7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Skelbimai Paieška
7md.lt

Meno espreso

Trumpa parodų Vilniuje apžvalga

Aistė Paulina Virbickaitė
Nr. 15 (1209), 2017-04-14
Dailė
Laisvydė Šalčiūtė, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. V. Ilčiuko nuotr.
Laisvydė Šalčiūtė, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. V. Ilčiuko nuotr.

Atėjus pavasariui mieste sužydėjo ir nemažai nedidelių, bet įdomių parodų. Šią savaitę dalinuosi keliomis jų, jau turėdama galvoje, kuo norėsiu pasidžiaugti rašydama būsimą apžvalgą. Eikit gaudyti saulės ir gerų parodų, dabar tam itin tinkamas laikas.

 

Laisvydė Šalčiūtė, (Melo)Dramos. (Melo)Ncholija. Meliuzina

Laisvydės Šalčiūtės paroda mano feisbuko sraute pati populiariausia. Nenuostabu. Iš šios menininkės visada tikimės ko nors įdomaus, tai žinodama, ji stengiasi nenuvilti. Šį kartą jos pasakojimas sukasi apie paslaptingą moterį Meliuziną. Jei nesate girdėję apie tokį personažą – nieko tokio, vis vien ji tik pretekstas kalbėti apie fetišistinius moters įvaizdžius. „Menas anaiptol nėra geras elgesys, tai reakcija į supantį pasaulį, pavyzdžiui, į spektakliškas mūsų visuomenės mistifikacijas bei komitragišką idiotizmą“, – apie savo parodą rašo Šalčiūtė ir kviečia skaityti istoriją, perteiktą per 13 provokuojančių akvarelių (jautresni tėvai savo mažus vaikus turbūt turėtų palikti parke ant suolelio), iš siuvinių sudarytą instaliaciją ir internete rastų filmukų. Paroda, kurioje norisi šypsotis tol, kol pasidaro truputį liūdna.

Paroda galerijoje „Artifex“ (Gaono g. 1) veikia iki balandžio 22 d.

 

Vidas Poškus, Linija

Kas nežino Vido Poškaus? Aktyvus dailėtyrininkas, parodų salių „Titanikas“ direktorius. Regis, dabar jau galime jį vadinti ir tapytoju. Pradėjęs nuo nedidelių parodų privačioje galerijoje, šį kartą pats vienas užėmė visą Šv. Jono gatvės galeriją. Parodoje – nauji ir jau anksčiau matyti Poškaus piešiniai ir tapyba. Kūriniai sulipdyti į vieną visumą taip, kad paroda sudaro labiau instaliacijos nei atskirų kūrinių ekspozicijos įspūdį. Be rėmų ir net be porėmių, lipnia juosta prie sienų priklijuotos drobės konservatyvų žiūrovą (juo labiau – tapytoją) gali kiek išgąsdinti. Tačiau pradėjus klaidžioti po galerijos sales akivaizdu – paroda turi savo atmosferą, o kūriniai – charakterį ir braižą. 

Paroda Šv. Jono gavės galerijoje (Šv. Jono g. 11) veikia iki balandžio 22 d.

 

Liudas Parulskis, 1993.06.29. Kuratorius Rokas Dovydėnas

Rekomenduoju užsukti į projektinėje erdvėje „Sodų 4“ veikiančią Liudo Parulskio parodą. Ilgai ten netruksite, gilių egzistencinių minčių greičiausiai irgi nekils. Tačiau dar kartą, graudžiai ir linksmai, prisiminsite kioskelių epochą. Dešimtojo dešimtmečio kioskas (dar kitaip – lariokas), kaip pereinamojo laiko ženklas, autoriui neduoda ramybės jau seniai. Šį kartą jo kioskuose įmontuoti ekranai ir kolonėlės architektūrinę formą papildo garsu ir judančių pardavėjų atvaizdais. Kaip ir kiekvieną kartą prisiminus tuos laikus, apima nuostaba, juokas ir lengva gėda – o juk mes iš tiesų taip gyvenome. 

Paroda projektinėje erdvėje „Sodų 4“ (Sodų g. 4) veikia iki balandžio 14 d. Galerija veikia trečiadieniais–penktadieniais 16–20 val. arba susitarus tel. +37062689230

 

Audrius Janušonis, Kelionė aplink savo kambarį

Audriaus Janušonio parodose visada plačiai šypsausi ir dūsauju, kad dėmesio jam skiriama mažiau, nei vertos jo skulptūros. Bent iš dalies dėl to kaltas molis. Tiksliau, etiketė „keramika“. O keramika juk nerimta, ar ne? Nerimta ir tai, kad menininkas leidžia sau pokštauti, žaisti ir nekišti parodų į XXXL dydžio koncepcijų uniformas. Įvairiausių dydžių, sustatytos ar sugrūstos skulptūros čiauška taip garsiai ir įdomiai, kad net nelieka laiko įsižiūrėti, kaip meistriškai menininkas valdo savo pasirinktą medžiagą. Autorius savo parodos žiūrovams siūlo prisiminti kaleidoskopą, kuris vienu pasukimu (tarsi vaizduotė) krūvelę spalvotų stikliukų paverčia ornamentu. „Sukalibruokite ir sukite“, – jis rašo. Aš sakyčiau – nueikite, visu kitu pasirūpins patys kūriniai.

Paroda Pamėnkalnio galerijoje (Pamėnkalnio g. 1) veikia iki balandžio 29 d.

 

Justinas Vaitiekūnas, Personalinė paroda. Kuratorė Rima Blažytė

Pasiilgusiems tapybos, vis dar kartais pavadinamos „tikra“ (koloristinė-ekspresionistinė, vidutinio dydžio formatai), verta aplankyti „Titanike“ veikiančią Justino Vaitiekūno parodą. Čia rodomi 20 metų laikotarpiu (1997–2017) menininko sukurti darbai. Vykusiai parengtą ekspoziciją sudaro apie 100 kūrinių – aliejinė tapyba, tapyba ant popieriaus, akvarelė, grafika, piešiniai. Parodos anonse rašoma, kad dažus ar pieštuką menininkas naudoja „kažkaip kitaip“. Tam antrina ir Vidas Poškus: „Tapydamas (vaizduodamas ir įvaizdindamas) J. Vaitiekūnas užčiuopia kažką labai svarbaus, kažką nepakartojamo ir tikro.“ Ką gi, miglota retorika tinka tapybai, lyg atėjusiai iš modernistinės epochos. Neabejoju, kad tiks ir konservatyvesniems žiūrovams, vertinantiems aliejinių dažų kvapą ir ekspresyviuose potėpiuose įsipynusias metafizines tapybos gelmes. Ar dar Kažką.

Paroda „Titanike“ (Maironio g. 3) veikia iki balandžio 23 d. Susitikimai su autoriumi parodoje vyks balandžio 22, 23 d. 12–14 val.

Laisvydė Šalčiūtė, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. V. Ilčiuko nuotr.
Laisvydė Šalčiūtė, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. V. Ilčiuko nuotr.
Laisvydė Šalčiūtė, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. V. Nomado nuotr.
Laisvydė Šalčiūtė, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. V. Nomado nuotr.
Liudas Parulskis, iš parodos „1996. 06. 29“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Liudas Parulskis, iš parodos „1996. 06. 29“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Audrius Janušonis, „Kamerinis monumentas“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Audrius Janušonis, „Kamerinis monumentas“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Audrius Janušonis, „Pavasario lygiadienis“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Audrius Janušonis, „Pavasario lygiadienis“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Audrius Janušonis, „Mėnulis-diena“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Audrius Janušonis, „Mėnulis-diena“. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Justinas Vaitiekūnas, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Justinas Vaitiekūnas, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Justinas Vaitiekūnas, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Justinas Vaitiekūnas, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Justinas Vaitiekūnas, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. Rengėjų nuotr.
Justinas Vaitiekūnas, ekspozicijos fragmentas. 2017 m. Rengėjų nuotr.