Pokalbis su kompozitoriumi Donatu Zakaru po oratorijos premjeros Nacionalinėje filharmonijoje
Po Vasario 16-osios iškilmių ir įvairių renginių šventiškai nusiteikusi publika rinkosi į vakarinį koncertą Nacionalinėje filharmonijoje, kuriame skambėjo Arvydo Malcio „Impetus“ (2001) simfoniniam orkestrui ir įvyko Donato Zakaro oratorijos „Gratulationes Vilnae“ (Vlado Braziūno tekstas) sopranui, baritonui, mišriam chorui, kameriniam orkestrui ir mušamiesiems pasaulinė premjera. Scenoje pasirodė Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, solistai Kamilė Bontè (sopranas), Arminas Skirvainis (baritonas) ir choras „Vilnius“ (vyr. dirigentas Artūras Dambrauskas), kurio užsakymu (prisidedant Lietuvos kompozitorių sąjungai bei autorių teisių asociacijai LATGA) opusas ir sukurtas. Atlikėjus interpretacijos keliais patikimai vedė orkestro meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas.
Kompozitorės Dalios Kairaitytės jubiliejinis kūrybos vakaras Kauno filharmonijoje
Kompozitorės Dalios Kairaitytės gražios sukakties proga vasario 9 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje susibūrė nemažas būrys muzikantų. Vakaro programoje skambėjusius kamerinius ir chorinius Kairaitytės kūrinius atliko Kauno valstybinis choras (meno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas Šervenikas), Kauno styginių kvartetas, Kauno fortepijoninis trio, Ieva Goleckytė (sopranas), Giedrius Prunskus (baritonas) ir Motiejus Bazaras (fortepijonas).
Balandžio 22 d. 19 val. Vilniaus miesto savivaldybės choras „Jauna muzika“ rengia koncertą pavadinimu „Pradžioje“, kuris vyks Šv. Kotrynos bažnyčioje (Vilniaus g. 30, Vilnius). Kartu su choru solo partijas atliks mecosopranas Nora Petročenko ir sopranas, choro narė, Ieva Skorubskaitė. Diriguos choro meno vadovas Vaclovas Augustinas.
Grupė „Merope“ ir choras „Jauna muzika“ gruodžio 27 d. 18 val. Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčioje ir 28 d. 18 val. Visagino kultūros centro „Draugystės“ salėje kviečia visus kartu išlydėti metus, atsigręžti į save ir labai atvirai pasikalbėti muzikos kalba...
Koncerto vakarą senųjų folkloro dainų interpretacijos pinsis su improvizacija ir elektronika. Unikalius elementų derinius, virtuoziškumą ir kerinčią atmosferą dovanos Vilniaus savivaldybės choras „Jauna muzika“ (vadovas ir dirigentas Vaclovas Augustinas) bei grupės „Merope“ dainininkė ir kanklininkė Indrė Jurgelevičiūtė (Lietuva), Indijos bambukine fleita bansuri gros Jeanas-Christophe’as Bonnafous’as (Prancūzija), o gitara skambins bei elektroninius efektus kurs Bertas Coolsas (Belgija).
Pokalbis su muzikologe Lina Navickaite-Martinelli apie LMTA rengiamą meninių tyrimų konferenciją ir atlikėjų rečitalius
„Doctors in Performance“ („Muzikuojantys daktarai“) atkeliauja į Lietuvą. Kas dvejus metus nuo 2014 m. vykstantis muzikos atlikimo ir meninių tyrimų festivalis-konferencija rugsėjo 4–6 dienomis kvies visus tyrėjus, menininkus, atlikėjus ir visus muzikos atlikimo meno gerbėjus užsukti į Lietuvos muzikos ir teatro akademiją. 3-asis „Doctors in Performance“ (DIP) – tai renginys, kurio dėmesio centre muzikos atlikimas ir su juo susiję meniniai tyrimai. Pirmasis toks festivalis-konferencija buvo surengtas Helsinkio menų universiteto Sibelijaus akademijoje 2014 m. rugsėjo 4–5 d. Antrasis įvyko 2016 m. rugsėjo 8–9 d. Karališkojoje Airijos muzikos akademijoje Dubline. 2018-ųjų festivalį-konferenciją „Muzikuojantys daktarai“ organizuoja Lietuvos muzikos ir teatro akademijos meninių tyrimų ir atlikimo studijų platforma HARPS. Apie „Doctors in Performance“ mums papasakoja ir dalijasi savo patirtimi šio renginio iniciatorė LMTA docentė Lina Navickaitė-Martinelli.
Ansamblio „Synaesthesis“ programos įspūdžiai
Apie ką pirmiausia pagalvojate, kai perskaitote žodžius Dreams of the Blind (Nereginčiojo sapnai)? Man pirmiausia tai asocijuojasi su neribotų žmogaus galimybių pasauliu. Būtent tokiu pasauliu birželio 26 d. „Menų spaustuvėje“ su mumis dalinosi šiuolaikinės muzikos ansamblis „Synaesthesis“. Galėjome gėrėtis beribėmis pojūčių, minčių posūkių ir juslių patirtimis bei mėgautis ryškiu teatro ir muzikos tarpdiscipliniškumo pavyzdžiu, kuriame meistriškai apjungti skirtingi meno elementai leido vienu metu pajusti ribą tarp suvokimų ir pajautimų. Į tokius sąveikaujančius daugiasluoksnius potyrių ar emocijų eksperimentus mus įsuko „Synaesthesis“. Vos 2013 m. susikūręs, ir jau pelnęs pripažinimą Lietuvos bei užsienio muzikos scenose, kolektyvas ištransliavo turtingą emocinę amplitudę, leido pajusti vidinę laiko ir erdvės sklaidą.
Pasirodymo „ašis“ – Yanniso Kyriakideso „Dreams of the blind“ (2007), pagal kurį atlikėjai pavadino ne tik renginį, bet kuris tinka ir jų kūrybinės veiklos įprasminimui. Tarsi atspindys veidrodyje kūrinys leido pažvelgti į kolektyvo kūrybinį kelią ir pasiekimus nuo pradžių iki dabar. Taip pat skambėjo to paties kompozitoriaus „The Arrest“ (2010), Francesco Filidei „Toccata“ (1996) ir Raphaëlio Cendo „Décombres“ (2006).
Pokalbis su kompozitoriumi ir choro dirigentu Vaclovu Augustinu
Šiemet vasario mėnesį, po ilgų kūrybinių metų, buvo išleista pirmoji kompozitoriaus ir choro „Jauna muzika“ vadovo bei dirigento, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato Vaclovo Augustino autorinė plokštelė „Tau bet kokios sutemos šviesios“. Ji sudaryta iš dešimties 1996–2017 m. parašytų kompozicijų. Plokštelė pristatyta vasario 24 d. Vilniaus knygų mugėje. Taip pat albumas bus pristatytas koncertuose Kauno VDU Didžiojoje auloje (kovo 16 d.), Vilniaus rotušėje (kovo 21 d.), Šiaulių „Polifonijos“ salėje (kovo 24 d.) bei Druskininkų „Eglės“ sanatorijoje (balandžio 7 d.). Apie kūrybinius impulsus, chorą, jaudinantį gyvenimą ir tikėjimą pasakoja Vaclovas Augustinas.
Lietuvos muzikos ir teatro akademija kviečia chorinio dainavimo mėgėjus ir profesionalus dalyvauti projekte „Virtualus choras. Lietuva“. Projekto kūriniai skambės šių metų liepos 6-ąją, minint Valstybės dieną. Dainininkai giedos „Tautišką giesmę“ ir Vaclovo Augustino naują kūrinį „Sanctus“. „Tautišką giesmę“ diriguoja Modestas Pitrėnas, „Sanctus“ – V. Augustinas.
2018 metai – šimtosios Lietuvos valstybės atkūrimo metinės. Tai puiki galimybė suvienyti po visą pasaulį išsibarsčiusią tautą, kūrybišką ir dainingą kraštą, bendram tikslui. Šiai progai dedikuotas projektas „Virtualus choras: Lietuva [Vol.2]“ kviečia visus šalies piliečius ir išeivius parengti ir, švenčiant Valstybės dieną, sudainuoti du kūrinius.
Pirmą kartą „Virtualus choras. Lietuva“ buvo suburtas 2016 metais. Projektas sulaukė sėkmės bei Lietuvoje apsilankiusio vieno garsiausių šiuolaikinių chorui kuriančių kompozitorių, virtualaus choro idėjos kūrėjo Erico Whitacre’o palaikymo.
2018 m. vasario mėnesį, po ilgų kūrybinių metų, bus išleista pirmoji kompozitoriaus ir choro dirigento, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato Vaclovo Augustino autorinė plokštelė „Tau bet kokios sutemos šviesios“. Ją sudaro dešimt 1996–2017 metų laikotarpio kompozicijų, visokeriopai praturtinančių chorinės muzikos padangę. Plokštelės pristatymas ir pokalbis su autoriumi įvyks vasario 24 d. Knygų mugėje.
V. Augustino kūryba jau dvidešimt metų pasakoja turiningas muzikines istorijas, kurios žavi savo tikrumu ir gilia išmintimi. Visame pasaulyje, įvairiose erdvėse, nuolat skambanti jo muzika liudija apie kompozitoriaus kūrybos populiarumą. Nenuostabu, kad vadovaudamas Vilniaus miesto savivaldybės kameriniam chorui „Jauna muzika“, didžiąją savo darbų dalį paskyrė choriniams opusams, o ilgametės bendrystė su choru kelias bus įprasmintas pirmąja kompaktine plokštele. Šios kūrybinės raiškos kulminacija – keturi koncertai Kauno VDU Didžiojoje auloje (kovo 16 d)., Vilniaus Rotušėje (kovo 21 d.), Šiaulių „Polifonijos“ salėje (kovo 24 d.) bei Druskininkų „Eglės“ sanatorijoje (balandžio 7 d.). Taip pat bus galimybė išgirsti ir visą jaudinančio kūrybinio gyvenimo istoriją, kurią papasakos autorius.
III tarptautiniam Juozo Naujalio choro dirigentų konkursui pasibaigus
Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje spalio 24–27 d. vyko III tarptautinis Juozo Naujalio choro dirigentų konkursas, sulaukęs daug įvairių pasaulio šalių atstovų dėmesio. Pirmasis tarptautinis Juozo Naujalio choro dirigentų konkursas surengtas 1990 m., antrasis – 1994 metais. Įvairios priežastys lėmė, kad pirmųjų konkursų iniciatyva nutrūko net keliems dešimtmečiams, bet ypač džiugu, kad šis dirigentų konkursas atgimė atkurtos Lietuvos 100-mečio išvakarėse ir vėl įvyko daugiau nei po dvidešimties metų pertraukos. Beje, per šį laikotarpį, nuo 2004 m., LMTA Vargonų ir klavesino katedra keletą kartų rengė J. Naujalio vardu pavadintą jaunųjų vargonininkų konkursą. Choro dirigavimo katedra savo ruožtu konkurso idėją gvildeno seniai, kol galiausiai nutarta sumanymą įgyvendinti. Visą konkurso struktūrą bei eigą sudėliojo prof. Povilas Gylys, siūlydamas konkursą ir toliau vadinti Juozo Naujalio garbei, nes jo asmenybė choriniame gyvenime, ir ne tik, yra nepaprastai reikšminga. J. Naujalis – kompozitorius romantikas, vargonininkas, choro dirigentas ir pedagogas, vienas profesionaliosios lietuvių muzikos pradininkų bei pirmosios Lietuvos dainų šventės 1924 m. rengėjas ir dirigentas, atsidavęs tikslingam Lietuvos muzikinės kultūros puoselėjimui ir jaunųjų menininkų ugdymui.