7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Brigita Kulbytė

Denisas Kolomyckis. Asmeninio archyvo nuotr.
Denisas Kolomyckis. Asmeninio archyvo nuotr.
„1001 šokio istorija“
„1001 šokio istorija“
Denisas Kolomyckis. Asmeninio archyvo nuotr.
Denisas Kolomyckis. Asmeninio archyvo nuotr.
Denisas Kolomyckis spektaklyje „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Denisas Kolomyckis spektaklyje „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Denisas Kolomyckis spektaklyje „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Denisas Kolomyckis spektaklyje „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Brigita Kulbytė

Mąstyti, kaip padėti kitam

Pokalbis su menininku Denisu Kolomyckiu

Prioritetas visada buvo ir yra teatras – norėjau būti režisieriumi. Būdamas maždaug keturiolikos pradėjau lankyti Mažąją teatro akademiją (MTA). Tai parengiamieji aktorių kursai moksleiviams, ketinantiems studijuoti Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA). Dėstytojai MTA dirbo kaip su vaidybos studentais pirmame kurse – gyvūnėlių etiudai, scenos kalba, judesio, šokio pamokos etc.

Denisas Kolomyckis. Asmeninio archyvo nuotr.
Denisas Kolomyckis. Asmeninio archyvo nuotr.
„1001 šokio istorija“
„1001 šokio istorija“
Denisas Kolomyckis. Asmeninio archyvo nuotr.
Denisas Kolomyckis. Asmeninio archyvo nuotr.
Denisas Kolomyckis spektaklyje „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Denisas Kolomyckis spektaklyje „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Denisas Kolomyckis spektaklyje „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Denisas Kolomyckis spektaklyje „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Borderline queen. Kerštas“. D. Matvejevo nuotr.
Brigita Kulbytė

Pagarba teatre

Pokalbis su aktore Jovita Jankelaityte

Aktorė Jovita Jankelaitytė sukūrė vaidmenis spektakliuose „Dievas yra DJ“ (rež. Kamilė Gudmonaitė, 2015, OKT), „Timonas“ (rež. Gudmonaitė, 2016, LNDT), „Oidipo mitas“ (rež. Gintaras Varnas, 2016, LNDT), „Bestuburiada“ (rež. Giedrė Kriaučionytė-Vosylienė, 2016, LNDT), „Junas Gabrielis Borkmanas“ (rež. Varnas, 2017, Jaunimo teatras) „Trans Trans Trance“ (rež. Gudmonaitė, 2017, OKT), „Natanas išmintingasis“ (rež. Varnas, 2017, NKDT), „Trijulis aukštyn kojom“ (rež. Kriaučionytė-Vosylienė, 2018, LNDT), „Riešutų duona“ (rež. Aidas Giniotis, 2018, Keistuolių teatras) ir kt. Už Chajos vaidmenį Varno spektaklyje „Getas“ (2018, NKDT) apdovanota „Auksiniu scenos kryžiumi“.

Jovita Jankelaitytė ir Mantas Zemleckas spektaklyje „Getas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Jovita Jankelaitytė ir Mantas Zemleckas spektaklyje „Getas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Jovita Jankelaitytė ir Mantas Zemleckas spektaklyje „Getas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Jovita Jankelaitytė ir Mantas Zemleckas spektaklyje „Getas“. D. Stankevičiaus nuotr.
Jovita Jankelaitytė spektaklyje „Trans Trans Trance“. T. Ivanausko nuotr.
Jovita Jankelaitytė spektaklyje „Trans Trans Trance“. T. Ivanausko nuotr.
Adelė Šuminskaitė ir Jovita Jankelaitytė spektaklyje „Trans Trans Trance“. T. Ivanausko nuotr.
Adelė Šuminskaitė ir Jovita Jankelaitytė spektaklyje „Trans Trans Trance“. T. Ivanausko nuotr.
Eglė Špokaitė, Vainius Sodeika, Dainius Svobonas, Jovita Jankelaitytė ir Vytautas Anužis spektaklyje „Natanas išmintingasis“. D. Stankevičiaus nuotr.
Eglė Špokaitė, Vainius Sodeika, Dainius Svobonas, Jovita Jankelaitytė ir Vytautas Anužis spektaklyje „Natanas išmintingasis“. D. Stankevičiaus nuotr.
Marius Čižauskas ir Jovita Jankelaitytė spektaklyje „Trijulis aukštyn kojom“. D. Matvejevo nuotr.
Marius Čižauskas ir Jovita Jankelaitytė spektaklyje „Trijulis aukštyn kojom“. D. Matvejevo nuotr.
Kostas Smoriginas ir Jovita Jankelaitytė spektaklyje „Junas Gabrielis Borkmanas“. D. Matvejevo nuotr.
Kostas Smoriginas ir Jovita Jankelaitytė spektaklyje „Junas Gabrielis Borkmanas“. D. Matvejevo nuotr.
Jovita Jankelaitytė ir Lukas Auksoraitis spektaklyje „Riešutų duona“. L. Vansevičienės nuotr.
Jovita Jankelaitytė ir Lukas Auksoraitis spektaklyje „Riešutų duona“. L. Vansevičienės nuotr.
Brigita Kulbytė

Lapas popieriaus – stabiliausia vieta apsistoti

Pokalbis su aktore, šokėja, rašytoja ir dramaturge Aušra Giedraityte

Aušra Giedraitytė. K. Savickytės nuotr.
Aušra Giedraitytė. K. Savickytės nuotr.
Aušra Giedraitytė. E. Ščerbinskaitės nuotr.
Aušra Giedraitytė. E. Ščerbinskaitės nuotr.
Aušra Giedraitytė filmavimo aikštelėje. V. Verbaus nuotr.
Aušra Giedraitytė filmavimo aikštelėje. V. Verbaus nuotr.
Knygos „Siera“ viršelio iliustracija – Mariaus Ščerbinsko
Knygos „Siera“ viršelio iliustracija – Mariaus Ščerbinsko
Brigita Kulbytė

Lapas popieriaus – stabiliausia vieta

Pokalbis su aktore, šokėja, rašytoja ir dramaturge Aušra Giedraityte

Jaučiu didelį aktorystės alkį, troškulį. Noriu vaidinti, keisti vaidmenis, nenustoti mainytis personažais. Mane labiau vargina nieko neveikimas nei dienoje netelpantys darbai. Tik darbas daro tave profesionalu. Aktorius vienas prieš veidrodį nevaidins. Rašytojas nepriklauso nuo fizinės vietos ar laiko, jis gali išgyventi vienas, bet aktorius ne. Ir jeigu to darbo nėra, jautiesi be vietos.

Aušra Giedraitytė. K. Savickytės nuotr.
Aušra Giedraitytė. K. Savickytės nuotr.
Aušra Giedraitytė. E. Ščerbinskaitės nuotr.
Aušra Giedraitytė. E. Ščerbinskaitės nuotr.
Aušra Giedraitytė filmavimo aikštelėje. V. Verbaus nuotr.
Aušra Giedraitytė filmavimo aikštelėje. V. Verbaus nuotr.
Knygos „Siera“ viršelio iliustracija – Mariaus Ščerbinsko.
Knygos „Siera“ viršelio iliustracija – Mariaus Ščerbinsko.
Brigita Kulbytė

Spektaklių herojai ateina patys

Pokalbis su Birute Mar

Saulės spalvos striuke pasipuošusią Birutę Mar sutikau ateinančią Gedimino prospektu. Jos dienos grafikas perpildytas darbų ir susitikimų. Ji sveikinasi ir kviečia į teatrą pasikalbėti. Jos energija – lyg pavasaris, kurio taip ilgimės.

Birutė Mar spektaklyje „Lietuviškoji Nora“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Lietuviškoji Nora“. D. Matvejevo nuotr.
Vytautas Anužis ir Birutė Mar spektaklyje „Lietuviškoji Nora“. D. Matvejevo nuotr.
Vytautas Anužis ir Birutė Mar spektaklyje „Lietuviškoji Nora“. D. Matvejevo nuotr.
Aleksas Kazanavičius ir Birutė Mar spektaklyje „Lietuviškoji Nora“. D. Matvejevo nuotr.
Aleksas Kazanavičius ir Birutė Mar spektaklyje „Lietuviškoji Nora“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Dostojevskio angelai“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Dostojevskio angelai“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Ledo vaikai“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Ledo vaikai“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Ledo vaikai“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Ledo vaikai“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Jis ir Ji“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Jis ir Ji“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Unė“. D. Matvejevo nuotr.
Birutė Mar spektaklyje „Unė“. D. Matvejevo nuotr.
Brigita Kulbytė

Teatras kūdikiams

Airijoje Golvėjaus mieste vasarį vykusiame teatro vaikams ir kūdikiams festivalyje „Plačiai atmerktos akys“ lankėsi teatro vaikams „Teatriukas“ aktorė Dalia Mikoliūnaitė ir „Pojūčių teatro“ režisierė Karolina Žernytė. Teatro kūdikiams idėjų įkvėptos kūrėjos dalijasi festivalio įspūdžiais.

Karolina Žernytė ir Dalia Mikoliūnaitė, nuotr. iš asmeninio archyvo
Karolina Žernytė ir Dalia Mikoliūnaitė, nuotr. iš asmeninio archyvo
Spektaklis „uoo, mee, weee!“, nuotr. A. Murphy
Spektaklis „uoo, mee, weee!“, nuotr. A. Murphy
Brigita Kulbytė

Lyjos Maknavičiūtės debiutas Šarūno Barto filme „Šerkšnas“

Su Lyja Maknavičiūte, antrakurse Lietuvos muzikos ir teatro akademijos aktore, susitikome prieš pat jos kelionę į Kanų kino festivalį. Kanuose šiemet pristatomas naujausias Šarūno Barto filmas „Šerkšnas“ (Frost), kuriame jaunoji aktorė suvaidino vieną pagrindinių vaidmenų. Kalbėjomės akademijos kieme. Nors buvo likusios tik kelios valandos iki kelionės, o Lyja dar skubėjo atsiskaityti egzamino, tačiau pertraukėlės metu sutiko pasikalbėti.

Lyja Maknavičiūtė filme „Šerkšnas“, nuotr. iš Kinemos archyvo
Lyja Maknavičiūtė filme „Šerkšnas“, nuotr. iš Kinemos archyvo
„Šerkšnas“, rež. Š. Bartas (2017)
„Šerkšnas“, rež. Š. Bartas (2017)
„Šerkšnas“, rež. Š. Bartas (2017)
„Šerkšnas“, rež. Š. Bartas (2017)
„Šerkšnas“, rež. Š. Bartas (2017)
„Šerkšnas“, rež. Š. Bartas (2017)
Filmo „Šerkšnas“ pristatymas Kanų kino festivalyje, nuotr. T. Balet
Filmo „Šerkšnas“ pristatymas Kanų kino festivalyje, nuotr. T. Balet
Filmo „Šerkšnas“ pristatymas Kanų kino festivalyje, nuotr. T. Balet
Filmo „Šerkšnas“ pristatymas Kanų kino festivalyje, nuotr. T. Balet
Filmo „Šerkšnas“ pristatymas Kanų kino festivalyje, nuotr. T. Balet
Filmo „Šerkšnas“ pristatymas Kanų kino festivalyje, nuotr. T. Balet
Brigita Kulbytė

Tai tik „Kino Pavasario“ pabaiga, arba pats laikas paskambinti artimiesiems

Le Fin. The End. Pabaiga! Naujus vėjus ir visą glėbį įvairiausių filmų atnešęs „Kino Pavasaris“ baigėsi. Žmonės po truputį lenda iš tamsių kino teatrų salių ir ima dairytis, kas vyksta tikrame pasaulyje. Per pastarąsias dvi savaites medžiai jau sprogdina pumpurus, o kur ne kur, prie daugiabučių namų, jau ir krokai sužydo. Tad gal ir gerai, kad festivalis baigėsi – nauji vėjai turi skrieti toliau, mintys, susiraizgiusios nuo keistų ir kontraversiškų filmų turi atsipainioti, o žiūrovai… žiūrovams lieka ir toliau tikėtis palankių vėjo gūsių, kurie nukels į dar įdomesnes vietas.

„Tai tik pasaulio pabaiga"
„Tai tik pasaulio pabaiga"
„Tai tik pasaulio pabaiga"
„Tai tik pasaulio pabaiga"
„Tai tik pasaulio pabaiga"
„Tai tik pasaulio pabaiga"
„Tu net neįsivaizduoji, kaip aš tave myliu"
„Tu net neįsivaizduoji, kaip aš tave myliu"
„Tu net neįsivaizduoji, kaip aš tave myliu"
„Tu net neįsivaizduoji, kaip aš tave myliu"
„Purvas"
„Purvas"
„Purvas"
„Purvas"
Brigita Kulbytė

Muzika iš Irano dykumų į Europą

Dar antikos laikais filosofai muziką laikė aukščiausia iš visų meno formų. Ji užburia, kuria atmosferą, įkvepia. Vienaip ar kitaip – muzika ir žmogaus laisvė yra susijusios. Kaip? Tai atskleidžiama naujausiame Susanne’os Regina Meures, vokiečių kilmės režisierės, dokumentiniame filme „Irano reivas” (Raving Iran, 2016).

„Irano reivas"
„Irano reivas"
„Irano reivas"
„Irano reivas"
„Irano reivas"
„Irano reivas"
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas