7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Raktažodis: Žilvinas Kempinas

Paroda „Didesnio dalis“ Šiuolaikinio meno centre

Menininkai: Aidas Bareikis, Gintaras Didžiapetris, Laura Garbštienė, Arūnas Gudaitis, Kristina Inčiūraitė, Donatas Jankauskas, Patricija Jurkšaitytė, Žilvinas Kempinas, Juozas Laivys, Dainius Liškevičius, Mindaugas Lukošaitis, Raimundas Malašauskas, Darius Mikšys, Deimantas Narkevičius, Mindaugas Navakas, Audrius Novickas, Artūras Raila, Eglė Rakauskaitė, Nomeda ir Gediminas Urbonai, Darius Žiūra

Kuratoriai: Valentinas Klimašauskas, Kęstutis Kuizinas

Dizainas: Jurgis Griškevičius

 

Parodos „Didesnio dalis“ užduotis buvo surinkti dvidešimties žymiausių Lietuvos šiuolaikinių menininkų kūrinių rinkinį. Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai 2013 metų antrąjį pusmetį proga šis rinkinys keliaus po įvairias pasaulio galerijas ir muziejus. Projekto kuratorių pakviesti menininkai specialiai šiai kolekcijai pasiūlė po skaitmeninį atspaudą, kuriame panaudojo vieną iš žymiausių, etapinių, labiausiai ikoninių savo kūrinių ar jo dokumentaciją.

 

 

Viskas vyksta vienu metu

Kai sužinojote, kad Jums paskirta Nacionalinė kultūros ir meno premija, minėjote, kad ji Jums svarbi ne tik kaip kultūrinis Jūsų meninės veiklos įvertinimas, bet ir kaip politinis Jūsų, kaip menininko emigranto, įvertinimas. Manau, ne mano vienos akimis žiūrint, nuo parodos „Paralelės“ Šiuolaikinio meno centre 2007 m., net ir gyvendamas Niujorke, iš Vilniaus niekur nedingstat, Jūsų pavardė nuolat sklando pokalbiuose ir straipsniuose. Tam, aišku, pasitarnavo instaliacija „Tūba“ Lietuvos paviljone Venecijos bienalėje 2009 m., taip pat paroda „Vartuose“ 2011 metais. Ar grįžimas ir įsitvirtinimas Lietuvos meno scenoje buvo planuotas ir siektas dalykas, ar taip išėjo natūraliai, o gal net atsitiktinai?

Taip išėjo natūraliai. Neturėjau tikslo „įsitvirtinti Lietuvos meno scenoj“, net nelabai žinau, ką tai galėtų reikšti. Jei ir buvo kažkokia strategija, tai labiau atvirkštinė – išvažiavau iš Lietuvos prieš 15 metų tam, kad galėčiau netrukdomas studijuoti šiuolaikinį meną ir kad aš niekam „netrukdyčiau“. Vėliau, 2007 m., Kęstutis Kuizinas mane pakvietė surengti solinę parodą ŠMC. O visa kita yra „Vartų“, kaip mane reprezentuojančios galerijos, normali profesinė veikla: jų pranešimai apie mano parodas, aišku, sėkmingai organizuotas Venecijos bienalės projektas, prieš porą metų surengta mano personalinė paroda galerijoje – taip jie mane tarsi ir

Apie prestižo fantasmagoriškumą

Susidūrus su projektu „Prestižas: šių dienų fantasmagorija“ ramybėje nepalieka įkyrus klausimas, ar nėra neprestižiška kalbėti prestižo tema šiuolaikinio meno kontekstuose? Meno, kuris Vakarų pusėje prieš keturiasdešimt metų atsisakė būti vertinamas ne tik estetikos, bet ir utilitarumo (o tai reiškia, ir vertės, kainos, reitingo) kategorijomis.

PUSLAPIS
3