7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Ieva Kananavičiūtė

Ieva Kananavičiūtė

„Čia buvai atėjęs“ – O. Narbutaitės ir L. Narvilaitės kūrybos paralelės ansamblio „Paleasis“ debiutiniame CD

Charizmatiškojo fortepijono virtuozo Alexanderio Paley‘aus 2022 metais suburtas ansamblis „Paleasis“ išleido debiutinį CD „Čia buvai atėjęs“, kuriame sugretinamos Lietuvos akademinės muzikos peizažą formuojančių, pildančių ir keičiančių kompozitorių Onutės Narbutaitės ir Loretos Narvilaitės kūrybos paralelės. CD išleistas bendradarbiaujant su įrašų kompanija „Mama studios“, jo leidybą finansavo Lietuvos kultūros taryba.

„Paleasis“ CD viršelis. Dovydo Čiuplio dizainas
„Paleasis“ CD viršelis. Dovydo Čiuplio dizainas
Ieva Kananavičiūtė

„Mozartiana“ atveria kūrybos gelmes

Pokalbis su pianistu Alexanderiu Paley ir smuikininku Raimondu Butvila

Naujasis koncertų sezonas „Organum“ salėje prasideda pianisto Alexanderio Paley, smuikininko Raimondo Butvilos ir kitų jų scenos bendražygių užmoju – nuo rugsėjo iki 2025 m. vasario publika kviečiama pažvelgti į klasicizmo epochos genijaus Wolfgango Amadeus Mozarto kamerinę kūrybą.

Apie šešių koncertų ciklo programų sumanymą, ilgametę bičiulystę, Mozarto gyvenimo ir kūrybos bruožus bei keliones kalbamės su Alexanderiu Paley ir Raimondu Butvila.

Raimondas Butvila ir Alexander Paley. Organizatorių nuotr.
Raimondas Butvila ir Alexander Paley. Organizatorių nuotr.
Ieva Kananavičiūtė

7-asis Juozo Naujalio chorų festivalis: muzikos patriarcho takais

Balandžio 5–7 d. Kaune įvyko VII Lietuvos muzikos patriarcho Juozo Naujalio tarptautinis chorų festivalis ir konkursas. Skirtas skleisti Naujalio kūrybą tarptautiniu mastu ir kelti choro dirigentų prestižą, šiais metais festivalis subūrė 10 mėgėjų chorų iš Latvijos, Estijos, Lenkijos ir Lietuvos, o jų gretas papildė ir ansamblis „Kadujo“. Šis festivalis ir konkursas išsiskiria savo integralumu – chorams suteikiama galimybė dalyvauti visų amžiaus grupių ir sudėties kategorijų konkurse bei pasirodyti svarbiausiose su Naujalio gyvenimu ir kūryba susijusiose vietose.

VDU Švietimo akademijos choras „Ave vita. S. Dalmantienės nuotr.
VDU Švietimo akademijos choras „Ave vita. S. Dalmantienės nuotr.
Ansamblis „Kadujo“. S. Dalmantienės nuotr.
Ansamblis „Kadujo“. S. Dalmantienės nuotr.
Balstogės medicinos universiteto choras.S. Dalmantienės nuotr.
Balstogės medicinos universiteto choras.S. Dalmantienės nuotr.
Konkurso diplomai
Konkurso diplomai
Ieva Kananavičiūtė

Dainos meno festivalis „Organum“ salėje

Kovo 16 – balandžio 7 dienomis „Organum“ salėje vyks unikalus ir savitas, Lietuvos muzikinėje kultūroje retas reiškinys – Pirmasis tarptautinis vokalinės kamerinės muzikos festivalis „Dainos menas / Art of Song“. Šešiuose festivalio koncertuose dalyvauja 14 atlikėjų iš Lietuvos, Vokietijos ir Ukrainos. Jų koncertinės programos pristato lietuvių, vokiečių, prancūzų ir ukrainiečių dainos meno pasaulinį paveldą, šiuolaikinę kūrybą bei naujas interpretacijos tendencijas. Įspūdinga dainos žanro teminė ir stilistinė įvairovė: tai dviejų dalių lietuviška programa, klasikinė vokiškosios Lied programa, ukrainietiško romanso vakaras, prancūziška programa bei du konceptualūs rečitaliai, atveriantys beribes meninės dainos puoselėjimo galimybes.

Konrad Jarnot
Konrad Jarnot
Gustas Raudonius
Gustas Raudonius
Ieva Kananavičiūtė

Pianistas Alexanderis Paley: „Tradicija yra tarsi švyturys“

Kilęs iš Moldovos, didžiąją karjeros dalį praleidęs Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Prancūzijoje, jau daugiau nei dvejus metus pianistas Alexanderis Paley gyvena ir kuria Lietuvoje. Per šį laikotarpį jį dažnai galima išvysti „Organum“ salėje, kurioje gruodžio 15 d. kartu su „Vytautas Magnus trio“, pianiste Pei-Wen Chen (JAV), sopranu Raminta Vaicekauskaite bei koncerte debiutuosiančiu Švitrigailos kvartetu pristatys unikalią Lietuvos modernizmo atstovo Stasio Vainiūno kūrinių programą „Stasys Vainiūnas ir šiuolaikybė“.

Alexander Paley. Organizatorių nuotr.
Alexander Paley. Organizatorių nuotr.
Koncerto afiša. K. Bauro nuotr.
Koncerto afiša. K. Bauro nuotr.
Ieva Kananavičiūtė

Gruodis „Organum“ salėje: legendos, didieji ir 3 dedikacijos šventėms

Pirmąjį žiemos mėnesį „Organum“ salės koncertų gausa atlieps šventišką koncertinių programų amplitudę. Legendos ir mitai muzikoje, didžiųjų kompozitorių, atlikėjų ir rašytojų kūrybos vakarai bei 3 koncertai, skirti žiemos meto šventėms, kvies publiką atrasti sau skirtą renginį ir, belaukiant kalėdinio stebuklo, jį susikurti patiems muzikos magija prisodrintoje „Organum“ salės aplinkoje.

Koncerto akimirka „Organum“ salėje. Organizatorių nuotr.
Koncerto akimirka „Organum“ salėje. Organizatorių nuotr.
Ieva Kananavičiūtė

Svarbu, kad dainuočiau

Pokalbis su dainininke ir pedagoge Aušra Liutkute

Šiemet minėdama gražų jubiliejų, rugsėjo 24 d. Šv. Kotrynos bažnyčioje „muzikinį bučinį“ publikai ir artimiesiems skyrė sopranas Aušra Liutkutė. Koncerte „Muzikinis bučinys“ ją lydėjo gausus mokinių, studentų ir kolegų būrys: diskantas Rokas Bachovas kartu su tėveliu, koncerte grojusiu akordeonu Dariumi Bachovu, baritonas Linas Drąsutis, pianistės Giedrė Gabnytė, Vilma Pečiukonytė, Elvyra Sinkevičienė, fleitininkė Julita Puidokė, vyrų vokalinis ansamblis „Avanti Vilnius“, koncerto vedėjas, buvęs jubiliatės studentas Laurynas Janulis. Apie siekį švęsti gyvenimą, gimtojo krašto reikšmę, lietuviškos muzikos subtilumą, pedagogų pamokas ir jų tąsą – pokalbis su Aušra Liutkute.

Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Giedrė Gabnytė ir Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Giedrė Gabnytė ir Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
„Avanti Vilnius“ ir Laurynas Janulis. D. Kavaliauskaitės nuotr.
„Avanti Vilnius“ ir Laurynas Janulis. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Julita Puidokė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Julita Puidokė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Rokas Bachovas. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Rokas Bachovas. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Vilma Pečiukonytė ir Linas Drąsutis. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Vilma Pečiukonytė ir Linas Drąsutis. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Ieva Kananavičiūtė

Vedamas kūrybinių impulsų

Pokalbis su trimitininku ir kompozitoriumi Linu Rupšlaukiu

Trimitininko, kompozitoriaus, dirigento ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytojo kūrinys „Lošėjas“ trimitui ir fortepijonui gegužės ir birželio mėnesių sandūroje skambės 47-ojoje kasmetėje Tarptautinės trimitininkų gildijos konferencijoje Mineapolyje (JAV), atliekamas paties autoriaus. Susitikome ne tik aptarti šio įvykio, bet ir pasikalbėti apie asmenybės laisvę, požiūrį į menininkui būtiną kibirkštį bei kitus aspektus.

Linas Rupšlaukis. D. Matvejevo nuotr.
Linas Rupšlaukis. D. Matvejevo nuotr.
Linas Rupšlaukis. B. Januševičiaus nuotr.
Linas Rupšlaukis. B. Januševičiaus nuotr.
Linas Rupšlaukis prie Como ežero. S. Rupšlaukytės nuotr.
Linas Rupšlaukis prie Como ežero. S. Rupšlaukytės nuotr.
Ieva Kananavičiūtė

Vera Talerko apie Oslo operos pokylį

Nesuklysiu mėgindama atspėti, kad kiekvienas klasikinio operos teatro lankytojas nors kartą gyvenime susimąstė: „O jeigu scenoje būčiau aš?“. Praėjusių epochų puotų stilius, rafinuota muzika, manieringi šokiai, ištaigingi kostiumai ir paslaptingos kaukės – tai galima stebėti ne tik iš parterio ar balkono, bet ir iš arčiau, tai galima patirti ir tapti puotos dalimi. Deja, kol kas ne Lietuvoje. Tarptautinėse scenose kylančiam sopranui Verai Talerko, dainavimo meną studijavusiai Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (prof. Astros Krikščiūnaitės klasėje), šių metų vasario 4 d. teko galimybė prisidėti prie ryškios, jau daugiau nei tris dešimtmečius gyvuojančios operos pokylio arba vadinamos Operaball tradicijos, gyvos šiaurietiškoje Norvegijoje, Osle.

„Oslo Operaball“. V. Talerko asmeninio archyvo nuotr.
„Oslo Operaball“. V. Talerko asmeninio archyvo nuotr.
„Oslo Operaball“. V. Talerko asmeninio archyvo nuotr.
„Oslo Operaball“. V. Talerko asmeninio archyvo nuotr.
„Oslo Operaball“. V. Talerko asmeninio archyvo nuotr.
„Oslo Operaball“. V. Talerko asmeninio archyvo nuotr.
Ieva Kananavičiūtė

Sopranas Vera Talerko dainavo Prahos valstybinėje operoje

Richardo Strausso opera „Rožės kavalierius“

2022 m. lapkričio 24 ir 27 dienomis Prahos valstybinėje operoje vyko Richardo Strausso operos „Rožės kavalierius“ premjeriniai spektakliai. Juose Sofi vaidmenį atliko sopranas Vera Talerko, studijavusi Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, profesorės Astos Krikščiūnaitės dainavimo klasėje. Tai ne pirmas kartas, kai operos solistė bendradarbiauja su Prahos valstybine opera, – šiame teatre Talerko jau yra atlikusi Marcelinos vaidmenį Ludwigo van Beethoveno operoje „Fidelijus“ ir Miuzetės Giacomo Puccini „Bohemoje“. Kitą sezoną solistė pasirodys Giuseppe’s Verdi operoje „Rigoletas“ (Džilda) ir Wolfgango Amadeus Mozarto operoje „Užburtoji fleita“ (Pamina).

Vera Talerko (Sofi) operoje „Rožės kavalierius“. S. Gherciu nuotr.
Vera Talerko (Sofi) operoje „Rožės kavalierius“. S. Gherciu nuotr.
Arnheiður Eiríksdóttir (Oktavianas) ir sopranas Vera Talerko (Sofi) operoje „Rožės kavalierius“. S. Gherciu nuotr.
Arnheiður Eiríksdóttir (Oktavianas) ir sopranas Vera Talerko (Sofi) operoje „Rožės kavalierius“. S. Gherciu nuotr.
Vera Talerko (Sofi) operoje „Rožės kavalierius“. S. Gherciu nuotr.
Vera Talerko (Sofi) operoje „Rožės kavalierius“. S. Gherciu nuotr.
Vera Talerko ir operos atlikėjai po premjeros. S. Gherciu nuotr.
Vera Talerko ir operos atlikėjai po premjeros. S. Gherciu nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas