeptyckio muziejaus eksponatas. Bažnytinio paveldo muziejaus nuotr.
Nežinomas dailininkas, „Palaimintasis Juozapatas Kuncevičius“ (Liaški Murovanų kaimas, Ukraina). XVIII a. Lvivo nacionalinio A. Šeptyckio muziejaus eksponatas. Bažnytinio paveldo muziejaus nuotr.
Jurijus Mahalevskis, „Šv. Juozapato pašaukimas“. 1924 m. Lvivo nacionalinio A. Šeptyckio muziejaus eksponatas. Bažnytinio paveldo muziejaus archyvo nuotr.
Jurijus Mahalevskis, „Šv. Juozapato pašaukimas“. 1924 m. Lvivo nacionalinio A. Šeptyckio muziejaus eksponatas. Bažnytinio paveldo muziejaus archyvo nuotr.
Cristofano Gasperi, raižytojas Pietro Campana, „Pal. Juozapatas kankinys, Polocko arkivyskupas“, Roma. 1729–1761 m. Lietuvos nacionalinis muziejus (atspaudas), Національний музей у Львові імені Андрея Шептицького / Lvivo nacionalinis A. Šeptyckio muziejus (vario plokštelė)
Cristofano Gasperi, raižytojas Pietro Campana, „Pal. Juozapatas kankinys, Polocko arkivyskupas“, Roma. 1729–1761 m. Lietuvos nacionalinis muziejus (atspaudas), Національний музей у Львові імені Андрея Шептицького / Lvivo nacionalinis A. Šeptyckio muziejus (vario plokštelė)
Cristofano Gasperi, raižytojas Pietro Campana, „Pal. Juozapatas kankinys, Polocko arkivyskupas“, Roma. 1729–1761 m. Lietuvos nacionalinis muziejus (atspaudas), Національний музей у Львові імені Андрея Шептицького / Lvivo nacionalinis A. Šeptyckio muziejus (vario plokštelė)
Cristofano Gasperi, raižytojas Pietro Campana, „Pal. Juozapatas kankinys, Polocko arkivyskupas“, Roma. 1729–1761 m. Lietuvos nacionalinis muziejus (atspaudas), Національний музей у Львові імені Андрея Шептицького / Lvivo nacionalinis A. Šeptyckio muziejus (vario plokštelė)
Šv. Juozapato Kuncevičiaus relikvijorius, Vilniaus katedra. 1705–1712 m. Bažnytinio paveldo muziejaus nuotr.
Šv. Juozapato Kuncevičiaus relikvijorius, Vilniaus katedra. 1705–1712 m. Bažnytinio paveldo muziejaus nuotr.
Tarptautinė paroda „Tegul visi bus viena. Šv. Juozapato Kuncevičiaus kankinystei – 400“ Bažnytinio paveldo muziejuje. 2023 m. Muziejaus archyvo nuotr.
Tarptautinė paroda „Tegul visi bus viena. Šv. Juozapato Kuncevičiaus kankinystei – 400“ Bažnytinio paveldo muziejuje. 2023 m. Muziejaus archyvo nuotr.
Tarptautinė paroda „Tegul visi bus viena. Šv. Juozapato Kuncevičiaus kankinystei – 400“ Bažnytinio paveldo muziejuje. 2023 m. Muziejaus archyvo nuotr.
Tarptautinė paroda „Tegul visi bus viena. Šv. Juozapato Kuncevičiaus kankinystei – 400“ Bažnytinio paveldo muziejuje. 2023 m. Muziejaus archyvo nuotr.
Vidas Poškus

Procesai ir jų efektyvumas

Knygos meno festivalio paroda KKKC Parodų rūmuose

Turbūt kiekvienas iš mūsų gali papasakoti unikalių ir nepakartojamų istorijų apie knygas... Kitaip ir būti negali, nes juk spausdintinio ar rankraštinio leidinio (nesvarbu, kokio tiražo) misija ir yra pasakoti, informuoti, skleisti žinias. Tad pačioje pradžioje trumpai papasakosiu kelias (vieną blogą, kitą geresnę – tokios juk būna ir knygos) istorijas apie savo knygines patirtis.

Arūnė Tornau, „Mirusios knygos“. 2022–2023 m. G. Saas nuotr.
Arūnė Tornau, „Mirusios knygos“. 2022–2023 m. G. Saas nuotr.
Danas Aleksa, iš projekto „214 kabinetas“. 2015 m. G. Saas nuotr.
Danas Aleksa, iš projekto „214 kabinetas“. 2015 m. G. Saas nuotr.
Eglė Rakauskaitė, „GUTENBERGAS vs. GOOGLE“. 2010 m. G. Saas nuotr.
Eglė Rakauskaitė, „GUTENBERGAS vs. GOOGLE“. 2010 m. G. Saas nuotr.
Gintautas Trimakas, „Atsakymas. Prūsų mėlynos slinktis“. 2017 m. G. Saas nuotr.
Gintautas Trimakas, „Atsakymas. Prūsų mėlynos slinktis“. 2017 m. G. Saas nuotr.
Agnė Jonkutė, „Saulės knyga“. 2017 m. G. Saas nuotr.
Agnė Jonkutė, „Saulės knyga“. 2017 m. G. Saas nuotr.
Parodos vaizdas. 2023 m. G. Saas nuotr.
Parodos vaizdas. 2023 m. G. Saas nuotr.
Tauras Kensminas, „Knyga“. 2016 m. G. Saas nuotr.
Tauras Kensminas, „Knyga“. 2016 m. G. Saas nuotr.
Vidas Poškus, „Eneida“. 2023 m. G. Saas nuotr.
Vidas Poškus, „Eneida“. 2023 m. G. Saas nuotr.
Martyna Jurkevičiūtė

Menininkė čia (ne)dalyvauja

Apie Marinos Abramović retrospektyvą Karališkojoje dailės akademijoje Londone

Eidama pro Karališkąją dailės akademiją Londone, atsitiktinai išgirstu dviejų jaunų vaikinų pokalbio nuotrupas. „Ar čia tik ne ta paroda su daug nuogų žmonių?“ – vienas, pirštu besdamas į didžiulį plevėsuojantį plakatą su Marinos Abramović veidu, atvirai teiraujasi kito. Kokia puiki tai parodos iliustracija, o ir po atidarymo spaudoje pažirusiuose straipsniuose, regis, nuogybės akademijoje keliamos į pirmą vietą. Tai jokiu būdu nesutinkama neigiamai, visi gerbia aukštą menininkės statusą turinčią Abramović, bet ar visuomenė gebės priimti, suprasti ir pamatyti daugiau nei nuogumą?

Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d., kūrinys „Imponderabilia“. 1977/2023 m. Performansą gyvai atlieka Emma Fisher ir Duarte Melo, 60 min. Marinos Abramović archyvas. © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d., kūrinys „Imponderabilia“. 1977/2023 m. Performansą gyvai atlieka Emma Fisher ir Duarte Melo, 60 min. Marinos Abramović archyvas. © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d. © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d. © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d., kūrinys „Ritmas 0“. 1974 m. Marinos Abramović archyvas. © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d., kūrinys „Ritmas 0“. 1974 m. Marinos Abramović archyvas. © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d. © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d. © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d., kūrinys „Didvyrė“. 2001 m. Performansą gyvai atlieka Emma Fisher ir Duarte Melo, 60 min. Marinos Abramović archyvas ir Luciana Brito Galeria. © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d., kūrinys „Didvyrė“. 2001 m. Performansą gyvai atlieka Emma Fisher ir Duarte Melo, 60 min. Marinos Abramović archyvas ir Luciana Brito Galeria. © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d. © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d. © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d., kūrinys „Nuoga su skeletu“. 2002/2005/2023 m. Performansą gyvai atlieka Madinah Farhannah Thompson, 2 val. Marinos Abramović archyvas ir Galerie Krinzinger. © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d., kūrinys „Nuoga su skeletu“. 2002/2005/2023 m. Performansą gyvai atlieka Madinah Farhannah Thompson, 2 val. Marinos Abramović archyvas ir Galerie Krinzinger. © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d., kūrinys „Menininkė dalyvauja“. 2010 m. Marinos Abramović archyvas © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Marinos Abramović parodos Karališkojoje dailės akademijoje vaizdas, Londonas, nuo 2023 m. rugsėjo 23 iki 2024 m. sausio 1 d., kūrinys „Menininkė dalyvauja“. 2010 m. Marinos Abramović archyvas © Marina Abramović. Foto © Royal Academy of Arts, London / David Parry
Monika Krikštopaitytė

Mugė kaip univermagas

„ArtVilnius ’23“

Meno žmogui labai sunku mėgti meno mugę, nes čia jau be tušo išnyra toji meno kentauriškoji dalis, kuri verčia kūrinius produktais, prekėmis ir paslaugomis (puošti namą, biurą, demonstruoti išprusimą, ambicijas, pažiūras, libido ir t.t.). Prireikia pereiti į patikimo ir viliojimo režimą, kas tikrame mene dažnai asocijuojama su dvasine prostitucija, prisitaikymu, konjunktūra, amatininkiškumu blogąja prasme. Kita vertus, kaip mes džiaugiamės, kai gero menininko (-ės) gerą darbą nuperka, – juk tai poveikio pripažinimas, išteklių tolesnei kūrybai užtikrinimas, kūrybos kaip apmokamos veiklos įteisinimas.

Agnė Gintalaitė, iš serijos „Pingvinų planeta“. M.K. nuotr.
Agnė Gintalaitė, iš serijos „Pingvinų planeta“. M.K. nuotr.
Agnė Gintalaitė, iš serijos „Pingvinų planeta“. 2023 m.
Agnė Gintalaitė, iš serijos „Pingvinų planeta“. 2023 m.
„ArtVilnius ’23“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
„ArtVilnius ’23“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
„ArtVilnius ’23“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
„ArtVilnius ’23“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
„ArtVilnius ’23“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
„ArtVilnius ’23“ fragmentas. A. Vasilenko nuotr.
„ArtVilnius ’23“ fragmentas. M.K. nuotr.
„ArtVilnius ’23“ fragmentas. M.K. nuotr.
„ArtVilnius ’23“ fragmentas. M. Savičiūtės nuotr.
„ArtVilnius ’23“ fragmentas. M. Savičiūtės nuotr.
„The Rooster gallery“ stendo fragmentas. M.K. nuotr.
„The Rooster gallery“ stendo fragmentas. M.K. nuotr.
Aistė Kisarauskaitė

Nereikalaujanti komentarų

Paroda „(Įsi)vaizduojant save. Lietuvos dailininkų autoportretai nuo XIX a. iki šių dienų“ Vilniaus paveikslų galerijoje

Nuolat surengiamos tokios parodos, apie kurias norisi parašyti, parašyti vos ne didžiosiomis raidėmis, sušukti, mušti būgnais, kad aplankytų kuo daugiau žiūrovų, ir tuo pačiu metu visai nesinori apie jas rašyti. Netraukia tirti, dalinti pjūviais, sluoksniais, kažką ištraukti, pažymėti, nors dažniausiai – tai reikšmingos, įspūdingos, įkvepiančios parodos, kaip Monikos Krikštopaitytės kuruota „(Įsi)vaizduojant save. Lietuvos dailininkų autoportretai nuo XIX a. iki šių dienų“, jau kurį laiką veikianti Vilniaus paveikslų galerijoje. Šios ekspozicijos paprastai būna surengtos profesionalių, talentingų menotyrininkų, kai pati paroda pasakoja viską, ką galėtum pasakyti štai tokiame meno kritikos tekste.

Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G. Grigėnaitės nuotr.
Viktorija Mištautaitė

Žmogaus kūnas, gamtos kūnas. Įkapės

Pokalbis su menininke Egle Rakauskaite parodos „Polimerija. Miestui ir pasauliui“ LDS galerijoje proga

Parodą „Polimerija. Miestui ir pasauliui“ sudaro atnaujintas videoperformansas „Be kaltės kaltiems. Pinklės. Išvarymas iš rojaus“ (1997 m.) ir Eglės Rakauskaitės sukurta trylikos tautinių drabužių kolekcija – savotiška tekstilės paveldo mumifikacja.

Eglė Rakauskaitė, „Be kaltės kaltiems. Pinklės. Išvarymas iš rojaus“. I. Maldaus nuotr.
Eglė Rakauskaitė, „Be kaltės kaltiems. Pinklės. Išvarymas iš rojaus“. I. Maldaus nuotr.
Agnė Gintalaitė

Mokslu racionalizuotas ekodvasingumas

Pasibaigus Nomedos ir Gedimino Urbonų parodai „Dalinai užpelkinta institucija“ Nacionalinėje dailės galerijoje

Vienoje savo akademinių esė Bronas Tayloras* staiga peržengia žanro ribas ir ima pasakoti asmeninę istoriją apie tai, kaip jis pasijuto užmezgęs ryšį su jūros vėžliu. Juodu kartu plaukiojo, nardė, vėžlys iškildavo į paviršių įkvėpti oro tuo pat metu, kai jo prireikdavo žmogui, tarsi suprasdamas ir priimdamas jo autentiškumą. Tayloras, apmąstydamas šį nutikimą, pagavo save kvestionuojant užsimezgančios draugystės išgyvenimą, kurį įvertino kaip savyje tebeegzistuojantį epistemologinį nuolankumą antropocentristinės Vakarų kultūros suformuotam žinojimui, kad mąstymas, jausmai ir bendravimas priklauso tik žmogiškajai sferai.

Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Nomedos ir Gedimino Urbonų parodos fragmentas. A. Gintalaitės nuotr.
Bliss

J'Accuse!..

Kuratoriaus atsakymas į tekstą „Tarpuvartė“ „Naujajame Židinyje-Aiduose“

Tarpviete vadinamas dalykas, kuris yra nei šen, nei ten. Todėl tarpviete galima pavadinti ir Emilijos Vanagaitės tekstą, publikuotą „Naujajame Židinyje“ (in: Naujasis Židinys-Aidai, Nr. 5, 2023), kas yra gan neblogas mažos rinkos, meno lauko ar objektyvaus žvilgsnio apribotumo, sąlygoto demografinių aplinkybių, ar šiaip jau pasenusio, neempatiško ir nejautraus nusistatymo simptomas. Apie Agatos Orlovskos parodą „Per speculum et in aenigmate“ „Vartų“ galerijoje parašytas tekstas nepataiko nei į kritiką (jei taikytume jai objektyvumo ar pasverties standartus), nei į šiaip pamąstymą. Jis yra kažkur tarp asmeniškumo ir grafomaniškų pomėgių. Ypač problemiškas tampa uždavinys nenusileisti iki tokiems tekstams būdingo lygio, tačiau nesunku pastebėti bendrą teksto autorės kliovimąsi nuotaikomis, o ne teiginiais, kuriuos turi lydėti bent koks nors jų pagrindimas.

Asociatyvi nuotrauka. Furby PIC
Asociatyvi nuotrauka. Furby PIC
  < PUSLAPIS IŠ 58  >>> Archyvas