7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Vaida Urbietytė Urmonienė

Vaida Urbietytė Urmonienė

Papasakokim pasauliui apie save

Pokalbis su smuikininku Martynu Švėgžda von Bekkeriu ir kompozitore Monika Sokaite

Rodos, nieko nebestebina nauji projektai, koncertai, parodų atidarymai ar pasaulinės premjeros, bet visuomet norisi pasidžiaugti, kai kas nors ypatingo įvyksta už Lietuvos ribų.

Martynas Švėgžda von Bekkeris, Frauke-Maria Thalacker, dirigentas Fausto Fungaroli. Gu-Yang Poon nuotr.
Martynas Švėgžda von Bekkeris, Frauke-Maria Thalacker, dirigentas Fausto Fungaroli. Gu-Yang Poon nuotr.
Martynas Švėgžda von Bekkeris, „Neue Philharmonie Hamburg“ orkestras, dirigentas Fausto Fungaroli. Gu-Yang Poon nuotr.
Martynas Švėgžda von Bekkeris, „Neue Philharmonie Hamburg“ orkestras, dirigentas Fausto Fungaroli. Gu-Yang Poon nuotr.
Martyno Švėgždos von Bekkerio koncertų Vokietijoje afiša
Martyno Švėgždos von Bekkerio koncertų Vokietijoje afiša
Vaida Urbietytė Urmonienė

Ukrainiečių muzikos ambasadorius

 

Šiuolaikinės muzikos atlikėjus vienijantis ir kasmet Lietuvos visuomenei naujus vardus pristatantis Lietuvos ansamblių tinklas (LAT) šiemet pasikvietė svečią iš Ukrainos – akordeonininką Romaną Jusipejų (Roman Yusipey), kuris, padedamas mūsų muzikantų, pristatys Ukrainos kompozitorių muziką.
Akordeonininkas Romanas Jusipejus aktyviai bendradarbiauja su įvairiais kompozitoriais, yra atlikęs ne vieną premjerą, inspiravęs naujų kūrinių atsiradimą. Greta koncertinės veiklos R. Jusipejus inicijavo keletą meno projektų, tarp kurių – Accordion Extreme, De Profundis su Sofijos Gubaidulinos kūriniais, ONLY YOUsipey. Susidomėjusi muzikanto veikla nutariau jį pakalbinti. Apie tai, kaip gyvenime atsirado muzika bei ką veiks Lietuvoje, atlikėjas pasakoja Vaidai Urbietytei-Urmonienei.

Roman Yusipey
Roman Yusipey
Vaida Urbietytė Urmonienė

Dėl muzikavimo džiaugsmo

Pokalbis su kvarteto „Adora“ nariais Simu Tankevičiumi ir Jurgiu Juozapaičiu

Kaskart susibūrus naujam kolektyvui, visi laukia tarsi naujo vėjo gūsio ar gaivaus vandens gurkšnio. Jauniems atlikėjams ypač sunku įsitvirtinti, sugebėti būti kitokiems, pristatyti kažką naujo, negirdėto. Dar visai neseniai, 2012-aisiais susibūręs styginių kvartetas „Adora“ (smuikininkai Simas Tankevičius ir Aistė Birvydaitė, altininkas Jurgis Juozapaitis ir violončelininkė Ignė Pikalavičiūtė) jau spėjo suburti savo publiką ir įrodyti, kad yra verti aplodismentų ir pagyrimų. O visai neseniai, kovo 19–22 dienomis vykusiame 19-ame tarptautiniame Europos kamerinės muzikos konkurse Prancūzijoje, Illzacho mieste, „Adora“ laimėjo pirmąją vietą tarp 40 ansamblių iš visos Europos.  Apie kūrybinę, koncertinę veiklą bei pasiekimus mielai sutiko papasakoti kvarteto nariai Simas Tankevičius ir Jurgis Juozapaitis.

Kvartetas „Adora“
Kvartetas „Adora“
Kvartetas „Adora“
Kvartetas „Adora“
Vaida Urbietytė Urmonienė

Moku džiaugtis

Pokalbis su smuikininku Martynu Švėgžda von Bekkeriu

Meno pasaulyje vyrauja daug skirtingų krypčių, nuolat pateikiamos naujos idėjos ir kūrybiniai eksperimentai. Smuikininkas Martynas Švėgžda von Bekkeris mene nuolat ieško kokybės ir gilumo, ir, rodos, jam tai pavyksta kaskart paėmus į rankas savo instrumentą. Daug keliaudamas po įvairiausias pasaulio šalis, koncertuodamas ir vesdamas meistriškumo kursus, į Lietuvą jis visada grįžta kupinas naujų idėjų, kurias perteikia savo klausytojams ir mokiniams. Martyną Švėgždą von Bekkerį kalbina Vaida Urbietytė-Urmonienė.

Martynas Švėgžda von Bekkeris Laisvės alėjoje Kaune, 2014 m. T. Pabedinsko nuotr.
Martynas Švėgžda von Bekkeris Laisvės alėjoje Kaune, 2014 m. T. Pabedinsko nuotr.
Vaida Urbietytė Urmonienė

„Musica humana“ sukaktis

Kalbiname ansamblio vadovą fleitininką Algirdą Vizgirdą

Kiekvieno kolektyvo gyvavimo laikotarpis nusako labai daug. Būna visko: ieškojimų, atradimų, idėjų, džiaugsmo ir nusivylimų. O jeigu jis gyvuoja jau keturiasdešimt metų? Tokią sukaktį šiais metais švenčia Lietuvos nacionalinės filharmonijos kamerinis ansamblis „Musica humana“. Per ilgus metus muzikantai pristatė ne vieną šimtą koncertų, įgyvendino gausybę naujų idėjų ir pateikė ne vieną staigmeną, o jų patirtis ir repertuaro įvairovė užfiksuota daugybėje vinilo ir kompaktinių plokštelių. Nuo pat veiklos pradžios ansamblis kūrybiškai tobulėjo, artėjo prie stilistiškai motyvuoto baroko muzikos interpretavimo, į savo repertuarą pamažu įtraukdamas ir kitų epochų kompozitorių kūrinius, svarbią vietą suteikdamas lietuvių šiuolaikinei muzikai. Nuo pat kolektyvo susikūrimo vadovo vairą laiko Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, vienas žymiausių mūsų šalies fleitininkų profesorius Algirdas Vizgirda, sutikęs plačiau papasakoti apie ilgo kūrybinio kelio subtilybes.
 

Algirdas Vizgirdas. I. Juodytės nuotr.
Algirdas Vizgirdas. I. Juodytės nuotr.
Vaida Urbietytė Urmonienė

Nesenstantis šauklys

Tarptautinio šiuolaikinės muzikos festivalio „Druskomanija“ įspūdžiai

 Jau trisdešimtąjį kartą finišavo tarptautinis šiuolaikinės muzikos festivalis „Druskomanija“. Šias metais jis stebino ne tik renginių (daugiau nei dvidešimt), bet ir dalyvių gausa. Kaskart pasikeitus festivalio vadovui, jame įvyksta akivaizdžių pokyčių. Kaip ir kiekvienais metais, taip ir jubiliejiniame festivalyje buvo gausu premjerų, skambėjo ir jaunesniųjų, ir vyresnės kartos kompozitorių kūriniai, galėjome džiaugtis naujais eksperimentais ir atradimais.

Saulius Auglys atlieka Ričardo Kabelio „Opus Magnum“. J. Jurkūno nuotr.
Saulius Auglys atlieka Ričardo Kabelio „Opus Magnum“. J. Jurkūno nuotr.
Koncerto „Still Free“akimirka, „Juste/Boys“ (Olandija). J. Jurkūno nuotr.
Koncerto „Still Free“akimirka, „Juste/Boys“ (Olandija). J. Jurkūno nuotr.
Koncerto „Turbošauklys“ akimirka. R. Žiūkaitės nuotr.
Koncerto „Turbošauklys“ akimirka. R. Žiūkaitės nuotr.
Vaida Urbietytė Urmonienė

Muzikos laboratorija mieste

Apie jaunųjų kompozitorių projektą „Muzika erdvėje“

Kaskart išgirdus apie naują projektą iškyla gausybė klausimų: ar jis reikalingas? Ką naujo mums pasiūlys? Ar turės perspektyvą ateičiai? Kokią vietą jis užims kitų renginių apsuptyje? Vienas vos prieš keletą dienų pasibaigęs jaunųjų kompozitorių projektas „Muzika erdvėje“ paliko tikrai daug įspūdžių. Projekte dalyvavo septyni jaunieji kompozitoriai ir muzikologai, stebėję kūrėjų darbą nuo idėjos sumanymo iki įgyvendinimo. Kūrybines dirbtuves vedė ir patirtimi dalijosi Rytis Ambrazevičius, kalbėjęs apie akustiką, Inga Urbonaitė, supažindinusi su architektūriniais sprendimais, svečias iš Slovakijos Matejus Gyárfášas, pristatęs muzikos psichologijos ypatumus, taip pat kompozitoriai Mantautas Krukauskas, Antanas Kučinskas, Snieguolė Dikčiūtė ir Vidmantas Bartulis.

Projekto „Muzika erdvėje“ akimirkos. K. Stanevičiūtės nuotr.
Projekto „Muzika erdvėje“ akimirkos. K. Stanevičiūtės nuotr.
Projekto „Muzika erdvėje“ akimirkos. K. Stanevičiūtės nuotr.
Projekto „Muzika erdvėje“ akimirkos. K. Stanevičiūtės nuotr.
Vaida Urbietytė Urmonienė

Nesenstantis orkestras

Šv. Kristoforo kamerinio orkestro 20-mečio koncertas

Daugelis gerą muziką ir aukšto meistriškumo atlikimą vertinančių klausytojų vasario 20 d. susirinko į Šv. Kotrynos bažnyčią, kur Vilniaus miesto savivaldybės Šv. Kristoforo kamerinis orkestras (meno vadovas ir dirigentas Donatas Katkus) pakvietė savo ištikimiausius gerbėjus paminėti gyvavimo dvidešimtmetį. Per ilgus kūrybinės veiklos metus kolektyvas pelnė platų pripažinimą ne tik Lietuvoje (paskutinis orkestro pasirodymas už Lietuvos ribų vyko Paryžiuje, UNESCO rūmuose, kur orkestras su choru „Jauna muzika“ bei solistais atliko Broniaus Kutavičiaus oratoriją „Metai“), intensyviai koncertuoja žymiausiose Europos scenose su garsiais atlikėjais, o jų pasirodymai visuomet sulaukia teigiamų kritikų vertinimų. Orkestro gerbėjai matė jį įvairų: šmaikštų, rimtą, susikaupusį, vėjavaikišką, eksperimentuojantį, drąsų, novatorišką. Orkestras yra mylimas ir laukiamas, jo pasirodymai profesionalūs, išbaigti ir kupini nenuspėjamų nuotykių.

Šv. Kristoforo kamerinis orkestras. E. Levin nuotrauka
Šv. Kristoforo kamerinis orkestras. E. Levin nuotrauka
Vaida Urbietytė Urmonienė

Skauda, kai negali kurti

Kompozitorių Lauryną Vakarį Lopą kalbina Vaida Urbietytė

 

 

Pasikalbėti su kompozitoriumi, dirigentu ir pedagogu Laurynu Vakariu Lopu susitikome ne šiaip sau. Šiais metais maestro švenčia 45-erių metų kūrybinės veiklos jubiliejų, kurio proga jau buvo surengti du koncertai, netrukus laukia ir trečiasis. Per kūrybinius metus būta visko: ieškojimų, atradimų, paklydimų, siekių, nusivylimų. Didžiąją dalį savo gyvenimo praleidęs su muzika, kompozitorius kitokio jo jau neįsivaizduoja. Kodėl L.V. Lopas nepasuko kitu keliu ir kas išgyventa šiame – apie tai su kompozitoriumi kalbasi Vaida Urbietytė.

 

Laurynas Vakaris Lopas. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Laurynas Vakaris Lopas. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Vaida Urbietytė Urmonienė

Norėjau, kad koncertas nesibaigtų

Styginių kvarteto „Art Vio“ koncertas Vytauto Kasiulio dailės muziejuje

Kiekvienais metais, prabėgus vasarai, nekantraudama laukiu naujo koncertų maratono. Rudenį jau teko dalyvauti ne viename renginyje, tačiau vienas išskirtiniausių – styginių kvarteto „Art Vio“ (Ingrida Rupaitė-Petrikienė, I smuikas, Kristijonas Venslovas, II smuikas, Tomas Petrikis, altas, Povilas Jacunskas, violončelė) koncertas rugsėjo 12 d. neseniai atidarytame Vytauto Kasiulio dailės muziejuje, kuris, manyčiau, bus dar viena nauja erdvė kameriniams koncertams.

 

Šiemet kvartetas švenčia kūrybinės veiklos 10-metį. Vos susibūrę, kolektyvo nariai iškart tapo aktyviais koncertinio gyvenimo dalyviais, koncertavo Lietuvoje ir užsienyje, dalyvavo daugybėje konkursų, meistriškumo kursuose Austrijoje.

 

 

 

Styginių kvartetas „Art Vio“. P. Popovaitės nuotr.
Styginių kvartetas „Art Vio“. P. Popovaitės nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas