7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Virginijus Kinčinaitis

Virginijus Kinčinaitis

Rutinos burleska

Evaldo Janso paroda Vilniaus rotušėje

Vilniaus rotušėje balandžio 3 d. atidaryta Evaldo Janso kūrybos paroda „JANSAS“ (tapyba, objektai, fotografija, videodarbai). Klasikinių kolonų, marmuro imitacijų ir puošnių sietynų erdvėje naujausi Janso tapybos kūriniai ir vitrinose išdėliotas archyvas sužiba pakylėta prabanga, nors pats autorius visada rinkosi drastiškas alternatyvas, bauginančias provokacijas ir skurdo poetiką. Pripažinkime, niekas performansuose taip giliai neįsibrovė į savo kūno vidurius ir nenutolo meninės kūrybos akligatviuose kaip Evaldas Jansas. Todėl kiekviena jo paroda yra puiki proga dar kartą savo vaizduotėje išbandyti meno ribas ir beprotybės tolius, palyginti konvulsyvų laisvę atgavusios 10-ojo dešimtmečio Lietuvos meno radikalumą su dabartine perdirbinių apatija.

Evaldas Jansas, „Jansas Klounas smaugia Jansą dailininką“. 2018 m. V. Martikonio nuos. M. Krikštopaitytės nuotr.
Evaldas Jansas, „Jansas Klounas smaugia Jansą dailininką“. 2018 m. V. Martikonio nuos. M. Krikštopaitytės nuotr.
Evaldas Jansas, „Puokštė mylimajai“. 2015 m. M. Krikštopaitytės nuotr.
Evaldas Jansas, „Puokštė mylimajai“. 2015 m. M. Krikštopaitytės nuotr.
Evaldas Jansas, „Polka su A.M. Brazausku“. 1997 m. M. Krikštopaitytės nuotr.
Evaldas Jansas, „Polka su A.M. Brazausku“. 1997 m. M. Krikštopaitytės nuotr.
Evaldas Jansas, „Per ilgai ant pakylos“. 2014 m. M. Krikštopaitytės nuotr.
Evaldas Jansas, „Per ilgai ant pakylos“. 2014 m. M. Krikštopaitytės nuotr.
Parodos fragmentas. M. Krikštopaitytės nuotr.
Parodos fragmentas. M. Krikštopaitytės nuotr.
Parodos fragmentas. M. Krikštopaitytės nuotr.
Parodos fragmentas. M. Krikštopaitytės nuotr.
Parodos fragmentas. M. Krikštopaitytės nuotr.
Parodos fragmentas. M. Krikštopaitytės nuotr.
Parodos fragmentas. M. Krikštopaitytės nuotr.
Parodos fragmentas. M. Krikštopaitytės nuotr.
Virginijus Kinčinaitis

Kaip aš sekiau Pačėsą

Remigijaus Pačėsos (1955–2015) retrospektyvinė paroda Šiaulių Fotografijos muziejuje

Liepos 27 d. atidarytos parodos „Geltona gulbė neatplauks“ kuratoriai Agnė Narušytė ir Gintaras Zinkevičius padarė viską, kad tylus paribių tyrinėtojas Remigijus Pačėsa būtų sugrąžintas į Lietuvos fotografijos meno lauką kaip ryškus menininkas ir originalus kasdienybės filosofas. Vito Luckaus fotografijos centrui bendradarbiaujant, puikiai parengta, tekstais ir dokumentais papildyta paroda išskleidžia išsamų šio dramatiško menininko kūrybinių ieškojimų paveikslą. Didžioji dalis parodoje eksponuojamų fotografijų jau cirkuliavo Pačėsos feisbuko paskyroje. Tik vienadieniai skaitmeninio ekrano paveikslėliai muziejaus erdvėse transformavosi į monumentalių kompozicijų paveikslus. Paskutiniais metais šis mizantropiškas, sarkastiškai kandus menininkas buvo vienu metu ir autsaideriškai užsimaskavęs, ir kasdien stebimas. Maža to, nuolat tūnodamas feisbuko apkasuose, jis sugebėjo paskatinti ne vieną imlų protą naujiems tekstams, fotografijoms ar kitokioms kasdienybės įžvalgoms. 

Remigijus Pačėsa, be pavadinimo.
Remigijus Pačėsa, be pavadinimo.
Remigijus Pačėsa, be pavadinimo.
Remigijus Pačėsa, be pavadinimo.
Remigijus Pačėsa, be pavadinimo.
Remigijus Pačėsa, be pavadinimo.
Remigijus Pačėsa, be pavadinimo.
Remigijus Pačėsa, be pavadinimo.
Remigijus Pačėsa, be pavadinimo.
Remigijus Pačėsa, be pavadinimo.
Remigijus Pačėsa, be pavadinimo.
Remigijus Pačėsa, be pavadinimo.
Remigijus Pačėsa, „Geltona gulbė neatplauks“. 1991 m.
Remigijus Pačėsa, „Geltona gulbė neatplauks“. 1991 m.
Remigijus Pačėsa, „Nida“. 1980 m.
Remigijus Pačėsa, „Nida“. 1980 m.