7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Karolina Rybačiauskaitė

Karolina Rybačiauskaitė

Vilniuje viešpatavo zombiškas figūratyvas ir kvailos instaliacijos

Kritiškai apie tarptautinę šiuolaikinio meno mugę „Art Vilnius ’15“

Kai praėjusių metų gruodį perskaičiau Christiano Viveros-Fauné atsiliepimą apie tuo metu Majamyje vykusią meno mugę „Art Basel“ pavadinimu „Ar meno mugės sunaikino meną? Majamyje viešpatavo zombiška abstrakcija ir kvaila tapyba“ („Have Art Fairs Destroyed Art? Zombie Abstraction and Dumb Painting Ruled in Miami“), darbalaukyje prisiklijavau virtualų lapelį su nuoroda, nes jau nuo rudens, perėjusi per keturias skirtingas meno muges, galvojau, kad vasarą būtinai parašysiu apie „Art Vilnius ’15“.

Kęstutis Svirnelis, „Konsumas“. 2014 m. „Art Vilnius ’15“.
Kęstutis Svirnelis, „Konsumas“. 2014 m. „Art Vilnius ’15“.
Simone Giaiacopi, „Norma“. 2009 m. Italų kultūros institutas Vilniuje. „Art Vilnius ’15“
Simone Giaiacopi, „Norma“. 2009 m. Italų kultūros institutas Vilniuje. „Art Vilnius ’15“
Kristina Norvilaitė, „Klasė“. 2014 m. „Art Vilnius ’15“
Kristina Norvilaitė, „Klasė“. 2014 m. „Art Vilnius ’15“
Eduard Potapenkov, „Slalomas“. 2015 m. Galerija „RA“. „Art Vilnius ’15“
Eduard Potapenkov, „Slalomas“. 2015 m. Galerija „RA“. „Art Vilnius ’15“
Andris Vītoliņš, „Medžiai, krūmai, varikliai“. 2014 m. Latvijos dailės akademijos galerija. „Art Vilnius ’15“
Andris Vītoliņš, „Medžiai, krūmai, varikliai“. 2014 m. Latvijos dailės akademijos galerija. „Art Vilnius ’15“
Colin Guillemet, „Žavinga (dvi figūros)“. 2013 m. Galerija „Le point fort“. „Art Vilnius ’15“
Colin Guillemet, „Žavinga (dvi figūros)“. 2013 m. Galerija „Le point fort“. „Art Vilnius ’15“
YIA meno mugės vaizdas, Paryžius. 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
YIA meno mugės vaizdas, Paryžius. 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
YIA meno mugės vaizdas, Paryžius. 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
YIA meno mugės vaizdas, Paryžius. 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Karolina Rybačiauskaitė

Nerami Vinco Kisarausko mūza

Jaunosios kartos požiūris į menininko kūrybą

Niekada nemėgau Lietuvos sovietinio modernizmo dailės. Tiesą sakant, ir XX amžiaus istorija iki praėjusių metų neatrodė pernelyg įdomi – visad skaičiau ją kaip agresyvių ir susireikšminusių žmonių tekstą, neigiantį moteris, tradicijas ir patį save. Todėl tikriausiai kiek paradoksalu, kad savo baigiamajam darbui nutariau pasirinkti Vinco Kisarausko (1938–1988) kūrybos analizę, nors nei jo darbai, nei laikotarpis visai nežavėjo. Lemtingas pasisveikinimas su dailininku įvyko tiriant antikos mitų raišką avangardo dailėje, kai dėstytojas Fabrice’as Flahutezas pasiūlė antikos ieškoti ten, kur jos tikrai nesitikėjau rasti, – futurizme. Tyrimo metu labai domėjausi italų metafizinės tapybos kūrėju Giorgio de Chirico – mįslingoje, įtampos kupinoje erdvėje dažnai tapiusiu neramias mūzas, vienišus apolonus ir ariadnes. De Chirico tradicinių vertybių ilgesys ir nostalgija meninei Italijos šlovei man susisiejo su nerimastinga Kisarausko kūrinių atmosfera ir noru sovietmečiu išsikirsti langą į kitą – Vakarų pasaulio erdvę. Jo kūrinys „Išsigandęs miestas“ (1975) atrodė kaip De Chirico mūzų parafrazė, kai jos, tarsi įkalintos postamentuose ir šarvuose, stovi antikinės architektūros fone. Vėliau sužinojau, kad su De Chirico Kisarauską siejo ir daugiau Lietuvos dailėtyrininkų, tačiau tik įžvelgdami formalių italų neorealizmo bruožų. Taigi, šis paraštinis dailės ir dailėtyros klausimas – antikos mitai ir modernizmo ikonografija – tapo akstinu analizuoti Kisarausko kūrybą, kurios retrospektyvą „Pasisveikinimas su laiku“ (kuratorė Milda Žvirblytė) dar galima pamatyti Nacionalinėje dailės galerijoje. Šalia pristatomas ne tik istorinis, bet ir asmeninis žvilgsnis – Aistės Kisarauskaitės parengta paroda „124 fotografijos ir keli daiktai iš Vinco Kisarausko archyvo“.

Vincas Kisarauskas, „Aklas Edipas, autoportretas ir Antigonė“. 1976 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, „Aklas Edipas, autoportretas ir Antigonė“. 1976 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, „Liudininkas“. 1967 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, „Liudininkas“. 1967 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, Eskizas teatriniam apipavidalinimui „Edipas karalius“ pagal Panevėžio dramos teatro vyr. režisieriaus Juozo Miltinio pasiūlymą. 1974 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, Eskizas teatriniam apipavidalinimui „Edipas karalius“ pagal Panevėžio dramos teatro vyr. režisieriaus Juozo Miltinio pasiūlymą. 1974 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, „Figūros be rytojaus“. 1976 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, „Figūros be rytojaus“. 1976 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, „Taip jau yra“. 1977 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, „Taip jau yra“. 1977 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, „Nupilkusių dienų tyloje“. 1981 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, „Nupilkusių dienų tyloje“. 1981 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, „Prie geltono namo, arba Judėjimas praeitin“. 1981–1982 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, „Prie geltono namo, arba Judėjimas praeitin“. 1981–1982 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, „Žmonės laike“. 1983 m. A. Narušytės nuotr.
Vincas Kisarauskas, „Žmonės laike“. 1983 m. A. Narušytės nuotr.
Tadas Zaronskis, Karolina Rybačiauskaitė

Kodėl labirinte slepiasi metaminotauras?

Dar kartą apie Dainiaus Liškevičiaus parodą „Labyrinthus“ Šiuolaikinio meno centre

Su raudonu siūlų kamuoliu atėjusi (-ęs) į Dainiaus Liškevičiaus sukonstruotą „Labyrinthus“ Šiuolaikinio meno centre klausiau: „O kur pradingsta neapmąstytas menas?“ Galbūt savo laiko kišenėse jį paslepia minotauras – įtarus erdvės prižiūrėtojas, neleidžiantis pasiklysti žemėlapyje, kuriame aiškiai pažymėti įėjimo („Jūs esate čia / Ten galite pasiklysti“) ir išėjimo („EXIT“) laukeliai. Ar labirintas privalo turėti vienintelį išėjimą?

 
Tačiau „Labyrinthus“ apmąstytas jau mažiausiai tris kartus, ir visi trys tekstai atveria kai ką labai svarbaus, bet iki galo neapčiuopto. Eglė Juocevičiūtė neabejoja, kad ši paroda – tai naujas archyvinio meno pavyzdys ir Liškevičiaus „Muziejaus“ (2012) tęsinys (Literatūra ir menas, 2014 12 12, nr. 3500), Agnė Narušytė tvirtina, kad išplėšti iš savojo konteksto „Labyrinthus“ struktūriniai elementai tarsi „ateities fragmentai“ arba „atvirkštiniai griuvėsiai“ – daiktai – jau ieško kažko naujo (7 meno dienos, 2014 12 12, nr. 44), Ievai Gudmonaitei knygelėje „365 Dzen“ rasta citata padiktuoja atsakymą, kodėl vertėjo ateiti į parodą dar kartą – kad susigrąžintų ryšį su daiktais: „Tačiau aš norėčiau kiekvieną daiktą, su kuriuo susiduriu – laikyti vertybe, kaip ir patį gyvenimą.“ (Šiaurės Atėnai, 2014 11 27) „Labyrinthus“ nebėra tikslus Halo Fosterio straipsnyje „Archyvinis impulsas“ („An Archival Impulse“, 2004) apibūdinto archyvinio meno pavyzdys, kitaip nei, pavyzdžiui, „Muziejus“, nes jo esmė ne tiesiog „susieti“, bet „apimti“, t.y. ne dekonstruoti sovietinę praeitį, priminti Didžiųjų pasakojimų į šalį nustumtus įvykius, asmenybes, bet paaiškinti šį tą apie universalius žmogaus ir jo gyvenimo ryšius – juose slypinčią prasmę, centro ar kelių centrų pojūtį, suteikti mūsų dažniau virtualiai ir simuliuotai tikrovei daugiau amžino ir mitinio tikrumo: „Ir jis gulėjo dar penkerius metus, žiūrėdamas į tą žemėlapį, kol pamatė kelią į amžinybę.“ (J.-P. Sartre)
 

Dainius Liškevičius, „Labyrinthus“, fragmentas. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Dainius Liškevičius, „Labyrinthus“, fragmentas. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Dainius Liškevičius, „Labyrinthus“, segmentas „Kalnas“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Dainius Liškevičius, „Labyrinthus“, segmentas „Kalnas“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Camille Henrot, ekspozicijos „Išblyškusi lapė“ fragmentas. 2014 m. Autorių nuotr.
Camille Henrot, ekspozicijos „Išblyškusi lapė“ fragmentas. 2014 m. Autorių nuotr.
Camille Henrot, ekspozicijos „Išblyškusi lapė“ fragmentas. 2014 m. Autorių nuotr.
Camille Henrot, ekspozicijos „Išblyškusi lapė“ fragmentas. 2014 m. Autorių nuotr.
Camille Henrot, ekspozicijos „Išblyškusi lapė“ fragmentas. 2014 m. Autorių nuotr.
Camille Henrot, ekspozicijos „Išblyškusi lapė“ fragmentas. 2014 m. Autorių nuotr.
Camille Henrot, ekspozicijos „Išblyškusi lapė“ fragmentas. 2014 m. Autorių nuotr.
Camille Henrot, ekspozicijos „Išblyškusi lapė“ fragmentas. 2014 m. Autorių nuotr.
Camille Henrot, ekspozicijos „Išblyškusi lapė“ fragmentas. 2014 m. Autorių nuotr.
Camille Henrot, ekspozicijos „Išblyškusi lapė“ fragmentas. 2014 m. Autorių nuotr.
David Altmejd „Tėkmė ir bala“, fragmentas. 2014 m. Autorių nuotr.
David Altmejd „Tėkmė ir bala“, fragmentas. 2014 m. Autorių nuotr.
Karolina Rybačiauskaitė

Kada nereikia rašyti apie parodas?

Iš naujametinių užrašų apie dailės kritiką

 Dvi savaites iki Kūčių kiekvieną dieną konstravau un dossier, pretenduojantį būti moksliniu tekstu. Juk tiesa, kad be poros komplektų kaladėlių, kurias galima dėti į burną arba kurioms prilituoji rankas, užaugęs tikrai nebūsi nei kritiku, nei filosofu, nei šiuolaikiniu menininku. Dvi savaitės nenuilstamo konstravimo – tai visai daug, todėl pusryčiams, kad apšiltų pusrutuliai, kasdien skaitydavau kultūrinę spaudą, tiksliau – daugybę tekstų apie parodas, visus naujus ir senesnius, dar neskaitytus, kartais ir krūvas to paties autoriaus arba po kelis apie tą patį įvykį, tik prieinamus internete.

Iš Vilniuje eksponuojamos XVI–XVIII a. italų tapybos kolekcijos. Francesco Solimena, „La Vergine col Bambino“. Parodos rengėjų nuotr.
Iš Vilniuje eksponuojamos XVI–XVIII a. italų tapybos kolekcijos. Francesco Solimena, „La Vergine col Bambino“. Parodos rengėjų nuotr.
Igoris Piekuras, „Eksperimentas“. 1980–1985 m. LEWBEN Art Foundation nuosavybė
Igoris Piekuras, „Eksperimentas“. 1980–1985 m. LEWBEN Art Foundation nuosavybė
Evaldo Janso fotomontažas „Prospekto“ galerijos parodoje „Slinktys“
Evaldo Janso fotomontažas „Prospekto“ galerijos parodoje „Slinktys“
Algio Griškevičiaus fotografija „Prospekto“ galerijos parodoje „Slinktys“
Algio Griškevičiaus fotografija „Prospekto“ galerijos parodoje „Slinktys“
Marijos Teresės Rožanskaitės fotografija „Prospekto“ galerijos parodoje „Slinktys“
Marijos Teresės Rožanskaitės fotografija „Prospekto“ galerijos parodoje „Slinktys“
Mindaugo Navako paroda „Šlovė buvo ranka pasiekiama“ Nacionalinėje dailės galerijoje. 2014 m.
Mindaugo Navako paroda „Šlovė buvo ranka pasiekiama“ Nacionalinėje dailės galerijoje. 2014 m.
Parodos „Postidėja III. Plotas“ atidarymas galerijoje „Kairė–dešinė“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Parodos „Postidėja III. Plotas“ atidarymas galerijoje „Kairė–dešinė“. 2014 m. A. Narušytės nuotr.
Evaldas Jansas, „Jaunas menininkas bučiuoja menotyrininkę“. 2014 m. Paroda „Man pagirios – jai PMS“ galerijoje „Meno niša“
Evaldas Jansas, „Jaunas menininkas bučiuoja menotyrininkę“. 2014 m. Paroda „Man pagirios – jai PMS“ galerijoje „Meno niša“
Karolina Rybačiauskaitė

Suomiškas knibždynas

Grafikos paroda „Ratamo 6 pack“ galerijoje „Kairė–dešinė“

 

Informacija apie meno procesus Skandinavijos šalyse mus pasiekia retokai: apie juos nekalbama mokyklose, nedėstomi kursai universitetuose ir suomių meno Lietuvoje beveik nematome. Prieš keletą savaičių galerijoje „Kairė–dešinė“ atidarytoje suomių grafikos parodoje „Ratamo 6 pack“ pavadinimą taip pat tenka šifruoti. Net ir gudrus kultūros vartotojas greičiausiai nežinos, kad „Ratamo“ – tai nuo 1978 metų Jiuveskiulėje veikiantis suomių grafikos ir fotografijos centras, o 6 čia reiškia pristatomų menininkų skaičių. Pats pavadinimas parodos žiūrėjimo kampo nesiūlo, tad jo reikia ieškoti patiems.

Naoji Ishiyama, „Intymus peizažas“ fragmentas. 2012 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Naoji Ishiyama, „Intymus peizažas“ fragmentas. 2012 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Naoji Ishiyama ekspozicijos fragmentas. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Naoji Ishiyama ekspozicijos fragmentas. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Naoji Ishiyama, „Laimė“ fragmentas. 2013 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Naoji Ishiyama, „Laimė“ fragmentas. 2013 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Aino-Kaarina Pajari, „Pilies uola 1–8“. 2013 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Aino-Kaarina Pajari, „Pilies uola 1–8“. 2013 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Elli Manninen, Iana Vulpe ekspozicijos fragmentas. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Elli Manninen, Iana Vulpe ekspozicijos fragmentas. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Jyrki Markaanen, „Iš serijos B-Vaizdai“. 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Jyrki Markaanen, „Iš serijos B-Vaizdai“. 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Tuomas Hallivuo ir Jyrki Markaanen ekspozicijos fragmentas. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Tuomas Hallivuo ir Jyrki Markaanen ekspozicijos fragmentas. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Tuomas Hallivuo, iš serijos „Kampai“. 2013 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Tuomas Hallivuo, iš serijos „Kampai“. 2013 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Karolina Rybačiauskaitė

Tie patys lankytojai ten pat

Marijos Šnipaitės instaliacijų paroda Kauno galerijoje „Post“

Atvykus į galeriją „Post“ pažiūrėti Marijos Šnipaitės parodos „Ten pat“, durys buvo užrakintos. Kai paskambinau nurodytu numeriu, manęs paklausė: „O kas jūs esate?“ Atsakiau: „Lankytoja.“ Mano pašnekovas nusijuokė, po kelių minučių atėjo įleisti, ir užėjusi pamačiau tokį vieną jau matytą Marijos Šnipaitės darbą pavadinimu „Lankytojas“ (2013). Todėl jis, atrodo, buvo sukurtas kaip tik man. Tada staiga prisiminiau, kad „Lankytoją“ vieną kartą jau esu mačiusi rudenį LTMKS parodoje „Tarpdiscipliniškumo kapinynuos(?)“. Ten jis atrodė kiek kitaip: šviesa sklido ne iš apačios, o iš viršaus, ir ankstesnis saldainis-lazdelė čia tapo daugiafunkciniu kastuvu-didinamuoju stiklu. Kaip tik šiame kūrinyje atradau tai, ko ankstesniuose autorės darbuose nerasdavau – atsakymą į klausimą: „Kodėl apie tai verta galvoti?“

Marija Šnipaitė, „Ten pat“. 2011 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Marija Šnipaitė, „Ten pat“. 2011 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Marija Šnipaitė, instaliacijos „Ten pat“ fragmentas. 2011 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Marija Šnipaitė, instaliacijos „Ten pat“ fragmentas. 2011 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Marija Šnipaitė, „Lankytojas“. 2013 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Marija Šnipaitė, „Lankytojas“. 2013 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Marija Šnipaitė, „Kaip paprastai tai būna miestai-uostai“. 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Marija Šnipaitė, „Kaip paprastai tai būna miestai-uostai“. 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Marija Šnipaitė, „Kaip paprastai tai būna miestai-uostai“. 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Marija Šnipaitė, „Kaip paprastai tai būna miestai-uostai“. 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Karolina Rybačiauskaitė

Meninio tyrimo „punctum“

VDA dailės ir dizaino doktorantūros studentų paroda „Išklotinė“ parodų salėse „Titanikas“

Eidama į parodą tikėjausi, kad jau gerai žinomi menininkai ir ypač dailininkai parodys ką nors tokio, ko dar nebūsiu mačiusi anksčiau. Intriguoja ir pati parodos koncepcija, nes paprastai meninių tyrimų išklotinės (o aš tikiu, kad šiuolaikinio meno kontekste tokie tyrimai tiesiog būtini) lieka paslaptyje. Dažniausiai taip nutinka tuomet, kai pristatomas tik galutinis kūrinio variantas arba tyrimų rezultatas, todėl paroda siūlo vertingą galimybę – pažinti šių menininkų kūrybinį procesą.

Eglė Ulčickaitė, ekspozicijos fragmentas. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Eglė Ulčickaitė, ekspozicijos fragmentas. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Žilvinas Landzbergas, „Modernizmo griūtis“ (Jaunuolio kambarys „Aš nemiegojau su C.E.J. Gris“). 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Žilvinas Landzbergas, „Modernizmo griūtis“ (Jaunuolio kambarys „Aš nemiegojau su C.E.J. Gris“). 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotr.
Monika Furmanavičiūtė, ekspozicijos fragmentas. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Monika Furmanavičiūtė, ekspozicijos fragmentas. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Monika Furmanavičiūtė, kadras iš „Eating Soap“. 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Monika Furmanavičiūtė, kadras iš „Eating Soap“. 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Laisvydė Šalčiūtė, „(Melo)dramos“ (ne)išklotinės instaliacijos fragmentas. 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Laisvydė Šalčiūtė, „(Melo)dramos“ (ne)išklotinės instaliacijos fragmentas. 2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Renata Tamošiūnaitė, „Kriminalizuotas seksualumas“. 2013–2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Renata Tamošiūnaitė, „Kriminalizuotas seksualumas“. 2013–2014 m. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Žygimantas Augustinas, kūrinio „Vaizdo poreikis / K. Donelaičio atvejis“ fragmentas. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Žygimantas Augustinas, kūrinio „Vaizdo poreikis / K. Donelaičio atvejis“ fragmentas. K. Rybačiauskaitės nuotr.
Karolina Rybačiauskaitė

Meno laboratorija ar pramogų parkas?

Vadimo Fiškino ir Julijono Urbono paroda galerijoje „Vartai“

 

Tai „Artscape“ projekto, kur sugretinami du menininkai, tąsa. Užsieniečio vaidmenį atlieka Slovėnijoje gyvenantis ir kuriantis Vadimas Fiškinas, o lietuvio – Londone studijuojantis ir kuriantis Julijonas Urbonas. Pasidairius po parodą tapo aišku, kad neišvengiamai reiktų gilintis į meno ir mokslo santykius.

Julijonas Urbonas, ekspozicijos fragmenta. Autorės nuotr.
Julijonas Urbonas, ekspozicijos fragmenta. Autorės nuotr.
Julijonas Urbonas, „Baranio kėdė“. 2014 m. Autorės nuotr.
Julijonas Urbonas, „Baranio kėdė“. 2014 m. Autorės nuotr.
Julijonas Urbonas, „Robotinio atrakciono prototipas“. 2014 m. Autorės nuotr.
Julijonas Urbonas, „Robotinio atrakciono prototipas“. 2014 m. Autorės nuotr.
Julijonas Urbonas, „Eutanazijos kalneliai“. 2010 m. Autorės nuotr.
Julijonas Urbonas, „Eutanazijos kalneliai“. 2010 m. Autorės nuotr.
Vadim Fishkin, „Nuo saulėtelio iki saulėlydžio“. 2013 m. Autorės nuotr.
Vadim Fishkin, „Nuo saulėtelio iki saulėlydžio“. 2013 m. Autorės nuotr.
Vadim Fishkin, „Atjungtas“. 2013 m. Autorės nuotr.
Vadim Fishkin, „Atjungtas“. 2013 m. Autorės nuotr.
Vadim Fishkin, „Elektroninis Pometėjas“. 2013 m. Autorės nuotr.
Vadim Fishkin, „Elektroninis Pometėjas“. 2013 m. Autorės nuotr.
Vadim Fishkin, „Durys“. 2013 m. Autorės nuotr.
Vadim Fishkin, „Durys“. 2013 m. Autorės nuotr.
Karolina Rybačiauskaitė

Tarsi fotografija?

Tarsi nebūtų rytojaus. Jaunosios kartos Lietuvos fotografija, katalogas, sud. Justė Jonutytė, Paulius Petraitis, Vilnius: Rupert, 2013, p. 94, 500 egz.

 

Atsiversti neseniai pasirodžiusį šiuolaikinės Lietuvos fotografijos katalogą „Tarsi nebūtų rytojaus“ paskatino netikėti jo užmojai – parodyti kraštelį tos šiuolaikinės fotografijos, kurios, kaip sako viena katalogo autorių Rowan Lear, neslegia reprezentacijos svoris ir nevaržo nematomos gijos su praeitimi. Vienas mano draugas pavartęs katalogą šūktelėjo:

 

Katalogo viršelis
Katalogo viršelis
Ekvilinos Milaševičiūtės nuotr.
Ekvilinos Milaševičiūtės nuotr.
Nerijaus Rimkaus nuotr.
Nerijaus Rimkaus nuotr.
Nerijaus Rimkaus nuotr.
Nerijaus Rimkaus nuotr.
Paul Herbst nuotr.
Paul Herbst nuotr.
Paul Herbst nuotr.
Paul Herbst nuotr.
Ugnės Straigytės nuotr.
Ugnės Straigytės nuotr.
Vulovak nuotr.
Vulovak nuotr.