7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Aistė Šivytė

Aistė Šivytė

Pasaulis audros aky

Šeiko šokio teatro spektaklis

Audros akis – paradoksalus reiškinys. Stichijai niokojant viską, kas pasitaiko jos kelyje, pačiame centre, nedideliame kelių dešimčių kilometrų plote, tvyro ramybė. Spalio 26 d. „Menų spaustuvėje“ pasinerti į panašią ramybės būseną teatro scenoje buvo pakviesti žiūrovai – įvyko Šeiko šokio teatro spektaklio „Audros akis“ (choreografas Rachidas Ouramdane’as) premjera.

Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Audros akis“. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Aistė Šivytė

Schema iš įvykio vietos

Spektaklis „Flesh“ festivalyje „Sirenos“

Išgyventi automobilio avariją – unikali patirtis. Kūnas, o kartu ir protas, patiria tai, kam jis nėra sukurtas, kam jo neįmanoma paruošti. Juk rengiantis į vieną iš daugybės kasdienių kelionių niekada nėra tikimasi pakliūti į eismo įvykį. Šokas, adrenalinas, įsijungiantys išgyvenimo instinktai ar panirimas į keisčiausią liminalinę būseną, siurrealų laukimą, kas bus toliau, kada atvažiuos pagalba, – tai patirtys, kurių neįmanoma pamiršti. Menininkų rankose toks sukrėtimas ne kartą tapo įspūdingu ir paveikiu kūriniu – muzikos albumu, performansu, dailės darbu ar pan. Spalio pradžioje šios patirties interpretaciją buvo galima išvysti ir teatro scenoje.

Scena iš spektaklio „Flesh“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Flesh“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Flesh“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Flesh“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Flesh“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Flesh“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Flesh“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Flesh“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Flesh“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Flesh“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Šivytė

Pasimetusiųjų karta

Kamilės Gudmonaitės „Ledynai“ festivalyje „Sirenos“

Kartų skirtumai – viena iš populiarių konflikto temų. Kur pažvelgsi, visur gali rasti jo apraiškų – naujienų portaluose neretai tenka matyti straipsnių apie tai, kad jaunoji karta serga depresija, yra kamuojama nerimo, nėra linkusi pirkti nekilnojamojo turto, daugiau užsiima individualia veikla arba pragyvena iš socialinių medijų. Visad juntama tokių teiginių potekstė, kad „jaunoji karta išlepusi, neturinti nei moralinio kompaso, nei tikro darbo ar darbo etikos“.

Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Ledynai“. „Vaba Lava“ teatro nuotr.
Aistė Šivytė

Ar veikti individualiai maloniau?

„O’DD“ ir „Monstro“ šiuolaikinio cirko festivalyje „Helium“

Rugsėjo 7–15 d. „Menų spaustuvėje“ vyko tarptautinis šiuolaikinio cirko festivalis „Helium“ (anksčiau „Naujojo cirko savaitgalis“). Festivalyje žiūrovai galėjo išvysti naujų, iš įvairių Europos vietų atvykusių šiuolaikinio cirko artistų pasirodymų, eskizų, dalyvauti edukacinėse dirbtuvėse. Šiame tekste – apie du šių metų festivalio pasirodymus: „O’DD“ ir „Monstro“.

Scena iš spektaklio „Monstro“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Monstro“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlberg pasirodyme „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlberg pasirodyme „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlberg pasirodyme „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlberg pasirodyme „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlberg pasirodyme „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlberg pasirodyme „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlberg pasirodyme „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlberg pasirodyme „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlberg pasirodyme „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlberg pasirodyme „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlberg pasirodyme „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlberg pasirodyme „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlberg pasirodyme „O’DD“. D. Putino nuotr.
Rauli Dahlberg pasirodyme „O’DD“. D. Putino nuotr.
Aistė Šivytė

Pabūti savoj krūvoj

Vilniaus miesto šokio teatro „Low Air“ spektaklis

Žvelgiant į paauglių teatro tendencijas Lietuvoje nesunku pastebėti, kad režisieriui, stojusiam prieš jauną žiūrovą, patraukliausi dažniausiai atrodo du keliai – pastatymai pagal programinę literatūrą arba apie mokyklą. „Programinis“ spektaklis retai kada siekia kalbėti apie savo žiūrovą, o ir neprivalo to daryti.

Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. G. Jauniškio nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. G. Jauniškio nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. G. Jauniškio nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. G. Jauniškio nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. G. Jauniškio nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. G. Jauniškio nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“.  A. Skulskytės nuotr.
Scena iš šokio spektaklio „Me Two / Savoj krūvoj“. A. Skulskytės nuotr.
Aistė Šivytė

Teismo cirkas

Artūro Areimos teatro spektaklis

Birželio 5, 6 d. Artūro Areimos teatras (AAT) po ilgo karantino laikotarpio atvėrė duris nauja premjera – spektakliu „Ūbo teismas“ pagal Simono Stephenso pjesę. Spektaklio centre – į XXI amžių, Tarptautinį Teisingumo Teismą Hagoje, atkeldintas buvęs Baliuškos karalystės karalius Ūbas (Rokas Petrauskas).

Rokas Petrauskas ir Tomas Rinkūnas spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo  nuotr.
Rokas Petrauskas ir Tomas Rinkūnas spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo nuotr.
Modesta Jakeliūnaitė spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo  nuotr.
Modesta Jakeliūnaitė spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo nuotr.
Modesta Jakeliūnaitė, Monika Poderytė, Karolis Legenis ir Rokas Petrauskas spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo  nuotr.
Modesta Jakeliūnaitė, Monika Poderytė, Karolis Legenis ir Rokas Petrauskas spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo nuotr.
Rokas Petrauskas ir Karolis Legenis spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo  nuotr.
Rokas Petrauskas ir Karolis Legenis spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo nuotr.
Monika Poderytė, Karolis Legenis ir Rokas Petrauskas spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo  nuotr.
Monika Poderytė, Karolis Legenis ir Rokas Petrauskas spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo nuotr.
Karolis Legenis spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo  nuotr.
Karolis Legenis spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo nuotr.
Monika Poderytė ir Tomas Rinkūnas spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo  nuotr.
Monika Poderytė ir Tomas Rinkūnas spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo nuotr.
Monika Poderytė, Karolis Legenis ir Tomas Rinkūnas spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo  nuotr.
Monika Poderytė, Karolis Legenis ir Tomas Rinkūnas spektaklyje „Ūbo teismas“. A. Gudo nuotr.
Aistė Šivytė

Nepakeliama atminimo našta

Spektaklis „Mama“ Jaunimo teatre

Praradus artimą žmogų, ypač brangūs tampa jo paskutiniai žodžiai. Ar tai būtų ištartas sakinys, ar paliktas laiškas – jis lieka kaip svarbus paskutinių žmogaus gyvenimo akimirkų atminimas. Tik kas, jei tas atminimas nepaleidžia daugybę metų?

Ieva Kaniušaitė spektaklyje „Mama“. Jaunimo teatro nuotr.
Ieva Kaniušaitė spektaklyje „Mama“. Jaunimo teatro nuotr.
Giedrė Giedraitytė ir Ieva Kaniušaitė spektaklyje „Mama“. Jaunimo teatro nuotr.
Giedrė Giedraitytė ir Ieva Kaniušaitė spektaklyje „Mama“. Jaunimo teatro nuotr.
Ieva Kaniušaitė spektaklyje „Mama“. Jaunimo teatro nuotr.
Ieva Kaniušaitė spektaklyje „Mama“. Jaunimo teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Mama“. Jaunimo teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Mama“. Jaunimo teatro nuotr.
Ieva Kaniušaitė ir Giedrė Giedraitytė spektaklyje „Mama“. J. Balčiūnaitės nuotr.
Ieva Kaniušaitė ir Giedrė Giedraitytė spektaklyje „Mama“. J. Balčiūnaitės nuotr.
Aistė Šivytė

Šokis apie mus

Meno ir mokslo laboratorijos spektaklis „Šokis objektui ir vaikui“

Vargu ar kam gyvenime yra pasisekę išvengti klausimo apie vaikus. Nenoras jų turėti nulydimas žodžiais „dar persigalvosi“, o noras – neretomis pranašystėmis apie karjeros laidotuves. Tai tema, dėl kurios kiekvienas turi savo poziciją, ir nepaisant to, kokia ji būtų, anksčiau ar vėliau tenka teisintis ir pateikti savo argumentus, ginti savo požiūrį.

Greta Grinevičiūtė ir Agnė Matulevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė ir Agnė Matulevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Birutė Kapustinskaitė ir Agnė Matulevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Birutė Kapustinskaitė ir Agnė Matulevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Agnė Matulevičiūtė ir Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Agnė Matulevičiūtė ir Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Paulius Markevičius ir Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Paulius Markevičius ir Greta Grinevičiūtė spektaklyje „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Šokis objektui ir vaikui“. D. Putino nuotr.
Aistė Šivytė

Don Kichoto žvilgsniu

Adomo Juškos spektaklis Jaunimo teatre

Pastarieji teatro metai nedaug tesiskyrė nuo gyvenimo iš sauso maisto davinio: lyg ir valgoma, atsižvelgiant į aplinkybes – visai neblogai, kartais net įdomu, neįprasta, tačiau niekad nebūna sotu.

Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Aleksas Kazanavičius ir Andrius Bialobžeskis spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Aleksas Kazanavičius ir Andrius Bialobžeskis spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Andrius Bialobžeskis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Andrius Bialobžeskis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Vaidas Vilius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Vaidas Vilius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Andrius Bialobžeskis spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Andrius Bialobžeskis spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Arūnas Sakalauskas spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Arūnas Sakalauskas spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Andrius Bialobžeskis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Andrius Bialobžeskis ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Aušra Pukelytė, Aleksas Kazanavičius ir Arūnas Sakalauskas spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Aušra Pukelytė, Aleksas Kazanavičius ir Arūnas Sakalauskas spektaklyje „Don Kichotas“. L. Vansevičienės nuotr.
Aistė Šivytė

Brilijant aktors

Meno ir mokslo laboratorijos spektaklis „Brilijant advenčers“

Žmonijos mintis jau seniai audrina kelionės laiku. Šia tema sukurta galybė fantastinių filmų, ir retai besutiksi žmogų, kuris nesusižavėtų išvydęs šimtmečio senumo dokumentinius kadrus ar retkarčiais nepasvajotų apie ateitį. Žmogus jau seniai išsilaipino Mėnulyje ir galbūt netrukus įkels koją į 2260-uosius metus ar kyštelės nosį į akmens amžių? O galbūt jau galėtų tai padaryti, bet reikiamas genijus gyvena ten, kur visuomenės akis nenori žvelgti?

Scena iš spektaklio „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Aistė Zabotkaitė spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Šarūnas Zenkevičius spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Aistė Zabotkaitė ir Šarūnas Zenkevičius spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Matas Dirginčius ir Laurynas Jurgelis spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Matas Dirginčius ir Laurynas Jurgelis spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Matas Dirginčius spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Matas Dirginčius spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Algirdas Dainavičius spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
Algirdas Dainavičius spektaklyje „Brilijant advenčers“. D. Putino nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 3  >>> Archyvas