7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Kristina Apanavičiūtė

Kristina Apanavičiūtė

Dovydas Stončius: „Geras „storytelling’as“ tikrai veikia“

Kovo 16, 17, 18 dienomis teatro, kino ir televizijos aktorius Dovydas Stončius kartu su režisieriumi Gyčiu Padegimu Kauno centriniame knygyne pristato spektaklio „Noktiurnas“ premjerą. Apie darbą su režisieriumi bei premjerinį spektaklį teatrologei Kristinai Apanavičiūtei pasakoja aktorius Dovydas Stončius.

Laisvai samdomas aktorius nesirenka lengvų kelių

Dirbdamas laisvai samdomu aktoriumi esi pats sau ir tai nemažas iššūkis, nes tvarkai viską: gauni pasiūlymus, pats jų ieškai, moki draudimo ir kitus mokesčius. Tai tarsi maža įmonė. Planuoji laiką ir esi suinteresuotas, kad turėtum darbų, nes nuo to priklauso tavo karjera, išgyvenimas. Kiekviename darbe svarbu susirasti mažus tikslus ar požiūrio kampą, kurie tau patiktų. Kartais tai įpareigoja, bet juk lengvų kelių ir neieškau.

Monospektaklio „Noktiurnas“ aktorius Dovydas Stončius. D. Matvejevo nuotr.
Monospektaklio „Noktiurnas“ aktorius Dovydas Stončius. D. Matvejevo nuotr.
Monospektaklio „Noktiurnas“ aktorius Dovydas Stončius ir režisierius Gytis Padegimas. D. Matvejevo nuotr.
Monospektaklio „Noktiurnas“ aktorius Dovydas Stončius ir režisierius Gytis Padegimas. D. Matvejevo nuotr.
Monospektaklio „Noktiurnas“ aktorius Dovydas Stončius. D. Matvejevo nuotr.
Monospektaklio „Noktiurnas“ aktorius Dovydas Stončius. D. Matvejevo nuotr.
Monospektaklio „Noktiurnas“ aktorius Dovydas Stončius. D. Matvejevo nuotr.
Monospektaklio „Noktiurnas“ aktorius Dovydas Stončius. D. Matvejevo nuotr.
Kristina Apanavičiūtė

Gytis Padegimas: „Mokame kaltinti, bet nemokame atleisti“

Režisierius Gytis Bernardas Padegimas nesistengia būti madingas. Jam svarbiausia – spektaklio siunčiama žinutė. Apie premjerinį spektaklį „Noktiurnas“ Kauno miesto Kameriniame teatre – neįprastos struktūros pjesės pasirinkimą ir temos aktualumą, darbą su aktoriumi Dovydu Stončiumi, kūrybinį procesą ir spektaklio siunčiamą žinutę – su spektaklio režisieriumi G. Padegimu kalbasi teatrologė Kristina Apanavičiūtė.

„Noktiurnas“ – ilgai brandinta ir visuomenei aktuali pjesė

Spektaklio „Noktiurnas“ režisierius Gytis Padegimas. D. Matvejevo nuotr.
Spektaklio „Noktiurnas“ režisierius Gytis Padegimas. D. Matvejevo nuotr.
Spektaklio „Noktiurnas“ aktorius Dovydas Stončius ir režisierius Gytis Padegimas. D. Matvejevo nuotr.
Spektaklio „Noktiurnas“ aktorius Dovydas Stončius ir režisierius Gytis Padegimas. D. Matvejevo nuotr.
Spektaklio „Noktiurnas“ režisierius Gytis Padegimas. D. Matvejevo nuotr.
Spektaklio „Noktiurnas“ režisierius Gytis Padegimas. D. Matvejevo nuotr.
Spektaklio „Noktiurnas“ aktorius Dovydas Stončius ir režisierius Gytis Padegimas. D. Matvejevo nuotr.
Spektaklio „Noktiurnas“ aktorius Dovydas Stončius ir režisierius Gytis Padegimas. D. Matvejevo nuotr.
Kristina Apanavičiūtė

Judėjimo eksperimentai

Menų spaustuvėje debiutavo eksperimentinis šokio spektaklis „State of flow: Identity“. Tai, kad kūrėjai neįstatė spektaklio į konkretaus stiliaus rėmus ir jį įvardino kaip eksperimentinį – nudžiugino. Idėjos autorė ir choreografė Agata Pečiul bėga. Bėga ir jos kūrybinė komanda. Bėga su kliūtimis, tačiau nesustoja. Šis bėgimas orientuotas ne tik į save, bet į tai, nuo ko reikia pabėgti: nuo į(si)pareigojimų, taisyklių, standarto ir primestinio triukšmo.

„State of flow: Identity“, nuotr. L. Vansevičienės
„State of flow: Identity“, nuotr. L. Vansevičienės
„State of flow: Identity“, nuotr. L. Vansevičienės
„State of flow: Identity“, nuotr. L. Vansevičienės
„State of flow: Identity“, nuotr. L. Vansevičienės
„State of flow: Identity“, nuotr. L. Vansevičienės
„State of flow: Identity“, nuotr. L. Vansevičienės
„State of flow: Identity“, nuotr. L. Vansevičienės
„State of flow: Identity“, nuotr. L. Vansevičienės
„State of flow: Identity“, nuotr. L. Vansevičienės
„State of flow: Identity“, nuotr. L. Vansevičienės
„State of flow: Identity“, nuotr. L. Vansevičienės
Kristina Apanavičiūtė

Kūnu kūną jausti

Rudenį kiekvieno miesto (o ypač didmiesčių) kultūrinis gyvenimas atbunda iš vasaros snaudulio. Vienas pirmųjų Kauno miestą žadiną ir importiniais spektakliais apipila Kauno šokio teatras „Aura“ ir jų organizuojamas Tarptautinis šokio festivalis „AURA 27“. Festivalio organizatorių komanda dirba taip, jog bemaž kiekvienas čia apsilankęs gali atrasti kažką savo skoniui ar poreikiams.

Kauno šokio teatro „Aura“ ir „Bodytalk“ spektaklis „Glück / Laimė \ Счастье“, nuotr. S. Baturos
Kauno šokio teatro „Aura“ ir „Bodytalk“ spektaklis „Glück / Laimė \ Счастье“, nuotr. S. Baturos
Kauno šokio teatro „Aura“ ir „Bodytalk“ spektaklis „Glück / Laimė \ Счастье“, nuotr. S. Baturos
Kauno šokio teatro „Aura“ ir „Bodytalk“ spektaklis „Glück / Laimė \ Счастье“, nuotr. S. Baturos
Tchekpo šokių trupės spektalis „Pourquoi pas...?“ / „Kodėlgi ne...?“, nuotr. S. Baturos
Tchekpo šokių trupės spektalis „Pourquoi pas...?“ / „Kodėlgi ne...?“, nuotr. S. Baturos
Kauno šokio teatro „Aura“, „Fabbrica Europa“ ir Salvo Lombardo spektaklis „Twister“, nuotr. S. Baturos
Kauno šokio teatro „Aura“, „Fabbrica Europa“ ir Salvo Lombardo spektaklis „Twister“, nuotr. S. Baturos
Kauno šokio teatro „Aura“ spektaklis „Godos", nuotr. S. Baturos
Kauno šokio teatro „Aura“ spektaklis „Godos", nuotr. S. Baturos
Kauno šokio teatro „Aura“, „Fabbrica Europa“ ir Salvo Lombardo spektaklis „Twister“, nuotr. S. Baturos
Kauno šokio teatro „Aura“, „Fabbrica Europa“ ir Salvo Lombardo spektaklis „Twister“, nuotr. S. Baturos
Kauno šokio teatro „Aura“ spektaklis „Godos", nuotr. S. Baturos
Kauno šokio teatro „Aura“ spektaklis „Godos", nuotr. S. Baturos
Rachido Ouramdane‘o spektaklis „Tordre“, nuotr. S. Baturos
Rachido Ouramdane‘o spektaklis „Tordre“, nuotr. S. Baturos
Kristina Apanavičiūtė

Neturgiškas vakaras turguje

Kiek žmonių teatrą keičia į turgų? Kiek iš jų teatrą geba atrasti turgaus mėsos halėje ar vaisių/daržovių skyriuje? Būtent turgaus erdvėje Žaliakalnio turgaus teatro festivalio organizatoriai apgyvendino teatro procesus, o pirkėjus, atėjusius atlikti šeštadieninio turgaus ritualo, pasitiko neįprasta  dienotvarke.

Žaliakalnio turgaus teatro festivalis, nuotr. R. Bartusevičiūtės
Žaliakalnio turgaus teatro festivalis, nuotr. R. Bartusevičiūtės
Žaliakalnio turgaus teatro festivalis, nuotr. R. Bartusevičiūtės
Žaliakalnio turgaus teatro festivalis, nuotr. R. Bartusevičiūtės
Žaliakalnio turgaus teatro festivalis, nuotr. R. Bartusevičiūtės
Žaliakalnio turgaus teatro festivalis, nuotr. R. Bartusevičiūtės
Kristina Apanavičiūtė

Riboženkliai. Paskui judesį

Birželio mėnesį Kaune startavo simultaniškas ir unikalus projektas, aprėpiantis tarpukario Kauno istoriją, to laikmečio aktualijas, biografijas, moderniąją architektūrą, šokį bei judesį. „Riboženkliai“ – tai šokio spektaklis-ekskursija, kuris ausinių ir jose skambančio istorinio/meninio teksto pagalba turo dalyvius panardina į žodžių ir judesio sintezę. 

Spektaklis-ekskursija „Riboženkliai“, nuotr. iš šokio studijos RED archyvo
Spektaklis-ekskursija „Riboženkliai“, nuotr. iš šokio studijos RED archyvo
Spektaklis-ekskursija „Riboženkliai“, nuotr. iš šokio studijos RED archyvo
Spektaklis-ekskursija „Riboženkliai“, nuotr. iš šokio studijos RED archyvo
Spektaklis-ekskursija „Riboženkliai“, nuotr. iš šokio studijos RED archyvo
Spektaklis-ekskursija „Riboženkliai“, nuotr. iš šokio studijos RED archyvo
Spektaklis-ekskursija „Riboženkliai“, nuotr. iš šokio studijos RED archyvo
Spektaklis-ekskursija „Riboženkliai“, nuotr. iš šokio studijos RED archyvo
Kristina Apanavičiūtė

Kaupti, būti, dalintis

Gegužės 24 d. Vilniaus „Menų spaustuvėje“ pristatytas režisierės ir choreografės Austėjos Vilkaitytės spektaklis/performansas „Išoriniai pojūčiai“. Kūrinys – kolektyvinis, asmeninėmis patirtimis bei istorijomis paremtas penkių merginų (Austėjos Vilkaitytės, Eglės Nešukaitytės, Juditos Stundžytės, Kristinos Marijos Kulinič, Ievos Jackevičiūtės) išgyvenimas. Aptinkamas terapinis buvimas ir veikimas scenoje. Apsivalymas.

„Išoriniai pojūčiai“, organizatorių nuotr.
„Išoriniai pojūčiai“, organizatorių nuotr.
„Išoriniai pojūčiai“, organizatorių nuotr.
„Išoriniai pojūčiai“, organizatorių nuotr.
„Išoriniai pojūčiai“, organizatorių nuotr.
„Išoriniai pojūčiai“, organizatorių nuotr.
„Išoriniai pojūčiai“, organizatorių nuotr.
„Išoriniai pojūčiai“, organizatorių nuotr.
Kristina Apanavičiūtė

Tu ir tavo kūnas

Pastaruoju metu taip jau atsitinka, kad Lietuvos teatro ir šokio reiškiniai „nebekabina“. Apsilankai, kantriai išsėdi ar valandą prasiblaškai tamsiame nebūtų prasmių miške, o išėjus pro duris supranti, kad kaip ir nėra prie ko prikibti, bet ant ko užsikabinti – taip pat nėra. 2017 metų kovo 3 dieną režisieriaus Yaseno Vasilevo ir aktoriaus Džiugo Kunsmano bendras projektas – judesio performansas „Nutricula“ – pagaliau supurtė ir išbudino iš žiemos miego.

Performansas „Nutricula“, nuotr. R. Jankūnaitės
Performansas „Nutricula“, nuotr. R. Jankūnaitės
Performansas „Nutricula“, nuotr. A. Matuzaitės
Performansas „Nutricula“, nuotr. A. Matuzaitės
Kristina Apanavičiūtė

Pirmasis žingsnis savarankiškos kūrybos kelyje

Kokia pirma mintis šauna į galvą išgirdus žodį „vogue“? Dažnam iškart prieš akis iškyla visame pasaulyje įžymaus mados žurnalo „VOGUE“ viršelis. Kitam žodis „vogue“ – tai tam tikras šokio stilius ir savita kūno kalba. O ką pamanytumėte, jei pamatytumėte šiuolaikinio šokio spektaklio iškabą su joje įraitytu spektaklio pavadinimu „in/vogue“? Nors dažną mūsų visuomenės pilietį terminas „šiuolaikinio šokio spektaklis“ atbaido, galbūt šįsyk bent pavadinimas, keliantis asociacijas su populiariąja kultūra, jam būtų patrauklus?

Šokio spektaklis „in/vogue“, Nuotr. Deimantės Piraitytės,  „Miško archyvas"
Šokio spektaklis „in/vogue“, Nuotr. Deimantės Piraitytės, „Miško archyvas"
Šokio spektaklis „in/vogue“, Nuotr. Deimantės Piraitytės,  „Miško archyvas"
Šokio spektaklis „in/vogue“, Nuotr. Deimantės Piraitytės, „Miško archyvas"
Šokio spektaklis „in/vogue“, Nuotr. Deimantės Piraitytės,  „Miško archyvas"
Šokio spektaklis „in/vogue“, Nuotr. Deimantės Piraitytės, „Miško archyvas"
Šokio spektaklis „in/vogue“, Nuotr. Deimantės Piraitytės,  „Miško archyvas"
Šokio spektaklis „in/vogue“, Nuotr. Deimantės Piraitytės, „Miško archyvas"
Šokio spektaklis „in/vogue“, Nuotr. Deimantės Piraitytės,  „Miško archyvas"
Šokio spektaklis „in/vogue“, Nuotr. Deimantės Piraitytės, „Miško archyvas"
Kristina Apanavičiūtė

Kai plaukioti savuose vandenyse nebeužtenka

Marius Pinigis ir Marius Paplaukas – skirtingų šokių stilių atstovai, savo pečius surėmę bendram projektui „(G)round Zero“. Pinigis – profesionalius šiuolaikinio šokio atstovas, savo karjerą pradėjęs Kauno šokio teatre „Aura”. Šiuo metu jis aktyviai atstovauja Lietuvą ir Kauno miestą šiuolaikinio šokio spektakliuose įvairiuose pasaulio kampeliuose. Pinigis taip pat yra „Kaunas 2022” komandos narys, atstovaujantis jaunuosius menininkus. Jo porininkas Paplauskas yra gatvės šokių atstovas, savo pasiekimais gerai žinomas gatvės šokių bendruomenėje bei atstovaujantis Lietuvos vardą įvairiuose užsienio gatvės šokių čempionatuose.

Marius Paplauskas ir Marius Pinigis projekte „(G)round Zero", nuotr. Artūro Bulotos
Marius Paplauskas ir Marius Pinigis projekte „(G)round Zero", nuotr. Artūro Bulotos
Marius Paplauskas ir Marius Pinigis projekte „(G)round Zero", nuotr. Artūro Bulotos
Marius Paplauskas ir Marius Pinigis projekte „(G)round Zero", nuotr. Artūro Bulotos
Marius Paplauskas ir Marius Pinigis projekte „(G)round Zero", nuotr. Artūro Bulotos
Marius Paplauskas ir Marius Pinigis projekte „(G)round Zero", nuotr. Artūro Bulotos
Marius Paplauskas ir Marius Pinigis projekte „(G)round Zero", nuotr. Artūro Bulotos
Marius Paplauskas ir Marius Pinigis projekte „(G)round Zero", nuotr. Artūro Bulotos
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas