Pokalbis su džiazo dainininke Egle Petrošiūte
Charizmatiškoji Eglė Petrošiūtė – išskirtinio šilto tembro dainininkė, valdanti balsą tarsi instrumentą ir Nyderlandų bei tarptautinėje džiazo muzikos scenoje užsitarnavusi pašėlusios improvizuotojos vardą. Ji baigė magistro studijas Amsterdamo konservatorijoje, dažnai su įvairiais muzikiniais projektais koncertuoja Europoje ir Brazilijoje. Su grupe „Fernando Paiva Group“ pasirodė žymiausiuose džiazo klubuose „Porgy&Bess“ Austrijoje ir „Bird’s Eye“ Šveicarijoje, o su modernia opera ECHO – legendinėje „Bimhuis“ salėje Amsterdame. Eglė jau porą metų koncertuoja su vienu stipriausių džiazo orkestrų Europoje „Upper Austrian Jazz Orchestra“.
Džiazo pianisto, aranžuotojo ir pedagogo Andrejaus Polevikovo naujo albumo „Folk Tales“ koncertas
Neseniai išleistas ir pristatytas albumas „Folk Tales“ (2023) – jau trečiasis pianisto Andrejaus Polevikovo albumas, tarsi tęsiantis pastarųjų jo muzikos leidinių „Ethnic Mood“ (2017) ir „Upės“ (2020) liniją. Visus albumus sieja ta pati idėja – liaudies dainų ir džiazo sintezė. Gal gali atrodyti, kad liaudies muzika ir džiazas yra du tolimi poliai, tačiau tiek folklore, tiek džiaze daug improvizacijos, teminių variacijų ir tautų kultūrinio autentiškumo, kuris puoselėjimas ir atskleidžiamas kartu improvizuojant.
Festivalio „Vilnius Winds“ koncertas „Macchinaria & Bolero“
Pernai prasidėjęs pučiamųjų muzikos festivalis „Vilnius Winds“ įnešė naujų vėjų į itin gausią renginių pasiūlą sostinėje ir kvietė išgirsti dar neskambėjusių bei rečiau atliekamų kūrinių, tarp kurių buvo galima atrasti šiuolaikinės klasikos interpretacijų ir eksperimentinių projektų. Pernai metų programoje vyko muzikinis dialogas tarp praeities ir modernių meno formų (pvz., Mozartas sutiko repą) ar džiazo muzikos bendrystė su klasika (džiazo koncertas fortepijonui ir orkestrui) bei intriguojančios teatro jungtys, o šių metų festivalio programoje vyravo kūriniai nuo Vienos iki Niujorko, skandinaviška muzika, kameriniai ansambliai ir alternatyvaus roko įkvėptas avangardinis menas.
Įvietintos muzikos festivalio „Muzika erdvėje ’23“ apžvalga
Rugsėjo 5–10 dienomis vyko įvietintos ir socialiai orientuotos šiuolaikinės muzikos festivalis „Muzika erdvėje“ (meno vadovai Agnė Matulevičiūtė ir Matas Drukteinis), kuriame nepatogūs kontekstai, provokuojančios temos ir intriguojantys sąskambiai kvietė atrasti netikėtas Vilniaus miesto erdves. Taip užbaigtas „Vilniui 700“ skirtų programų ciklas. Šių metų festivalio „Muzika erdvėje“ tema „Užribiai“ nagrinėjo Vilniaus visuomenės ir viešojo gyvenimo paribiuose ar už ribų liekančias vietoves, bendruomenes, procesus. Pristatyti vienuolikos menininkų ir kompozitorių iš Lietuvos bei užsienio darbai.
„Trio Agora“ koncertas, skirtas albumo „Hotel Tango“ pristatymui
Paskutinį vasaros savaitgalį, rugpjūčio 27 d., Šv. Kotrynos bažnyčioje Vilniuje „Trio Agora“ pristatė trečiąjį savo albumą „Hotel Tango“ (išleido „Accentus Music“, Vokietija). Tai pirmas Lietuvoje pristatymo koncertas, pernai jis nuskambėjo Berlyno filharmonijoje. Albumas kurtas net ketverius metus, įrašytas Paliesiaus dvare, o jo rezultatas, sakyčiau, – tikras muzikinis epogėjus.
Michaelo Gordono kūrinio „Resonance“, skirto Vilniui, pasaulinė premjera
Liepos 5 d. įvyko paskutinis šiuolaikinės muzikos festivalio „Muzika Vilniui“ koncertas, kuriame skambėjo vieno žinomiausių pasaulyje kompozitorių amerikiečio Michaelo Gordono kūriniai ir buvo pristatyta pasaulinė premjera, skirta Vilniaus 700-osioms metinėms. Kitą dieną, Lietuvai minint karaliaus Mindaugo karūnavimą, Vilniaus rotušėje buvo galimybė susitikti su pačiu kompozitoriumi, jį kalbino kompozitorė Justina Šikšnelytė.
Pokalbis su džiazo pianistu ir kompozitoriumi Tordu Gustavsenu po koncerto Paliesiaus dvare
Ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų žinoma Paliesiaus dvaro „Pasagos“ koncertų salė pasižymi ypatinga istorija ir unikalia akustika. Į ramybe alsuojantį Paliesių koncertuoti ir daryti muzikos įrašų nuolat atvyksta pasaulinio garso atlikėjai. Gegužės 6-ąją ši unikali erdvė buvo pilna melomanų, susirinkusių vėl išgirsti čia ne kartą koncertavusio norvegų džiazo pianisto Tordo Gustavseno Trio. Koncerte pristatytas naujausias jų albumas „Opening“ (2022), kurį prodiusavo ECM.
Grupė „Merope“ ir choras „Jauna muzika“ pasirodė festivalyje „Les Nuits Botanique“ Briuselyje
Balandžio 23 d. Briuselio menų centro „Bozar“ Henry Le Bœufo koncertų salėje įvyko festivalio „Les Nuits Botanique“ atidarymo koncertas.
Pokalbis su džiazo saksofonininku Leonardu Pilkausku naujausio albumo „How deep is her voice“ pasirodymo proga
Nuo ko prasidėjo tavo muzikinės patirtys ir ieškojimai? Kaip visa ta pradžia išsigrynino į atradimus ir darbus dabarties kūryboje?
Nuo to laiko, kai prieš dešimt metų po studijų užsienyje apsigyvenau Lietuvoje, kasmet suorganizuoju mažą muzikinį projektą ir koncertinį turą su svečiais iš užsienio. Tuose projektuose visada pristatau savo naujas kompozicijas, arba senas, bet jau atliekamas kitaip.