7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Laima Slepkovaitė

Laima Slepkovaitė

Visada neprilygstamas ir laukiamas

Gregory Porteris ir Kauno simfoninis orkestras Kauno „Žalgirio“ arenoje

Koncertas buvo lauktas: bene prieš dvejus metus „Kaunas Jazz“ paskelbė apie planuojamą Gregory Porterio koncertą su Kauno simfoniniu orkestru, bet numatytu laiku jam nebuvo lemta įvykti. Kantriai perkėlinėtas, perplanuotas susitikimas tapo tikrove gruodžio 6 d. „Žalgirio“ arenoje Kaune, lengvai sutalpinusioje daugiau nei keturis tūkstančius dainininko gerbėjų (kurių dauguma daugiau nei metus saugojo bilietus). Tai buvo penktasis džiazo vokalo žvaigždės apsilankymas Lietuvoje.

Gregory Porteris Kauno „Žalgirio“ arenoje. M. Patašiaus nuotr.
Gregory Porteris Kauno „Žalgirio“ arenoje. M. Patašiaus nuotr.
Gregory Porteris Kauno „Žalgirio“ arenoje. M. Patašiaus nuotr.
Gregory Porteris Kauno „Žalgirio“ arenoje. M. Patašiaus nuotr.
Gregory Porteris, grupė ir Kauno simfoninis orkestras. M. Patašiaus nuotr.
Gregory Porteris, grupė ir Kauno simfoninis orkestras. M. Patašiaus nuotr.
Dirigentas Vilmantas Kaliūnas ir Kauno simfoninis orkestras. M. Patašiaus nuotr.
Dirigentas Vilmantas Kaliūnas ir Kauno simfoninis orkestras. M. Patašiaus nuotr.
Laima Slepkovaitė

Patirti, ko dar nebuvai patyręs

Mintys po „Vilnius Jazz 2021“

Artėjant festivaliui „Vilnius Jazz“, buvau užklupta netikėto prašymo parekomenduoti koncertą, kurį tikrai vertėtų aplankyti. Skaičiau po kelis kartus kiekvieną spalio 14–17 d. numatytos programos eilutę ir žinojau, kad negaliu atsakyti į šį paprastą klausimą, nes būsimoji muzika tuo metu dar nebuvo gimusi. Daugelyje festivalių pramatyti ateitį su tam tikra paklaida nesunku, mat atvyksta garsenybės su pažįstamu braižu, įprastai atliekantys naujausio albumo kūrinius. „Vilnius Jazz“ viskas yra kitaip: kas įvyks – tas įvyks čia ir dabar, scenoje. Tai nėra festivalis, kur susitinkama su seniai lauktais atlikėjais iš savo kasdieninio grojaraščio. Čia ateinama susitikti su muzika, kurios dar nėra, ir nė neįsivaizdavai, kaip tau jos reikia.

„NoJo Airlines“ ir Juozas Milašius. D. Klovienės nuotr.
„NoJo Airlines“ ir Juozas Milašius. D. Klovienės nuotr.
Dalius Naujokaitis ir „Suo Suo“. D. Klovienes nuotr.
Dalius Naujokaitis ir „Suo Suo“. D. Klovienes nuotr.
„NoJo Airlines“. D. Klovienes nuotr.
„NoJo Airlines“. D. Klovienes nuotr.
Laima Griciūtė, Dalius Naujokaitis ir „NoJo Airlines“. D. Klovienės nuotr.
Laima Griciūtė, Dalius Naujokaitis ir „NoJo Airlines“. D. Klovienės nuotr.
Agusti Fernandez. D. Klovienės nuotr.
Agusti Fernandez. D. Klovienės nuotr.
Christian Windfeld. D. Klovienės nuotr.
Christian Windfeld. D. Klovienės nuotr.
Jonathon Haffner. D. Klovienes nuotr.
Jonathon Haffner. D. Klovienes nuotr.
Juozas Milašius. D. Klovienės nuotr.
Juozas Milašius. D. Klovienės nuotr.
Laima Slepkovaitė

Visa tai tikra

Nitai Hershkovitso rečitalis Paliesiaus dvare

Improvizuojantis pianistas iš Izraelio Nitai Hershkovitsas iki rečitalio, kurį jis skambino Paliesiaus dvare spalio 9-ąją, nebuvo visiškai nepažįstamas Lietuvos publikai. Mat praeityje jis labai glaudžiai bendradarbiavo su Avishai Cohenu, buvo jo trio narys 2015 metais, kai kontrabosininkas čia lankėsi pirmąkart. Vėliau N. Hershkovitsas išvyko į Niujorką įgyvendinti kūrybinių vizijų kaip solistas. Dabar jis – tarptautinio ryškumo muzikantas, apsistojo Tel Avive ir kuria savitus darbus, kurių naujausią padėjo įgyvendinti Izraelio kūrėja ir vokalistė KerenDun.

Nitai Hershkovits. Paliesiaus dvaro nuotr.
Nitai Hershkovits. Paliesiaus dvaro nuotr.
Nitai Hershkovits. Paliesiaus dvaro nuotr.
Nitai Hershkovits. Paliesiaus dvaro nuotr.
Nitai Hershkovits. Paliesiaus dvaro nuotr.
Nitai Hershkovits. Paliesiaus dvaro nuotr.
Laima Slepkovaitė

Įsimintinos džiazo dienos

„Vilnius Mama Jazz“ ir Miuncheno lietuviško džiazo dienos

Regis, išsipildė iš kinų folkloro kildinamas prakeiksmas, linkintis „gyventi įdomiais (pokyčių) laikais“. Gyvename taip įdomiai ir dinamiškai, kaip nė nesapnavome. Atitinkamai festivaliai laviruoja esamomis sąlygomis, gaudydami „langus“, palankius atlikėjų kelionėms ir saugius publikos sukvietimui, improvizuodami ir prisitaikydami pagal aplinkybes.

Vladimiras Tarasovas, Vytautas Labutis, Mindaugas Vadoklis, Eugenijus Kanevičius. D. Klovienės nuotr.
Vladimiras Tarasovas, Vytautas Labutis, Mindaugas Vadoklis, Eugenijus Kanevičius. D. Klovienės nuotr.
Vytautas Labutis ir Vladimiras Čekasinas_D. Klovienės nuotr.
Vytautas Labutis ir Vladimiras Čekasinas_D. Klovienės nuotr.
Vladimiras Tarasovas. D. Klovienės nuotr.
Vladimiras Tarasovas. D. Klovienės nuotr.
„The Honkin' Dudes Brass Band“. D. Klovienės nuotr.
„The Honkin' Dudes Brass Band“. D. Klovienės nuotr.
„Brave Noises“ Miuncheno klube „Unterfahrt“. LKI nuotr.
„Brave Noises“ Miuncheno klube „Unterfahrt“. LKI nuotr.
Dmitrijus Golovanovas Miuncheno klube „Unterfahrt“. LKI nuotrauka.
Dmitrijus Golovanovas Miuncheno klube „Unterfahrt“. LKI nuotrauka.
Viktorija Gečytė ir „The Vibe Tribe“ Miuncheno klube „Unterfahrt“. LKI nuotr.
Viktorija Gečytė ir „The Vibe Tribe“ Miuncheno klube „Unterfahrt“. LKI nuotr.
Laima Slepkovaitė

Iš pokalbio apie laisvąjį džiazą

Pamąstymai perskaičius Dave’o Liebmano ir Victoro L. Schermerio pokalbį

Laisvasis džiazas (free jazz) yra Lietuvos improvizacinės scenos „meinstrymas“, pagrindinis stilius. Visame pasaulyje tai yra svingas, bopas, modalinis džiazas ir postbopinės formos, o Lietuvoje – free, aštrusis avangardas. Šios krypties reiškiniai neatrodo dominuojantys kiekybiniu požiūriu, šiame žanre klesti sveika stilistinė įvairovė.

Dave Liebman ir „Quartette-Oblique CR“. R.I. Sutherland-Cohen nuotr.
Dave Liebman ir „Quartette-Oblique CR“. R.I. Sutherland-Cohen nuotr.
Dave Liebman. All About Jazz-Ray Cho nuotr.
Dave Liebman. All About Jazz-Ray Cho nuotr.
Laima Slepkovaitė

Skriejantys į liepsnas

Liudo Mockūno ir Petro Geniušo albumas „Vers la Flamme“

„Vers la Flamme“ („Liepsnos link“) – tai naujas Liudo Mockūno ir Petro Geniušo albumas, kuriuo tęsiama jų tandemo istorija, pradėta dar prieš gerą dešimtmetį čiurlioniškuoju projektu „Jūra Miške“, taip pat įamžintu plokštelėje.

Petras Geniušas ir Liudas Mockūnas. M. Aleksos nuotr.
Petras Geniušas ir Liudas Mockūnas. M. Aleksos nuotr.
Petras Geniušas ir Liudas Mockūnas. M. Aleksos nuotr.
Petras Geniušas ir Liudas Mockūnas. M. Aleksos nuotr.
Liudo Mockūno ir Petro Geniušo albumas „Vers la Flamme“
Liudo Mockūno ir Petro Geniušo albumas „Vers la Flamme“
Liudas Mockūnas festivalyje „Vilnius Mama Jazz“, 2015 m. D. Klovienės nuotr.
Liudas Mockūnas festivalyje „Vilnius Mama Jazz“, 2015 m. D. Klovienės nuotr.
Petras Geniušas. „KlasikaLT“ nuotr.
Petras Geniušas. „KlasikaLT“ nuotr.
Laima Slepkovaitė

Švęsti negalima atšaukti

Įspūdžiai iš „Rīgas Ritmi 2020“

„Nė minutei nebuvo kilusi mintis atšaukti ar perkelti festivalį, – tikino latvių būgnininkas, prodiuseris ir renginių organizatorius Māris Briežkalnis, įsibėgėjus „Rīgas Ritmi“ festivaliui, kuris liepos 2–4 d. nemokamų koncertų bei jam session serija pradėjo savo jubiliejinių metų programą. –Nutuokiau, kad gali tekti keisti planus, gal pateikti jį kita forma, bet žinojau, kad festivalis įvyks. Juo labiau kad šiemet jam 20 metų!“

„Very Cool People“. Organizatorių nuotr.
„Very Cool People“. Organizatorių nuotr.
Aija Andrejeva ir ansamblis. Organizatorių nuotr.
Aija Andrejeva ir ansamblis. Organizatorių nuotr.
Aija Andrejeva. Organizatorių nuotr.
Aija Andrejeva. Organizatorių nuotr.
Dināra Rudāne. Organizatorių nuotr.
Dināra Rudāne. Organizatorių nuotr.
Reinis Jaunais. Organizatorių nuotr.
Reinis Jaunais. Organizatorių nuotr.
Rūta Dūduma. Organizatorių nuotr.
Rūta Dūduma. Organizatorių nuotr.
Laima Slepkovaitė

Džiazas karantine

Pamąstymai apie džiazo aktualijas

„Džiazas karantine“ – tai oksimoronas. Jokio džiazo karantine būti negali. Juk mes tiksliai žinome, kad džiazas yra laisvė. Kokia gi laisvė tarp keturių sienų? Dar turėjome progų daug kartų įsitikinti, kad džiazas yra bendravimas. Ne vienišas genijus, įkvėpimo pagautas, prieblandos tyloje tobulina džiazo kompozicijos detales, o atlikėjų, partnerių, scenos draugų prisilietimas daro tą kompoziciją tikrą, išbaigtą ir įtaigią. Ir, žinoma, džiazas yra gyvas, atlikimo čia ir dabar reikalaujantis menas, įgyvendinamas scenoje.

Liudas Mockūnas, Kresten Osgood, Aurelijus Užameckis. „Improdimensija“. T. Tereko nuotr.
Liudas Mockūnas, Kresten Osgood, Aurelijus Užameckis. „Improdimensija“. T. Tereko nuotr.
Arnas Mikalkėnas, Liudas Mockūnas. „Improdimensija“. T. Tereko nuotr.
Arnas Mikalkėnas, Liudas Mockūnas. „Improdimensija“. T. Tereko nuotr.
Arnas Mikalkėnas, Liudas Mockūnas. „Improdimensija“. T. Tereko nuotr.
Arnas Mikalkėnas, Liudas Mockūnas. „Improdimensija“. T. Tereko nuotr.
Liudas Mockūnas. „Improdimensija“. T. Tereko nuotr.
Liudas Mockūnas. „Improdimensija“. T. Tereko nuotr.
Ansamblis „Laivo Troupe“. „Improdimensija“. Ansamblio archyvo nuotr.
Ansamblis „Laivo Troupe“. „Improdimensija“. Ansamblio archyvo nuotr.
Laima Slepkovaitė

Lyg kalnų krištolas

Džiazo pianistas Tigranas Hamasyanas Kongresų rūmuose

Reta prabanga Lietuvoje yra girdėti garsų džiazo muzikantą antrąkart nepraėjus nė metams nuo pirmojo apsilankymo. Festivaliuose pakartotinių vizitų būna, bet juos paprastai lemia kokia nors ypatinga proga (kaip renginio jubiliejus) arba išskirtinis ažiotažas (publikai pageidaujant). Tad dažniausiai turime galimybę papildyti bendrą iš įrašų susidarytą atlikėjo įvaizdį, bet netenka stebėti kuriančio žmogaus kitimo, jo žingsnių...

Tigran Hamasyan. „Midsummer Vilnius“ nuotr.
Tigran Hamasyan. „Midsummer Vilnius“ nuotr.
Laima Slepkovaitė

Be baimės, su meile, trupučiu streso ir sėkmės

Pokalbis su pianistu ir kompozitoriumi Giedriumi Naku

„Be baimės, pilnas meilės“ („No Fear, Full Of Love“) – tai Giedriaus Nako pirmasis (fiziniu pavidalu) albumas. Jaunas džiazo pianistas prieš gerus dvejus metus vieną semestrą pagal Groningeno Princo Klauso konservatorijos studentų mainų programą studijavo Niujorke ir, įkvėpęs pasaulio džiazo sostinės oro, panoro ten įrašyti savo muziką. Ir ne šiaip, o įrašyti su geriausiais muzikantais, kokius pianistui iš Lietuvos įmanoma prisivilioti. Pasirodo, pasaulio džiazo arenoje nežinomas (kol kas) jaunuolis gali įrašinėti su tuo pačiu būgnininku, su kuriuo mielai dirba Geraldas Claytonas, kontrabosininku iš Pato Metheny „Unity Band“, pirmojo ešelono saksofonininkais ir labai perspektyviomis vokalistėmis.

Giedriaus Nako CD
Giedriaus Nako CD
  < PUSLAPIS IŠ 3  >>> Archyvas