7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Ieva Pakalniškytė

Ieva Pakalniškytė

Per brazilišką skambesį

Pokalbis su džiazo dainininke Egle Petrošiūte

Charizmatiškoji Eglė Petrošiūtė – išskirtinio šilto tembro dainininkė, valdanti balsą tarsi instrumentą ir Nyderlandų bei tarptautinėje džiazo muzikos scenoje užsitarnavusi pašėlusios improvizuotojos vardą. Ji baigė magistro studijas Amsterdamo konservatorijoje, dažnai su įvairiais muzikiniais projektais koncertuoja Europoje ir Brazilijoje. Su grupe „Fernando Paiva Group“ pasirodė žymiausiuose džiazo klubuose „Porgy&Bess“ Austrijoje ir „Bird’s Eye“ Šveicarijoje, o su modernia opera ECHO – legendinėje „Bimhuis“ salėje Amsterdame. Eglė jau porą metų koncertuoja su vienu stipriausių džiazo orkestrų Europoje „Upper Austrian Jazz Orchestra“.

Eglė Petrošiūtė. A. Schroderio nuotr.
Eglė Petrošiūtė. A. Schroderio nuotr.
Eglė Petrošiūtė ir „Upper Austrian Jazz Orchestra“. M. Fuchs nuotr.
Eglė Petrošiūtė ir „Upper Austrian Jazz Orchestra“. M. Fuchs nuotr.
Eglė Petrošiūtė. C. Wouda nuotr.
Eglė Petrošiūtė. C. Wouda nuotr.
Eglė Petrošiūtė, Amsterdamas, „Blue-Note“. L. Oleinikovos nuotr.
Eglė Petrošiūtė, Amsterdamas, „Blue-Note“. L. Oleinikovos nuotr.
Eglė Petrošiūtė. T. Postma nuotr.
Eglė Petrošiūtė. T. Postma nuotr.
Eglė Petrošiūtė. Asmeninio archyvo nuotr.
Eglė Petrošiūtė. Asmeninio archyvo nuotr.
Ieva Pakalniškytė

Improvizuotos pasakos

Džiazo pianisto, aranžuotojo ir pedagogo Andrejaus Polevikovo naujo albumo „Folk Tales“ koncertas

Neseniai išleistas ir pristatytas albumas „Folk Tales“ (2023) – jau trečiasis pianisto Andrejaus Polevikovo albumas, tarsi tęsiantis pastarųjų jo muzikos leidinių „Ethnic Mood“ (2017) ir „Upės“ (2020) liniją. Visus albumus sieja ta pati idėja – liaudies dainų ir džiazo sintezė. Gal gali atrodyti, kad liaudies muzika ir džiazas yra du tolimi poliai, tačiau tiek folklore, tiek džiaze daug improvizacijos, teminių variacijų ir tautų kultūrinio autentiškumo, kuris puoselėjimas ir atskleidžiamas kartu improvizuojant.

Augustas Baronas, Mindaugas Vadoklis, Denisas Murašovas, Girmantė Vaitkutė, Andrejus Polevikovas. R. Šeškaičio nuotr.
Augustas Baronas, Mindaugas Vadoklis, Denisas Murašovas, Girmantė Vaitkutė, Andrejus Polevikovas. R. Šeškaičio nuotr.
Albumo pristatymo koncerto akimirka. I. Pakalniškytės nuotr.
Albumo pristatymo koncerto akimirka. I. Pakalniškytės nuotr.
Andrejus Polevikovas, Marina Pilipenko, Girmantė Vaitkutė. I. Pakalniškytės nuotr.
Andrejus Polevikovas, Marina Pilipenko, Girmantė Vaitkutė. I. Pakalniškytės nuotr.
Ieva Pakalniškytė

Dinamiška įvairovė

Festivalio „Vilnius Winds“ koncertas „Macchinaria & Bolero“

Pernai prasidėjęs pučiamųjų muzikos festivalis „Vilnius Winds“ įnešė naujų vėjų į itin gausią renginių pasiūlą sostinėje ir kvietė išgirsti dar neskambėjusių bei rečiau atliekamų kūrinių, tarp kurių buvo galima atrasti šiuolaikinės klasikos interpretacijų ir eksperimentinių projektų. Pernai metų programoje vyko muzikinis dialogas tarp praeities ir modernių meno formų (pvz., Mozartas sutiko repą) ar džiazo muzikos bendrystė su klasika (džiazo koncertas fortepijonui ir orkestrui) bei intriguojančios teatro jungtys, o šių metų festivalio programoje vyravo kūriniai nuo Vienos iki Niujorko, skandinaviška muzika, kameriniai ansambliai ir alternatyvaus roko įkvėptas avangardinis menas.

Perkusininkai Džiugas Daugirda, Mindaugas Stundžia, Darius Pašiūnas, Edgars Saksons, Guntars Freibergs ir LSPO. D. Matvejevo nuotr.
Perkusininkai Džiugas Daugirda, Mindaugas Stundžia, Darius Pašiūnas, Edgars Saksons, Guntars Freibergs ir LSPO. D. Matvejevo nuotr.
LSPO koncerto akimirka. D. Matvejevo nuotr.
LSPO koncerto akimirka. D. Matvejevo nuotr.
Leif Karlsson ir „Giunter Percussion“. D. Matvejevo nuotr.
Leif Karlsson ir „Giunter Percussion“. D. Matvejevo nuotr.
Ieva Pakalniškytė

Skambantys užribiai

Įvietintos muzikos festivalio „Muzika erdvėje ’23“ apžvalga

Rugsėjo 5–10 dienomis vyko įvietintos ir socialiai orientuotos šiuolaikinės muzikos festivalis „Muzika erdvėje“ (meno vadovai Agnė Matulevičiūtė ir Matas Drukteinis), kuriame nepatogūs kontekstai, provokuojančios temos ir intriguojantys sąskambiai kvietė atrasti netikėtas Vilniaus miesto erdves. Taip užbaigtas „Vilniui 700“ skirtų programų ciklas. Šių metų festivalio „Muzika erdvėje“ tema „Užribiai“ nagrinėjo Vilniaus visuomenės ir viešojo gyvenimo paribiuose ar už ribų liekančias vietoves, bendruomenes, procesus. Pristatyti vienuolikos menininkų ir kompozitorių iš Lietuvos bei užsienio darbai.

„Muzika erdvėje“. Antono Lukoszevieze projektas. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Antono Lukoszevieze projektas. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Dominyko Digimo projektas. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Dominyko Digimo projektas. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Liepos Vozgirdaitės projektas. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Liepos Vozgirdaitės projektas. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Lino Rupšlaukio projektas. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Lino Rupšlaukio projektas. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Onutė Narbutaitė ir kūrinio atlikėjai. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Onutė Narbutaitė ir kūrinio atlikėjai. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Onutės Narbutaitės „Vėrinys“ Liepkalnio vandens saugykloje. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Onutės Narbutaitės „Vėrinys“ Liepkalnio vandens saugykloje. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Antono Lukoszevieze projektas. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Antono Lukoszevieze projektas. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Pawel Sakowicz projektas. I. Vyšniauskaitės nuotr.
„Muzika erdvėje“. Pawel Sakowicz projektas. I. Vyšniauskaitės nuotr.
Ieva Pakalniškytė

Aplink pasaulį su tango muzika

„Trio Agora“ koncertas, skirtas albumo „Hotel Tango“ pristatymui

Paskutinį vasaros savaitgalį, rugpjūčio 27 d., Šv. Kotrynos bažnyčioje Vilniuje „Trio Agora“ pristatė trečiąjį savo albumą „Hotel Tango“ (išleido „Accentus Music“, Vokietija). Tai pirmas Lietuvoje pristatymo koncertas, pernai jis nuskambėjo Berlyno filharmonijoje. Albumas kurtas net ketverius metus, įrašytas Paliesiaus dvare, o jo rezultatas, sakyčiau, – tikras muzikinis epogėjus.

„Trio Agora“: Žilvinas Brazauskas, Robertas Lozinskis ir Natania Hoffman. S. Tomaševičiaus nuotr.
„Trio Agora“: Žilvinas Brazauskas, Robertas Lozinskis ir Natania Hoffman. S. Tomaševičiaus nuotr.
„Trio Agora“: Žilvinas Brazauskas, Robertas Lozinskis ir Natania Hoffman. S. Tomaševičiaus nuotr.
„Trio Agora“: Žilvinas Brazauskas, Robertas Lozinskis ir Natania Hoffman. S. Tomaševičiaus nuotr.
Natania Hoffman. S. Tomaševičiaus nuotr.
Natania Hoffman. S. Tomaševičiaus nuotr.
Robertas Lozinskis. S. Tomaševičiaus nuotr.
Robertas Lozinskis. S. Tomaševičiaus nuotr.
Žilvinas Brazauskas, Robertas Lozinskis, Natania Hoffman. S. Tomaševičiaus nuotr.
Žilvinas Brazauskas, Robertas Lozinskis, Natania Hoffman. S. Tomaševičiaus nuotr.
Žilvinas Brazauskas. S. Tomaševičiaus nuotr.
Žilvinas Brazauskas. S. Tomaševičiaus nuotr.
Ieva Pakalniškytė

Garsinės skulptūros Vilniaus erdvėje

Michaelo Gordono kūrinio „Resonance“, skirto Vilniui, pasaulinė premjera

Liepos 5 d. įvyko paskutinis šiuolaikinės muzikos festivalio „Muzika Vilniui“ koncertas, kuriame skambėjo vieno žinomiausių pasaulyje kompozitorių amerikiečio Michaelo Gordono kūriniai ir buvo pristatyta pasaulinė premjera, skirta Vilniaus 700-osioms metinėms. Kitą dieną, Lietuvai minint karaliaus Mindaugo karūnavimą, Vilniaus rotušėje buvo galimybė susitikti su pačiu kompozitoriumi, jį kalbino kompozitorė Justina Šikšnelytė.

„Muzika Vilniui“. Michaelo Gordono kūrinio premjera. Vykintas Baltakas, Michaelas Gordonas, trombonininkų ansamblis. T. Tereko nuotr.
„Muzika Vilniui“. Michaelo Gordono kūrinio premjera. Vykintas Baltakas, Michaelas Gordonas, trombonininkų ansamblis. T. Tereko nuotr.
„Muzika Vilniui“. Michael Gordon. T. Tereko nuotr.
„Muzika Vilniui“. Michael Gordon. T. Tereko nuotr.
„Muzika Vilniui“. Ingrida Rupaitė, Rakelė Chijenaitė, Toma Bandzaitytė-Puplauskė. T. Tereko nuotr.
„Muzika Vilniui“. Ingrida Rupaitė, Rakelė Chijenaitė, Toma Bandzaitytė-Puplauskė. T. Tereko nuotr.
„Muzika Vilniui“. Viktor Rekalo. T. Tereko nuotr.
„Muzika Vilniui“. Viktor Rekalo. T. Tereko nuotr.
„Muzika Vilniui“. Trombonininkų ansamblis, dir. Vykintas Baltakas. T. Tereko nuotr.
„Muzika Vilniui“. Trombonininkų ansamblis, dir. Vykintas Baltakas. T. Tereko nuotr.
„Muzika Vilniui“. Dirigentas Vykintas Baltakas. T. Tereko nuotr.
„Muzika Vilniui“. Dirigentas Vykintas Baltakas. T. Tereko nuotr.
Ieva Pakalniškytė

Leiskime sau būti čia ir dabar

Pokalbis su džiazo pianistu ir kompozitoriumi Tordu Gustavsenu po koncerto Paliesiaus dvare

Ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų žinoma Paliesiaus dvaro „Pasagos“ koncertų salė pasižymi ypatinga istorija ir unikalia akustika. Į ramybe alsuojantį Paliesių koncertuoti ir daryti muzikos įrašų nuolat atvyksta pasaulinio garso atlikėjai. Gegužės 6-ąją ši unikali erdvė buvo pilna melomanų, susirinkusių vėl išgirsti čia ne kartą koncertavusio norvegų džiazo pianisto Tordo Gustavseno Trio. Koncerte pristatytas naujausias jų albumas „Opening“ (2022), kurį prodiusavo ECM.

Tord Gustavsen. S. Martinonio nuotr.
Tord Gustavsen. S. Martinonio nuotr.
Jarle Vespestad. S. Martinonio nuotr.
Jarle Vespestad. S. Martinonio nuotr.
Steinar Raknes. S. Martinonio nuotr.
Steinar Raknes. S. Martinonio nuotr.
Tord Gustavsen. S. Martinonio nuotr.
Tord Gustavsen. S. Martinonio nuotr.
Tord Gustavsen. S. Martinonio nuotr.
Tord Gustavsen. S. Martinonio nuotr.
Tord Gustavsen. S. Martinonio nuotr.
Tord Gustavsen. S. Martinonio nuotr.
Ieva Pakalniškytė

Įtraukiantis savitumas

Grupė „Merope“ ir choras „Jauna muzika“ pasirodė festivalyje „Les Nuits Botanique“ Briuselyje

Balandžio 23 d. Briuselio menų centro „Bozar“ Henry Le Bœufo koncertų salėje įvyko festivalio „Les Nuits Botanique“ atidarymo koncertas.

Grupė „Merope“ „Bozar“ salėje. G. Pikutienės nuotr.
Grupė „Merope“ „Bozar“ salėje. G. Pikutienės nuotr.
Grupė „Merope“ ir choras „Jauna muzika“. G. Pikutienės nuotr.
Grupė „Merope“ ir choras „Jauna muzika“. G. Pikutienės nuotr.
Grupė „Merope“ ir choras „Jauna muzika“. G. Pikutienės nuotr.
Grupė „Merope“ ir choras „Jauna muzika“. G. Pikutienės nuotr.
Grupė „Merope“ ir choras „Jauna muzika“. G. Pikutienės nuotr.
Grupė „Merope“ ir choras „Jauna muzika“. G. Pikutienės nuotr.
Grupė „Merope“ ir choras „Jauna muzika“. G. Pikutienės nuotr.
Grupė „Merope“ ir choras „Jauna muzika“. G. Pikutienės nuotr.
Grupė „Merope“, choras „Jauna muzika“ ir Vaclovas Augustinas. G. Pikutienės nuotr.
Grupė „Merope“, choras „Jauna muzika“ ir Vaclovas Augustinas. G. Pikutienės nuotr.
Koncerto akimirka. I. Pakalniškytės nuotr.
Koncerto akimirka. I. Pakalniškytės nuotr.
Iš kairės: Adam Golicki, Kęstutis Vaiginis, Rafał Sarnecki, Mike Stern ir Piotr Lemańczyk. I. Pakalniškytės nuotr.
Iš kairės: Adam Golicki, Kęstutis Vaiginis, Rafał Sarnecki, Mike Stern ir Piotr Lemańczyk. I. Pakalniškytės nuotr.
Iš kairės: Kęstutis Vaiginis, Mike Stern, Rafał Jackiewic ir Leni Stern. I. Pakalniškytės nuotr.
Iš kairės: Kęstutis Vaiginis, Mike Stern, Rafał Jackiewic ir Leni Stern. I. Pakalniškytės nuotr.
Ieva Pakalniškytė

Pilnavertės muzikos ilgesys

Pokalbis su džiazo saksofonininku Leonardu Pilkausku naujausio albumo „How deep is her voice“ pasirodymo proga

 

Nuo ko prasidėjo tavo muzikinės patirtys ir ieškojimai? Kaip visa ta pradžia išsigrynino į atradimus ir darbus dabarties kūryboje?

Nuo to laiko, kai prieš dešimt metų po studijų užsienyje apsigyvenau Lietuvoje, kasmet suorganizuoju mažą muzikinį projektą ir koncertinį turą su svečiais iš užsienio. Tuose projektuose visada pristatau savo naujas kompozicijas, arba senas, bet jau atliekamas kitaip.

Leonardas Pilkauskas. Asmeninio archyvo nuotr.
Leonardas Pilkauskas. Asmeninio archyvo nuotr.
Leonardas Pilkauskas ir „Birthday Septet“. V. Suslavičiaus nuotr.
Leonardas Pilkauskas ir „Birthday Septet“. V. Suslavičiaus nuotr.
Karolis Šarkus, Leonardas Pilkauskas, Liutauras Janušaitis. Asmeninio archyvo nuotr.
Karolis Šarkus, Leonardas Pilkauskas, Liutauras Janušaitis. Asmeninio archyvo nuotr.
Albumas „How deep is her voice“
Albumas „How deep is her voice“
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas