Koncertas ir aktuali diskusija autoriams bei muzikos naudotojams
Vasaros sezono perėjimą į rudenį Kaune įprasmino renginys, kurio pavadinimas labai simboliškas minėtam gamtos pasikeitimui. „Metų laikai“ – taip pavadintas dviejų renginių ciklas įvedė į darbingą muzikinį sezoną su lietuviška gaida bei jaukiu pokalbiu ir autoriams, ir muzikos naudotojams aktualiomis temomis. Projektą sumanė ir įgyvendino koncertinė įstaiga „Kauno santaka“, kuri globoja du orkestrus ir vieną ansamblį. Būtent Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“ (vyr. dirigentas Giedrius Vaznys) tapo šios idėjos vėliavnešiu.
Nauja kompaktinė plokštelė „[ne]Žaidimai“ („Mama Studios“, 2021)
Vasario pabaigoje gausiõs ir įvairios muzikos horizonte pasirodė nauja kompaktinė plokštelė su Giedriaus Kuprevičiaus, Arvydo Malcio, Teisučio Makačino, Vidmanto Bartulio, Vytauto Barkausko, Algimanto Kubiliūno ir Zitos Bružaitės kūriniais dviem fortepijonams arba fortepijonui keturioms rankoms. Įsivaizduoju, kad visiems galvos sukasi nuo muzikos įvairiais formatais, tačiau šios plokštelės atlikėjams Motiejui ir Mykolui Bazarams bei kai kuriems autoriams pasiūliau „susėsti prie stalo“ (žinoma, ne taip, kaip įsivaizduojame) ir pakalbėti apie plokštelės ištakas, turinį, muzikos mirgėjimą ir nuolatinius pasirinkimus „būti ar nebūti“.
Mintys po Jono Jurkūno projekto „Kovas“ premjeros
Atsigręžę į praėjusius metus ieškome žodžių raktų, atspindinčių jų įvykius. Transformacija – greičiausiai į galvą atėjęs žodis, kuris tiktų ne tik meno ir kultūros reiškinių apžvalgoms. Šiuo atveju mintys sukasi apie transformaciją menuose, pokyčius, kurie nebuvo planuoti, tačiau įvyko dėl pandemijos krizės.
Orkestrų „Trimitas“ ir „Ąžuolynas“ mainų koncertai
Valstybinis pučiamųjų instrumentų orkestras „Trimitas“ ir Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“ nuo seno draugauja ir susitinka savo žanro renginiuose, tačiau praeitų metų rudenį buvo pasvajota ir apie naujas bendrystės formas, o netrukus sutarta inicijuoti programas pasikeičiant dirigentais. Mainų tikslas – ne tik bendradarbiauti, bet ir plėtoti profesionalių pučiamųjų orkestrų veiklą, originalias idėjas, juolab kad kitoks svečio dirigento mostas, darbas su orkestru visada naudingas ir kolektyvams, ir patiems programas rengiantiems dirigentams.
Festivalio „Padūduokim Kaunui – 2018“ emocija
Devyni pučiamųjų instrumentų orkestrai praėjusį savaitgalį įgarsino Kauną. Eisenos, trumpi stabtelėjimai skveruose, koncertinės programos skambėjo ir garsiai, ir prasmingai. 100 nuskambėjusių muzikos kūrinių Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui – pagarbi dedikacija mūsų istorijai ir tinkama dozė kuriant gerą nuotaiką visai dienai. XVIII pučiamųjų instrumentų festivalis „Padūduokim Kaunui“ šiemet skelbė žinią: „Būkite budrūs ir pasirengę muzikinėms staigmenoms“. Ir tikrai! Žadėtoji staigmena buvo festivalio pradžia, kurios startas įvyko 7 val. 15 min. Kauno Šilainių mikrorajone. Sutikite, neįprastas laikas muzikiniams pasirodymams, juo labiau – solidžioms programoms. Tačiau bundančio miesto gyventojai orkestrą ir jį lydinčias šokėjas pasitiko kaip netikėtą ir linksmą naujieną. Smalsuolių netrūko gatvėse, aikštelėse ir balkonuose, praeiviai sutartinai kartojo „taip galėtų būti kiekvieną rytą!“. Šis „muzikinis žadintuvas“ surengiamas jau antrą kartą. Po sėkmingo praėjusių metų bandymo prikelti Kauno Eigulių mikrorajono gyventojus, šiemet „Ąžuolynas“ savo taikiniu pasirinko kitą, tačiau iki pat renginio pradžios žinia (kur ir kada) nebuvo viešinama.
Gunhild Carling ir Kauno bigbendo koncertų įspūdžiai
Pirmą lapkričio savaitgalį (lapkričio 3–5 d.) švedų džiazo atlikėja bei multiinstrumentininkė Gunhild Carling ir Kauno bigbendo programa „Swing Out Show!“ siautulingai praskriejo tris didžiuosius Lietuvos miestus (koncertai vyko Kaune – VDU Didžiojoje salėje, Vilniuje – Kongresų rūmuose ir Klaipėdos koncertų salėje). Programa išties pateisino šou, t.y. puošnaus pasirodymo, reikšmę. Visur džiazo ir svingo muzikos karalienė atliko tą pačią programą, tačiau kiekvieną kartą vis atnaujindama detales, papildydama naujais, konkrečiai auditorijai skirtais niuansais. Kaip sakė koncertą rengusios koncertinės įstaigos „Kauno santaka“ vadovas Vaidas Andriuškevičius, „klausytoją norėjome nustebinti ir pradžiuginti, gausioje muzikos įvykių panoramoje padėti atrasti naują pavardę“.