7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Ingrida Ragelskienė

Ingrida Ragelskienė

Nuo ko mirė drovaus Panevėžio ginekologo žmona?

Juozo Miltinio dramos teatro gastrolės Vilniuje

Į nepavydėtiną, Kafkos plunksnos vertą situaciją pakliuvęs Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatro (JMDT) kolektyvas intensyviai gastroliuos po Lietuvą tol, kol gaisrininkai pagaliau leis jiems sugrįžti į ką tik suremontuotus ir, regis, pagaliau kūrybinio žydėjimo ištiktus teatro namus. Kol kas tuo džiaugiamės tik mes – Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Kuršėnų, Tauragės teatro žiūrovai, ateinančius mėnesius turėsiantys galimybę pagaliau pamatyti naujausius panevėžiečių spektaklius. Maloniai stebina ir sudėtingu metu pavydėtinai lojalūs kolegos – savo erdvėse Miltinio teatrui vaidinti ir net išleisti premjerą leido Panevėžio muzikinis teatras ir Panevėžio teatras „Menas“.

Scena iš spektaklio „Feromonai“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Feromonai“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Feromonai“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Feromonai“. A. Gudo nuotr.
Tadas Gryn ir Ieva Brikė spektaklyje „Feromonai“. A. Gudo nuotr.
Tadas Gryn ir Ieva Brikė spektaklyje „Feromonai“. A. Gudo nuotr.
Urtė Povilauskaitė ir Tadas Gryn spektaklyje „Feromonai“. A. Gudo nuotr.
Urtė Povilauskaitė ir Tadas Gryn spektaklyje „Feromonai“. A. Gudo nuotr.
Mindaugas Ancevičius spektaklyje „Feromonai“. A. Gudo nuotr.
Mindaugas Ancevičius spektaklyje „Feromonai“. A. Gudo nuotr.
Toma Razmislavičiūtė spektaklyje „Feromonai“. A. Gudo nuotr.
Toma Razmislavičiūtė spektaklyje „Feromonai“. A. Gudo nuotr.
Ieva Brikė spektaklyje „Feromonai“. A. Gudo nuotr.
Ieva Brikė spektaklyje „Feromonai“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Tas keistas nutikimas šuniui naktį“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Tas keistas nutikimas šuniui naktį“. A. Gudo nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Spektaklis – tarsi iš krūtinės išplėšta širdis

„Oskaras ir trys muškietininkai“ Vilniaus teatre „Lėlė“

Žinau, kad šiuolaikiniame pasaulyje būti teatro žiūrovu – tai tarsi savarankiška meno rūšis, nes reikalauja titaniškų pastangų ir duoda abejotinos naudos. Pavyzdžiui, ruošdamasi vasario 10 d. vizitui į Vilniaus teatro „Lėlė“ premjerinį spektaklį „Oskaras ir trys muškietininkai“ įtikinau naivų dešimtmetį, kad į teatrą su manimi keliaus tik Alexandre’o Dumas „Tris muškietininkus“ perskaitę profesionalūs žiūrovai. Tai buvo didelė strateginė klaida, nes ką tik su knyga susipažinęs sūnus spektakliui įpusėjus paklausė, kodėl tie žmonės scenoje tyčiojasi iš trijų muškietininkų. Diskusijos su jaunuoju žiūrovu įkvėpta šiame tekste pateiksiu jau patikrintą argumentaciją, kodėl režisierė Ewa Piotrowska savo premjeriniame spektaklyje turėjo visišką laisvę su klasikinės pramoginės, nuotykių literatūros personažais pasielgti, kaip jai atrodė tinkamiausia.

Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Oskaras ir trys muškietininkai“. M. Aleksos nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Kai į teatrą užsuka mirtis

„Sūnus“ Jaunimo teatre

J. Basanavičiaus gatvė 13, Ašmenos gatvė 8, Arklių gatvė 5 – tai nauji svarbiausi Vilniaus teatralų topografiniai taškai, arba šventasis trikampis, tarp kurio smailių nuo šiolei galės migruoti gyvo ir klestinčio prancūzų dramaturgijos korifėjaus Floriano Zellerio kūrybos gerbėjai. Pagaliau Lietuvoje atėjo metas jo „Sūnui“. Spektaklio režisierius – Ignas Jonynas. Viltingo priešpremjerinio šurmulio kupina vasario trečiosios popietė Valstybiniame jaunimo teatre. Tamsa žiūrovų salėje ir – „Tai gyvenimas mane slegia“. Regis, tik naivi, akivaizdžiai depresyvaus paauglio savo tėvui išpažinta tiesa, bet ji nutvilko ugnimi. Taip, kaip kadaise su nelaimingo vaiko atvirumu toje pačioje scenoje išsakyta Kaligulos frazė „Žmonės miršta ir jie yra nelaimingi“.

Aleksas Kazanavičius, Martynas Berulis ir Paulina Taujanskaitė spektaklyje „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Aleksas Kazanavičius, Martynas Berulis ir Paulina Taujanskaitė spektaklyje „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Paulina Taujanskaitė, Neringa Varnelytė, Aleksas Kazanavičius ir Martynas Berulis spektaklyje „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Paulina Taujanskaitė, Neringa Varnelytė, Aleksas Kazanavičius ir Martynas Berulis spektaklyje „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Martynas Berulis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Martynas Berulis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Martynas Berulis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Martynas Berulis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Neringa Varnelytė ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Neringa Varnelytė ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Martynas Berulis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Martynas Berulis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Martynas Berulis spektaklyje „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Martynas Berulis spektaklyje „Sūnus“. L. Vansevičienės nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Dideli atradimai mažiesiems skirtame teatre

Tarptautinis festivalis vaikams ir jaunimui „Kitoks ’24“

Iš ko galima atpažinti konceptualiai ir idėjiškai subrendusį, reikšmingą vietą meninių pramogų rinkoje išsikovojusį tarptautinį teatro festivalį? Esmine dedamąja tampa stipri, meistriškai įvairių amžiaus grupių skirtingiems meniniams poreikiams subalansuota spektaklių programa. Be to, dar atsiradusi drąsa pagaliau išsivaduoti iš formalių meninę festivalio ideologiją reprezentuojančių šūkių ir galiausiai – ambicingas siekis į sales prisikviesti elitinę festivalio publiką. O tokios – išskirtinai lojalios, smalsios naujovių, žinančios, kodėl renkasi tarptautinio festivalio „Kitoks“ renginius, – šiemet buvo ypač gausu.

Fabrizio Rosselli spektaklyje „BAKÉKÉ“. D. Putino nuotr.
Fabrizio Rosselli spektaklyje „BAKÉKÉ“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Beatles for Babies“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Beatles for Babies“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Beatles for Babies“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Beatles for Babies“. D. Putino nuotr.
Xavi Sánchez spektaklyje „The Paper Theatre“. D. Putino nuotr.
Xavi Sánchez spektaklyje „The Paper Theatre“. D. Putino nuotr.
Xavi Sánchez spektaklyje „The Paper Theatre“. D. Putino nuotr.
Xavi Sánchez spektaklyje „The Paper Theatre“. D. Putino nuotr.
Fabrizio Rosselli spektaklyje „BAKÉKÉ“. D. Putino nuotr.
Fabrizio Rosselli spektaklyje „BAKÉKÉ“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Double You“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Double You“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Double You“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Double You“. D. Putino nuotr.
Ingrida Ragelskienė

„Pabučiuok mane, mano meile“

„Mama“ Oskaro Koršunovo teatre

2023-iųjų rudenį atsisveikinome su režisieriaus Kirilo Glušajevo spektakliu „Motina (Vasa Železnova)“. Stebėtina, kad daugiau nei dešimt metų Vilniaus mažajame teatre rodytą spektaklį režisierius sukūrė būdamas daugmaž tokio paties amžiaus kaip naujausio jo spektaklio „Mama“ herojus – sūnus Nikolia. 2011 m. jis buvo nepakenčiamai jaunas, įžūliai talentingas, demonstratyviai savo keliu einantis ir lyg tyčia kritikos įnirtingai su režisūros grandais Rimu Tuminu ir Oskaru Koršunovu lyginamas menininkas. 2023-iųjų gruodžio 18 d. Oskaro Koršunovo teatre (OKT) žiūrėdama premjerinę Glušajevo „Mamą“ pagal Floriano Zellerio pjesę, tariausi suprantanti, kodėl Maksimo Gorkio „Motina“ taip teatrališkai numarinta būtent šiemet: nes vis dar jauno, talentingo, unikaliu kūrybiniu keliu einančio bei pagaliau plieninį kūrėjo stuburą užsiauginusio menininko naujausiam spektakliui reikėjo oro, deguonies.

Rasa Samuolytė spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė ir Dainius Gavenonis spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė ir Dainius Gavenonis spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Dainius Gavenonis ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Dainius Gavenonis ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Aurelijus Pocius, Dainius Gavenonis ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Aurelijus Pocius, Dainius Gavenonis ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė ir Aurelijus Pocius spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė ir Aurelijus Pocius spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Aurelijus Pocius ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Aurelijus Pocius ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė, Augustė Ona Šimulynaitė ir Aurelijus Pocius spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė, Augustė Ona Šimulynaitė ir Aurelijus Pocius spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė ir Augustė Ona Šimulynaitė spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė ir Augustė Ona Šimulynaitė spektaklyje „Mama“. D. Matvejevo nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Dedikuojama šiuolaikinio žmogaus menkystei

„Patina“ Šiaulių dramos teatre

Vidurio Europa, XX amžius, pokaris, vienas iš absurdo dramaturgijos apologetų griežia dantimis: „Aš jaučiu, kad gyvenimas košmariškas, kad jis sunkus ir nepakeliamas, kaip blogas sapnas. Apsidairykite aplink: karai, katastrofos ir nelaimės, neapykanta ir sutrikimas, priespauda ir mirtis, perspėjantys mus. Žmonės kalba ir nesupranta vienas kito“ (Eugène Ionesco). Pritariamai kinkuoju galva, neapsikęsdama šalia sėdinčios žmogystos buko naršymo telefone nusisuku į traukinio langą, už jo sparčiai į sutemas grimztanti lapkričio 17-oji, penktadienis, XXI amžius, pelkės, kirtimai, pirmas sniegas pakeliui į Šiaulius.

Nomeda Bėčiūtė spektaklyje „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Nomeda Bėčiūtė spektaklyje „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Josifas Baliukevičius, Nomeda Bėčiūtė ir Tautvydas Galkauskas spektaklyje „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Josifas Baliukevičius, Nomeda Bėčiūtė ir Tautvydas Galkauskas spektaklyje „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Nomeda Bėčiūtė spektaklyje „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Nomeda Bėčiūtė spektaklyje „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Nomeda Bėčiūtė, Inga Jarkova-Bučienė ir Josifas Baliukevičius spektaklyje „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Nomeda Bėčiūtė, Inga Jarkova-Bučienė ir Josifas Baliukevičius spektaklyje „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Josifas Baliukevičius ir Nomeda Bėčiūtė spektaklyje „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Josifas Baliukevičius ir Nomeda Bėčiūtė spektaklyje „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Aistė Šeštokaitė ir Tautvydas Galkauskas spektaklyje „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Aistė Šeštokaitė ir Tautvydas Galkauskas spektaklyje „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Tautvydas Galkauskas, Aistė Šeštokaitė ir Josifas Baliukevičius spektaklyje „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Tautvydas Galkauskas, Aistė Šeštokaitė ir Josifas Baliukevičius spektaklyje „Patina“. S. Jankausko nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Tabula rasa reiškinys šiuolaikiniame teatre

Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektaklis „Sibiro haiku“

Spalio 20 d. Lietuvos nacionalinio dramos teatro (LNDT) Mažąją salę užplūdo, anot vieno klasiko, patys dėkingiausi, labiausiai atliepiantys ir ypač ekspansyvūs žiūrovai. Gal vertinant premjerinį režisieriaus Augusto Gornatkevičiaus spektaklį 8–12 metų vaikams „Sibiro haiku“ cituoti Konstantiną Stanislavskį atrodo labai senamadiška, vis dėlto norisi jaunajam režisieriui užduoti klausimą: tai kur ir kodėl dingo šiame tikslinei žiūrovų amžiaus grupei skirtame scenos kūrinyje būtent ekspansyvumas? Priminsiu, kalbama apie lyg ir natūraliai tokio amžiaus vaikams būdingą smarkumą, nesantūrumą, visišką nesusikaustymą ir net savotišką nesusivaldymą, nebuvimą įspraustiems į rėmus, nepaklusimą standartinėms elgesio ir reakcijų schemoms.

Scena iš spektaklio „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Augustė Šimulynaitė, Lukas Malinauskas ir Jolanta Dapkūnaitė spektaklyje „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Augustė Šimulynaitė, Lukas Malinauskas ir Jolanta Dapkūnaitė spektaklyje „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Miglė Polikevičiūtė, Gediminas Rimeika, Lukas Malinauskas ir Jolanta Dapkūnaitė spektaklyje „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Miglė Polikevičiūtė, Gediminas Rimeika, Lukas Malinauskas ir Jolanta Dapkūnaitė spektaklyje „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Gediminas Rimeika, Miglė Polikevičiūtė ir Lukas Malinauskas spektaklyje „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Gediminas Rimeika, Miglė Polikevičiūtė ir Lukas Malinauskas spektaklyje „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Sibiro haiku“. D. Matvejevo nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Kraujas! Istorijos... Lietuva?

„Blood Stories Lithuania“ festivalyje „Sirenos“

Pradžioje žiupsnelis nuostabiosios skaičių magijos iš šiuolaikinio Lietuvos teatro realijų: nepraėjo nė šešeri metai, ir jubiliejinis Vilniaus tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“ įcentruoja savo tarptautinę programą aplink 2018 m. sukurtą šveicarų režisieriaus Milo Rau spektaklį. „Sirenoms“ šiemet sukako dvidešimt – lyg ir puikus pretekstas pagaliau išaugti iš entuziastingo teatrinio paauglio kelnių, bet kur tau. 2023 m. „Sirenos“ iš Lietuvos kultūros tarybos programos „Strateginis tarptautinių renginių finansavimas“ gavo dešimčia tūkstančių mažesnę finansinę paramą nei pernai, nors vis dėlto gautų 130 000 eurų visiškai pakako, kad būtų sukurta jauki, kamerinė, neįpareigojanti, saugi, jautriai netraumuojanti aplinka ir atmosfera bendraminčių, net sakyčiau „bendrakraujų“, ištikimų festivalio draugų ir bičiulių ratui.

Jorge Andrade spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jorge Andrade spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jorge Andrade spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jorge Andrade spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Jurkūnas ir Jorge Andrade spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Jurkūnas ir Jorge Andrade spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Jurkūnas spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Jurkūnas spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Jurkūnas ir Jorge Andrade spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Jurkūnas ir Jorge Andrade spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jorge Andrade spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jorge Andrade spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Jurkūnas ir Jorge Andrade spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Jurkūnas ir Jorge Andrade spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Jurkūnas ir Jorge Andrade spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Jonas Jurkūnas ir Jorge Andrade spektaklyje „Blood Stories Lithuania“. D. Matvejevo nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Atkurti pusiausvyrą

Apie tarptautinį šiuolaikinio cirko festivalį „Helium ’23“

Pirmykštis cirko žiūrovas manyje atsibunda kiekvieną rudenį arba kiekvieną kartą nusprendus apsilankyti bet kokiame šiuolaikinio cirko reiškinį pristatančiame festivalyje. Ne išimtis ir šių metų „Helium“. Rugsėjo 5–10 d. Vilniuje vykusio tarptautinio šiuolaikinio cirko festivalio afišoje išvydusi belgų trupės „Side-Show“ pavadinimą nenumaldomai įtikėjau dviem pasirodymams į Vilnių sugrįšiant ugnies ir špagų rijikus, peilių į gyvąjį taikinį svaidytojus, ant vinių gulinčius, kardų ašmenimis laipiojančius, nepakeliamų svarmenų slegiamus akrobatus ar bent jau mažų mažiausiai human freak show pabaisas.

Sanderis De Cuyperis spektaklyje „Portretai“. D. Putino nuotr.
Sanderis De Cuyperis spektaklyje „Portretai“. D. Putino nuotr.
Elena Damasio ir Monika Neverauskaitė pasirodyme „Paces“. D. Putino nuotr.
Elena Damasio ir Monika Neverauskaitė pasirodyme „Paces“. D. Putino nuotr.
Monika Neverauskaitė pasirodyme „Paces“. D. Putino nuotr.
Monika Neverauskaitė pasirodyme „Paces“. D. Putino nuotr.
Monika Neverauskaitė ir Elena Damasio pasirodyme „Paces“. D. Putino nuotr.
Monika Neverauskaitė ir Elena Damasio pasirodyme „Paces“. D. Putino nuotr.
Elena Damasio pasirodyme „Paces“. D. Putino nuotr.
Elena Damasio pasirodyme „Paces“. D. Putino nuotr.
Monika Neverauskaitė pasirodyme „Paces“. D. Putino nuotr.
Monika Neverauskaitė pasirodyme „Paces“. D. Putino nuotr.
Elena Damasio ir Monika Neverauskaitė pasirodyme „Paces“. D. Putino nuotr.
Elena Damasio ir Monika Neverauskaitė pasirodyme „Paces“. D. Putino nuotr.
Elena Damasio ir Monika Neverauskaitė pasirodyme „Paces“. D. Putino nuotr.
Elena Damasio ir Monika Neverauskaitė pasirodyme „Paces“. D. Putino nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Ištirpusi riba tarp sapno ir beprotybės

Mano teatrinė vasara

Sveiki, mano vardas Ingrida, esu teatro žiūrovė, per tris šios vasaros mėnesius pasižiūrėjau devyniolika spektaklių. Reikėtų iš karto konstatuoti, kad maždaug pusė jų sunkiai telpa į tradicinius spektaklio apibrėžimo rėmus. Taip pat įsidėmėtina, kad dauguma mano matytų spektaklių kūrėjų deklaravo naikinantys ribas tarp šokio, cirko, teatro ir performanso bei tarp žiūrovo ir spektaklio. O ypatingas šios žiūrovinės priklausomybės bonusas – radikaliai išsiplėtusi naujai pažintų performatyvių erdvių geografija tiek Lietuvoje, tiek artimajame užsienyje. Teatro menas, tampantis galingu impulsu iš naujo atrasti Kauną, likti sukrėstai Klaipėdoje, vėl ir vėl nusivilti Vilniumi, pasidygėti Pernu, galutinai prarasti galvą dėl Rygos, o širdį pakasti Taline, vertas kelių puslapių detalios literatūrinės reminiscencijos.

Scena iš spektaklio „Nest“. M. Plepio nuotr.
Scena iš spektaklio „Nest“. M. Plepio nuotr.
Scena iš spektaklio „Nest“. M. Plepio nuotr.
Scena iš spektaklio „Nest“. M. Plepio nuotr.
Scena iš spektaklio „Nest“. M. Plepio nuotr.
Scena iš spektaklio „Nest“. M. Plepio nuotr.
Marius Pinigis ir Benas Šarka kūrinyje „Kas yra, tas yra...“. D. Rimeikos nuotr.
Marius Pinigis ir Benas Šarka kūrinyje „Kas yra, tas yra...“. D. Rimeikos nuotr.
Performansas „Mano kūnas, šis popierius, ta ugnis“. A. Vasilenko nuotr.
Performansas „Mano kūnas, šis popierius, ta ugnis“. A. Vasilenko nuotr.
Scena iš spektaklio „Hamletas“. I. Kalninos nuotr.
Scena iš spektaklio „Hamletas“. I. Kalninos nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 9  >>> Archyvas