7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Marius Armonas

Marius Armonas

Siūlai siūlai, susivykit

„Lewben Art Foundation“ paroda „Homo Absentia“ Vilniaus skveruose

Nelengva kalbėti apie pandemiją, kai informacija apie ją prasideda ir baigiasi daugelis dienų, žinių reportažų ir straipsnių antraščių. Jai prasidėjus su baime ir intriga buvo rašoma ir skaitoma daugybė postpandeminių prognozių, kurios pasakojo ne tik apie viruso gydymą, bet ir apie gamtos atsigavimą, žmonijos pokyčius ar tapsmą geresniems vieni kitiems.

N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
N. Tukaj nuotr.
Marius Armonas

Būti žmogumi, būti mirtimi

Neringos Vasiliauskaitės „Haut Muster“ projektų erdvėje „Editorial“

„Tai ne mano kūnas, šitas kūnas – tai ne aš. Ant rankų pirštų kasdien išauga naujos karpos, paskui nuo jų lupasi oda, jos prakiūra ir leidžia nuodingus syvus. Ant krūtinės tolydžio atsiranda rausvos dėmės. Jos kaip gyvos: keičia dydį ir slankioja iš vietos į vietą. (...) Esu perdžiūvęs kaip giltinė, kaip atgiję griaučiai. Lipdamas iš lovos subaršku kaip kaulų maišas. Kaulų ir skystų šūdų maišas. Esu žmogus, esu Mirtis.“ (Ričardas Gavelis, Paskutinioji žemės žmonių karta, Vilnius: Vaga, 1995, p. 5)

Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Neringa Vasiliauskaitė, parodos „Haut Muster“ fragmentas. U. Gelgudos nuotr.
Marius Armonas

Kur šuo pakastas?

„JCDecaux“ premijos paroda „Ne dėl to, kad kas prašė“

Ką tik pasibaigusios ketvirtosios „JCDecaux premijos“ parodos kuratoriai Monika Kalinauskaitė ir Adomas Narkevičius iš 75 atsiųstų menininkų paraiškų atrinko penkis, kurie ir buvo pristatyti Šiuolaikinio meno centro parodoje pavadinimu „Ne dėl to, kad kas prašė“. Kodėl norisi pagalvoti apie šį projektą? Nes jau kelintą kartą atėjus į „JCDecaux premijos“ parodą pasijaučiu mažumėlę apgautas, taip neartikuliuotai, kažkur tarp inkstų ir kepenų. Iki galo nepavyksta patikėti kuratorių pasakojamomis istorijomis, kad ir kaip įtikinamai jie tai daro. Vis pagalvodavau, kur čia šuo pakastas. Vietoj šuns radau pinkles.

Ekspozicijos fragmentas. I. Jankūnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. I. Jankūnaitės nuotr.
Agnė Jokšė, Miela draugė. I. Jankūnaitės nuotr.
Agnė Jokšė, Miela draugė. I. Jankūnaitės nuotr.
Arvydas Umbrasas, Sapnagaudžiai. I. Jankūnaitės nuotr.
Arvydas Umbrasas, Sapnagaudžiai. I. Jankūnaitės nuotr.
Gabrielė Vetkinaitė, Žinutės. I. Jankūnaitės nuotr.
Gabrielė Vetkinaitė, Žinutės. I. Jankūnaitės nuotr.
Milda Januševičiūtė ir Miša Skalskis, Bejėgis vaistas. I. Jankūnaitės nuotr.
Milda Januševičiūtė ir Miša Skalskis, Bejėgis vaistas. I. Jankūnaitės nuotr.
Milda Januševičiūtė ir Miša Skalskis, Bejėgis vaistas. I. Jankūnaitės nuotr.
Milda Januševičiūtė ir Miša Skalskis, Bejėgis vaistas. I. Jankūnaitės nuotr.
Nancie Naive, Aš esu Nancie Naive. I. Jankūnaitės nuotr.
Nancie Naive, Aš esu Nancie Naive. I. Jankūnaitės nuotr.
Marius Armonas

Kodėl turėtume netikėti sniego žmonėmis?

Tomo Daukšos paroda „DBBJ“ galerijoje Vilniaus dailės akademijos galerijoje „Artifex“

Tomas Daukša pristato apie penkiasdešimt sniego žmogaus figūrėlių kolekciją. Iš pažiūros paroda atrodo visai nesudėtinga. Ko čia nustebti, juk dažnoje mugėje, o ir kai kuriuose namuose vis dar galima pamatyti ištisas molinių ar porcelianinių drambliukų, delfinų ar kitų neaiškių daiktų kolekcijas. Menininko eksponuojami sniego žmonės įdomesni, bet norom nenorom akis vis vien atbunka nuo tankiai ant lentynėlių išrikiuotų pseudoautentiškų figūrėlių, paveikslėlių ir kitų prekių.

Ekspozicijos fragmentas. M. Armono nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Armono nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Armono nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Armono nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Armono nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Armono nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Armono nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Armono nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Armono nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. M. Armono nuotr.