VIII Tarptautinis M.K. Čiurlionio pianistų ir vargonininkų konkursas baigėsi. Sekmadienį Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje vykusios iškilmingos apdovanojimų ceremonijos metu paaiškėjo, kad pirmosios vietos laurai iškeliauja į Pietų Korėją ir Rusiją – vargonų kategorijoje pirmąją vieta įvertinta korėjiečių vargonininkė Hyun Sun Park, o pianistų konkurso nugalėtojų tapo rusų pianistas Aleksandras Kašpurinas.
Johanneso Brahmso, Sergejaus Rachmaninovo ir Maurice’o Ravelio koncertai fortepijonui – toks VIII Tarptautinio M.K. Čiurlionio pianistų konkurso finalo „meniu“ paaiškėjo vakar vakare, paskelbus konkurso finalininkus. Tarptautinės žiuri sprendimu, finaluose lapkričio 16 ir 17 d. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, kartu su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru ir maestro Modestu Pitrėnu, pasirodys Edvinas Švaikovskis (Lietuva, Lenkija), Gabrielė Sutkutė (Lietuva), Yue Zhangas (Honkongas), Neringa Valuntonytė (Lietuva), Aleksandras Kašpurinas (Rusija) ir Young Ho Parkas (Pietų Korėja).
Jau aišku, kas gros VIII Tarptautinio Mikalojaus Konstantino Čiurlionio vargonininkų konkurso finale! Išklausius II turo dalyvių pasirodymus, tarptautinės žiuri sprendimu, konkurso finalininkais paskelbti Tyleris Jasonas Boehmeris (JAV), Josefas Kratochvilis (Čekija), Somang Lee (Pietų Korėja), Hyun Sun Park (Pietų Korėja), Filipas Šmerda (Čekija) ir Janas Šprta (Čekija). Vargonininkai savo finalo programas atliks lapkričio 15 d., Klaipėdos Šv. Pranciškaus Asyžiečio bažnyčioje.
„Olympian Machine“ neveikia nė vienas realus žmogus, bet šis kūrinys – labai žmogiškas, apie žmones“, – apie garso menininko, Boriso Dauguviečio auskaro laureato Arturo Bumšteino garso instaliaciją-performansą „Olympian Machine“ pasakojo viena jo dalyvių, šokėja Greta Grinevičiūtė. „Iliados“ istoriją savotiškai dekonstruojantis atminties tyrimas lapkričio 13 d., trečiadienį, 18 val., Klaipėdos kultūros fabrike pirmąkart pristatomas uostamiesčio žiūrovams.
„Jei kas nori pajusti, apčiuopti Lietuvos gelmę, teatsigrįžta į Čiurlionį“, – nedideliame interviu prieš VIII Tarptautinio M.K. Čiurlionio pianistų ir vargonininkų konkurso pradžią rašė prof. Vytautas Landsbergis. Didžiausios Lietuvoje profesionaliosios muzikos varžybos prasideda jau lapkričio 8 d. ir tęsis iki lapkričio 17 d. Konkurso organizatoriai ypatingai džiaugiasi, kad šis renginys tapo vienu pirmųjų, kurį sutiko globoti LR Prezidentas Gitanas Nausėda.
Įspūdžiai iš Eduardo Balsio 100-ųjų gimimo metinių koncerto Šv. Kotrynos bažnyčioje
Ketvirtadienio, spalio 10-osios, vakarą visam pasauliui laukiant, kam atiteks Nobelio taikos premija ir viena potencialiausių kandidačių laikant šešiolikmetę švedų klimato aktyvistę Gretą Thunberg, Šv. Kotrynos bažnyčioje skambėjo Eduardo Balsio oratorija „Nelieskite mėlyno gaublio“ trims solistams, vaikų chorui, dviem fortepijonams, kontrabosui ir mušamųjų grupei. Nors kitą dieną paaiškėjo, kad Greta premijos negavo, simboliškesnio konteksto šiam kūriniui nė nesugalvotum.
Įspūdis po Leonardo Bernsteino operetės „Kandidas“ premjeros LNOBT
Užgęsta šviesos, pasirodo dirigentas, nugriaudi plojimai – prasideda muzika. Šią akimirką atlikėjai ir publika persikelia į kitą erdvėlaikį. Transformacija – tai tikrasis muzikos meno žavesys. Kaip prieš „Kandido“ premjerą pasakojo operetės režisierius Vincentas Boussard’as, Leonardo Bernsteino kūryba yra tiesiog pritvinkusi nepaprasto žavesio, kaip ir pati šio kompozitoriaus, dirigento, atlikėjo asmenybė. Jos turtingumas, reiškęsis per muziką, priverčia šią pamilti akimirksniu.
Ką tik naujo sezono programą pristačiusi „Operomanija“ kviečia aplankyti „Blogus orus muziejuje“. Vienas įdomiausių pastarojo meto sceninių kūrinių, menininko Arturo Bumšteino barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Blogi orai“, kiek pakeitęs savo pavidalą, virsta performansu „Navigacijos“ – galerine „Blogų orų“ versija, kurią Nacionalinėje dailės galerijoje bus galima išvysti rugsėjo 19 d. Tą patį vakarą naują performansą „Barometras“ pristatys ir australų menininkas Ivanas Chengas, o palindromo principu dėliojamų renginių ašimi taps ką tik išleistos „Blogų orų“ vinilinės plokštelės pristatymas.
Simfoninės pasijos pagal Edvardo Griego muziką „Laukimas“ premjeros įspūdžiai Vilniaus festivalyje
Sakoma, kad istorijos, kurias pasakojame, formuoja mūsų savivoką, tai, kas mes esame. Tad permąstyti, kitaip papasakoti seniausius žmonijos mitus, pasakas, epus yra pretenzingas bandymas į žmonių mąstymą įdiegti naujas perspektyvas. Iki skausmo pažįstama Pero Giunto istorija – nepaprastai gražus ir jautrus norvegiškas epas, kuriam ypatingą reikšmę muzikos istorijoje suteikė Edvardo Griego muzika Henriko Ibseno dramai. Vienas jos „daugtaškių“, kurį tekstu ir naujomis prasmėmis užpildė simfoninės pasijos solistams, chorui ir orkestrui „Laukimas“ kūrėjai, – tai neįtikėtinai paslaptingas ir talpus Solveigos personažas. Birželio 21 d. Vilniaus festivalio baigiamajame koncerte Lietuvos rusų dramos teatre jis vedė publiką į metafizinę kelionę link suvokimo, kokia yra meilės ir ištikimybės kupino laukimo prigimtis.
Pasirodė naujas Arvydo Malcio autorinis kamerinės muzikos albumas „Suskilęs laikas“
„Viskas prasideda nuo idėjos. Tada ieškau būdų jai realizuoti“, – viename interviu yra minėjęs kompozitorius, violončelininkas Arvydas Malcys, neseniai pristatęs naują kamerinės muzikos rinktinę „Suskilęs laikas“. Į ją kompozitorius sudėjo kūrybinę asmenybę taikliai įgarsinančius kamerinės muzikos kūrinius – savitos raiškos kūrybinių vertybių kvintesenciją.