KOMENTARŲ Nr. 12 (1206), 2017-03-24

Dailė


Vilniuje įdomūs dialogai su įvykius aktyviai perkuriančia atmintimi Aistės Kisarauskaitės parodoje „Semiramidės sodai“ VDA „Artifex“ galerijoje (Gaono g. 1, Vilnius). Paroda veiks iki balandžio 1 d.

O Kaune, panašu, peizažo sampratą gerokai praplės iš „Lewben Art Foundation“ kolekcijos Ramutės Rachlevičiūtės parengta peizažų paroda „Kelionėje, namie ir svajonėse“. Paroda Nacionalinio M.K. Čiurlionio dailės muziejaus M. Žilinsko dailės galerijoje (Nepriklausomybės a. 12, Kaune) veiks iki balandžio 30 d.


Muzika


Kiekvieną pavasarį Lietuvoje nuaidi Lietuvos muzikų rėmimo fondo rengiamas festivalis „Sugrįžimai“. Vienas svarbiausių jo koncertų vyks kovo 24 d. 18 val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje. Gros fortepijoninis duetas iš Šveicarijos – Gabrielė Lelytė ir Karlas-Andreasas Kolly. Šį koncertą globoja LMTA rektorius Zbignevas Ibelhauptas – žinomo fortepijoninio dueto su Rūta Riktere atlikėjas. Gabrielė Lelytė, baigusi M.K. Čiurlionio menų mokyklą, nuo 2011 m. studijas tęsė LMTA prof. Aleksandros Žvirblytės klasėje. Šiuo metu studijuoja Ciuricho menų universitete, profesorių Karlo-Andreaso Kolly fortepijono bei Marko Kissoczy dirigavimo klasėse. Nuo 2015 m. ji yra Šveicarijos muzikų rėmimo fondų „Lyra“, Elsy Meier ir kt. stipendininkė. Ciuricho menų universiteto profesorius Karlas-Andreas Kolly vadovauja meistriškumo kursams Europoje, Japonijoje, Kinijoje, Čilėje bei intensyviai koncertuoja – su Ciuricho, Bazelio ir Berno simfoniniais orkestrais, Barselonos nacionaliniu, Vienos „Jeunesse“, Slovakijos radijo simfoniniu ir daugybe kitų orkestrų bei kamerinių ansamblių. Įrašė per 90 kompaktinių plokštelių, kurių repertuare – Bacho, Liszto, Schumanno, Skriabino, Glazunovo, Busoni, d’Albert, Schmidto ir kt. opusai.


Žurnalas „Kinas”SKAITYKITE ŽURNALE „KINAS”

Iš Berlinalės

Mante,

 

Rašau tau jau iš kelto Liubekas – Kopenhaga. Savotiškai džiaugiuosi palikdama festivalį. Visgi po dešimties intensyvaus gyvenimo dienų ne savo lovoje, kino teatre, pigių sumuštinių užeigėlėse, spaudos centre ar kitose (alaus) vietelėse norisi sakyti „pakaks“. Tai kartojau sau ir šiandien, kai dar kartą nepatekau į paskutinį filmą „Vadink mane savo vardu“ („Call Me by Your Name“, rež. Luca Guadagnino).

 

Iš Berlinalės

Aistyt,

Mano pirmadienis Berlinalėje nesėkmingas, pamačiau tik tris filmus ir, išskyrus Sally Potter (gal versčiau „Partija“ arba „Vakarėlis“), nieko vertingo. Kiek pamenu, kiekviename festivalyje būna tokių dienų, kai norisi tiesiog užsidaryti kambaryje ir žiūrėti savo susidėliotus filmus kompiuterio ekrane. Tikiuosi, kad tavo pirmadienis buvo geresnis.

Iš Berlinalės

Sveika, Mante,

 

Laišką pradedu rašyti ir vėl išėjusi iš filmo (šis klausimas visad opus, bet tokiame dideliame festivalyje tai neišvengiama). Taip ir nesupratau, apie ką buvo juosta „Diskretiškas“ („Discreet“, rež. Travis Mathews). Turinį perrėkė tuščia formalistinė pretenzija, o režisierius prieš seansą tik mestelėjo frazę, kad filmas bus labai right, todėl prisiminiau tavo komentarą apie „Ištrinti ir pamiršti“, kad dabar tokių populiarumo šiuo keliu siekiančių filmų netruks. Beje, apie tai buvo ir konkursinis Oreno Movermano filmas „Vakarienė“ („The Dinner“), tik pastarasis turėjo aiškų siužetą ir jame vaidino nuostabūs aktoriai. Nors šokinėjanti režisūra ir noras sukišti į filmą be galo daug (rinkimų kampanija, paauglių smurtas, vėžys, psichoterapija) pakišo režisieriui koją. Pasakojama apie tai, kam tėvai gali ryžtis norėdami apsaugoti savo išsigimusios moralės vaikų ateitį. Richardas Gere’as beveik tapo teisybės vėliavnešiu: politikas prieš rinkimus norėjo atšaukti savo kandidatūrą ir iškelti į viešumą siaubingą, neapykantos pilną savo paauglio sūnaus darbą, bet tam kišo koją šimtai kitų gyvenimiškų aplinkybių... Siužetas labiau įtikina savo gyvenimiškumu nei diplomatinis Gere’o pasimatymas su Angela Merkel Berlinalėje, kad aptartų Tibeto suvereniteto klausimą. Beje, „aleniškas“ Steve’as Cooganas su savo besiliejančiu pasąmonės srautu filme tiesiog fantastiškas. Bet filmas – deja, ne...

Žurnalas „Kinas”ŽURNALAS „KINAS”