Kilęs iš Moldovos, didžiąją karjeros dalį praleidęs Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Prancūzijoje, jau daugiau nei dvejus metus pianistas Alexanderis Paley gyvena ir kuria Lietuvoje. Per šį laikotarpį jį dažnai galima išvysti „Organum“ salėje, kurioje gruodžio 15 d. kartu su „Vytautas Magnus trio“, pianiste Pei-Wen Chen (JAV), sopranu Raminta Vaicekauskaite bei koncerte debiutuosiančiu Švitrigailos kvartetu pristatys unikalią Lietuvos modernizmo atstovo Stasio Vainiūno kūrinių programą „Stasys Vainiūnas ir šiuolaikybė“.
Pirmąjį žiemos mėnesį „Organum“ salės koncertų gausa atlieps šventišką koncertinių programų amplitudę. Legendos ir mitai muzikoje, didžiųjų kompozitorių, atlikėjų ir rašytojų kūrybos vakarai bei 3 koncertai, skirti žiemos meto šventėms, kvies publiką atrasti sau skirtą renginį ir, belaukiant kalėdinio stebuklo, jį susikurti patiems muzikos magija prisodrintoje „Organum“ salės aplinkoje.
Pokalbis su dainininke ir pedagoge Aušra Liutkute
Šiemet minėdama gražų jubiliejų, rugsėjo 24 d. Šv. Kotrynos bažnyčioje „muzikinį bučinį“ publikai ir artimiesiems skyrė sopranas Aušra Liutkutė. Koncerte „Muzikinis bučinys“ ją lydėjo gausus mokinių, studentų ir kolegų būrys: diskantas Rokas Bachovas kartu su tėveliu, koncerte grojusiu akordeonu Dariumi Bachovu, baritonas Linas Drąsutis, pianistės Giedrė Gabnytė, Vilma Pečiukonytė, Elvyra Sinkevičienė, fleitininkė Julita Puidokė, vyrų vokalinis ansamblis „Avanti Vilnius“, koncerto vedėjas, buvęs jubiliatės studentas Laurynas Janulis. Apie siekį švęsti gyvenimą, gimtojo krašto reikšmę, lietuviškos muzikos subtilumą, pedagogų pamokas ir jų tąsą – pokalbis su Aušra Liutkute.
Pokalbis su trimitininku ir kompozitoriumi Linu Rupšlaukiu
Trimitininko, kompozitoriaus, dirigento ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytojo kūrinys „Lošėjas“ trimitui ir fortepijonui gegužės ir birželio mėnesių sandūroje skambės 47-ojoje kasmetėje Tarptautinės trimitininkų gildijos konferencijoje Mineapolyje (JAV), atliekamas paties autoriaus. Susitikome ne tik aptarti šio įvykio, bet ir pasikalbėti apie asmenybės laisvę, požiūrį į menininkui būtiną kibirkštį bei kitus aspektus.
Nesuklysiu mėgindama atspėti, kad kiekvienas klasikinio operos teatro lankytojas nors kartą gyvenime susimąstė: „O jeigu scenoje būčiau aš?“. Praėjusių epochų puotų stilius, rafinuota muzika, manieringi šokiai, ištaigingi kostiumai ir paslaptingos kaukės – tai galima stebėti ne tik iš parterio ar balkono, bet ir iš arčiau, tai galima patirti ir tapti puotos dalimi. Deja, kol kas ne Lietuvoje. Tarptautinėse scenose kylančiam sopranui Verai Talerko, dainavimo meną studijavusiai Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (prof. Astros Krikščiūnaitės klasėje), šių metų vasario 4 d. teko galimybė prisidėti prie ryškios, jau daugiau nei tris dešimtmečius gyvuojančios operos pokylio arba vadinamos Operaball tradicijos, gyvos šiaurietiškoje Norvegijoje, Osle.
Richardo Strausso opera „Rožės kavalierius“
2022 m. lapkričio 24 ir 27 dienomis Prahos valstybinėje operoje vyko Richardo Strausso operos „Rožės kavalierius“ premjeriniai spektakliai. Juose Sofi vaidmenį atliko sopranas Vera Talerko, studijavusi Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, profesorės Astos Krikščiūnaitės dainavimo klasėje. Tai ne pirmas kartas, kai operos solistė bendradarbiauja su Prahos valstybine opera, – šiame teatre Talerko jau yra atlikusi Marcelinos vaidmenį Ludwigo van Beethoveno operoje „Fidelijus“ ir Miuzetės Giacomo Puccini „Bohemoje“. Kitą sezoną solistė pasirodys Giuseppe’s Verdi operoje „Rigoletas“ (Džilda) ir Wolfgango Amadeus Mozarto operoje „Užburtoji fleita“ (Pamina).
Džiazas ir akademinė muzika, polistilistinis muzikos lydinys, spontaniški improvizaciniai epizodai, besikaitaliojantys su užrašytu muzikiniu tekstu, kompozicinė logika ir ryškus melodinis pradas. Visa tai – pianisto ir kompozitoriaus Arūno Šlausto originalios kūrybos koncerte, kuris įvyks šių metų lapkričio 5 d. koncertų salėje „Organum“. Unikalus keturių džiazo menininkų kvartetas: Arūnas Šlaustas (fortepijonas), Vytautas Labutis (saksofonas), Darius Rudis (mušamieji), Arturs Ducky (kontrabosas) publiką suburs pasinerti į netradicinių muzikinių sprendimų paieškas.
Rugsėjo 10, 16 ir 23 dienomis „Organum“ koncetų salėje įvyks trys Nacionalinės premijos laureato Šarūno Nako muzikos seansai. Originalaus žanro veikalai apjungia muziką, performansą, radiofoniją, virtuozinį instrumentalizmą ir sferinę elektroakustiką. Prieš seansus autorius surengs tekstinius performansus, tarsi lekcijas ar paradoksalius liudijimus, padėdamas geriau suvokti būsimo seanso idėjas ir turinį.
Rudens sezonas gamtoje pasižymi branda, per vasarą subrandintais vaisiais. Inspiracijos iš gamtos savaip semiasi ir kultūrinio gyvenimo atstovai – visą vasarą plušėję, rudenį jie pateikia subrandintas naujų renginių programas. Ne išimtis ir „Organum“ koncertų salė, šiam rudens ir žiemos sezonui parengusi beveik 20 koncertų kiekvieno muzikos gurmano skoniui.
Centriniai sezono koncertų tematikos dėmenys aprėpia vieno kompozitoriaus ar šalies muzikos pažinimą, netikėtas menines bendrystes, klasikinės, akademinės ir džiazo muzikos sąsajas, Lietuvos muzikos atlikėjų gausą. Jaunieji talentai ir brandžios muzikinio pasaulio asmenybės sukurs eklektiškas ir inspiruojančias muzikines patirtis, kurių negalima praleisti – būtina išgirsti.
Spalio 15 d. 19 val. Vilniaus miesto rotušėje įvyks I tarptautinio Šv. Kristoforo kompozitorių konkurso, kurį organizuoja Vilniaus miesto savivaldybės Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, finalininkų koncertas. Šis konkursas – Lietuvos muzikiniame gyvenime unikalus reiškinys, kadangi tai pirmasis kamerinio orkestro organizuojamas konkursas šalyje. Konkurso dalyvių, kurių buvo per 20, geografinė amplitudė išsidriekia nuo vietinių Lietuvos kūrėjų iki kompozitorių iš Lenkijos, Izraelio, Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Japonijos ir netgi Meksikos. Apie konkurso organizavimo aplinkybes, plėtros ambicijas ir kitas detales kalbėjomės su Šv. Kristoforo kamerinio orkestro meno vadovu ir vyriausiuoju dirigentu Modestu Barkausku.