Balandžio 21 - 28 d.ARCHYVAS

SAVAITĖS FILMAI

Filmo pagrindas – pirmasis istorijoje žmogaus, rusų kosmonauto Aleksejaus Leonovo, išėjimas į atvirą kosmosą iš kosminio laivo „Voschod-2“. ...7-asis dešimtmetis. Vyksta Šaltasis karas – JAV ir SSRS kaunasi už pirmenybę kosmose. Sovietai rengiasi išleisti žmogų į atvirą kosmosą. Likus dviem savaitėms iki „Voschod-2“ starto, sprogsta bandomas kosminis laivas. Išsiaiškinti, kodėl tai įvyko, nebėra laiko, todėl teks rizikuoti, nes lyderystės amerikiečiams užleisti negalima. Patyręs karo lakūnas Pavelas Beliajevas ir jaunas, apie žygdarbį svajojantis Aleksejus Leonovas pasirengę žengti nežinomybėn. Tačiau niekas negali nuspėti, su kuo jiems teks susidurti kosmose, nes viskas klostysis ne taip, kaip suplanuota. Režisierius Jurijus Beliajevas („Kvailys“) buvo nušalintas nuo filmo, nes akcentavo „žmogiškąjį faktorių“, jį pakeitęs komercinių „Eglučių“ specialistas Dmitrijus Kiseliovas daugiau dėmesio skyrė specialiesiems efektams. Bet rusų kritikai nenubraukia filmo privalumų ir sako, kad jo autoriai norėjo patikti ne tik viršininkams, bet ir sukurti kažką universalaus. Be abejo, prie to prisidėjo pagrindinius vaidmenis sukūrę Jevgenijus Mironovas ir Konstantinas Chabenskis (Rusija, 2017). (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys)


Dar viena kultinės japonų mangos ekranizacija. Rupertas Sandersas kuria filme įspūdingą naujųjų technologijų pasaulį, kuriame Scarlett Johansson suvaidinta specialiųjų užduočių majorė – žmogaus ir roboto hibridas – kovoja su pavojingiausiais nusikaltėliais. Taip pat vaidina Pilou Asbaekas, Takeshi Kitano, Juliette Binoche, Michaelas Pittas (JAV, 2017). (Vilnius, Kaunas, Klaipėda)


Šeši tarptautinės kosminės stoties astronautai Marse randa įrodymų apie ten egzistuojančią gyvybę. Tačiau jų bandymai turės netikėtų pasekmių, nes atrasta gyvybės forma daug protingesnė, nei tikėtasi. Šio filmo kūrėjus įkvėpė 1979 m. Ridley’io Scotto sukurtas „Ateivis“ („Alien“), tačiau verta prisiminti, kad Marso gyventojai (ateiviai ir pan.) filmuose paprastai įkūnija aktualias žmonijos grėsmes. Danielio Espinosos filme vaidina Rebecca Ferguson, Jake’as Gyllenhaalas, Ryanas Reynoldsas, Hiroyuki Sanada, Ariyonas Bakare, Olga Dychovičnaja, Alexandre’as Nguyenas (JAV, 2017). (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys)


Nuo tada, kai Džinė (Analeight Tipton) nusprendė nutraukti santykius, Martinas (Emile Hirsch) neteko pusiausvyros. Jo butas pamažu virsta šiukšlynu, beje, kaip ir visas gyvenimas. Bet kartą ant slenksčio pasirodo uošvis Galo (J.K. Simmons) – piktas ir pasipūtęs Džinės tėvas. Prieš kurį laiką nutrūko jo ryšiai su dukterimi ir Martinas – vienintelis būdas ją rasti. Nepaisydamas protestų ir nepratęs negauti, ko nori, ponas Galo įtraukia Martiną į naktinį nuotykį Los Andželo gatvėse. Setho W. Oweno komedijoje taip pat vaidina Taranas Killamas, Kristen Schaal (JAV, 2017). (Vilnius, Kaunas)


Bertrand’o Bonello filmas panardina į Paryžiaus gatves, kur paslaptingi jauni žmonės, regis, juda pagal iš anksto numatytą planą. Jų gestai preciziški, beveik pavojingi. Jie atsidurs prie didelės parduotuvės, kai uždaromos jos durys. Naktis prasideda. Miestą apima panika, politikai skęsta spėlionėse... Iš pradžių gali pasirodyti, kad Bonello kuria trilerį, bet filmo veikėjai labiau primena XIX a. pabaigos anarchistus, o ne šių dienų teroristus. „Nocturama“ – ne filmas apie Prancūziją pastaraisiais metais sukrėtusius teroro aktus, nes jis buvo parašytas ir nufilmuotas dar prieš jiems įvykstant, tik ilgai laukė premjeros. Tai menininko ir esteto, o ne politiko filmas, kur prabangi parduotuvė – materialistinės visuomenės metafora, teroristai įkūnija civilizacijos ligas ir visuomenės autodestrukcijos idėją. Vaidina: Vincent Rottiers, Jamil McCraven, Laure Valentinelli, Finnegan Oldfield, Hamza Meziani, Manal Issa, Marti Petit-Guyot, Rabah Nait Oufella (Prancūzija, Vokietija, Belgija, 2016). (Vilnius, Kaunas, Panevėžys)


Autobuso vairuotojas Patersonas (Adam Driver) vadinasi taip, kaip ir miestas, kuriame gyvena. Jis rašo eiles, kaip ir didis poetas, kuris kadaise gyveno šiame mieste. Patersono gyvenimas iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti nuobodus, tačiau Jimas Jarmuschas naujame savo filme rodo laimingą žmogų ir tai, kas beveik išnyko iš kino, – vidinį gyvenimą, nematomas laimės, meilės, praradimo akimirkas. Patersonas nesąmoningai ilgisi savo dvynio, kuris, žinoma, pasirodys filmo pabaigoje. Tai minimalistiškas filmas. Tokį dabar gali sukurti tik labai drąsus režisierius ir tikras poetas (Vokietija, Prancūzija, JAV, 2016). (Vilnius)


Jordano Peele’s filmo veikėjas afroamerikietis Niujorko fotografas Krisas (Daniel Kaluuya) rengiasi vesti baltaodę amerikietę Rouz (Allison Williams). Abu nusprendžia praleisti kelias dienas merginos šeimos dvare. Krisas greit supranta, kad namų atmosfera, švelniai tariant, keista. Jis mano, kad tai susiję su rasiniais prietarais, ir labai klysta. Jei Krisas žinotų tikrąją viešnagės priežastį, jis pasistengtų kuo greičiau dingti (JAV, 2017). (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys)


Pernai Kanuose Didžiuoju prizu apdovanotas Xavier Dolano filmas, sukurtas pagal nuo AIDS mirusio Jeano-Luco Lagarce’o pjesę, vėl prabyla apie šeimą. Luji (Gaspard Ulliel) po daugybės metų grįžta į šeimos namus Kanados provincijoje. Čia jo laukia motina, sesuo, brolis ir šio žmona. Prasideda šeimos teatras – dviprasmiškas, kerintis ir atstumiantis, kur visi nesiklauso visų. Luji mirtinai serga, stebi šeimą lyg filmą, bet neturi jėgų pasakyti tiesos apie save, nes šis susitikimas iš tikrųjų yra atsisveikinimas. Taip pat vaidina Nathalie Baye, Marion Cotillard, Lea Seydoux, Vincent’as Casselis (Kanada, Prancūzija, 2016). (Vilnius)


Amerikiečių režisierės Niki Caro filmo herojai – legendinis Varšuvos zoologijos sodo direktorius Janas Żabińskis ir jo žmona Antonina, kuriems Antrojo pasaulinio karo metais pavyko išgelbėti šimtus žydų iš Varšuvos geto. Vieni jų iki pat karo pabaigos slapstėsi sode, kitiems buvo rasta saugi vieta užmiestyje. Pasakodamas šią istoriją režisierė sekė Steveno Spielbergo „Šindlerio sąrašo“ pėdomis, bet jai nepavyko sukurti filmo apie gerumo paslaptį. Caro filmas susideda iš banalybių bei klišių, neskausmingai, kad tik nepajustų diskomforto ar skausmo, vedančių žiūrovus iki laimingos pabaigos. Pagrindinius vaidmenis sukūrė Jessica Chastain, Johanas Heldenbergas, Danielis Bruhlis, Timothy Radfordas, Efrat Dor, Iddo Goldenberg (JAV, 2017). (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys)


6 žvaigždutės – šedevras
5 žvaigždutės – pasižiūrėti būtina
4 žvaigždutės – geras filmas
3 žvaigždutės – būna ir geriau
2 žvaigždutės – jei turite daug laiko
1 žvaigždutė – niekalas

Žurnalas „Kinas”SKAITYKITE ŽURNALE „KINAS”

Būti nusikaltimo bendrininku, arba Vedami pasąmonės keliais

Vienas turtingas prancūzų ekscentrikas Dynnas Eadelas, keliaudamas po Sinajaus dykumą, greičiausiai buvo apsvaigęs nuo kvaišalų, nes, prisiminęs Davido Lyncho filmą „Kopa“ („Dune“, 1984), panoro jį pažiūrėti dideliame ekrane smėlio kopų apsuptyje. Taip atsirado ir buvo įgyvendinta kino teatro po atviru dangumi vidury niekur idėja. Deja, pastačius milžinišką ekraną, išdėliojus kėdes ir susirinkus svečiams, kai beliko įžiebti projektoriaus lempą, įvyko elektros perkrova. Seansas buvo atšauktas, Eadelas daugiau niekada negrįžo į Sinajų, kino teatro kėdės bei ekranas buvo palikti dykumos stichijos ir laiko valiai, o jų išnaras dar ir dabar galima pamatyti iš palydovo. Tą kartą gigantomanija ir avantiūrizmas nesuveikė.

Jaučiami, bet neparodyti

Douglaso Gordono filmo „Neturėjau kur eiti“ („I Had Nowhere To Go“, 2016) preliude Jonas Mekas pasakoja apie savo pirmąją fotografiją. Tiksliau, bandymą ją padaryti. Tai įvyko Semeniškiuose, per karą. Pamatęs netoli kaimo žygiuojančius sovietų armijos kareivius, Mekas nusprendė išbandyti savo fotoaparatą ir išbėgęs į kelią nufotografavo link jo artėjančių kareivių būrį. Meką šiurkščiai sustabdęs rusų karininkas suplėšė ir sumindė iš jo kameros ištrauktą fotojuostelę. Taigi pirmoji būsimo Amerikos avangardinio kino judėjimo vėliavnešio nuotrauka dienos šviesos neišvydo, bet pabandykite ją įsivaizduoti...

Filmai apie mus

Gydytoja Ženi gydo senus, pavargusius, nepasiturinčius žmones – tipiškus socialinių paslaugų vartotojus. Jos kabinetas (taip ir noriu rašyti senamadišką „ambulatoriją“) įsikūręs priemiestyje. Kabinetas ankštas, tai dar paryškina gausūs ir dažnai neįgalūs gydytojos pacientai, kuriems sunku patiems užlipti ar nusileisti siaurais laiptais. Vieną vakarą Ženi neleidžia studentui praktikantui atidaryti durų – darbo valandos seniai baigėsi. Kitą dieną ji sužino, kad į duris skambinusi juodaodė mergina rasta negyva.

Žurnalas „Kinas”ŽURNALAS „KINAS”