7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Teatro anonsai

Ingrida Jankauskaitė

Teatro disciplina

Pokalbis su aktoriumi ir režisieriaus asistentu Luku Petrausku

Kaip aktorius Lukas Petrauskas sukūrė vaidmenis Jaunimo teatro spektakliuose „Keliaujantys“ (rež. Árpádas Schillingas, 2025), „Barbarai“ (rež. Schillingas, 2023), „Erinijos“ (rež. Sergejus Loznica, 2022), „Jauno žmogaus memuarai“ (rež. Eglė Švedkauskaitė, 2022), „Autonomija“ (rež. Schillingas, 2018), „Šveikas“ (rež. Adomas Juška, 2018) ir kt.

Lukas Petrauskas. D. Matvejevo nuotr.
Lukas Petrauskas. D. Matvejevo nuotr.
Lukas Petrauskas spektaklyje „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Lukas Petrauskas spektaklyje „Jauno žmogaus memuarai“. D. Matvejevo nuotr.
Lukas Petrauskas spektaklyje „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Lukas Petrauskas spektaklyje „Erinijos“. L. Vansevičienės nuotr.
Lukas Petrauskas spektaklyje „Autonomija“ . L. Vansevičienės nuotr.
Lukas Petrauskas spektaklyje „Autonomija“ . L. Vansevičienės nuotr.
Lukas Petrauskas spektaklyje „Barbarai“ . D. Matvejevo nuotr.
Lukas Petrauskas spektaklyje „Barbarai“ . D. Matvejevo nuotr.
Ieva Tumanovičiūtė

Sustingę liūdesyje

„Vakaro nejauka“ Klaipėdos tarptautiniame teatro festivalyje „TheATRIUM“

Skaitant olandų nebinarinės lyties tapatybės rašytojo(s) Marieke Lucas Rijneveld romaną „Vakaro nejauka“ (2018, iš olandų kalbos vertė Aušra Gudavičiūtė, 2021), 2020 m. pelniusį tarptautinę Bookerio premiją, norisi gerti kakavą ir valgyti sausainius – daryti ką nors tokio, kas galėtų sugrąžinti vaikystėje patirtą šilumą ir jaukumą, ko taip trūksta pagrindinei knygos veikėjai bei pasakotojai ir kas padėtų nors šiek tiek atsitraukti nuo įtaigiai perteikto jautraus vaiko nerimo ir nesaugumo jausmo, sukelto susidūrimo ankstyvame amžiuje su mirtimi.

Scena iš spektaklio „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Eloy Moreno Gallego ir Agnieszka Dziewa spektaklyje „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Eloy Moreno Gallego ir Agnieszka Dziewa spektaklyje „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Janas Kochanowskis ir Agnieszka Dziewa spektaklyje „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Janas Kochanowskis ir Agnieszka Dziewa spektaklyje „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Agnieszka Dziewa spektaklyje „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Agnieszka Dziewa spektaklyje „Vakaro nejauka“. D. Rimeikos nuotr.
Greta Vilnelė

Vienatvės bokšte

„Moters dalys“ Vilniaus senajame teatre

Atėjusi žiūrėti spektaklio į Vilniaus senąjį teatrą (VST), visuomet stengiuosi atsisėsti taip, kad būtų patogu skaityti subtitrus. Viena vertus, tai neleidžia visiškai susikoncentruoti į sceninį vyksmą. Todėl pernai šiame teatre įvykusi režisieriaus Jokūbo Brazio „Kaligulos“ premjera lietuvių kalba leido pirmą kartą pasimėgauti šio teatro aktorių trupės gebėjimais.

Gabrielė Andruškevič ir Oskaras Wyganowskis spektaklyje „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Gabrielė Andruškevič ir Oskaras Wyganowskis spektaklyje „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Gabrielė Andruškevič spektaklyje „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Gabrielė Andruškevič spektaklyje „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Oskaras Wyganowskis spektaklyje „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Oskaras Wyganowskis spektaklyje „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Gabrielė Andruškevič ir Aleksandra Metalnikova spektaklyje „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Gabrielė Andruškevič ir Aleksandra Metalnikova spektaklyje „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Jevgenija Gladij spektaklyje „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Jevgenija Gladij spektaklyje „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Anžela Bizunovič spektaklyje „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Anžela Bizunovič spektaklyje „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Scena iš spektaklio „Moters dalys“. T. Ragimovo nuotr.
Vincentas Klipčius

Vilniaus mažojo teatro užsienis

Pokalbis apie tarptautines gastroles

2025 m. Valstybinis Vilniaus mažasis teatras (VMT) mini savo kūrybinės veiklos 35-metį. Režisieriaus Rimo Tumino ir kompozitoriaus Fausto Latėno įkurtas teatras dabartines patalpas gavo tik 2005-aisiais. Glausdamasi tuomečio Lietuvos valstybinio akademinio dramos teatro (dabar – Lietuvos nacionalinis dramos teatras) Mažojoje salėje, turėdama galimybę per mėnesį suvaidinti vos 2–4 spektaklius, septyniolikos asmenų trupė kartu išgyveno ir savo auksinius metus.

Scena iš spektaklio „Maskaradas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Maskaradas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Maskaradas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Maskaradas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Maskaradas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Maskaradas“. D. Matvejevo nuotr.
Adrija Čepaitė ir Larisa Kalpokaitė spektaklyje „Maskaradas“. VMT archyvo nuotr.
Adrija Čepaitė ir Larisa Kalpokaitė spektaklyje „Maskaradas“. VMT archyvo nuotr.
Scena iš spektaklio „Maskaradas“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Maskaradas“. D. Matvejevo nuotr.
VMT trupės gastrolės Islandijoje. Asmeninio archyvo nuotr.
VMT trupės gastrolės Islandijoje. Asmeninio archyvo nuotr.
Mindaugas Capas, Almantas Šinkūnas, Dalia Žakytė ir Rimantas Bagdzevičius VMT gastrolėse Jungtinėje Karalystėje. Asmeninio archyvo nuotr.
Mindaugas Capas, Almantas Šinkūnas, Dalia Žakytė ir Rimantas Bagdzevičius VMT gastrolėse Jungtinėje Karalystėje. Asmeninio archyvo nuotr.
Dovilė Zavedskaitė

Arklio dydžio paguoda

„Leviatanas“ Klaipėdos tarptautiniame teatro festivalyje „TheATRIUM“

Prancūzų režisierės Lorraine de Sagazan spektaklis „Leviatanas“ (teatras „Théâtre de la Brèche“), viešėjęs Klaipėdos Žvejų rūmuose 2025-ųjų tarptautinio teatro festivalio „TheATRIUM“ metu, žiūrovus pakvietė į sąlygišką teismo salės būtį, kurioje kaltinimai gali būti dainuojami rečitatyvu, advokatai, sakydami ginamąją kalbą, gali šokti, o paguodos gestą kaltinamiesiems gali parodyti gyvas arklys.

Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Scena iš spektaklio „Leviatanas“. D. Rimeikos nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Koršunovo imperatyvas: teatras be rizikos

„Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“ Vilniaus mažajame teatre

Birželio 5 d., kaip jau įprasta, ore tvyrojo permanentinės apokalipsės nuojauta. Pasaulis tuoj, vėl, pagaliau išsitaškys į gabalus, Žemė ištrūks iš orbitos, atsivers pragaro bedugnės, bet čia, Vilniaus mažajame teatre (VMT), – keistas susikaupimas ir rimtis. Scenoje filosofas Imanuelis Kantas, „60 metų, žemo ūgio, liesas, seno vaiko veidu“ (Kirilas Glušajevas), jo bičiuliai ir tarnas kalbasi apie pilvo spazmus, laiką, kiaušinius, oro balionus ir būtį.

Scena iš spektaklio „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Kirilas Glušajevas spektaklyje „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Kirilas Glušajevas spektaklyje „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Ramūnas Cicėnas spektaklyje „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Ramūnas Cicėnas spektaklyje „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Leonardas Pobedonoscevas spektaklyje „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Leonardas Pobedonoscevas spektaklyje „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Indrė Patkauskaitė spektaklyje „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Indrė Patkauskaitė spektaklyje „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Kantas. Kambarys, kuriame negalvojama“. D. Matvejevo nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 291  >>> Archyvas