2022 m. Nacionalinės filharmonijos simfoninių koncertų ciklą pradėjo LNSO muzikantai solistai
Pirmasis 2022 m. koncertas pelnytai patikėtas Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro (meno vadovas Modestas Pitrėnas) solistams ir dirigentui Karoliui Variakojui. Renginys ypatingas ne tik dėl jame dalyvavusių penkiolikos solistų, dviejų su puse valandos trukmės bei pandeminėmis kaukėmis pasidabinusios publikos. Stilistiškai, instrumentiškai spalvingą programą vienijo ir Vilniaus kaip Šiaurės Jeruzalės motyvas. Neseniai pasaulis minėjo žymaus mąstytojo, teologo, filosofo Vilniaus Gaono 300 metų gimimo jubiliejų. Praėję 2021-ieji – tragiškojo Holokausto aštuoniasdešimtosios metinės. Koncerte girdėjome kūriniuose įprasmintas ilgesingas žydų tautos raudas, temperamentingus šokius ir įvairiaspalvę klezmerių muziką. Vakaro nuotaika jau atliepė ir pavasario dvelksmą. Muzika alsavo jausmingomis audromis, permainingomis emocijomis, spalvomis, o pabaigoje išgirdome ir vyturio giesmes.
Pirmasis tarptautinis violončelės muzikos violončelei festivalis Cėsyje nuskambėjo ankstyvą 2015 m. rudenį. Šis kasmetinis renginys inspiruotas atsiradus nuostabiai Vidžemės koncertų ir renginių salei „Cēsis“. Prabangia akustika bei modernumu išsiskiriančios salės projektavimą ir statybą 2014 m. didžia dalimi rėmė Europos sąjunga, o Tarptautinio violončelės festivalio steigėjas – žymus Australijoje gimęs latvių kilmės violončelininkas Janis Laursas.
Pokalbis su kompozitoriumi Jonu Tamulioniu ir dirigentu Juozu Domarku
Paskutinį birželio penktadienį Marijampolės Šv. arkangelo Mykolo bazilikoje suskambo Jono Tamulionio „Lietuviškasis Requiem“. Taip nuaidėjo vienas paskutinių šių metų Marijampolės religinės muzikos festivalio koncertų. Šiam tęstiniam renginiui sėkmingai vadovauja žinomas tenoras Edmundas Seilius. Monumentalų kūrinį atliko Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Modestas Pitrėnas), choras „Vilnius“ (vadovas Artūras Dambrauskas), solistai Aurimas Raulinavičius (tenoras), Rita Novikaitė (mecosopranas), Kristina Zmailaitė (sopranas) ir Egidijus Dauskurdis (bosas). Programą parengė ir koncertui vadovavo ilgametis LNSO vyriausiasis dirigentas Juozas Domarkas.
Apie LNSO muzikantų solo pasirodymus pasakoja dirigentas Robertas Šervenikas ir solistai
Jau pernai rudenį Lietuvos nacionalinės filharmonijos simfoninio orkestro artistai suskato teikti paraiškas soliniams pasirodymams su orkestru. Tai puikus ženklas, rodantis, kad muzikantai palaiko profesinę formą, siekia ne tik atskleisti orkestrinio-ansamblinio muzikavimo gebėjimus, bet ir drąsiai stoti prieš kolektyvą ir publiką kaip solistai. Ilgametė patirtis atskleidžia, kad šie renginiai aktualūs ne vien orkestrui. Salės būna pilnos. Ir ne tik Vilniuje. Kol Nacionalinės filharmonijos Didžioji salė remontuojama, koncertai vyko ir Kauno filharmonijoje (vasario 3 d.), ir Utenoje (vasario 10 d.). Publika nuoširdžiai žavisi solistais iš orkestro, supranta ir audringomis ovacijomis įvertina muzikinių lyderių, dirigento ir orkestro kūrybines pastangas. Koncertuose skambėjo daug kūrinių, tad programos Kaune ir Utenoje buvo skirtingos. Koncertus kaip visada žaismingai, nuotaikingai ir informatyviai vedė muzikologas Viktoras Gerulaitis. Apie projektą „Orkestras iš arti“ pasidalyti mintimis pakvietėme šių koncertų dirigentą Robertą Šerveniką.