7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Monika Jašinskaitė

Monika Jašinskaitė

Estetika poilsiui

Vyčio Jankausko šiuolaikinio šokio spektaklis „Aritmijos“

 

Praėjus beveik dvejiems metams nuo paskutinio pastatymo, lapkričio 30 d. choreografas Vytis Jankauskas „Menų spaustuvėje“ pristatė naujausią savo darbą „Aritmijos“. Juodoji salė buvo pilnutėlė, o vėliau žiūrovai pakviesti neišsiskirstyti, pabūti šokiu besidominčioje visuomenėje ir neformaliai pasikalbėti prie taurės vyno.
Nors neformalūs pašnekesiai apie meną nieko nestebina, „Aritmijų“ kūrėjų gestas šokio teatro kontekste man pasirodė malonus ir netikėtas. Galbūt čia galima įžvelgti mėginimą suartinti ir sustiprinti šokio bendruomenę, bet aš būčiau linkusi į tai žiūrėti kaip į logišką spektaklio, kalbančio apie individą visuomenėje, pratęsimą. „Žmogaus gyvenimas sociume yra kryžius, kurį šiuolaikiniam individui tenka nešti ant savo pečių“, – taip aprašyme pristatoma esminė kūrinio idėja. Mūsų šokio scenai tokia problematika nebūdinga, bet kultūriniame diskurse ji nėra labai nauja ar šiuolaikinė: galima prisiminti, tarkime, Albert’ą Camus, apie susidūrimus tarp individo ir visuomenės rašiusį prieš gerą pusę amžiaus.

 

Dainius Biskis, Riika Ihalainen spektaklyje „Aritmijos“. D. Matvejevo nuotr.
Dainius Biskis, Riika Ihalainen spektaklyje „Aritmijos“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Aritmijos“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Aritmijos“. D. Matvejevo nuotr.
Monika Jašinskaitė

Pažink kitą

Keturi „Shock Academia“ vakarai

Balandžio mėnuo. Tarptautinis festivalis. Studentai. Šiuolaikinis šokis. Visi žodžiai reiškia dinamiką, kitimą, naujumą. Leidžia numanyti augimą ir šventę.
 
Trečioji „Shock Academia“ – Tarptautinis studentų šiuolaikinio šokio festivalis – vyko Vilniuje balandžio 2–6 dienomis. Jei per tris pirmuosius vakarus neužklydote į Menų spaustuvę ar šeštadienį į „Teatro cechą“ Sluškų rūmuose, greičiausiai šios šventės net nepastebėjote. Vis dėlto šis festivalis – puiki proga pažvelgti į tai, ką jau turime ir ką galėtume turėti.
 

Kaip ir 2011 metais vykusi antroji „Shock Academia“, šiųmetė prasidėjo Airos Naginevičiūtės choreografija „Druska“. Tai buvo vienas iš trijų kertinių festivalio darbų. Grynojo šokio spektaklyje pasirodė tos pačios, tik jau

„Iš visos širdies tave myliu, Magdalena“ (Lenkijos nacionalinės Ludwiko Solskio dramos mokyklos šokio kurso studentų baigiamasis darbas). B. Barczyko nuotr.
„Iš visos širdies tave myliu, Magdalena“ (Lenkijos nacionalinės Ludwiko Solskio dramos mokyklos šokio kurso studentų baigiamasis darbas). B. Barczyko nuotr.
„Aš papasakosiu apie...“ (Latvijos kultūros akademijos studentai). Goodlife photography nuotr.
„Aš papasakosiu apie...“ (Latvijos kultūros akademijos studentai). Goodlife photography nuotr.
„Druska“ (Lietuvos muzikos ir teatro akademijos šokio kursas). Goodlife photography nuotr.
„Druska“ (Lietuvos muzikos ir teatro akademijos šokio kursas). Goodlife photography nuotr.
„Pamečiau tave“ (Aušra Krasauskaitė ir Darius Berulis). Goodlife photography nuotr.
„Pamečiau tave“ (Aušra Krasauskaitė ir Darius Berulis). Goodlife photography nuotr.
Monika Jašinskaitė

Londonas – puiki vieta „kempinėms“

Pokalbis su Ieva Kuniskis

Dar negirdėta lietuvių choreografė Londone pristato naują šokio spektaklį – prieš kelias savaites mirgėjo Lietuvos žiniasklaida. Taip buvo pranešta apie Vilniuje gimusios ir augusios, dabar Jungtinės Karalystės sostinėje gyvenančios Ievos Kuniskis (g. 1982) premjerą „Išėjau pieno“ („Gone to Get Milk“). Kadaise taupiusi pinigus, kad tik galėtų pamatyti festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ spektaklius, šiandien ji jau baigusi Midlesekso universiteto šokio studijų programą ir žengia į profesionalią šokio sceną šiuolaikinio šokio centre „The Place“.

 
Judesio menas Tau pažįstamas nuo vaikystės. Tavo tėtis vadovavo pantomimos būreliui, pati lankei Jekaterinos Deineko šokio pamokas. Vis dėlto atvykusi į Londoną iš pradžių studijavai grafinį dizainą ir fotografiją. Kodėl galiausiai pasirinkai šokį?

Kitas specialybes studijavau ieškodama savo vietos. Nors man visada labai patiko šokis, nemaniau, kad galėčiau jį studijuoti. Atrodė, kad jei nešokau baleto nuo 3 metų, tai jau niekada šokėja nebūsiu. Esu labai

„Išėjau pieno“ („Gone to Get Milk“) www.juditakunis.com
„Išėjau pieno“ („Gone to Get Milk“) www.juditakunis.com
Monika Jašinskaitė

Oskaras Koršunovas: „Shopping and fucking“ parodė vartotojiškos visuomenės dugną

 

Prieš 13 metų pasirodęs legendinis Oskaro Koršunovo spektaklis pagal Marko Ravenhillo pjesę „Shopping and fucking“ lapkričio 30 d. sceną išvys paskutinį kartą. Kodėl Lietuvoje atsirado toks kūrinys? Kaip „Shopping...“ buvo sutiktas prieš trylika metų? Kokius atgarsius sukėlė mūsų visuomenėje ir kuria kryptimi vedė ką tik įsikūrusį teatrą? Apie visa tai pasakoja režisierius Oskaras Koršunovas.
 
OKT startas ir kontekstas Lietuvoje
1999 m. rugsėjo 9-ąją su Marko Ravenhillo „Shopping and fucking“ atsidarė mūsų teatras. Tai buvo stiprus proveržis. Spektaklis sulaukė atgarsio visuomenėje.
 
Iš tikrųjų vienu metu startavome su dviem spektakliais: šiuolaikinės dramaturgijos „Shoppingu...“ ir klasikiniu Williamo Shakespeare’o „Vasarvidžio nakties sapnu“. Tada nubrėžėme pagrindines gaires, kurių iki šiol laikomės, – šiuolaikiniuose kūriniuose ieškoti universalių vertybių ir statyti juos kaip klasiką, o klasikoje ieškoti dabar aktualių dalykų ir statyti ją kaip šiuolaikinį kūrinį. Tai tapo mūsų teatro moto.
 

„Shoppingas...“ buvo manifestinis spektaklis, sukėlė diskusiją. Tuometinis teatras nebeatliepė to, kas vyksta visuomenėje, jis visiškai prasilenkė su naujomis socialinėmis realijomis. Garsusis Lietuvos teatro metaforiškumas peraugo į

Oskaras Koršunovas. D. Matvejevo nuotrauka
Oskaras Koršunovas. D. Matvejevo nuotrauka
„Shopping and fucking“. Nuotrauka iš OKT teatro archyvo
„Shopping and fucking“. Nuotrauka iš OKT teatro archyvo
  < PUSLAPIS IŠ 2  >> Archyvas