7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Katažyna Jankovska

Katažyna Jankovska

Quis custodiet ipsos custodes?

Apie Valentyno Odnoviuno knygą „Stebėjimas. Priežasties tipologija“

Nuo seno žmonių pasąmonėje pasėta mintis, esą pasaulis yra stebimas iš viršaus visa reginčios ir teisiančios akies. Apvaizdos akis – iš krikščioniškos ikonografijos kilęs visur esančio ir viską matančio Dievo akies simbolis, siejamas su dieviškąja visagalybe, menantis anapusinį žvilgsnį, nuolatos stebintį žmoniją.

Autoriaus nuotr.
Autoriaus nuotr.
Autoriaus nuotr.
Autoriaus nuotr.
Autoriaus nuotr.
Autoriaus nuotr.
Autoriaus nuotr.
Autoriaus nuotr.
Autoriaus nuotr.
Autoriaus nuotr.
Autoriaus nuotr.
Autoriaus nuotr.
Katažyna Jankovska

Postfotografijos link

Apie Vilniaus fotografijos galerijoje vykstančią parodą „Nauji fotografijos įrankiai: nuo Google’o iki algoritmo“

Vis daugėja kalbų apie technologijas, išstumiančias tradicinę fotografiją, parodų ir straipsnių skambiais pavadinimais „Ar fotografija mirė?“, menininkų, įtraukiančių naujas technologijas į kūrybinę praktiką ir priskiriančių savo veiklą postfotografijai. Kaip tik neseniai teko apsilankyti „Brandts“ galerijoje Odensėje (Danija), kurioje vyko paroda „Fotografija, užbaigianti visą fotografiją“ („Photography to End All Photography“). Parodos dalyviai pristatė įvairiomis programomis sukurtas manipuliacijas, skaitmeninius fotomontažus, kompiuteriais sugeneruotus vaizdus, virtualios realybės fotografijas ir t.t. „Ieškau naujo žodžio šiai naujai veiklai, kuri atrodo kaip fotografija, bet nebėra fotografija. Prašau pranešti man, jei sugalvosite tam tinkamą žodį“, – kartą pasakė režisierius Wimas Wendersas. Taip kalbėdamas jis turėjo omeny kasdien išmaniaisiais telefonais nesąmoningai gaminamų nuotraukų srautą, tačiau jo klausimą galima taikyti visiems vaizdams, kuriuos iki šiol vadiname fotografija.

 

Wenderso žodžius priminė Vilniaus fotografijos galerijoje vykstančios parodos pavadinimas „Nauji fotografijos įrankiai: nuo Google’o iki algoritmo“ (kuratorius Paul Paper). Tie „nauji įrankiai“ nėra skirti vien fotografijai. Tiesiog juos pasitelkus sukurtas darbas atrodo kaip fotografija. Parodoje dalyvauja penki menininkai, kiekvienas iš jų naudoja skirtingas priemones ir kiekvienas darbas turi savo koncepciją. Galbūt prieš tai Nidos meno kolonijoje pristatyta paroda atrodė kiek kitaip, tačiau, kuratoriui akcentuojant „įrankius“, pasigedau sąsajų tarp kūrinių, o jų išdėstymas atrodo neišbaigtas.

James Bridle, „Sklandūs perėjimai“ („Seamless Transitions“). 2015 m.
James Bridle, „Sklandūs perėjimai“ („Seamless Transitions“). 2015 m.
Esther Hovers, „Klaidingi pozityvumai“ („False Positivities“). 2018 m.
Esther Hovers, „Klaidingi pozityvumai“ („False Positivities“). 2018 m.
Aaron Hegert, „Seklus mokymasis“ („Shallow Learning“). 2017 m.
Aaron Hegert, „Seklus mokymasis“ („Shallow Learning“). 2017 m.
Penelope Umbrico, „Bet kieno fotografijos bet kam leidus“ („Anyone’s Photos Any License“). 2015–2016 m.
Penelope Umbrico, „Bet kieno fotografijos bet kam leidus“ („Anyone’s Photos Any License“). 2015–2016 m.
Katažyna Jankovska

Kad jūs manęs neužmirštumėte

Mariuszo Hermanowicziaus ir Agnieszkos Rayss paroda „Prospekto galerijoje“

Lenkų fotografo Mariuszo Hermanowicziaus retrospektyvinę parodą galima prilyginti kelių trumpametražių filmų peržiūrai. Kūrinių eiliškumas ir aiškus naratyvas, lydimas menininko užrašų, – tarsi titrų, primenančių Duane’o Michalso kūrybą, – įtraukia ir panardina žiūrovą į skirtingus pasakojimus. Kiekvienas filmas, remdamasis charakteringiausiais darbais, ženklina ir apžvelgia pagrindinius menininko veiklos etapus, kai keitėsi ne tik stilistika, formatas ir technikos, bet ir medijos funkcija. Parodą lydi šiuolaikinės Lenkijos menininkės Agnieszkos Rayss naujausias projektas „Kur yra kūnas“ / „Where The Body Is“. Autorė fotografijoje daugiausia žaidžia moteriško kūno įvaizdžiais ir iš dalies yra įkvėpta paskutinio Hermanowicziaus kūrybinio laikotarpio darbų.

Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.
Parodos ekspozicijos fragmentas. I. Balandis nuotr.