Spalio 11, 12 d. „Skalvijos“ kino centre projektų erdvė „Montos Tattoo“ pristato kino programą „Dakare“, kurią sudaro du filmai – drama su maginės fantastikos elementais „Touki Bouki“ (Djibril Diop Mambéty, 197) ir „Meilės trilogija“ (Laurence Attali, 1999–2004). Abiejų kūrinių atspirties taškas – Dakaras, Senegalo sostinė.
Rugsėjo 23 d. prasidėsiančio Vilniaus dokumentinių filmų festivalio (VDFF) žiūrovai pirmieji Lietuvoje pamatys Jurgio Matulevičiaus ir Pauliaus Aničo „Auksinį flakoną“ (2021) bei Gerdos Paliušytės „Nevermore“ (2020).
Medijų raštingumas ir edukacija dabar ypač svarbūs moksleiviams, atsidūrusiems padidėjusiame vizualios informacijos sraute. „Skaityti“ judančius vaizdus, juos tinkamai interpretuoti, pastebėti, kaip ir kur yra specialiai kreipiamas žiūrovo dėmesys – tampa būtinaisiais įgūdžiais. Juos ugdyti padeda kino edukacijos projektas „Mokausi iš kino“.
Gruodžio 1–24 dienomis, kasdien, „Skalvijos“ kino centro virtualioje salėje bus rodomas vis kitas filmas: įsimintini debiutai, neatrastų autorių darbai, dokumentiniai filmai ir, žinoma, kino klasika. Dalį filmų nuotoliniu būdu pristatys kino kritikai ar kino mylėtojai.
Rugsėjo 24 – spalio 4 d. „Skalvijos“ kino centre vyks 17-asis Tarptautinis Vilniaus dokumentinių filmų festivalis (VDFF). Pagrindinės programos filmai žada skatinti diskusijas ir apmąstymus.
Pagrindinę programą šiemet sudaro septyni įvairios nuotaikos ir temų filmai. Didžiąją jų dalį festivalio metu bus galima pamatyti ir neseniai pristatytoje „Skalvijos“ virtualioje salėje.
Beveik 10 metų „Skalvijos“ kino centro su partneriais rengiamas kino edukacijos projektas mokykloms „Mokausi iš kino“ laikinai keliasi į internetą. Iš kino norintiems mokytis moksleiviams siūloma ryškiausius pasakojimus apie bendraamžius žiūrėti kino platformoje „Žmonės Cinema“. Joje šiuo metu patalpinti 8 įvairaus amžiaus vaikams ir jaunimui aktualūs filmai, peržiūras papildo profesionalių edukatorių parengtos metodinės medžiagos bei pratybos, skirtos moksleiviams įvairiapusiškai įsigilinti į filmą.
Brangūs žiūrovai, dėl koronaviruso grėsmės „Skalvijos“ kino centras sustabdė veiklą iki balandžio 17 d.
Kovą kino klasikos vakaruose „Skalvijos“ kino centras pristatys vieną didžiausių japonų kino kūrėjų Akirą Kurosawą (1910–1998) ir rodys jo vėlyvąjį filmą „Sapnai“ („Yume“, 1990).
Kurosawa vadinamas vakarietiškiausiu iš visų japonų kino meistrų. Jo filmuose nuosekliai tvirtinama, kad gyvenimo prasmė neapsiriboja „nacionaliniais interesais“, kad egzistuoja kažkas, ką kiekvienas žmogus turi atrasti pats, patirdamas kančią. Savo kūryboje režisierius bandė analizuoti žmonių poelgius esant konkrečioms gyvenimiškoms situacijoms, bet kartu aiškintis, kas glūdi žmogaus prigimtyje. Istorinėse dramose jis dažnai rodė žmogaus dvilypumą. Kurosawa kūrė įvairių žanrų filmus, ekranizavo pasaulinę klasiką – F. Dostojevskio „Idiotą“, W. Shakespeare’o „Makbetą“ („Kruvinas sostas“). Kurosawos filmai paveikė Andrejaus Tarkovskio, George’o Lucaso, Sergio Leone’s, Quentino Tarantino ir daugelio kitų kūrybą.
Vasario 5–26 d. „Skalvijos“ kino centras rengia filmų ciklą „Algimantas Puipa: tada ir dabar“, skirtą Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatui, kino režisieriui Algimantui Puipai.
Kone pusšimtį vertingų filmų Kino klasikos vakaruose pristatęs „Skalvijos“ kino centras, gruodį (8, 15, 22, 29 d.) siūlo dar vieną rinktinį kino patyrimą. Tai per laiką, skirtingas epochas keliaujanti, lyties, tapatumo ribas peržengianti britės Sally Potter drama „Orlando“ (1992 m.), sukurta pagal to paties pavadinimo Virginios Woolf romaną. Nežabota fantazija ir laisve pasižyminti knyga, kurią jos autorė vadino pokštu, smagumu, eskapada, pasirodė dar 1928 m. ir sužavėjo daugelį, tačiau niekas iki pat 9-ojo dešimtmečio nedrįso jos ekranizuoti. Ambicingam sumanymui ryžosi nepriklausomo kino kūrėja S. Potter.