7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Ingrida Alonderė

Ingrida Alonderė

Skambiai prasiveržęs

III tarptautiniam Juozo Naujalio choro dirigentų konkursui pasibaigus

Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje spalio 24–27 d. vyko III tarptautinis Juozo Naujalio choro dirigentų konkursas, sulaukęs daug įvairių pasaulio šalių atstovų dėmesio. Pirmasis tarptautinis Juozo Naujalio choro dirigentų konkursas surengtas 1990 m., antrasis – 1994 metais. Įvairios priežastys lėmė, kad pirmųjų konkursų iniciatyva nutrūko net keliems dešimtmečiams, bet ypač džiugu, kad šis dirigentų konkursas atgimė atkurtos Lietuvos 100-mečio išvakarėse ir vėl įvyko daugiau nei po dvidešimties metų pertraukos. Beje, per šį laikotarpį, nuo 2004 m., LMTA Vargonų ir klavesino katedra keletą kartų rengė J. Naujalio vardu pavadintą jaunųjų vargonininkų konkursą. Choro dirigavimo katedra savo ruožtu konkurso idėją gvildeno seniai, kol galiausiai nutarta sumanymą įgyvendinti. Visą konkurso struktūrą bei eigą sudėliojo prof. Povilas Gylys, siūlydamas konkursą ir toliau vadinti Juozo Naujalio garbei, nes jo asmenybė choriniame gyvenime, ir ne tik, yra nepaprastai reikšminga. J. Naujalis – kompozitorius romantikas, vargonininkas, choro dirigentas ir pedagogas, vienas profesionaliosios lietuvių muzikos pradininkų bei pirmosios Lietuvos dainų šventės 1924 m. rengėjas ir dirigentas, atsidavęs tikslingam Lietuvos muzikinės kultūros puoselėjimui ir jaunųjų menininkų ugdymui.

Jurgis Cabulis. G. Jauniškio nuotr.
Jurgis Cabulis. G. Jauniškio nuotr.
Linas Balandis. G. Jauniškio nuotr.
Linas Balandis. G. Jauniškio nuotr.
Mantvydas Drūlia. G. Jauniškio nuotr.
Mantvydas Drūlia. G. Jauniškio nuotr.
Chorui „Jauna Muzika“ diriguoja Gintarė Barisaitė. G. Jauniškio nuotr.
Chorui „Jauna Muzika“ diriguoja Gintarė Barisaitė. G. Jauniškio nuotr.
Chorui „Vilnius“ diriguoja Gintarė Barisaitė. G. Jauniškio nuotr.
Chorui „Vilnius“ diriguoja Gintarė Barisaitė. G. Jauniškio nuotr.
Laurynas Vakaris Lopas ir Krista Audere. G. Jauniškio nuotr.
Laurynas Vakaris Lopas ir Krista Audere. G. Jauniškio nuotr.
Lukaszas Hermanovicius. G. Jauniškio nuotr.
Lukaszas Hermanovicius. G. Jauniškio nuotr.
Gintarė Barisaitė. G. Jauniškio nuotr.
Gintarė Barisaitė. G. Jauniškio nuotr.
Ingrida Alonderė

Ambicingų žmonių bendruomenė

Pokalbis su Vilniaus mokytojų namų choro „Bel Canto“ vadovu Egidijumi Kavecku

Spalio 14–15 d. Lietuvoje „praūžė“ suaugusiųjų chorų konkursas. Jame dalyvavo net 111 rajonų ir miestų suaugusiųjų (taip pat ir aukštųjų mokyklų) moterų, vyrų ir mišrių chorų.

Choras „Bel Canto“ konkurse. M. Gudzinevičiaus nuotr.
Choras „Bel Canto“ konkurse. M. Gudzinevičiaus nuotr.
Choro „Bel Canto“ vadovas Egidijus Kaveckas. M. Gudzinevičiaus nuotr.
Choro „Bel Canto“ vadovas Egidijus Kaveckas. M. Gudzinevičiaus nuotr.
Choras „Bel Canto“ konkurso nugalėtojas. M. Gudzinevičiaus nuotr.
Choras „Bel Canto“ konkurso nugalėtojas. M. Gudzinevičiaus nuotr.
Ingrida Alonderė

Šiauliuose griūva nematomos sienos

Pokalbis su choro „Polifonija“ vadove Nijole Saimininkiene

Spalio 6 d. Šiaulių kamerinėje salėje „Polifonija“ vyks sezono atidarymo koncertas „Griūvančios sienos“, kuriame Johanno Sebastiano Bacho ir Wolfgango Amadeus Mozarto kūrinius atliks žinoma pianistė Anastasia Injushina (Suomija), Hamburgo orkestras „Camerata“ (Vokietija) ir Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“. Diriguos Modestas Barkauskas. Prieš sezono atidarymą kalbiname choro „Polifonija“ vadovę Nijolę Saimininkienę.

Kas inspiravo atidarymo koncerto viziją?

Sezono atidarymas paprastai yra šventė, atspirties taškas, žinia klausytojui apie visus būsimus renginius. Daugiau nei prieš pusę metų prodiuserio Piotro Kalašniko pasiūlytas Hamburgo „Camerata“ koncertas tapo tuo atspirties tašku. Šis orkestras spalio mėnesį Lietuvoje rengia tris koncertus: be Šiaulių, dar Kaune ir Mažeikių meno festivalyje, bet tik Šiauliuose kartu su orkestru dainuos ir Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“. 2018 m. choras švęs savo 45-erių metų sukaktį (sutikite – tai jau branda), taigi, pradėti sezoną su puikiu orkestru yra kaip tik tai, ko nusipelnė ir choras, ir Šiaulių publika.

Choras „Polifonija“. Nuotrauka iš choro archyvo
Choras „Polifonija“. Nuotrauka iš choro archyvo
Hamburgo orkestras „Camerata“. Nuotrauka iš Hamburg „Camerata“ archyvo
Hamburgo orkestras „Camerata“. Nuotrauka iš Hamburg „Camerata“ archyvo
Ingrida Alonderė

„Gyventi – mylėti visa, ką darai“

Pokalbis su jubiliejų švenčiančia operos primadona

„Jei galiu daryti tai, kas širdžiai mieliausia ir ką sugebu geriausiai, o dar visu tuo dalindamasi su žmonėmis – esu pati laimingiausia. Tai yra Gyvenimas...“. Šiais žodžiais Lietuvos operos primadona, Nacionalinės premijos laureatė Irena Milkevičiūtė apibūdina savo kelią ir priartėjusį jubiliejų. Per ilgą kūrybinę karjerą dainininkė surengė per tūkstantį solinių koncertų, baigusi studijas stažavosi garsiojoje Milano „La Scaloje“, kurioje parengė Madam Baterflai, Mimi, Violetos vaidmenis bei soprano partijas Giuseppe’s Verdi Requiem, dainavo „La Scala“ rengiamuose koncertuose ir spektakliuose vaikams, „Piccola Scala“ scenoje, Romoje, Parmoje, Busete, Fidencoje, vėliau dainavo ir Niujorko „Metropolitan Opera“ teatre. Nuo 1988-ųjų iki dabar dėsto Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Balandžio 14 dieną – per tikrąjį solistės gimtadienį – Vilniaus Kongresų rūmuose solistę išvysime ir išgirsime dainuojančią su dukra, savo studentėmis, kitais žymiais solistais bei Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru. Besirengdama šiam koncertui, neišmatuojamos patirties ir žinių sukaupusi dainininkė kukliai ir šiltai pasakojo apie savo potyrius bei gyvenimą iki šios dienos.

Irena Milkevičiūtė Madam Baterflai
Irena Milkevičiūtė Madam Baterflai
Irena Milkevičiūtė su kolegomis po spektaklio „Don Karlas“
Irena Milkevičiūtė su kolegomis po spektaklio „Don Karlas“
Irena Milkevičiūtė su studentais
Irena Milkevičiūtė su studentais