7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Aistė Verpečinskaitė

Aistė Verpečinskaitė

Teatre – atvirai išsakyti tai, kas skauda

Pokalbis su aktore Monika Poderyte

Kalbamės su Artūro Areimos teatro (AAT) aktore Monika Poderyte, sukūrusia vaidmenis tokiuose spektakliuose kaip „Klamo karas“ (rež. Artūras Areima, 2016), „Antikristas“ (2017), „Virimo temperatūra 5425“ (2017), „Aklieji“ (2018), „Hamletmachine“ (2018), „Electronic city“ (2019), „Nothing Hurts“ (2020), „Ūbo teismas“ (2021) bei spektakliuose-teatriniuose filmuose „Už geresnį pasaulį“ (2020) ir „Testas“ (2020).

Monika Poderytė. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. L. Vansevičienės nuotr.
Petras Šimonis ir Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. L. Vansevičienės nuotr.
Petras Šimonis ir Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Hamletmachine“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Hamletmachine“. L. Vansevičienės nuotr.
Valerijus Kazlauskas ir Monika Poderytė spektaklyje„Virimo temperatūra 5425“. L. Vansevičienės nuotr.
Valerijus Kazlauskas ir Monika Poderytė spektaklyje„Virimo temperatūra 5425“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje  „Klamo karas“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Klamo karas“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Testas“. L. Vansevičienės nuotr.
Aistė Verpečinskaitė

Kai turì daugiau spalvų

Pokalbis su Vilma Raubaite

Aktorė Vilma Raubaitė sukūrė vaidmenis tokiuose spektakliuose kaip „#Protestas“ (rež. Žilvinas Vingelis, „Kosmos Theatre“, 2020), Terapijos (rež. Kirilas Glušajevas, OKT, 2017), Cezario Graužinio režisuotuose „cezario grupės“ kūriniuose „Viskas arba nieko“ (2009), „Drąsi šalis“ (2007), „Arabiška naktis“ (2003) ir kt. Apdovanota „Auksiniu scenos kryžiumi“ kartu su „cezario grupe“ (2003, 2010) ir „Kosmos Theatre“ (2020) bei už vaidmenis spektakliuose „Dr. Faustas“ (rež. Graužinis, „cezario grupė“, 2014) ir „Kaligula“ (rež. Vidas Bareikis, „No Theatre“, 2014). Režisavo spektaklį „UV6“ (2020).

Vilma Raubaitė. J. Stacevičiaus (LRT.lt) nuotr.
Vilma Raubaitė. J. Stacevičiaus (LRT.lt) nuotr.
Vilma Raubaitė spektaklyje „#Protestas“. G. Žaltauskaitės nuotr.
Vilma Raubaitė spektaklyje „#Protestas“. G. Žaltauskaitės nuotr.
Vilma Raubaitė spektaklyje „#Protestas“. „Kosmos Theatre“ nuotr.
Vilma Raubaitė spektaklyje „#Protestas“. „Kosmos Theatre“ nuotr.
Scena iš spektaklio „UV6“. M. Plepio nuotr.
Scena iš spektaklio „UV6“. M. Plepio nuotr.
Scena iš spektaklio „UV6“. M. Plepio nuotr.
Scena iš spektaklio „UV6“. M. Plepio nuotr.
Scena iš spektaklio „UV6“. M. Plepio nuotr.
Scena iš spektaklio „UV6“. M. Plepio nuotr.
Vilma Raubaitė spektaklyje „Kaligula“. „No theatre“ nuotr.
Vilma Raubaitė spektaklyje „Kaligula“. „No theatre“ nuotr.
Vilma Raubaitė spektaklyje „Kaligula“. „No theatre“ nuotr.
Vilma Raubaitė spektaklyje „Kaligula“. „No theatre“ nuotr.
Aistė Verpečinskaitė

Žmogaus santykis su erdve

Pokalbis su scenografe Barbora Šulniūte

Labiausiai vertinu tuos susitikimus su režisieriais, kurie mane paliečia. O renkuos kurti su tais, su kuriais jaučiu ryšį, panašų požiūrį į temą, ir žiūriu, kiek tam tikra medžiaga, idėja, filosofija tuo momentu man rezonuoja. Gyvenime ir teatre labai branginu ryšį tarp žmonių, todėl džiaugiuosi, jei tas santykis tik stiprėja, besivystydamas į ilgalaikę kūrybą, bendradarbiavimą.

Barbora Šulniūtė. A. Gudo nuotr.
Barbora Šulniūtė. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Keturi“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Keturi“. D. Stankevičiaus nuotr.
Gytis Laskovas spektaklyje „Keturi“. D. Stankevičiaus nuotr.
Gytis Laskovas spektaklyje „Keturi“. D. Stankevičiaus nuotr.
Gintarė Latvėnaitė, Indrė Patkauskaitė, Paulius Markevičius ir Tomas Rinkūnas spektaklyje „12 gramų į šiaurę“. D. Matvejevo nuotr.
Gintarė Latvėnaitė, Indrė Patkauskaitė, Paulius Markevičius ir Tomas Rinkūnas spektaklyje „12 gramų į šiaurę“. D. Matvejevo nuotr.
Tomas Rinkūnas ir Paulius Markevičius spektaklyje „12 gramų į šiaurę“. D. Matvejevo nuotr.
Tomas Rinkūnas ir Paulius Markevičius spektaklyje „12 gramų į šiaurę“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „12 gramų į šiaurę“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „12 gramų į šiaurę“. D. Matvejevo nuotr.
Gytis Laskovas ir Mantas Zemleckas spektaklyje „Panika“. D. Stankevičiaus nuotr.
Gytis Laskovas ir Mantas Zemleckas spektaklyje „Panika“. D. Stankevičiaus nuotr.
Mantas Zemleckas, Gytis Laskovas ir Vaidas Maršalka spektaklyje „Panika“. D. Stankevičiaus nuotr.
Mantas Zemleckas, Gytis Laskovas ir Vaidas Maršalka spektaklyje „Panika“. D. Stankevičiaus nuotr.
Aistė Verpečinskaitė

Sapnai man yra būdas pažinti tikrovę

Pokalbis su Žilvinu Vingeliu

Teatro režisierius, vienas iš „Kosmos Theatre“ įkūrėjų Žilvinas Vingelis gilinasi į pasąmoningą, sapnišką pasaulį, vizualųjį teatrą ir tam pasitelkia šiuolaikines technologijas. Pasaulį sukausčiusi pandemija nesustabdė režisieriaus darbų, jis kryptingai juda į priekį. Apie tai – mūsų virtualus pokalbis.

Žilvinas Vingelis. D. Gecaitės („Kosmos Theatre“ archyvo) nuotr.
Žilvinas Vingelis. D. Gecaitės („Kosmos Theatre“ archyvo) nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Gytis Laskovas ir Balys Ivanauskas spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Gytis Laskovas ir Balys Ivanauskas spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Balys Ivanauskas spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Balys Ivanauskas spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Paulina Simutytė spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Paulina Simutytė spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Gytis Laskovas  internetiniame spektaklyje „Protestas“. T. Tereko nuotr.
Gytis Laskovas internetiniame spektaklyje „Protestas“. T. Tereko nuotr.
Internetinis spektaklis „Protestas“. T. Tereko nuotr.
Internetinis spektaklis „Protestas“. T. Tereko nuotr.
Aistė Verpečinskaitė

Neišnykstanti cirko magija

Pokalbis su „Cirko Sapiens“ bendruomene

Su pirmojo Lietuvoje šiuolaikinio cirko centro „Cirko Sapiens“ vadove Monika Citvaraite-Lansbergiene bei trimis jo mokytojais, Suomijos cirko mokyklos SaSak (Salpaus Circus Artist Education) absolventais Kęstu Matusevičiumi (akrobatika), Aino Mäkipää (žongliravimas, vaikščiojimas ant lyno, kiniškas stulpas) bei Lyla Goldman (oro akrobatika) kalbamės virtualiai.

Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Kęstas Matusevičius ir Džiugas Kunsmanas cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Kęstas Matusevičius ir Džiugas Kunsmanas cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Kęstas Matusevičius, Džiugas Kunsmanas ir Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Kęstas Matusevičius, Džiugas Kunsmanas ir Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Aino Mäkipää cirko centre „Cirko Sapiens“. V. Paplausko nuotr.
Aistė Verpečinskaitė

Sudirginti žiūrovą, kad jis imtų kurti

Pokalbis su Artūro Areimos teatro trupe

Režisierius Artūras Areima šį sezoną nori kalbėti ne vienas, o kartu su trupe, nes jis nėra teatras. Teatras – visa Artūro Areimos teatro (AAT) bendruomenė. Tad su AAT trupe – teatro meno vadovu Areima, teatro direktore Inga Sanakojevaite, pastatymų vadovu Matu Makausku ir aktoriais Juste Buslavičiūte, Karoliu Legeniu, Monika Poderyte ir Dovydu Stončiumi – kalbamės apie teatrą, maištą, dirgiklius ir tai, kas vyksta, kai baigiasi teatras.

Artūro Areimos teatro trupė. L. Vansevičienės nuotr.
Artūro Areimos teatro trupė. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Klamo karas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Klamo karas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Klamo karas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Klamo karas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Klamo karas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Klamo karas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Aklieji“. E. Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Aklieji“. E. Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Aklieji“. E. Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Aklieji“. E. Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Aklieji“. E. Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Aklieji“. E. Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Aklieji“. E. Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Aklieji“. E. Krikščiūno nuotr.
Aistė Verpečinskaitė

Siurrealistinis nemigos paveikslas

„Kafka Insomnia“ Kauno miesto kameriniame teatre

„Spalio 2. Bemiegė naktis. Jau trečia iš eilės. Aš greitai užmiegu, bet po valandos prabundu, lyg būčiau įkišęs galvą į nesamą skylę. Nuo tada visą naktį iki penkių tarsi miegu, tačiau tuo pat metu ryškūs sapnai neleidžia užmigti. Aš formaliai tarsi miegu greta savęs, o pats tuo metu turiu grumtis su sapnais.“ (Franzas Kafka, „Dienoraščiai 1910–1923“)

Gytis Laskovas ir Balys Ivanauskas spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Gytis Laskovas ir Balys Ivanauskas spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Paulina Simutytė spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Paulina Simutytė spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Gytis Laskovas spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Gytis Laskovas spektaklyje „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Scena iš spektaklio „Kafka Insomnia“. D. Stankevičiaus nuotr.
Aistė Verpečinskaitė

Stiprios moters portretas

Spektaklis „Elektra“ Nacionaliniame Kauno dramos teatre

Dėl šiais metais pasaulį sukrėtusios pandemijos kovo mėnesį numatyta slovėnų režisieriaus Jašos Kocelio spektaklio „Elektra“ premjera Nacionaliniame Kauno dramos teatre (NKDT) pagaliau įvyko rugsėjo 12, 13 dienomis. Šių laikų kontekste režisierius kalba apie dar antikos mitologijoje sukurtą kovojančią ir laukiančią moterį, tyrinėdamas, kas iš to laukimo gali gimti.

Scena iš spektaklio „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Scena iš spektaklio „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Scena iš spektaklio „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Scena iš spektaklio „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Scena iš spektaklio „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Scena iš spektaklio „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Scena iš spektaklio „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Scena iš spektaklio „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Povilas Jatkevičius ir Greta Šepliakovaitė spektaklyje „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Povilas Jatkevičius ir Greta Šepliakovaitė spektaklyje „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Scena iš spektaklio „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Scena iš spektaklio „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Scena iš spektaklio „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Scena iš spektaklio „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Scena iš spektaklio „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Scena iš spektaklio „Elektra“. S. Baturos nuotr.
Aistė Verpečinskaitė

Ar tikrai verta bijoti?

Kauno kameriniame teatre įvyko karštų aktualijų spektaklio premjera pagal Falko Richterio kūrinį „Baimė“. Spektaklis pasakoja apie baimes ir destrukcijas, kurios nukreiptos į kitą ir į patį save. Kokias baimes narplioja jaunieji kūrėjai? Bandyta aprėpti daug aktualių temų – netradicinė orientacija, emigracija, kitataučiai Lietuvoje, Dievas, baimė būti savimi ir priimti kitokį.

„Baimė“, nuotr. iš Kauno kamerinio teatro archyvo
„Baimė“, nuotr. iš Kauno kamerinio teatro archyvo
„Baimė“, nuotr. iš Kauno kamerinio teatro archyvo
„Baimė“, nuotr. iš Kauno kamerinio teatro archyvo
„Baimė“, nuotr. iš Kauno kamerinio teatro archyvo
„Baimė“, nuotr. iš Kauno kamerinio teatro archyvo
„Baimė“, nuotr. iš Kauno kamerinio teatro archyvo
„Baimė“, nuotr. iš Kauno kamerinio teatro archyvo
„Baimė“, nuotr. iš Kauno kamerinio teatro archyvo
„Baimė“, nuotr. iš Kauno kamerinio teatro archyvo
Aistė Verpečinskaitė

Gyvenimo variklis – kūryba

Su tapytoju Simonu Kuliešiumi susitikome VDU menų galerijoje „g101“, parodos „Socialinių plytų peizažas: Dr a Wing“ fone. Tai naujausia menininko paroda, kurioje pirmą kartą rodomi S. Kuliešio piešiniai. Nors daugiausiai dėmesio menininkas skiria tapybai, tačiau surengti vien tik piešinių parodą buvo sena jo svajonė. Su S. Kuliešiumi kalbamės ne tik apie jo parodą, bet ir apie kūrybinį procesą, inspiracijas kurti ir kodėl menininkas negali nekurti.

Simonas Kuliešis, paroda „Socialinis plytų peizažas", nuotr. organizatorių
Simonas Kuliešis, paroda „Socialinis plytų peizažas", nuotr. organizatorių
Simonas Kuliešis, paroda „Socialinis plytų peizažas", nuotr. organizatorių
Simonas Kuliešis, paroda „Socialinis plytų peizažas", nuotr. organizatorių
Simonas Kuliešis, paroda „Socialinis plytų peizažas", nuotr. organizatorių
Simonas Kuliešis, paroda „Socialinis plytų peizažas", nuotr. organizatorių
Simonas Kuliešis, paroda „Socialinis plytų peizažas", nuotr. organizatorių
Simonas Kuliešis, paroda „Socialinis plytų peizažas", nuotr. organizatorių
Simonas Kuliešis, paroda „Socialinis plytų peizažas", nuotr. organizatorių
Simonas Kuliešis, paroda „Socialinis plytų peizažas", nuotr. organizatorių
Simonas Kuliešis, paroda „Socialinis plytų peizažas", nuotr. organizatorių
Simonas Kuliešis, paroda „Socialinis plytų peizažas", nuotr. organizatorių
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas