7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Teatro anonsai

Ignas Zalieckas

Lietuvos scena Paryžiuje

Apie Lietuvos sezoną Prancūzijoje

Ilgai laukus, Lietuvos kultūros sezonas pasiekė Paryžiaus vartus ir mūsų menas pasklido po Prancūzijos sostinę. Vieni šio renginių ciklo laukė labiau už olimpines žaidynes, kiti abejojo, ar Lietuvos kultūra nepasiklys tarp gausybės olimpiados reklamos kampanijų ir po žaidynių vyksiančių diskusijų. Vis dėlto Sorbonos universiteto didžiajame amfiteatre suskambo „Kur giria žaliuoja“, Pompidou centre aidėjo sveikinimo kalbos, Paryžiaus rudens festivalyje kūrinį parodė Lina Lapelytė, o rugsėjo 29 d. Théâtre de la Ville prasidėjo „Focus Lituanie“ programa. Būtent apie pastaruosius įvykius ir noriu papasakoti. Bienvenue en France! Bienvenue à Paris! (Sveiki atvykę į Prancūziją! Sveiki atvykę į Paryžių!)

„The Speech“. N. Versecko nuotr.
„The Speech“. N. Versecko nuotr.
„The Speech“. M. Norvaišo nuotr.
„The Speech“. M. Norvaišo nuotr.
Scena iš spektaklio „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė ir Povilas Jatkevičius spektaklyje „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Rasa Samuolytė ir Povilas Jatkevičius spektaklyje „Fossilia“. D. Matvejevo nuotr.
Ieva Tumanovičiūtė

Teatras ir literatūra

„Užburtas kalnas“ Jaunimo teatre

Jaunimo teatras įtraukia žiūrovus į literatūros ir teatro dialogą. Tokie repertuaro spektakliai kaip „Austerlicas“ (2020), „Don Kichotas“ (2021), „Puikus naujas pasaulis“ (2021), „Jauno žmogaus memuarai“ (2022), „Edžio pabaiga“ (2022), „Erinijos“ (2022), „Barbarai“ (2023), „Bėgūnė“ (2024), sukurti pagal rašytojų W.G. Sebaldo, Miguelio de Cervanteso, Aldous’o Huxley, Ričardo Gavelio, Édouardo Louis, Jonathano Littello, J.M. Coetzee ir Olgos Tokarczuk prozos kūrinius, skirti intelektualiam žiūrovui, atėjusiam pamatyti, kaip jam žinoma literatūra virsta teatru. Per spektaklį susijungia rašytojo, režisieriaus ir skaitytojo / žiūrovo vaizduotė ir mintys. Kūrėjai ne pristato, bet interpretuoja knygų turinį, nes pasiruošęs žiūrovas reikalauja, kad romano metamorfozė į spektaklį būtų prasminga.

Matas Dirginčius ir Donatas Želvys spektaklyje „Užburtas kalnas“. L. Vansevičienės nuotr.
Matas Dirginčius ir Donatas Želvys spektaklyje „Užburtas kalnas“. L. Vansevičienės nuotr.
Donatas Želvys spektaklyje „Užburtas kalnas“. Jaunimo teatro nuotr.
Donatas Želvys spektaklyje „Užburtas kalnas“. Jaunimo teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Užburtas kalnas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Užburtas kalnas“. L. Vansevičienės nuotr.
Matas Dirginčius, Donatas Želvys ir Valentinas Masalskis spektaklyje „Užburtas kalnas“. L. Vansevičienės nuotr.
Matas Dirginčius, Donatas Želvys ir Valentinas Masalskis spektaklyje „Užburtas kalnas“. L. Vansevičienės nuotr.
Donatas Želvys ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Užburtas kalnas“. L. Vansevičienės nuotr.
Donatas Želvys ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Užburtas kalnas“. L. Vansevičienės nuotr.
Donatas Želvys, Matas Dirginčius ir Valentinas Masalskis spektaklyje „Užburtas kalnas“. L. Vansevičienės nuotr.
Donatas Želvys, Matas Dirginčius ir Valentinas Masalskis spektaklyje „Užburtas kalnas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Užburtas kalnas“. Jaunimo teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Užburtas kalnas“. Jaunimo teatro nuotr.
Scena iš spektaklio „Užburtas kalnas“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Užburtas kalnas“. L. Vansevičienės nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Apdilusi šukė šiuolaikinio cirko gerbėjos kišenėje

Apie festivalį „Helium“

Rugsėjo 9–18 d. „Menų spaustuvėje“ vykęs tarptautinis šiuolaikinio cirko festivalis „Helium“ nustebino savo ambicingomis apimtimis ir pristatytų meninių projektų kiekiu. Peržiūrėjus visą 18-ojo festivalio programą, ore pakimba keletas klausimų. Visų pirma domintų programos segmentų iškomunikavimo žiūrovams principas – kodėl daugių daugiausia į off programos rėmus telpantys eskizų ir, tarkime, cirko etiudų pristatymai buvo pateikti kaip visaverčiai, verti lygiomis teisėmis atsidurti šalia tų kelių išskirtinių tarptautinių pasirodymų? Žvelgiant iš liberaliosios rinkos pozicijų, kuklus prierašas „pasirodymo eskizo pristatymas“ mažų mažiausiai reikalautų ir atitinkamos kainų politikos bei pagarbesnio požiūrio į tikrai sunkiai užaugintas šiuolaikinio cirko gerbėjų gretas.

Scena iš spektaklio „Square Two“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Square Two“. D. Putino nuotr.
Marcelo Nunesas spektaklyje „Pacemaker“. D. Putino nuotr.
Marcelo Nunesas spektaklyje „Pacemaker“. D. Putino nuotr.
Marcelo Nunesas spektaklyje „Pacemaker“. D. Putino nuotr.
Marcelo Nunesas spektaklyje „Pacemaker“. D. Putino nuotr.
Marcelo Nunesas spektaklyje „Pacemaker“. D. Putino nuotr.
Marcelo Nunesas spektaklyje „Pacemaker“. D. Putino nuotr.
Marcelo Nunesas spektaklyje „Pacemaker“. D. Putino nuotr.
Marcelo Nunesas spektaklyje „Pacemaker“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Square Two“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Square Two“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Square Two“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Square Two“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Square Two“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Square Two“. D. Putino nuotr.
Daiva Šabasevičienė

Nuo kankinio iki reformos

Agniaus Jankevičiaus spektakliai Vilniaus senajame teatre

Agniaus Jankevičiaus „Reformos“ žiūrovai Vilniaus senojo teatro Mažojoje salėje per daugiau nei dvi valandas turi pasikartoti tai, ką stebi jau ne vienus metus. Spektaklyje verda gyvenimas iš realybės ir iš įvairių portalų žinių. Tai satyrinis socialinis teatras, trokštantis kalbėti iškart apie viską – pakritikuoti, pašaržuoti ir padainuoti. Idėja pilietiška: Jankevičius teatru bando pasakoti apie tai, kas kiekvienam žmogui aktualu, matoma plika akimi. Daug kas mėgsta ir kuria tokį socialinį teatrą.

Igoris Abramovičius ir Arturas Svorobovičius spektaklyje „Kankinys“. L. Vansevičienės nuotr.
Igoris Abramovičius ir Arturas Svorobovičius spektaklyje „Kankinys“. L. Vansevičienės nuotr.
Božena Aleksandrovič, Edita Gončarova ir Gabrielė Baubaitė spektaklyje „Reforma“. A. Gudo nuotr.
Božena Aleksandrovič, Edita Gončarova ir Gabrielė Baubaitė spektaklyje „Reforma“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Reforma“. A. Gudo nuotr.
Scena iš spektaklio „Reforma“. A. Gudo nuotr.
Gabrielė Baubaitė ir Božena Aleksandrovič spektaklyje „Reforma“. A. Gudo nuotr.
Gabrielė Baubaitė ir Božena Aleksandrovič spektaklyje „Reforma“. A. Gudo nuotr.
Božena Aleksandrovič ir Edita Gončarova spektaklyje „Reforma“. A. Gudo nuotr.
Božena Aleksandrovič ir Edita Gončarova spektaklyje „Reforma“. A. Gudo nuotr.
Igoris Abramovičius ir Valentinas Novopolskis spektaklyje „Kankinys“. L. Vansevičienės nuotr.
Igoris Abramovičius ir Valentinas Novopolskis spektaklyje „Kankinys“. L. Vansevičienės nuotr.
Jevgenija Gladij ir Viačeslavas Lukjanovas spektaklyje „Kankinys“. L. Vansevičienės nuotr.
Jevgenija Gladij ir Viačeslavas Lukjanovas spektaklyje „Kankinys“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Kankinys“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Kankinys“. L. Vansevičienės nuotr.
Šarūnas Januškevičius spektaklyje „Lapkričio 20“. Organizatorių nuotr.
Šarūnas Januškevičius spektaklyje „Lapkričio 20“. Organizatorių nuotr.
Ieva Tumanovičiūtė

Kito gyvenimo ilgesys

„Quanta“ Lietuvos nacionaliniame dramos teatre

Trijuose Lietuvos nacionaliniame dramos teatre lenkų režisieriaus Łukaszo Twarkowskio sukurtuose spektakliuose svarbus šokis. „Lokyje“ (2017) elektroninės muzikos ritmu aktoriai sinchroniškai atlieka choreografiją – hipnotizuojančią ir keliančią norą judėti kartu. Tai išsipildo „Respublikoje“ (2020): trečioje jos dalyje žiūrovai kartu su aktoriais šoka reivo vakarėlyje. O naujausiame spektaklyje „Quanta“, kurio premjera įvyko rugsėjo 13, 14 d., šokama poromis (choreografas Pawełas Sakowiczius). Taip pat čia svarbus „Serpantino šokis“, daugiau nei prieš šimtą metų ištobulintas Loie Fuller ir tapęs vienu pirmųjų kino filmų.

Rimantė Valiukaitė spektaklyje „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Rimantė Valiukaitė spektaklyje „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Marius Čižauskas ir Airida Gintautaitė spektaklyje „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Marius Čižauskas ir Airida Gintautaitė spektaklyje „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Gediminas Rimeika ir Vainius Sodeika spektaklyje „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Gediminas Rimeika ir Vainius Sodeika spektaklyje „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė, Arūnas Vozbutas ir Marius Čižauskas spektaklyje „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Zabotkaitė, Arūnas Vozbutas ir Marius Čižauskas spektaklyje „Quanta“. D. Matvejevo nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 269  >>> Archyvas