7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Brigita Kulbytė

Brigita Kulbytė

Teatras kūdikiams

Airijoje Golvėjaus mieste vasarį vykusiame teatro vaikams ir kūdikiams festivalyje „Plačiai atmerktos akys“ lankėsi teatro vaikams „Teatriukas“ aktorė Dalia Mikoliūnaitė ir „Pojūčių teatro“ režisierė Karolina Žernytė. Teatro kūdikiams idėjų įkvėptos kūrėjos dalijasi festivalio įspūdžiais.

Karolina Žernytė ir Dalia Mikoliūnaitė, nuotr. iš asmeninio archyvo
Karolina Žernytė ir Dalia Mikoliūnaitė, nuotr. iš asmeninio archyvo
Spektaklis „uoo, mee, weee!“, nuotr. A. Murphy
Spektaklis „uoo, mee, weee!“, nuotr. A. Murphy
Brigita Kulbytė

Lyjos Maknavičiūtės debiutas Šarūno Barto filme „Šerkšnas“

Su Lyja Maknavičiūte, antrakurse Lietuvos muzikos ir teatro akademijos aktore, susitikome prieš pat jos kelionę į Kanų kino festivalį. Kanuose šiemet pristatomas naujausias Šarūno Barto filmas „Šerkšnas“ (Frost), kuriame jaunoji aktorė suvaidino vieną pagrindinių vaidmenų. Kalbėjomės akademijos kieme. Nors buvo likusios tik kelios valandos iki kelionės, o Lyja dar skubėjo atsiskaityti egzamino, tačiau pertraukėlės metu sutiko pasikalbėti.

Lyja Maknavičiūtė filme „Šerkšnas“, nuotr. iš Kinemos archyvo
Lyja Maknavičiūtė filme „Šerkšnas“, nuotr. iš Kinemos archyvo
„Šerkšnas“, rež. Š. Bartas (2017)
„Šerkšnas“, rež. Š. Bartas (2017)
„Šerkšnas“, rež. Š. Bartas (2017)
„Šerkšnas“, rež. Š. Bartas (2017)
„Šerkšnas“, rež. Š. Bartas (2017)
„Šerkšnas“, rež. Š. Bartas (2017)
Filmo „Šerkšnas“ pristatymas Kanų kino festivalyje, nuotr. T. Balet
Filmo „Šerkšnas“ pristatymas Kanų kino festivalyje, nuotr. T. Balet
Filmo „Šerkšnas“ pristatymas Kanų kino festivalyje, nuotr. T. Balet
Filmo „Šerkšnas“ pristatymas Kanų kino festivalyje, nuotr. T. Balet
Filmo „Šerkšnas“ pristatymas Kanų kino festivalyje, nuotr. T. Balet
Filmo „Šerkšnas“ pristatymas Kanų kino festivalyje, nuotr. T. Balet
Brigita Kulbytė

Tai tik „Kino Pavasario“ pabaiga, arba pats laikas paskambinti artimiesiems

Le Fin. The End. Pabaiga! Naujus vėjus ir visą glėbį įvairiausių filmų atnešęs „Kino Pavasaris“ baigėsi. Žmonės po truputį lenda iš tamsių kino teatrų salių ir ima dairytis, kas vyksta tikrame pasaulyje. Per pastarąsias dvi savaites medžiai jau sprogdina pumpurus, o kur ne kur, prie daugiabučių namų, jau ir krokai sužydo. Tad gal ir gerai, kad festivalis baigėsi – nauji vėjai turi skrieti toliau, mintys, susiraizgiusios nuo keistų ir kontraversiškų filmų turi atsipainioti, o žiūrovai… žiūrovams lieka ir toliau tikėtis palankių vėjo gūsių, kurie nukels į dar įdomesnes vietas.

„Tai tik pasaulio pabaiga"
„Tai tik pasaulio pabaiga"
„Tai tik pasaulio pabaiga"
„Tai tik pasaulio pabaiga"
„Tai tik pasaulio pabaiga"
„Tai tik pasaulio pabaiga"
„Tu net neįsivaizduoji, kaip aš tave myliu"
„Tu net neįsivaizduoji, kaip aš tave myliu"
„Tu net neįsivaizduoji, kaip aš tave myliu"
„Tu net neįsivaizduoji, kaip aš tave myliu"
„Purvas"
„Purvas"
„Purvas"
„Purvas"
Brigita Kulbytė

Muzika iš Irano dykumų į Europą

Dar antikos laikais filosofai muziką laikė aukščiausia iš visų meno formų. Ji užburia, kuria atmosferą, įkvepia. Vienaip ar kitaip – muzika ir žmogaus laisvė yra susijusios. Kaip? Tai atskleidžiama naujausiame Susanne’os Regina Meures, vokiečių kilmės režisierės, dokumentiniame filme „Irano reivas” (Raving Iran, 2016).

„Irano reivas"
„Irano reivas"
„Irano reivas"
„Irano reivas"
„Irano reivas"
„Irano reivas"
Brigita Kulbytė

Palaidokit mane kaip kupranugarį

Po šių metų Scanoramos „Naujojo Baltijos kino” (NBK) programos aš visai nenorėčiau rašyti nei jokių įžangų, nei prologų. Kaip ir jaunieji Baltijos šalių kūrėjai, norėčiau eiti tiesiai prie esmės. Mano atveju – nerti į pokalbį apie pačius filmus, o filmų atveju – kalbėti apie šiandieną ir tai, kas vyksta aplink. Tad leidau šiam kinui save pavedžioti už nosies ir pasižiūrėti, kas bus toliau. 

„Minotauras", rež. Kārlis Vītols
„Minotauras", rež. Kārlis Vītols
„Metanoja", rež. Vallo Toomla
„Metanoja", rež. Vallo Toomla
„Sodininkas", rež. Madara Dišlerė
„Sodininkas", rež. Madara Dišlerė
„Fatkula", rež. Marinus Klement
„Fatkula", rež. Marinus Klement
„Mauzoliejus", rež. Lauri Randla
„Mauzoliejus", rež. Lauri Randla
„Batas", rež. Airidas Janušauskas
„Batas", rež. Airidas Janušauskas
„Šaknys karčios", rež. Domas Petronis
„Šaknys karčios", rež. Domas Petronis
„8 minutės", rež. Dovilė Šarutytė
„8 minutės", rež. Dovilė Šarutytė
Brigita Kulbytė

Gyvenime svarbiausia susitikimai

Gyvenime svarbiausia – susitikimai. Tad kviečiu paskaityti apie vieną tokį dviejų žmonių susitikimą, kuris įvyko daugiau nei prieš dvi dešimtis metų. Tada du dar visai jauni lenkų studentai atėjo į filosofijos paskaitą, kuri taip ir neįvyko (neįvykęs susitikimas su antikos mąstytojų išmintimi). Studentai buvo vardu Małgorzata Szczęśniak ir Krzysztofas Warlikowskis. Pastarasis vėliau tapo Lenkijoje ir visame pasaulyje gerai žinomu teatro režisieriumi, o Szczęśniak – jo scenografe.

Krzysztofas Warlikowskis, nuotr. sirenos.lt
Krzysztofas Warlikowskis, nuotr. sirenos.lt
„Varšuvos kabaretas”, rež. Krzysztofas Warlikowskis, nuotr. M. Hueckel
„Varšuvos kabaretas”, rež. Krzysztofas Warlikowskis, nuotr. M. Hueckel
„Varšuvos kabaretas”, rež. Krzysztofas Warlikowskis, nuotr. M. Hueckel
„Varšuvos kabaretas”, rež. Krzysztofas Warlikowskis, nuotr. M. Hueckel
„Varšuvos kabaretas”, rež. Krzysztofas Warlikowskis, nuotr. M. Hueckel
„Varšuvos kabaretas”, rež. Krzysztofas Warlikowskis, nuotr. M. Hueckel
„Varšuvos kabaretas”, rež. Krzysztofas Warlikowskis, nuotr. M. Hueckel
„Varšuvos kabaretas”, rež. Krzysztofas Warlikowskis, nuotr. M. Hueckel
Brigita Kulbytė

Vidurvasarį apie žiemą

Iš šių metų San Francisko filmų festivalio „SF DocFest“ programos galima daryti prielaidą,  jog ne visi festivalio filmai turi aukštą meninę vertę, tačiau temų aktualumu jie veikia labai stipriai. Norisi pabrėžti, kad temos – šokiruojančios ir dažnai tokios, apie kurias garsiai nenorima šnekėti. Filmas, kurį ruošiuosi pristatyti, tai ne vienos šeimos tragedija, tai viso Niutauno miestelio, esančio Amerikoje, Konektikuto valstijoje, skausmingas atsitikimas. 2012 m. gruodžio 14 d. Adamas Lanzas namuose į galvą nušovęs savo motiną, nuėjo į pradinę mokyklą „Sandy Hook“ ir joje nušovė 20 mažamečių vaikų ir šešis mokyklos darbuotojus bei nusišovė pats.

Brigita Kulbytė

Abortas: moters išsilaisvinimas?

Birželio 2–16 d. San Franciske vykusio dokumentinių filmų festivalio „SF DocFest“ programoje buvo keli tikrai išskirtiniai filmai, apie kuriuos verta papasakoti. „SF DocFest“ yra kasmetinis dokumentino kino festivalis, žiūrovus kviečiantis nuo 2001-ųjų. Tai dviejų savaičių filmų programa, kurioje San Francisko nekomercinio kino teatrų ekranuose žmonės gali išvysti keliasdešimt naujausių Amerikos kūrėjų dokumentinio žanro filmų. Festivalyje matytas Tracy Droz Tragos režisuotas filmas „Abortas: Istorijos papasakotos moterų“ (Abortion: Stories Women Tell, 2016) dar ilgą laiką neapleido mano minčių ir sukėlė daug klausimų, kuriais norėčiau pasidalinti ir ieškoti atsakymų kartu.

Brigita Kulbytė

Ruta Lee: „Palmės tiktai siūbuoja, kvietkai kvepia, žydi...“

Artėjant Pasaulio lietuvių jaunimo susitikimui, į Lietuvą skaityti pranešimo grįžta ir garsi mūsų šalies Holivudo aktorė – Ruta Lee. Nors pašnekovė atvirai sako, jog dar nežino, ką pasakos „tam jaunimui“, ji nekantriai laukia kelionės į Lietuvą. Ir dalinasi savo prisiminimais apie Lietuvą, šeimą ir, žinoma, kelią, kurį teko nueiti, siekiant savo svajonės tapti aktore. 
Su aktore jos namuose Los Andžele, Kalifornijoje, kalbėjosi Brigita Kulbytė.

Ruta Lee, nuotr. listal.com
Ruta Lee, nuotr. listal.com
Ruta Lee, nuotr. listal.com
Ruta Lee, nuotr. listal.com
Ruta Lee, nuotr. listal.com
Ruta Lee, nuotr. listal.com
Ruta Lee, nuotr. lrt.lt
Ruta Lee, nuotr. lrt.lt
  < PUSLAPIS IŠ 2  >> Archyvas