KOMENTARŲ Nr. 25 (1219), 2017-06-23

Dailė


Su „Kultūros naktimi“ buvo atidaryta gana daug naujų parodų, apie jas kalbėsime vėliau, o šią savaitę rekomenduojame aplankyti beužsidarančias. Vilniaus grafikos meno centro galerijoje „Kairė–dešinė“ veikia dviejų jaunų, bet jau nebe „žalių“ autorių personalinės parodos. Augusto Bidlausko meistriškumo reikalaujančios mecotintos technikos vaizdai yra paveikūs realumo ir realumo ištrynimo ar detalių atrankos santykiu. Parodoje „Žmogus 4“ matome kūno ir atributų fragmentus, kurie savo neįprasta išvaizda kuria atskiras reikšmes, ir, kas svarbiausia, – pojūčius.

Kitoje salėje Joanos Kairienės „akys“ – visai kito tipo grafika. Ji didžiulių formatų, daug abstraktesnė, apie gyvenimo pasikartojimus, ritmą. Estetiškai jautriai ir talentingai menininkė verčia pajusti aplinkos struktūras. Abi parodos veikia iki birželio 23 d.


Muzika


Birželio 24 d. 16 val. Užutrakio dvaro salėje koncertuoja tarptautinis duetas – Macdara ó Seireadáin (Airija, klarnetas) ir Gintaras Januševičius (fortepijonas). „Įsimylėjęs klarnetas“ – taip patys atlikėjai pavadino savo programą, kurioje dviejų instrumentų dialogas nepaliaujamai alsuoja ne tik klarneto išpažintimis ir švelniais jo klausimais, bet ir nemažiau aistringais fortepijono atsakymais. Jau įprasta, kad nuo 2008 m. rengiamuose bendruose šių dviejų virtuozų koncertuose vyrauja amžinoji meno tema – Meilė. Programoje skambės Felixo Mendelssohno, Fryderyco Chopino, Gioacchino Rossini, Maxo Laurischkuso, George’o Gershwino kūriniai, taip pat ir pačių atlikėjų parafrazės airiškomis ir angliškomis temomis.


Teatras


Birželio 28 d. 17 val. Lietuvos nacionaliniame dramos teatre paskutinį kartą Oskaro Koršunovo ir Mariaus Ivaškevičiaus „Išvaryme“ pasirodys Monikos Vaičiulytės ir Ainio Storpirščio duetas. 78-ajame sezone pagrindinį Beno vaidmenį atliks Kęstutis Cicėnas, o Eglę vaidins Gailė Butvilaitė.


Žurnalas „Kinas”SKAITYKITE ŽURNALE „KINAS”

Kanų užrašai (V): FIN

Dešimta diena

 

Po filmų „Galva į sieną“ ir „Rojaus pakrašty“ turkų kilmės vokiečių režisierius Fatih Akinas tarsi prarado formą, todėl Kanų kvietimas į konkursinę programą privertė suklusti. Naujas filmas „Iš niekur“ („Aus dem Nichts“) pasakoja apie Katją (Diane Kruger), kuri po teroristinio išpuolio praranda vyrą ir šešiametį sūnų. Sužinojusi, kad bombą šalia kurdų kilmės vyro biuro padėjo neonaciai, moteris imasi keršto (neatsitiktinai ant jos kūno ištatuiruotas samurajus).

Kanų užrašai (IV)

Septinta diena

 

Kanai reikalauja staigios nuomonės. Jos prireikia ne tik rašant iškart po peržiūrų, bet ir bendraujant. Tavęs tikrai paklaus, ar patiko naujas Y. Lanthimoso darbas, kaip vertini A. Zviagincevą, ar matei M. Haneke ir kam atiduotum šakelę, jei apdovanojimai būtų jau rytoj. Po kelių įtemptų festivalio dienų pradedi atsakinėti kuo trumpiau: man patiko, visai nieko, tikėjausi daugiau. Šie apibūdinimai, aišku, nepasako nieko, bet puikiai nuo tavęs atbaido festivalio snobus.

 

Pakeliui į Ozo kino salę

Pro Kalvarijų ir Ozo gatvių sankryžą kasdien pravažiuoja tūkstančiai mašinų, ir galbūt tik nedaugelis jose sėdinčių žmonių žino, kad čia pat esančiame pastate jau daugelį metų įsikūrusi legendinė Ozo kino salė. Valdemaras Isoda čia dirba jau beveik penkiasdešimt metų ir besilankantiems tapo neatsiejamu kino salės simboliu. Žiūrovus Valdemaras pasitinka saldainiais, o išlydi vildamasis, kad jie dar sugrįš. Įdomu, ar daugeliui jis įkvėpė meilę kinui? Festivalyje „Kino pavasaris“ bus rodomas debiutinis Rimanto Oičenkos filmas, fiksuojantis įprastą Valdemaro dieną nuo ryto iki darbo pabaigos.

Žurnalas „Kinas”ŽURNALAS „KINAS”