„Larsen C“ ir „Fear and Greed“ festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“
Kartą per metus Vilniuje dviem savaitėms atsiveria portalas į meninę, kultūrinę erdvę, kurioje išnyksta būtinumas, nelaisvė ir suvaržymas. Šiems trims pagrindiniams žodžio „laisvė“ antonimams nuo 1997-ųjų griežtai draudžiama patekti į tarptautinio šiuolaikinio šokio festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ scenas ir užkulisius. Šių metų festivalį balandžio 27 d. atidariusiam graikų choreografui Christosui Papadopoulosui drąsos pralaužti bet kokių kūrybinių suvaržymų rėmus galėtų pavydėti daugelis šiuolaikinės scenos menų kūrėjų. 2021 m. menininko sukurtas šokio spektaklis „Larsen C“ savo milžinišką energiją akumuliuoja iš nebesustabdomos Antarktidos ledynų tirpimo dinamikos. Paradoksalu, kad šią mirtinai tylią, visiškai nematomą, bet globaliai mūsų pasaulį keičiančią tragediją pajėgus perteikti tik žmogaus kūnas.
Festivalis „Naujasis Baltijos šokis ’24“ (I dalis)
„Susidurti su paslaptimi“, – taip galima būtų apibendrinti pirmosios šių metų tarptautinio šiuolaikinio šokio festivalio „Naujasis Baltijos šokis“, vykusio balandžio 27 – gegužės 12 d., savaitės spektaklių įspūdžius. Dar tiksliau – atsidurti akistatoje su tuo, kas gąsdina ir kelia nerimą: ar tai būtų gamtos didybė, ar vienatvė, ar beprotybė, ar nemiga, ar egzistencinė baimė, ar maištas. Pirmieji šeši iš vienuolikos šiemet festivalyje pristatytų kūrinių leido ne tik patirti šiuolaikinio šokio formų įvairovę, bet ir pripažinti ne pačias šviesiausias žmogiškosios būties puses.
Krėsle prie televizoriaus
Kadaise vienas disidentas teisme sakė, kad jo nesutarimai su sovietų valdžia yra ne politinio, o estetinio pobūdžio. Prisiminiau šį teiginį per televizorių išgirdęs raginimą suapvalinti Lietuvą. Pamaniau, kad tai visiškas nonsensas, bet Vyriausybės komunikacijos departamento vadovas Marius Gurskas populiariame tinklalapyje patvirtino: „Pasitelkdami suapvalinimo metaforą, siekiame vaizdžiai perteikti klausimą, ar norime daugiau, ar mažiau Lietuvos piliečių, didesnių ar mažesnių demografinių rodiklių, stipresnių ar silpnesnių ryšių su lietuviais, pasklidusiais po visą Žemės rutulį.“
Gegužės 15 d. Jono Basanavičiaus gimtinės sode atidaryta nauja lauko paroda „Iš avilio“. Lietuvos nacionalinio muziejaus padalinyje veikianti paroda atskleidžia gilų žmogaus ir bitės kultūrinį, ekologinį ir dvasinį santykį ir skatina susimąstyti apie bičių ateitį.
Laukiant „Stasys Museum” atidarymo gegužės 31 d., skelbiama muziejaus atidarymo savaitgalio programa. Nuo penktadienio – gegužės 31 d. 11 val. – lankytojai galės išvysti pirmąją muziejaus parodą, pristatančią Stasio Eidrigevičiaus kūrybą „ICON-O-STASYS“ bei susitikti asmeniškai su menininku. Gegužės 31 d. – birželio 2 d. visi įsigiję bilietus, galės dalyvauti nemokamose autorinėse ekskursijose, edukacijose vaikams, susitikimuose su S. Eidrigevičiumi. Minėtose veiklose norintys dalyvauti lankytojai kviečiami registruotis iš anksto.
Paroda „Vietinis“ Vilniaus fotografijos galerijoje
Įsivaizduoju – įsivaizduokite ir jūs, – kad viena smagiai nusiteikusi, dailiai pasipuošusi šeima atvyksta į fotostudiją. Fotografas Rimaldas Vikšraitis jau laukia savo klientų, kalbina, drąsina juos, paruošia natūraliai atrodantį apšvietimą, sudėlioja rekvizitus. Fotografuoja juostoje, iš karto skuba ryškinti ir spausdinti.
Gegužės 31 d. Vilniaus aukcionas pakvies į vasaros pradžios aukcioną, kuris, tradiciškai, vyks Samuelio Bako muziejuje (Naugarduko g. 10).
Kviečiame Muziejų naktį aplankyti Marijos ir Jurgio Šlapelių muziejaus galeriją. Abiejose galerijos erdvėse Jūsų lauks ukrainiečių menininkų kūriniai.
Gegužės 18 d. 18.30 val. Panevėžio miesto dailės galerijos Keramikos paviljone atidaroma paroda „Keramika pro mikroskopą“, kurioje pristatomi to paties pavadinimo projekto, sujungusio meną ir mokslą, eksperimentai ir jo dalyvių sukurti keramikos darbai.