Artūro Areimos teatro spektaklis
Birželio 5, 6 d. Artūro Areimos teatras (AAT) po ilgo karantino laikotarpio atvėrė duris nauja premjera – spektakliu „Ūbo teismas“ pagal Simono Stephenso pjesę. Spektaklio centre – į XXI amžių, Tarptautinį Teisingumo Teismą Hagoje, atkeldintas buvęs Baliuškos karalystės karalius Ūbas (Rokas Petrauskas).
Spektaklis „Mama“ Jaunimo teatre
Praradus artimą žmogų, ypač brangūs tampa jo paskutiniai žodžiai. Ar tai būtų ištartas sakinys, ar paliktas laiškas – jis lieka kaip svarbus paskutinių žmogaus gyvenimo akimirkų atminimas. Tik kas, jei tas atminimas nepaleidžia daugybę metų?
Meno ir mokslo laboratorijos spektaklis „Šokis objektui ir vaikui“
Vargu ar kam gyvenime yra pasisekę išvengti klausimo apie vaikus. Nenoras jų turėti nulydimas žodžiais „dar persigalvosi“, o noras – neretomis pranašystėmis apie karjeros laidotuves. Tai tema, dėl kurios kiekvienas turi savo poziciją, ir nepaisant to, kokia ji būtų, anksčiau ar vėliau tenka teisintis ir pateikti savo argumentus, ginti savo požiūrį.
Adomo Juškos spektaklis Jaunimo teatre
Pastarieji teatro metai nedaug tesiskyrė nuo gyvenimo iš sauso maisto davinio: lyg ir valgoma, atsižvelgiant į aplinkybes – visai neblogai, kartais net įdomu, neįprasta, tačiau niekad nebūna sotu.
Meno ir mokslo laboratorijos spektaklis „Brilijant advenčers“
Žmonijos mintis jau seniai audrina kelionės laiku. Šia tema sukurta galybė fantastinių filmų, ir retai besutiksi žmogų, kuris nesusižavėtų išvydęs šimtmečio senumo dokumentinius kadrus ar retkarčiais nepasvajotų apie ateitį. Žmogus jau seniai išsilaipino Mėnulyje ir galbūt netrukus įkels koją į 2260-uosius metus ar kyštelės nosį į akmens amžių? O galbūt jau galėtų tai padaryti, bet reikiamas genijus gyvena ten, kur visuomenės akis nenori žvelgti?
Šiuolaikinio šokio spektaklis „Vonia“
Tvarkos ir logikos poreikis iki šiol verčia ieškoti būdo viską kaip nors sudėti į „stalčiukus“, apibrėžti. Ne išimtis ir moterys – taip dažnai norimos įvardyti kaip paslaptingi pradai, globėjiškos, švelnios būtybės, o kartais priešingai – fatališkos, negailestingos ir nesuvaldomos furijos.
Šokio spektaklis „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“
Vakaras arba naktis. Tamsus kambarys, apšviestas nebent gatvės žibintų šviesos. Daug kam yra tekę pabūti tokioje erdvėje su savo apmąstymais. Prietemoje išgyventi melancholiją, nusivylimą, pyktį, vienatvę, kontempliuoti praeitį ar dabartį. Tai asmeniška, bet kartu universali patirtis. Ir vis dėlto scenoje būti jos užkluptam – netikėta.
„Įžeisti. Baltarusi(j)a“ skaitymas Vilniaus mažajame teatre
Spalio 15 d. Vilniaus mažajame teatre (VMT) vyko Andrejaus Kureičiko pjesės „Įžeisti. Baltarusi(j)a“ skaitymas (rež. Gabrielė Tuminaitė). Šiuo skaitymu VMT prisijungė prie pasaulinės iniciatyvos, skirtos laisvės judėjimui Baltarusijoje palaikyti. Tačiau palikus žiūrovų salę galvoje kirbantys klausimai, deja, nebuvo apie šalyje vykstančius neramumus.
Spektaklis „Varnos“ festivalyje „Naujojo cirko savaitgalis“
Rugsėjo 9–12 d. vykęs „Naujojo cirko savaitgalis“ suteikė progą ne tik pabūti taip išsiilgtoje teatro dėžutėje, bet ir išvysti puikių pasirodymų. Įvairių disciplinų atlikėjai narstė žmogaus prigimtį, tarpusavio santykius, naujai aplankė praėjusio amžiaus pasirodymus, kalbėjo apie motinystės ir cirko problematiką. Būtent pastarasis, kolektyvo „still hungry“ sukurtas spektaklis „Varnos“ (rež. Rachel Hameleers) netikėtai padarė didžiausią įspūdį.
LMTA režisūros magistrantų baigiamieji darbai
Rugpjūčio 18–22 d. vyko Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA) teatro režisūros magistrantų (kurso vadovė Yana Ross) baigiamųjų darbų savaitė „Baaaaaigiamieji“. Buvo rodomi Antano Obcarsko, Uršulės Bartoševičiūtės, Augusto Gornatkevičiaus, Linos Židonytės ir Nauberto Jasinsko spektakliai, kuriuose vaidino ne tik Lietuvos, bet ir Suomijos bei Islandijos teatro akademijų aktoriai.