7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Aistė Paulina Virbickaitė

Aistė Paulina Virbickaitė

Menas ir karas

Šiuo metu, kai rašau, vyksta šeštoji Rusijos agresijos prieš Ukrainą diena. Šeštą dieną seku naujienų srautą socialiniuose tinkluose. Informaciją apie karo veiksmus, prognozes, boikotus ir sankcijas iš valstybių, verslų, individų. Tarp skaudžių naujienų pasirodo atokvėpio blyksniai, tokie kaip Ukrainos vėliavos spalvomis vakarais nusidažantis Koliziejus Romoje, Davido Lyncho pranašystė ponui Putinui, kad geruoju jam tai nesibaigs, Margaret Atwood, mitinge laikanti mėlyną ir geltoną vėliavą, Stephenas Kingas, pasipuošęs Ukrainą palaikančiais marškinėliais. Tokios svarbios smulkmenos.

Karolis Strautniekas, „Gyvatės portretas“. 2022 m.
Karolis Strautniekas, „Gyvatės portretas“. 2022 m.
Lietuvos grafitų piešėjai
Lietuvos grafitų piešėjai
Lietuvos dailininkų sąjungos galerijos vitrina. V. Nomado nuotr.
Lietuvos dailininkų sąjungos galerijos vitrina. V. Nomado nuotr.
Lietuvos dailininkų sąjungos galerijos vitrina. V. Nomado nuotr.
Lietuvos dailininkų sąjungos galerijos vitrina. V. Nomado nuotr.
Marijos Primačenko kūrinys
Marijos Primačenko kūrinys
Marijos Primačenko kūrinys
Marijos Primačenko kūrinys
Marijos Primačenko kūrinys
Marijos Primačenko kūrinys
Aistė Paulina Virbickaitė

Tariamas lengvumas

Mindaugo Navako paroda „Porcelianas“ galerijoje (AV17)

 

Galerijoje (AV17) veikia Mindaugo Navako paroda „Porcelianas“. Ji atsidarė iškart po griežto karantino, tačiau tai tik aplinkybių sutapimas – tiesiogiai su pandemija ji neturi nieko bendro. Bet laikas itin tinkamas. Ši paroda – vitaminas po visuotinės karantininės racionalizacijos, paklusimo nurodymams ir kaukėtų veidų gatvėse monotonijos.


Asmeniškai aš Navako kūrybą kaip vitaminus vartoju jau senokai. Mat begyvenant vis pasitaiko užklimpti ar įsisukti į abejonių ir baimių ratą. Tuomet labai reikia ko nors, kas pasakytų: jei jau sugalvojai, tai eik dabar ir padaryk. Būtent taip ne kartą yra suveikę Navako darbai. Pavyzdžiui, „Kablys“ ant buvusių Geležinkeliečių rūmų: šmaikštus pafantazavimas fotomanipuliacijoje, galiausiai tapęs tikru geležiniu kabliu pastato fasade – be jokio tikslo ar svarbios žinios. Kadangi be keistų idėjų sustoja tiek žmogaus, tiek valstybės gyvenimas, manau, tai yra svarbiausias paminklas Vilniaus mieste, paminklas keistoms ir neįvykdomoms, bet vis tiek įgyvendintoms idėjoms.

Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Mindaugo Navako parodos „Porcelianas“ fragmentas. L. Skeisgielos nuotr.
Aistė Paulina Virbickaitė

Gintaras Znamierovskis kritikuoja

Paroda „Dailės kritika ir dailėtyra: teorijos, metodai, praktikos / asmenys, reiškiniai, objektai“ Jono Meko vizualiųjų menų centre

Menininkas Gintaras Znamierovskis ir kuratorius Kęstutis Šapoka sukūrė išskirtinai neskoningą ir rūsčią parodą vienoje nejaukiausių ir uždariausių meno erdvių Vilniuje – Jono Meko vizualiųjų menų centre Malūnų gatvėje. Trumpas ir lankytojui itin nepatogus centro darbo laikas, drėgna mažų erdvių vėsa ir apgailėtinos būklės sienos prisideda kuriant ultraciniškos ir ironiškos parodos įspūdį.  

Gintaras Znamierovskis, „Dailėtyrininkė, išsiplovusi galvą“. 2017 m.
Gintaras Znamierovskis, „Dailėtyrininkė, išsiplovusi galvą“. 2017 m.
Ekspozicijos fragmentas
Ekspozicijos fragmentas
Ekspozicijos fragmentas
Ekspozicijos fragmentas
Ekspozicijos fragmentas
Ekspozicijos fragmentas
Aistė Paulina Virbickaitė

Meno espreso

Trumpa parodų Vilniuje apžvalga

Tapytojos Sigitos Maslauskaitės parodos tema – pabėgėliai ir tremtiniai. Vienoje galerijos salėje rodomi paveikslai, vaizduojantys tokius personažus kaip Abraomas, Kainas, Adomas ir Ieva, kitoje – iš spaudos nuotraukų pertapyti pabėgėlių iš Sirijos ir Šiaurės Afrikos vaizdai, o trečiame aukšte įkurta videoinstaliacija.

František Jakub, „Gamtos giesmė“. 1906 m. Banko „Česká spořitelna“ nuosavybė
František Jakub, „Gamtos giesmė“. 1906 m. Banko „Česká spořitelna“ nuosavybė
Mindaugas Lukošaitis, iš serijos „Kompozicijos“. 2016 m.
Mindaugas Lukošaitis, iš serijos „Kompozicijos“. 2016 m.
Sigita Maslauskaitė, ekspozicijos fragmentas
Sigita Maslauskaitė, ekspozicijos fragmentas
Andrius Erminas, ekspozicijos fragmentas. Autoriaus nuotr.
Andrius Erminas, ekspozicijos fragmentas. Autoriaus nuotr.
Andrius Erminas, ekspozicijos fragmentas. Autoriaus nuotr.
Andrius Erminas, ekspozicijos fragmentas. Autoriaus nuotr.
Andrius Erminas, ekspozicijos fragmentas. Autoriaus nuotr.
Andrius Erminas, ekspozicijos fragmentas. Autoriaus nuotr.
Andrius Erminas, ekspozicijos fragmentas. Autoriaus nuotr.
Andrius Erminas, ekspozicijos fragmentas. Autoriaus nuotr.
Aistė Paulina Virbickaitė

Meno espreso

Trumpa parodų Vilniuje apžvalga

Praeitas savaitgalis ne vienam meno parodų lankytojui tapo galvosūkiu, kaip suspėti aplankyti šitiek naujai atsidariusių ir taip trumpai teveiksiančių parodų. Juo labiau kad nepaisant kvietimo savaitgalį aplankyti miesto galerijas, anaiptol ne visos jos prailgino savo darbo valandas ir šeštadienį popiet į porą jų patekti jau nepavyko. Gera žinia – mieste yra tikrai įdomių parodų, štai kelios iš jų.

Rimanto Milkinto ekspozicijos fragmentas. M. Česlikausko nuotr.
Rimanto Milkinto ekspozicijos fragmentas. M. Česlikausko nuotr.
Parodos „Slavs and Tartars“ fragmentas. M. Česlikausko nuotr.
Parodos „Slavs and Tartars“ fragmentas. M. Česlikausko nuotr.
Parodos „Slavs and Tartars“ fragmentas. M. Česlikausko nuotr.
Parodos „Slavs and Tartars“ fragmentas. M. Česlikausko nuotr.
Aistė Paulina Virbickaitė

Meno espreso

Trumpa parodų Vilniuje apžvalga

Kaip margos išleistuvių iškilmės birželio pradžioje praėjo tradicinė meno mugė – galerijos ir menininkai stengėsi pasirodyti kuo geriausiai, visi susitiko, vieni kitus apžiūrėjo ir apkalbėjo. Tuoj po mugės visi puolė ruoštis taip pat tradiciniam renginiui – Kultūros nakčiai, tarsi triukšmingam afterparčiui. Po šitiekos švenčių galerijos nutyla ir visą liepą ramiai lūkuriuoja rugpjūčio – atostogų. Tačiau tai nereiškia, kad mieste visai nebeliko ką žiūrėti.

Šią savaitę siūlau išmėginti trumpą ir kontrastingą maršrutą po tris labai skirtingas parodas. Negalėčiau tvirtinti, kad kuri nors iš jų tokia gera, jog nevalia praleisti, tačiau šis pasivaikščiojimas neturėtų pabosti dėl požiūrių, temų ir žanrų įvairovės. 

Ekspozicijos fragmentas iš parodos „Meilė. geriausi“
Ekspozicijos fragmentas iš parodos „Meilė. geriausi“
Ekspozicijos fragmentas iš parodos „Meilė. geriausi“
Ekspozicijos fragmentas iš parodos „Meilė. geriausi“
Ekspozicijos fragmentas iš parodos „Meilė. geriausi“
Ekspozicijos fragmentas iš parodos „Meilė. geriausi“
Iš parodos „Ko liepsna nesunaikino“. BMP nuotr.
Iš parodos „Ko liepsna nesunaikino“. BMP nuotr.
Iš parodos „Ko liepsna nesunaikino“. BMP nuotr.
Iš parodos „Ko liepsna nesunaikino“. BMP nuotr.
Iš parodos „Darbas viename kadre“. ŠMC nuotr.
Iš parodos „Darbas viename kadre“. ŠMC nuotr.
Aistė Paulina Virbickaitė

Meno espreso

Trumpa parodų Vilniuje apžvalga

Šią savaitę Vilniaus parodų lankytojams paruošiau ne maršrutą, o keistoką puokštę iš skirtingų parodų. Vis dėlto kiekviena jų savaip įdomi, o įvairovė kultūroje visada sveikintina.

Marius Jonutis, „Gyvenimas pasviro į tavo pusę“. 2017 m.
Marius Jonutis, „Gyvenimas pasviro į tavo pusę“. 2017 m.
Ona Grigaitė, ekspozicijos fragmentas
Ona Grigaitė, ekspozicijos fragmentas
Ona Grigaitė, ekspozicijos fragmentas
Ona Grigaitė, ekspozicijos fragmentas
Ona Grigaitė, ekspozicijos fragmentas
Ona Grigaitė, ekspozicijos fragmentas
Svajonė ir Paulius Stanikai, ekspozicijos fragmentas
Svajonė ir Paulius Stanikai, ekspozicijos fragmentas
Svajonė ir Paulius Stanikai, ekspozicijos fragmentas
Svajonė ir Paulius Stanikai, ekspozicijos fragmentas
Viačeslavas Jevdokimovas Karmalita, „Igor Stravinsky“. 2007 m.
Viačeslavas Jevdokimovas Karmalita, „Igor Stravinsky“. 2007 m.
Viačeslavas Jevdokimovas Karmalita, „Vakaras“. 2005 m.
Viačeslavas Jevdokimovas Karmalita, „Vakaras“. 2005 m.
Aistė Paulina Virbickaitė

Meno espreso

Trumpa parodų Vilniuje apžvalga

Galvodamos apie trumpus dėmesio vertų parodų anonsus su redaktore sutarėme, kad publikuosime juos kas antrą savaitę – juk ne tiek ir daug tų įdomių renginių. Tačiau šį mėnesį nebūtų sunku rašyti ir kas savaitę – yra kur nueiti. Naudokimės tuo prieš ateinantį vasarišką parodinį snaudulį! Šiai savaitei parinkau parodas, esančias netoli viena nuo kitos, tad apžvalga gali pasitarnauti ir kaip ilgos kultūringos dienos maršrutas.

Iš parodos „Kabantieji sodai“
Iš parodos „Kabantieji sodai“
Romualdas Rakauskas, iš ciklo „Vilniaus šiokiadieniai“, 1964 m.
Romualdas Rakauskas, iš ciklo „Vilniaus šiokiadieniai“, 1964 m.
Žilvinas Kempinas. „Betrija“. Iš „Žvaigždžių“ ciklo. 2012 m.
Žilvinas Kempinas. „Betrija“. Iš „Žvaigždžių“ ciklo. 2012 m.
Barbora Didžiokienė (1896–1976). Kauno „kabake“. Barboros Didžiokienės, Teonos Herbačiauskienės ir Olgos Dubeneckienės-Kalpokienės karikatūra. 1922. Popierius, tempera, 27,5 x 36. Lietuvos dailės muziejus.
Barbora Didžiokienė (1896–1976). Kauno „kabake“. Barboros Didžiokienės, Teonos Herbačiauskienės ir Olgos Dubeneckienės-Kalpokienės karikatūra. 1922. Popierius, tempera, 27,5 x 36. Lietuvos dailės muziejus.
Ketty La Rocca, „Meldimas papildymui“. 1971 m. Carlo Palli kolekcija, Prato nuosavybė
Ketty La Rocca, „Meldimas papildymui“. 1971 m. Carlo Palli kolekcija, Prato nuosavybė
Aistė Paulina Virbickaitė

Meno espreso

Trumpa parodų Vilniuje apžvalga

Atėjus pavasariui mieste sužydėjo ir nemažai nedidelių, bet įdomių parodų. Šią savaitę dalinuosi keliomis jų, jau turėdama galvoje, kuo norėsiu pasidžiaugti rašydama būsimą apžvalgą. Eikit gaudyti saulės ir gerų parodų, dabar tam itin tinkamas laikas.

Laisvydė Šalčiūtė, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. V. Ilčiuko nuotr.
Laisvydė Šalčiūtė, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. V. Ilčiuko nuotr.
Laisvydė Šalčiūtė, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. V. Nomado nuotr.
Laisvydė Šalčiūtė, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. V. Nomado nuotr.
Liudas Parulskis, iš parodos „1996. 06. 29“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Liudas Parulskis, iš parodos „1996. 06. 29“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Audrius Janušonis, „Kamerinis monumentas“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Audrius Janušonis, „Kamerinis monumentas“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Audrius Janušonis, „Pavasario lygiadienis“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Audrius Janušonis, „Pavasario lygiadienis“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Audrius Janušonis, „Mėnulis-diena“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Audrius Janušonis, „Mėnulis-diena“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Justinas Vaitiekūnas, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Justinas Vaitiekūnas, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Justinas Vaitiekūnas, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Justinas Vaitiekūnas, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Aistė Paulina Virbickaitė

Meno espreso

Trumpa parodų Vilniuje apžvalga

Šios savaitės parodų apžvalga taip pat yra ir patogus kultūringo pasivaikščiojimo maršrutas. Taip sutapo, kad kelios dėmesio vertos parodos mieste išsirikiavo viena šalia kitos, na, o ketvirtoji, atokesnė, tiks desertui.

Aistė Kisarauskaitė, „Obelys“. 2010–2016 m.
Aistė Kisarauskaitė, „Obelys“. 2010–2016 m.
Žygimantas Augustinas, „in 550“ ekspozicijos fragmentas
Žygimantas Augustinas, „in 550“ ekspozicijos fragmentas
Elvyros Kairiūkštytės piešinių parodos fragmentas
Elvyros Kairiūkštytės piešinių parodos fragmentas
Remigijus Treigys, iš parodos „Aistei pakvietus“
Remigijus Treigys, iš parodos „Aistei pakvietus“
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas