Dvi savaites sulėtinti kasdienybės tempą kvietęs 24-asis festivalis „Kino pavasaris“ penktadienio vakarą paskelbė geriausius konkursinių programų ir daugiausia žiūrovų simpatijų pelniusius filmus. Į apdovanojimų ceremoniją susirinkę svečiai pasižiūrėjo Rugilės Barzdžiukaitės dokumentinį filmą „Rūgštus miškas“. Apdovanojimų vakaru festivalis nesibaigė – nuo balandžio 5 d. populiariausi filmai bus rodomi Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Marijampolėje, Utenoje, Anykščiuose ir Ukmergėje. Šiemet 19-oje miestų vykusiame „Kino pavasaryje“ parodyta 170 filmų – 113 ilgametražių ir 57 trumpametražiai. Bendradarbiaujant su Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga ir Lietuvos kurčiųjų draugija vyko specialūs kino seansai, pritaikyti klausos ir regos negalią turintiems žiūrovams.
Geriausių projektų ir jaunųjų kino talentų apdovanojimu baigėsi kelis šimtus Lietuvos ir užsienio kino profesionalų balandžio 2⎯4 dienomis per festivalį „Kino pavasaris“ subūręs audiovizualinės industrijos renginys „Meeting Point – Vilnius“ (MPV). Jubiliejinio 10-ojo renginio nugalėtojams pagrindinį MPV apdovanojimą įteikė Vilniaus meras Remigijus Šimašius. Jis pasidžiaugė ilgamete partneryste su „Kino pavasariu“ ir atkreipė dėmesį, kad tiek festivalio, tiek MPV renginio remiami bei puoselėjami nauji kino talentai įkvepia ir Vilnių.
Sekmadienį „Kino pavasario“ svečiai pristatė du filmus, kurtus drauge su lietuvių kinematografininkais. Tai talentingos rusų režisierės Natalijos Meščianinovos juosta „Pasaulio šerdis“ ir Lietuvoje filmuota Lenkijos kino meistro Krzysztofo Zanussi istorinė drama „Eteris“. Per filmo pristatymą režisierius pagerbtas specialiu „Kino pavasario“ apdovanojimu už gyvenimo nuopelnus ir ilgametę draugystę su festivaliu.
24-ojo festivalio „Kino pavasaris“ apdovanojimų ceremonija vyks balandžio 5-ąją, tačiau ja festivalis nesibaigs, populiariausi filmai toliau suksis Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Ukmergės, Marijampolės, Utenos ir Anykščių ekranuose.
Solidarumo akcija namų arešto sąlygomis nepagrįstai Maskvoje kalinčiam režisieriui Kirilui Serebrenikovui atidarytas 2019 metų „Kino pavasaris“. Jį pradėjo minėto režisieriaus romantiškas ir maištingas filmas „Vasara“.
Kovo 21 d. prasidedantis festivalis „Kino pavasaris“ kviečia ne tik į filmus, bet ir į kino žiūrėjimo patirtį praplečiančias diskusijas, kurių organizuojama net dešimt. Specialiuose festivalio pokalbiuose bus plėtojamos užimtumo sindromo, psichinės sveikatos, klimato kaitos, šiuolaikinės tėvystės, žmogaus teisių, politinės ir kitos šiandienos kinui bei pasauliui aktualios temos.
Per ERGO kino klubo pokalbius ir šiuolaikinių medijų kolektyvo „Nanook“ diskusijas festivalyje rodomus filmus aptars užsienio kino kūrėjai, mūsų šalies kino kritikai, psichologai, filosofai, reklamos specialistai, žmogaus teisių ir politikos mokslų ekspertai.
Kasmet festivalio „Kino pavasaris“ organizatoriai atiduoda pagarbos duoklę režisierių meistrystei, sudarydami kino pasaulyje pripažintų kino kūrėjų programą „Meistrai“. Šiemet joje puikuojasi 23 filmai iš viso pasaulio.
Šešiems „Oskarams“ nominuotas, daug diskusijų sukėlęs režisieriaus Spike’o Lee filmas „Juodaodis iš Kukluksklano“ („BlacKkKlansman“) formuluoja aštrų Donaldo Trumpo valdomos šalies komentarą. Irane namų arešto bausmę atliekantis Jafaras Panahi naujausioje dramoje „Trys veidai“ („Three Faces“), Kanuose įvertintoje už geriausią scenarijų, kritikuoja gimtąjį šalį ir pasakoja apie aplinkybių nepaisantį žmogaus laisvės siekį. Šiemet „Kino pavasarį“ atidarys taip pat namų arešto sąlygomis Rusijoje gyvenančio ir kuriančio Kirillo Serebrennikovo drama „Vasara“ („Leto“), kupina muzikos ir maišto nostalgijos. Festivalio žiūrovams puikiai pažįstamas Vitalijus Manskis filme „Putino liudininkai“ („Svideteli Putina“) leidžiasi devyniolika metų atgal – į 2000-uosius, kai dar mažai kam žinomas politikas pradėjo siekti prezidento posto.
Kanų, Berlyno, Toronto, Sandanso, Lokarno, Londono, Geteborgo ir kitų pasaulio festivalių nugalėtojus bus galima išvysti 2019 metų „Kino pavasaryje“. Dalis jų pateko į programą „Festivalių favoritai“. Joje – ir šviežiausios naujienos iš savaitgalį pasibaigusio Berlyno kino festivalio.
Prestižinių „Oskarų“ apdovanojimų nominantai. Istorijos iš Juodkrantės ir tolimiausių šalių. Pasakojimai apie garsias asmenybes ir aktualumo niekad neprarasiančius įvykius. Žanrų įvairovė – nuo detektyvo iki muzikinės dokumentikos ir istorinės kostiuminės dramos. Tokia spalvinga filmų programa šiemet atrinkta kovo 21 d. prasidėsiančio „Kino pavasario“ programai „Kritikų pasirinkimas“.
„Programa „Kritikų pasirinkimas“ dar kartą įrodė, kad vertinami drąsūs, nebijantys su forma eksperimentuoti kūrėjai ir tie, kurie neabejingi svarbiausioms šiandienos temoms“, – sako „Kino pavasario“ programos sudarytoja Mantė Valiūnaitė.
Kovo 21 dieną „Kino pavasaris“ prasidės garsiojo teatro ir kino režisieriaus Kirillo Serebrennikovo filmu „Vasara“ („Leto“), kuris baigtas kurti namų arešto sąlygomis. Tai – romantiška ir maištinga kelionė į 9-ojo dešimtmečio Leningradą (dabartinį Sankt Peterburgą), kurio pogrindyje griaudi roko muzika, o jaunų žmonių širdys plaka laisvės troškimu.