7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Eglė Mikalajūnė

Eglė Mikalajūnė

Apie galimybę pažvelgti menininkui į akis

Arba kodėl muzikinis dangus turi daugiau žvaigždžių

Parodoje „Kolekcionuojant hitus: kūriniai ir garso takeliai iš „Lewben Art Foundation“ kolekcijos“ Nacionalinėje dailės galerijoje kuratorės siekia apmąstyti populiarumo temą ir kartu įvaldyti pačias populiarumo strategijas, kurių kartais trūksta Vilniaus šiuolaikinio ir moderniojo meno scenoje. Viena tokių strategijų buvo pakviesti parodoje dalyvauti žinomus Lietuvos muzikos kūrėjus. Kartu su Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje studijas baigusiais kompozitoriais Arturu Bumšteinu ir Vytautu V. Jurgučiu projekte pakviesta dalyvauti nemažai populiariosios muzikos (svarbu populiariosios muzikos nepainioti su popmuzika. Terminas „populiarioji muzika“ apima įvairius žanrus, tokius kaip rokas, hiphopas, klubinė elektroninė muzika, metalas ir kt.) atstovų, tokių kaip Andrius Mamontovas, Giedrė Kilčiauskienė, Žygimantas Kudirka, Rokas Beliukevičius, Migloko, „Sheep Got Waxed“, „Without Letters“, „Solo Ansamblis“, „Freaks on Floor“. Muzikantams buvo pasiūlyta sukurti vizualiojo meno kūriniams skirtų darbų, taip tikintis praplėsti įprastą dailės ir šiuolaikinio meno parodų auditoriją – juk muzikos kūrinys gali tapti mediatoriumi, padedančiu žiūrovui atrasti daugiau prasmių dailės kūrinyje, be to, šie vardai gali padėti prisikviesti jiems ištikimą publiką į muziejų – publiką, kuri yra daug platesnė nei įprastinė parodų auditorija.

Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. N. Tukaj nuotr.
Eglė Mikalajūnė

Dedikacija vietoj recenzijos

Skiriama Konstantino Bogdano parodai „Išvestiniai ir pirminiai“

Spalio 26 – lapkričio 11 d. „Artifex“ galerijoje veikė Konstantino Bogdano (jaunesniojo) personalinė paroda „Išvestiniai ir pirminiai“, dedikuota tęstinumui kūryboje. Joje pristatyti  kūriniai, komentuojantys ar pratęsiantys paties menininko ankstesnius darbus bei keletas jo darbų, susijusių su kitų menininkų kūryba.

Konstantinas Bogdanas, „Move movie I“ – pakartotas ir papildytas studentų (Eglės Butkutės, Tado Kanapinsko, Žymanto Katino, Sauliaus Kmieliausko, Donatos Minderytės) videodarbas „Move movie“. 2014 m.
Konstantinas Bogdanas, „Move movie I“ – pakartotas ir papildytas studentų (Eglės Butkutės, Tado Kanapinsko, Žymanto Katino, Sauliaus Kmieliausko, Donatos Minderytės) videodarbas „Move movie“. 2014 m.
Videodarbų „Move movie“ ir  „Move movie I“ ekspozicijos fragmentas
Videodarbų „Move movie“ ir „Move movie I“ ekspozicijos fragmentas
Pjūklas „Lietuva“. 2007–2017 m.
Pjūklas „Lietuva“. 2007–2017 m.
Pjūklas „Lietuva“. 2007–2017 m. ir trys juo nupjautos malkos
Pjūklas „Lietuva“. 2007–2017 m. ir trys juo nupjautos malkos
Ekspozicijos fragmentas. „Artifex“ nuotraukos
Ekspozicijos fragmentas. „Artifex“ nuotraukos
Konstantinas Bogdanas, „Išėjimas / Exile“ (pakeistas saugos ženklas). 2005 m.
Konstantinas Bogdanas, „Išėjimas / Exile“ (pakeistas saugos ženklas). 2005 m.
Eglė Mikalajūnė

Apie spausdintas ir pirštais rodomas kabutes

Paroda „Mylios valanda“ galerijoje „Vartai“

Šių metų pradžioje aplankius kelias naujai atsidariusias parodas kilo mintis, kad Vilniuje daugėja „gražių“, profesionaliai instaliuotų parodų. Mintį įkvėpė tuo metu rodytos Dainiaus Liškevičiaus „Trylikto taško projekcijos“ VDA galerijoje „Artifex“, Lino Jusionio bei Nerijaus Ermino paroda galerijoje „Vartai“ bei prieš trejus metus vykusi Kristinos Inčiūraitės paroda „Išlikimas“ Šiuolaikinio meno centre. Mano minimas grožis tik reliatyviai turėjo ką bendra su parodų kokybe – kitaip tariant, jis prie jos prisidėjo, bet jos nenulėmė (tuo visiškai nenoriu pasakyti, kad „gražios“ parodos būtinai turi būti nevykusios kitais aspektais). Gražiosios lietuvių parodos man priminė olandų rengiamas ekspozicijas – jų turinys įvairuoja, bet dizainas beveik visuomet yra puikus.

 

Rokas Dovydėnas, „Plėviakojis vs Louhan“. 2010–2011 m. A. Lekytės nuotr.
Rokas Dovydėnas, „Plėviakojis vs Louhan“. 2010–2011 m. A. Lekytės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Nr. 5541956“. 2011 m. A. Lekytės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Nr. 5541956“. 2011 m. A. Lekytės nuotr.
Gediminas Akstinas, kūrinio „Debesėlis“ fragmentas. 1987 m. A. Lekytės nuotr.
Gediminas Akstinas, kūrinio „Debesėlis“ fragmentas. 1987 m. A. Lekytės nuotr.
Gediminas Akstinas, kūrinio „Debesėlis“ fragmentas. 1987 m. A. Lekytės nuotr.
Gediminas Akstinas, kūrinio „Debesėlis“ fragmentas. 1987 m. A. Lekytės nuotr.
Julius Balčikonis, „Juozo Balčikonio kilimas „Miškas“. 1975 m. A. Lekytės nuotr.
Julius Balčikonis, „Juozo Balčikonio kilimas „Miškas“. 1975 m. A. Lekytės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. A. Lekytės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. A. Lekytės nuotr.