7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Raktažodis: režisierius

Į „Ekran“ projektą atrinkti lietuviai

Šią savaitę Andrzejaus Wajdos kino mokyklos tarptautinis pilno metražo filmų projektas „Ekran“ paskelbė atrankos rezultatus. Kartu su lenkais, 2013 m. programos dalyviais patvirtintos kūrybinės grupės iš Šveicarijos, Vokietijos, Austrijos, Kroatijos ir Lietuvos.

Kino naujienos trumpai

Aleksejaus Germano filmas bus baigtas

Paskutinis Aleksejaus Germano filmas „Sunku būti dievu“ balandžio 1 d. bus parodytas opozicinio Rusijos dienraščio „Novaja gazeta“ jubiliejiniuose renginiuose. Apie tai pranešė vasarį mirusio režisieriaus sūnus Aleksejus Germanas jaunesnysis. Jis pabrėžė, kad tokia buvo tėvo valia, nes šis visada gerbė „Novaja gazeta“. Tačiau tai nebus premjera – tik dar nebaigto filmo peržiūra. Filmo baigimo darbai dar užtruks tris mėnesius, bet rudenį planuojama pasaulinė „Sunku būti dievu“ premjera, o po to jis bus išleistas į kino ekranus.

Brolių Boriso ir Arkadijaus Strugackių romano ekranizaciją režisierius kūrė 13 metų, iš jų šešerius užtruko tik filmavimas. Šį filmą Germanas sumanė dar 1968-aisiais. Prieš mirtį, baigęs montuoti filmą, jis

Filmai iš gyvenimo atkarpų

Tada kodėl dirbdamas norite būti toks savarankiškas?
Paprasčiausiai pats mėgstu rašyti savo tekstus. Manote, kad tai kažkas ypatinga?
 
O gal bijote, kad kas nors sugadins Jūsų sumanymą?
Galiu įsivaizduoti, kad rašau kažkam kitam ir kad kažkas rašo man. Taip pat galiu sugadinti svetimą sumanymą. Kai kalbinate rašytoją, juk nesistebite, kad jis pasakoja savo istorijas, tiesa? Panašiai ir kine. Paprasčiausiai aš kuriu autorinius filmus.
 
Kada nusprendėte tapti kinematografininku?
Nebuvo tokio momento. Iš tikrųjų to siekiau visada. Sukiojausi aplink kiną: užuot dienas leidęs mokykloje ar universitete, daug laiko skirdavau „Iliuzionui“, kur žiūrėjau įvairius senus filmus. Mane tai visada žavėjo ir vieną dieną pats pradėjau juos kurti. Tai buvo natūralus procesas. Nepriėmiau jokio sprendimo.
 
Matyt, filmų atsiradimas ilgokai užtrunka dėl Jūsų darbo sistemos (savarankiškas scenarijų rašymas, režisūra, prodiusavimas)?

Taip, tai labai susiję. Baigęs vieną filmą, nesiimu kito, jau baigto scenarijaus, bet kurį laiką galvoju, apie ką bus kitas filmas. Tačiau jei sudėsime pusę metų scenarijaus rašymo, pusę metų medžiagos rinkimo, metus pasirengimo filmuoti, dar kitus – filmavimo bei dar tą laiką, kol filmas patenka į kino teatrus, atrodys, kad

Maniau, kad kursiu mokslinės fantastikos filmus

Jau pirmas amerikiečių režisieriaus Paulo Thomaso Andersono „Mokytojo“ seansas „Kino pavasaryje“ sulaukė didelio žiūrovų dėmesio. Pasak dienraščio „Le Monde“ kino kritiko Thomas Sotinelio, net ir įkopęs į ketvirtą dešimtmetį, šis vienas didžiausių savo kartos kino meistrų primena paauglį, atsakinėjantį į klausimus nebaigtomis frazėmis arba trumpais žodeliais „like“ ir „yeah“. Tačiau jis neatsisako gilintis į savo įkvėpimo paslaptis. Pateikiame pokalbį sutrumpintą.


Kaip Jūs pereinate nuo vieno filmo prie kito?
Kiekvienąkart visos idėjos ateina iš oro. Prisimenu, po filmo „Bus kraujo“ (2007 metais) supratau, kad dar liko daug energijos. Pasakiau:

Kaip gyventi?

Vasilijus Sigarevas (g. 1977) – garsus jaunosios rusų kartos rašytojas, dramaturgas, scenaristas, kino ir teatro režisierius, literatūrinių ir kino premijų laureatas. Jo pjesės statomos įvairiose pasaulio šalyse, yra išverstos į daugelį kalbų. Kine Sigarevas debiutavo 2009 m. filmu „Vilkelis“. „Kino pavasaris“ rodo naujausią Sigarevo filmą „Gyventi“, kurio pasaulinė premjera įvyko pernykščiame Roterdamo kino festivalyje. Ten su Sigarevu ir kalbėjosi rusų kino kritikas Borisas Nelepo. Pokalbis buvo išspausdintas žurnalo „Seans“ tinklalapyje. Pateikiame jį sutrumpintą.
 
Esate sakęs, kad iš pradžių rašėte žanrinio filmo scenarijų...

Iš pradžių norėjau parašyti istoriją apie Apokalipsę. O paskui Romanas Borisevičius (filmo prodiuseris, – red. past.) man ir sako, kad von Trieras taip pat teikia paraišką apie Apokalipsę. Aš sakau: „Na ir kas, kas mums tas von Trieras!“ Rašau scenarijų ir suprantu, kad filmas turi būti visai apie kitką. Juk kas yra Apokalipsė? Būkime atviri, visiems nusispjaut, kas atsitiks

Kino naujienos trumpai

Mirė Hercas Frankas
Kovo 3-iosios naktį Izraelyje mirė didis dokumentinio kino kūrėjas Hercas Frankas. Jis gimė 1926 m. Latvijoje. Nuo 1959 m. Frankas – Rygos kino studijos fotografas, vėliau – režisierius ir scenaristas. 1993 m. jis persikėlė gyventi į Izraelį, bet ir toliau kūrė filmus ir dėstė ne tik Izraelyje, bet ir Latvijoje.
 
Dokumentiniai Franko filmai visada buvo ir apmąstymai apie tai, kas svarbiausia, – gyvenimą, mirtį.
 

Savo mintis apie kino dokumentininko profesiją Frankas išdėstė knygoje „Ptolomėjo žemėlapis“. Jis tvirtino, kad dokumentininkas turi filmuoti viską, bet rodyti toli gražu ne viską, ką nufilmavo. Tačiau, jo nuomone, kad ir kokia žiauri atrodytų tikrovė, dokumentininkas neturi išleisti jos iš rankų. Frankui realybė savaime turėjo meninę vertę, ir jis buvo įsitikinęs, kad kino dokumentininko uždavinys –

Nechuliganiškas vertimas

Mąstant apie „Lilijomą“ Lietuvos nacionaliniame dramos teatre, pamatinis šio naujai sukonstruoto teatrinio statinio elementas, regis, yra vertimo sąvoka. Daugybė prasmių, pjūvių ir požiūrio kampų, pradedant nuo akivaizdžiausių dalykų: iš vengrų į lietuvių kalbą Vito Agurkio išversta Ferenco Molnáro pjesė; režisierius László Bagossy su aktoriais bendravo tarpininkaujant vengrų arba, regis, anglų kalbos vertėjui; „vertėsi“ (vartėsi, virto) draminis tekstas į teatrinį; viena teatrinė tradicija į kitą; į šį interpretacijos, metamorfozės, neišvengiamos sinergijos santykį įsivėlė meninė ir nemeninė realybė, istorija, kultūra, socialinė, politinė, psichologinė ir kitokia gramatika bei sintaksė, kuri sudaro daugiasluoksnį spektaklio tekstą ir jo percepciją.
 

Ilgoje, 1909 m. prasidėjusioje F. Molnáro pjesės įsikūnijimų scenoje, istorijoje akivaizdus vienas dalykas: kas, kad vos ne kiekvienas Vengrijos, Austrijos, kitų kaimyninių, tolimesnių ar suvis užjūrio šalių teatras ir teatriukas, dramos arba muzikinis, tradicinis ar eksperimentinis, „tiesus“ ar perversinis, štai jau 104 metus nenustoja

Susitikime su kino režisieriumi Audriumi Stoniu – kino vaizdai ir įgarsintos mintys

Vasario 23 d. (šeštadienį) 19 val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA) Centriniuose rūmuose karaliaus kinas – antrasis Akademijos 80-mečio renginių ciklo „Meistrai Didžiojoje“ susitikimas, skirtas kino režisieriui, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatui, LMTA dėstytojui Audriui Stoniui.

Paskutinio Almanto Grikevičiaus filmo apmatai

Leidyklos „Vaga“ lentynose pasirodo istorikų Aurimo Švedo ir Linos Kaminskaitės-Jančorienės parengta pokalbių knyga „Epizodai paskutiniam filmui. Režisierius Almantas Grikevičius“. 2010 m. autoriai įrašė 11 pokalbių su režisieriumi. Jų metu jam kilo daugybė sumanymų, kuriais dar būtų norėjęs pasidalinti su savo pašnekovais, deja, šiems A. Grikevičiaus norams jau nebebuvo lemta išsipildyti. Temiškai struktūruotus interviu knygoje lydi dokumentų pluoštas, išsami filmografija, įspūdingi autorių komentarai.

Į Vilnių atvyksta žymus čekų režisierius Jan Svěrák

Čekijos Respublikos ambasados Vilniuje ir leidyklos „Baltos lankos“ kvietimu kovo 1-2 d. Vilniuje lankysis Jan Svěrák – čekų kino režisierius, Oskaro laimėtojas, knygos vaikams (ir ne tik) „Kukis grįžta“ autorius.

 

Kritikų vadinamas vienu sėkmingiausių čekų kino režisierių, gerai žinomas ne tik Čekijoje, bet ir pasaulyje, padovanojęs savo šaliai 2 Oskarus: už dokumentinį fantastinį  filmą „Ropáci“ (1988) („Naftos gyviai“), kuris tapo geriausiu studentišku darbu, ir meninį filmą „Kolja“ (1996) („Kolia“) – geriausią filmą užsienio kalba.

 

 

PUSLAPIS
3