7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Deima Žuklytė

Deima Žuklytė

Visko atvaizdai yra arti

Nijolės Šaltenytės paroda „Viskas yra arti“ galerijoje „Kairė–dešinė“

Galerijoje „Kairė–dešinė“ veikiančioje Nijolės Šaltenytės parodoje „Viskas yra arti“ pristatomi 2011–2016 m. sukurti grafikės darbai. Taigi – naujausia menininkės kūryba. Tad įdomu pasižiūrėti, kaip skleidžiasi brandžios menininkės mintys ir darbai: ar toliau einama atrastais keliais, ar atsiranda naujų, nematytų motyvų ir eksperimentų.

„Dešinėje“ eksponuojami darbai tęsia ankstesnėje kūryboje menininkės plėtotas temas. Tai vidinis moters pasaulis, išgyvenamos būsenos, įprastos arba stebinančios jos istorijos. Daugelyje darbų tie patys veikėjai identiška ar labai panašia poza vaizduojami keletą kartų. Tai sukuria veiksmo tęstinumo pojūtį, tačiau kartu ir naikina vaizduojamų personažų individualumą. Taip sukuriamas ir minios vaizdas, pavyzdžiui, kompozicijoje „Kitas liūdnas sekmadienis“, kur aukštakulniais avinčios kojos žingsniuoja viena kryptimi. Daugelyje darbų moteris atrodo įkalinta priverstinės elegancijos pasaulyje – ji grumiasi su liemenėlės kabliukais ir kenčia minėtuosius aukštakulnius. Kartais ją stebi vyro siluetas arba pažeme besiridenanti (panašu, jog po rimtos egzekucijos) vyro galva. Tad kompozicijoje „Seniai nutolusi diena. Hula Hoop“ susitrejinusios merginos sukamas lankas virsta simboliniu begaliniu ratu, iš kurio moteriai įmanoma išeiti nebent senatvėje.

Nijolė Šaltenytė, „Dviese III“. 2013 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Dviese III“. 2013 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Seniai nutolusi diena. Hula Hoop“. 2011 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Seniai nutolusi diena. Hula Hoop“. 2011 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Po to“. 2011 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Po to“. 2011 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Sekmadienis“. 2013 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Sekmadienis“. 2013 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Slaptas moters pasaulis IV“. 2016 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Slaptas moters pasaulis IV“. 2016 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Krepšinis“. 2012 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Krepšinis“. 2012 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Mikrofonas“. 2012 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Mikrofonas“. 2012 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Dėlionė“. 2016 m. D. Žuklytės nuotr.
Nijolė Šaltenytė, „Dėlionė“. 2016 m. D. Žuklytės nuotr.
Deima Žuklytė

Žvilgsnis į naujos galerijos peizažą

Ko tikėjausi sužinojusi, jog naujamiestyje atidaroma nauja galerija? Kelių kambarėlių baltomis sienomis, daugiabučio namo, pirmo aukšto vitrininiais langais... Tad birželio 7 d. Vilniuje Teatro gatvėje atsidariusi galerija „SHCH“ nustebino. Tai – kelių šimtų kvadratinių metrų industrinio stiliaus angaras, pasislėpęs namų kiemuose, kurį pasiekti galima kirtus Reformatų parką. Jame eksponuojami kūriniai laisvai siūbuoja nuleisti nuo geležinių sijų, be to, pakanka vietos patogiai atsitraukti ir juos apžiūrėti iš toliau. Jau po apsilankymo „SHCH“ perskaičiau, jog galerija nusprendusi neprisirišti prie konkrečios vietos („Galime atsirasti ir „ŠiČia“, ir „ŠiČia“), tai ir suteikė jai pavadinimą.

Galerija „SHCH“, nuotr. D. Žuklytės
Galerija „SHCH“, nuotr. D. Žuklytės
Aut. Simonas Kuliešis, nuotr. D. Žuklytės
Aut. Simonas Kuliešis, nuotr. D. Žuklytės
Aut. Simonas Kuliešis, nuotr. D. Žuklytės
Aut. Simonas Kuliešis, nuotr. D. Žuklytės
Aut. Simonas Kuliešis, nuotr. D. Žuklytės
Aut. Simonas Kuliešis, nuotr. D. Žuklytės
Aut. Simonas Kuliešis, nuotr. D. Žuklytės
Aut. Simonas Kuliešis, nuotr. D. Žuklytės
Aut. Simonas Kuliešis, nuotr. D. Žuklytės
Aut. Simonas Kuliešis, nuotr. D. Žuklytės
Galerija „SHCH“, nuotr. D. Žuklytės
Galerija „SHCH“, nuotr. D. Žuklytės
Deima Žuklytė

Kodėl gi, broli, tas mėnulis taip toli?

Birutės Zokaitytės paroda „Mėnulio laboratorijos“ galerijoje „Trivium“

Mėnulis nuo senų senovės maitino žmonių vaizduotę, virsdamas tai Saulės vyru, tai gražuole deive, tai grėsminga vilkolakių transformacijos priežastimi ar būtina užkeikimų veikimo sąlyga. Nuo mėnulio priklauso potvyniai ir atoslūgiai; jis trikdo jautrių žmonių miegą, o kai kuriuos paverčia lunatikais. Menininkus veikia dar keisčiau – paskatina raižyti medį ar metalo plokšteles ir įamžinti šį dangaus kūną savo kūriniuose. Kartais iš tokių raižinių gimsta paroda, tiksliau, būsimos didesnės parodos fragmentas. Tai – grafikės Birutės Zokaitytės „Mėnulio laboratorijos“, eksponuojamos galerijoje „Trivium“.

Vos patekus į galeriją, tenka stoti į akistatą su čia pat kabančiu didžiuliu mėnuliu. Jis hipnotizuoja kruopščiai išraižytomis tamsiomis jūromis ir, rodos, spokso savo apvaliomis akimis. Prisimenu vaikystę, kai bijojau mėnulio, mat man atrodydavo, jog jo gyventojai nuolat stebi Žemę ir mane. Todėl naktį stengdavausi aklinai užtraukti užuolaidą. Vieną vidurnaktį, po ilgos nemigos, pakviečiau mėnulį į dvikovą (sekundantų neturėjome). Čiupau artimiausią po ranka buvusį ginklą – pagalvę: pamaniau, gal pavyks jį uždusinti. Turbūt nereikia ir sakyti – pralaimėjau. Mėnulis tebekabėjo danguje kaip buvęs. Visgi po tos nakties atradau ramybę, tad į Zokaitytės mėnulį dabar galiu žvelgti ramiai.

Birutė Zokaitytė, „Mėnulis“, iš ciklo „Mėnulio laboratorijos“. 2016 m. B. Zokaitytės nuotr.
Birutė Zokaitytė, „Mėnulis“, iš ciklo „Mėnulio laboratorijos“. 2016 m. B. Zokaitytės nuotr.
Birutė Zokaitytė, „Užrašai“, iš ciklo „Mėnulio laboratorijos“. 2016 m. B. Zokaitytės nuotr.
Birutė Zokaitytė, „Užrašai“, iš ciklo „Mėnulio laboratorijos“. 2016 m. B. Zokaitytės nuotr.
Birutė Zokaitytė, „Užrašai“, iš ciklo „Mėnulio laboratorijos“. 2016 m. B. Zokaitytės nuotr.
Birutė Zokaitytė, „Užrašai“, iš ciklo „Mėnulio laboratorijos“. 2016 m. B. Zokaitytės nuotr.
Birutė Zokaitytė, „Užrašai“, iš ciklo „Mėnulio laboratorijos“. 2016 m. B. Zokaitytės nuotr.
Birutė Zokaitytė, „Užrašai“, iš ciklo „Mėnulio laboratorijos“. 2016 m. B. Zokaitytės nuotr.
Birutė Zokaitytė, „Užrašai“, iš ciklo „Mėnulio laboratorijos“. 2016 m. B. Zokaitytės nuotr.
Birutė Zokaitytė, „Užrašai“, iš ciklo „Mėnulio laboratorijos“. 2016 m. B. Zokaitytės nuotr.
Birutė Zokaitytė, „Kūdikiai ant kelmo“, iš ciklo „Mėnulio laboratorijos“. 2016 m. B. Zokaitytės nuotr.
Birutė Zokaitytė, „Kūdikiai ant kelmo“, iš ciklo „Mėnulio laboratorijos“. 2016 m. B. Zokaitytės nuotr.
Deima Žuklytė

Kultūros realybės šou

Monikos Dirsytės performansas „Veidaknygė“

Mergina juodu kostiumu sėdi ant netvarkingai sumestos didžiulės keturių tūkstančių knygų stirtos, iš jos traukia vieną knygą po kitos ir skaito. Tekstas netrunka sulaukti nuosprendžio: patinka arba ne. Pirmuoju atveju knyga laikinai pastudijuojama, antruoju – sviedžiama šalin. Tai – naujausias jaunos menininkės Monikos Dirsytės performansas „Veidaknygė“, atliktas knygyne „Juodas šuo“, be to, tiesiogiai transliuotas internetu. Dirsytė, ko gero, yra viena geriausiai žinomų jaunosios kartos kūrėjų – 2015-ųjų mugėje „Art Vilnius“ lankytojų buvo tituluota geriausia menininke. Mugėje Monika atliko performansą „Aš tavo saulė“, kurio metu susirangiusi sėdėjo vamzdžio pavidalo bokštelyje ir šaukė žodžius apie meilę; tuo metu lankytojai galėjo patekti į bokštelį ir stebėti ją pro permatomas lubas. Performansas traukė mugės lankytojų akį ir ausį, tad veikiausiai už šį žaismingą provokatyvumą jo kūrėja ir buvo įvertinta.

Monikos Dirsytės performansas „Veidaknygė“. 2016 m. T. Ivanausko nuotr.
Monikos Dirsytės performansas „Veidaknygė“. 2016 m. T. Ivanausko nuotr.
Monikos Dirsytės performansas „Veidaknygė“. 2016 m. T. Ivanausko nuotr.
Monikos Dirsytės performansas „Veidaknygė“. 2016 m. T. Ivanausko nuotr.
Monikos Dirsytės performansas „Veidaknygė“. 2016 m. T. Ivanausko nuotr.
Monikos Dirsytės performansas „Veidaknygė“. 2016 m. T. Ivanausko nuotr.
Deima Žuklytė

Apie meno kūrinių ir lankytojų komunikaciją

Anastasijos Sosunovos paroda „Komunikacija“ VDA galerijoje „5 malūnai“ 


 

Komunikacijos modelis pagal Claude’ą E. Shannoną ir Warreną Weaverį teigia, jog žinios perdavimui yra būtini keli elementai: siuntėjas, pats signalas, kanalas ir gavėjas; be to, tarp siuntėjo ir gavėjo įsiterpia barjeras arba triukšmas. Šį procesą vizualiniu ir garsiniu būdu savaip perteikia Vilniaus Dailės Akademijos eskperimentinėje ekspozicijų erdvėje „5 malūnai“ veikianti paroda „Komunikacija“. Jos ekspoziciją sukūrė grafikos magistrantė Anastasija Sosunova, o atidarymo metu Dominykas Digimas ir Edmundas Seilius, kaip teigia patys menininkai, perteikė savo elektroakustines garsines patirtis.

Anastasija Sosunova, „Kanalas“, linoraižinys. 2015 m. A. Sosunovos nuotr.
Anastasija Sosunova, „Kanalas“, linoraižinys. 2015 m. A. Sosunovos nuotr.
Anastasija Sosunova, „Kanalas II“, linoraižinys. 2015 m. A. Sosunovos nuotr.
Anastasija Sosunova, „Kanalas II“, linoraižinys. 2015 m. A. Sosunovos nuotr.
Anastasija Sosunova, „Perdavimas“, cinko plokštė. 2015 m. T.  Ivanausko nuotr.
Anastasija Sosunova, „Perdavimas“, cinko plokštė. 2015 m. T. Ivanausko nuotr.
Anastasija Sosunova, „Signalas“, lako liejinys ant cinko  plokštės.2015 m. A. Sosunovos nuotr.
Anastasija Sosunova, „Signalas“, lako liejinys ant cinko plokštės.2015 m. A. Sosunovos nuotr.
Anastasija Sosunova, „Priimtas signalas“,  metalinis  tinklas, medinis rėmas. 2015 m. A. Sosunovos nuotr.
Anastasija Sosunova, „Priimtas signalas“, metalinis tinklas, medinis rėmas. 2015 m. A. Sosunovos nuotr.
Anastasija Sosunova, „Triukšmas“, A. Tarkovskio filmo  „Veidrodis“ ištrauka. 2015 m. T. Ivanausko nuotr.
Anastasija Sosunova, „Triukšmas“, A. Tarkovskio filmo „Veidrodis“ ištrauka. 2015 m. T. Ivanausko nuotr.
Deima Žuklytė

Menas versus jūra

Galerijų dienų Klaipėdoje apžvalga

 Rugsėjis prie jūros visuomet būna ypatingas. Malonus, minkštas oras, tušti paplūdimiai, vis dar daug saulės. Kelionę dar malonesnę padaro žinia, jog Klaipėdoje pirmą kartą bus rengiamos Galerijų dienos. Jų metu, rugsėjo 10–12 d., pasak pranešimo spaudai, bus pristatoma autentiška miesto vizualiųjų menų mozaika, apimanti dailę, dizainą, madą, architektūrą. Taigi su dideliais lūkesčiais vykstu į uostą atrasti naujų vietų ir vardų.

Dieną pradedu geriausiai žinoma vieta – KKKC parodų rūmais. Juose eksponuojama Lietuvos dailininkų sąjungos 80-mečiui skirta paroda, Edvardo Malinausko ,,Marinistinis ruduo“,  Algimanto Aleksandravičiaus fotografijos ,,Sugrįžimai – veidai ir ne tik“. Su Galerijų dienomis jubiliejinė paroda (jos tęsinys eksponuojamas ,,Klaipėdos“ galerijoje) ir restrospektyvos neturi nieko bendro, tad jas paliksiu nuošaliau. Labiau sudomina tame pačiame pastate įsikūrusioje Fotografijos galerijoje pristatoma Londone gyvenanti menininkė Miglė Bačkovaitė. Jos fotografijų ir trumpų filmų paroda ,,Nėra laiko. Jie ir be jų“ neformaliai sudaryta iš dviejų dalių – Paskutinės vakarienės temos interpretacijos ir kitų vaizdų rinkinio. Pastarajame randami tamsios atmosferos kalnų, jūros ar miško peizažai ir surežisuoti, charakteringi portretai. Autorė mitus ir religinius simbolius perkeičia naudodama groteskiškas detales: nimfoms uždedamos vienodos popierinės kaukės, o raudonplaukė Marija Magdalietė su auskaru bamboje lyg undinė įsisupa į tinklą. Ypač išraiškingi apaštalai, susėdę aplink Kristų, jų beprasmis teatrališkumas. Saviti Bačkovaitės personažai tampa mano pirmuoju atradimu Galerijų dienose. 

Miglė Bačkovaitė, „Marija Magdalietė“, Fotografijos galerija. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Miglė Bačkovaitė, „Marija Magdalietė“, Fotografijos galerija. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Miglė Bačkovaitė, „Paskutinė vakarienė“, Fotografijos galerija. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Miglė Bačkovaitė, „Paskutinė vakarienė“, Fotografijos galerija. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Rodion Petroff, „Nesu čia buvęs“, „Baroti“ galerija. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Rodion Petroff, „Nesu čia buvęs“, „Baroti“ galerija. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Rodion Petroff, „X saga, siūlas“, „Baroti“ galerija. 2014 m. D. Žuklytės nuotr.
Rodion Petroff, „X saga, siūlas“, „Baroti“ galerija. 2014 m. D. Žuklytės nuotr.
Žilvino Landzbergo parodos fragmentas galerijoje „Si:said“. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Žilvino Landzbergo parodos fragmentas galerijoje „Si:said“. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Algirdo Darongausko paroda „Pamesta kepurė“ galerijoje „M-art“. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Algirdo Darongausko paroda „Pamesta kepurė“ galerijoje „M-art“. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Aurimo Baužio ir Šarūnės Gentvilienės instaliacija „Alchemija“ LASKAO būstinėje. D. Žuklytės nuotr.
Aurimo Baužio ir Šarūnės Gentvilienės instaliacija „Alchemija“ LASKAO būstinėje. D. Žuklytės nuotr.
Dano Andrulionio studija Vydūnkėje. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Dano Andrulionio studija Vydūnkėje. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Deima Žuklytė

Kaip iš dėlionės gabalėlių susideda visatos

Modernaus ir šiuolaikinio Latvijos meno paroda „30 iš 30“ Pamėnkalnio galerijoje

Sudėlioti dėlionę iš 30-ties gabalėlių sugebėtų net vaikas. Ar taip pat lengva būtų surinkti dėlionę iš peilio, vaizdo pro langą, lovos, seniai mirusio prezidento ir raudonai dažyto traktoriaus? O jei tie objektai būtų išmėtyti po visą šalį, ar sugebėtum? O jei jie išsibarstytų ne vien erdvėje, bet ir laike, ar turėtum kantrybės išlaukti?
 
Jei smalsu pamatyti, kaip tai įmanoma, Pamėnkalnio galerijoje iki liepos 11 d. vyksta latvių modernaus ir šiuolaikinio meno paroda „30 iš 30“. Joje kuratoriai Raimondas Kalējas ir Uldis Jaunzemas-Pētersonas sudėliojo dėlionę iš trisdešimties per pastaruosius trisdešimt metų sukurtų kūrinių. Neapsiribodami kuria nors viena medija, latviai eksponuoja kone visas dailės šakas: tapybą, grafiką, skulptūrą, tekstilę, videomeną, fotografiją, netgi žemės meno dokumentaciją. Tokia įvairovė, nors ir subjektyvi, pagrįstai gali vadintis šiuolaikinio Latvijos meno apžvalga.
 
Paroda sužavi tuo, kad nėra apkrauta visa aiškinančiais tekstais, tad kiekvienas laisvai gali galvoti, ką tinkamas. Smagu, jog kūriniai tikrai kalba, pasakoja savo istorijas, verčia įsijungti vaizduotę. Neabejoju, kad ekspozicija siūlo šimtus skirtingų interpretacijos galimybių, priklausančių nuo pačių lankytojų.
 

Andrejs Prigičevs, „Indiško porno vakaras su žmogumi-voru“. D. Žuklytės nuotr.
Andrejs Prigičevs, „Indiško porno vakaras su žmogumi-voru“. D. Žuklytės nuotr.
Andris Eglītis, iš serijos „Įmanoma vieta“ I. D. Žuklytės nuotr.
Andris Eglītis, iš serijos „Įmanoma vieta“ I. D. Žuklytės nuotr.
Andris Eglītis, iš serijos „Įmanoma vieta“ II. D. Žuklytės nuotr.
Andris Eglītis, iš serijos „Įmanoma vieta“ II. D. Žuklytės nuotr.
Ginters Krumholcs, „Volstryto ryklys“. D. Žuklytės nuotr.
Ginters Krumholcs, „Volstryto ryklys“. D. Žuklytės nuotr.
Gļebs Panteļejevs, „Rytietiškas kilimas“. 2001 m. D. Žuklytės nuotr.
Gļebs Panteļejevs, „Rytietiškas kilimas“. 2001 m. D. Žuklytės nuotr.
Inga Brūvere, be pavadinimo. I. D. Žuklytės nuotr.
Inga Brūvere, be pavadinimo. I. D. Žuklytės nuotr.
Inga Brūvere, be pavadinimo. II. D. Žuklytės nuotr.
Inga Brūvere, be pavadinimo. II. D. Žuklytės nuotr.
Kaspars Podnieks, „Drusti“ I. D. Žuklytės nuotr.
Kaspars Podnieks, „Drusti“ I. D. Žuklytės nuotr.
Deima Žuklytė

Pastabos apie pasakas

Mariaus Jonučio paroda ,,Pasakos“ galerijoje „Meno niša“

Gal tikrai, kaip sakė menotyrininkė Agnė Narušytė, menas tėra pretekstas norinčiajam rašyti? (Pokalbis su Evaldu Jansu). Šiandien – graži, saulėta diena, atrodo, tik sėsk ant dviračio ir mink lauk iš miesto. Tačiau mane ji paveikia keistai: norisi lindėti prie kompiuterio ir rašyti, rašyti. Pretekstu tam man tampa Mariaus Jonučio paroda ,,Pasakos“, tradiciškai pavasarį vykstanti galerijoje „Meno niša“.
 
Jonutis priklauso tiems dailininkams, kuriuos norėtųsi vadinti dailininkais-filosofais – paišančiais ir rašančiais, savo originalias mintis skelbiančiais eseistikos knygose, o kartais ir poezijoje. Menininkas knygų išleido net tris (leidykla „Tyto alba“): poezijos rinktinę „Mėlyna žalia“ (2008), žaismingas esė ,,Kirminas paukštis“ (2009) ir pasakas ,,Slibinas Jurgis ir kitos istorijos“ (2010). Taigi pasakų tema visai natūraliai išplaukia iš rašytinės menininko kūrybos.
 
Parodoje eksponuojami Jonučio reljefai, nedrąsiai bandantys užkariauti erdvę išsiskleidusiais sparnais ar palmėmis su mečetėmis. Pasakos čia suprantamos pačia plačiausia prasme – tarp undinėlės ir Raudonkepuraitės vietą randa ir Vilniaus įkūrimo legenda („Gedimino sapnas“), ne kartą Jonučio vaizduotas Adomo ir Ievos motyvas (,,Apie obuolį“), taip pat ir Čiurlionio kūrybos replika („Karalių pasaka“). Į didelį kvadratinį kūrinių formatą sėkmingai telpa istorijų siužeto vingiai, papasakojami pasitelkiant simultaninę kompoziciją – greta vaizduojami skirtingu metu atsitikę įvykiai tvarkingai sudedami į jiems skirtas lentynėles tiesiogine šio žodžio prasme.

Marius Jonutis, „Gedimino sapnas“. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Marius Jonutis, „Gedimino sapnas“. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Marius Jonutis, Salomėjos Nėries „Eglė žalčių karalienė“. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Marius Jonutis, Salomėjos Nėries „Eglė žalčių karalienė“. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Marius Jonutis, M.K. Čiurlionio „Karalių pasaka“. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Marius Jonutis, M.K. Čiurlionio „Karalių pasaka“. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Marius Jonutis, „Skraidantis kilimas“. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Marius Jonutis, „Skraidantis kilimas“. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Marius Jonutis, „1001 naktis“. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Marius Jonutis, „1001 naktis“. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Mariaus Jonučio parodos fragmentas. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Mariaus Jonučio parodos fragmentas. 2015 m. D. Žuklytės nuotr.
Deima Žuklytė

Bandymas suprasti nesuprantamus reiškinius

 Arūno Kavaliausko ,,Nesuprantamų reiškinių stebėjimas“ ,,Galeria Urbana“ Kauno architektų namuose

Ir Linas Leonas Katinas, ir Eugenijus Cukermanas ilgai vargo, kol buvo pripažinti kaip tapytojai – sovietmečiu architektams užsinorėjus tapti dailininkais, į juos žiūrėta įtariai. Dabar gi viskas vyksta paprasčiau, kūrėjų niekas nebevaržo, tad Arūnas Kavaliauskas – diplomuotas ir sėkmingas architektas – savo šmaikščius piešinius drąsiai kabina ant Kauno architektų namų restorano ,,Galeria Urbana“ sienų, o parodą atidaro tam pačią tinkamiausią dieną – balandžio 1-ąją. Atidarymo data ir ekspozijos turinys reikalauja pažvelgti į Kavaliausko kūrybą pro rimtą dailėtyrinę prizmę.

Arūno Kavaliausko piešiniai. D. Žuklytės nuotr.
Arūno Kavaliausko piešiniai. D. Žuklytės nuotr.
Parodos fragmentas. D. Žuklytės nuotr.
Parodos fragmentas. D. Žuklytės nuotr.
Arūno Kavaliausko piešinys. D. Žuklytės nuotr.
Arūno Kavaliausko piešinys. D. Žuklytės nuotr.
Arūno Kavaliausko piešiniai. D. Žuklytės nuotr.
Arūno Kavaliausko piešiniai. D. Žuklytės nuotr.
Arūno Kavaliausko piešinys. D. Žuklytės nuotr.
Arūno Kavaliausko piešinys. D. Žuklytės nuotr.
Parodos vaizdas. D. Žuklytės nuotr.
Parodos vaizdas. D. Žuklytės nuotr.
Deima Žuklytė

Kultūrinių linijų sankirtos

Kauno tarptautinė grafikos bienalė „Kultūros linija“ M. Žilinsko dailės ir Kauno paveikslų galerijose

2014-aisiais vyko jau 16-oji Talino grafikos trienalė, 2013-aisiais Kaliningrade – 11-oji Baltijos šalių grafikos meno bienalė. Lietuvoje kol kas – tik pirmoji Kauno tarptautinė grafikos bienalė ,,Kultūros linija“, bet ji vis dėlto sugebėjo pradėti stipriai. Nuo paskutinio bene ryškiausio šiai dailės šakai skirto įvykio – parodų ciklo ,,Kūnas. Lietuvių grafika 1980–2013“ – spėjo prabėgti dveji metai. Tad grafikos bienalė Kaune vyksta tikrai laiku ir vietoje. Beje, apie vietą – tęsiant tradiciją, Kaunas turi puikią galimybę dailės mėgėjo sąmonėje įsitvirtinti kaip kokybiškų didelės apimties parodų miestas.
 
Trumpai pristatant tarptautinę bienalę, reikia paminėti, jog joje daugiausia eksponuojama menininkų iš Lietuvos, Lenkijos ir Latvijos kūryba, taip pat keleto iš Estijos, Ukrainos ir Baltarusijos. Dalyviai – gerai žinomi vidurinės kartos dailininkai, su keliomis jaunesnių grafikų išimtimis. Taigi bienalėje matome kūrėjus, turinčius savitą, atpažįstamą braižą, nepateikiančius didelių staigmenų, bet užtikrinančius parodos kokybę ir, kalbant apie užsieniečius, veikiausiai dar nematytus Lietuvos publikai.
 

Kęstučio Vasiliūno kūrinys. E. Mikalauskio nuotr.
Kęstučio Vasiliūno kūrinys. E. Mikalauskio nuotr.
Kęstučio Vasiliūno kūrinių ekspozicija. E. Mikalauskio nuotr.
Kęstučio Vasiliūno kūrinių ekspozicija. E. Mikalauskio nuotr.
Kristinos Norvilaitės kūrinių ekspozicija. T. Ivanausko nuotr.
Kristinos Norvilaitės kūrinių ekspozicija. T. Ivanausko nuotr.
Gabijos Vidrinskaitės kūrinių ekspozicija. T. Ivanausko nuotr.
Gabijos Vidrinskaitės kūrinių ekspozicija. T. Ivanausko nuotr.
Gabijos Vidrinskaitės kūrinys. E. Mikalauskio nuotr.
Gabijos Vidrinskaitės kūrinys. E. Mikalauskio nuotr.
Rimvydas Kepežinskas, ,,Fontanas“, E. Mikalauskio nuotr.
Rimvydas Kepežinskas, ,,Fontanas“, E. Mikalauskio nuotr.
Eglės Vertelkaitės kūrinių ekspozicija. T. Ivanausko nuotr.
Eglės Vertelkaitės kūrinių ekspozicija. T. Ivanausko nuotr.
Krzystof Tomalski, „Alternatyvioji kosmogonija“. 2011 m. M. Lalko nuotr.
Krzystof Tomalski, „Alternatyvioji kosmogonija“. 2011 m. M. Lalko nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas