7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Teatro anonsai

Ingrida Jankauskaitė

Įsijausti į kitų jausmus

Pokalbis su aktoriumi Jonu Baranausku

Aktorius Jonas Baranauskas sukūrė vaidmenis tokiuose spektakliuose kaip „Fragmentas“ (rež. Dmitrijus Krymovas, Klaipėdos dramos teatras (KLDT), 2023), „Storas sąsiuvinis“ (rež. Jokūbas Brazys, KLDT, 2023), „Lost Lost Lost“ (rež. Michałas Borczuchas, KLDT, 2022), „Meilė“ (rež. Agata Duda-Gracz, KLDT, 2022), „Varovai“ (rež. Elmārs Seņkovs, KLDT, 2021), „Borisas Godunovas“ (rež. Janas Klata, KLDT, 2021), „Mūsų klasė“ (rež. Oskaras Koršunovas, KLDT, 2019), „Kalės vaikai“ (rež. Eimuntas Nekrošius, KLDT, 2018), „Akmenys jo kišenėse“ (rež. Gytis Padegimas, Kauno miesto kamerinis teatras, 2016) ir kt.

Jonas Baranauskas spektaklyje „Lost Lost Lost“. D. Rimeikos nuotr.
Jonas Baranauskas spektaklyje „Lost Lost Lost“. D. Rimeikos nuotr.
Jonas Baranauskas spektaklyje „Storas sąsiuvinis“. Klaipėdos dramos teatro nuotr.
Jonas Baranauskas spektaklyje „Storas sąsiuvinis“. Klaipėdos dramos teatro nuotr.
Jonas Baranauskas, Saulius Ambrozaitis ir Džiugas Grinys spektaklyje „Storas sąsiuvinis“. Klaipėdos dramos teatro nuotr.
Jonas Baranauskas, Saulius Ambrozaitis ir Džiugas Grinys spektaklyje „Storas sąsiuvinis“. Klaipėdos dramos teatro nuotr.
Jonas Baranauskas, Digna Kulionytė ir Karolis Maiskis spektaklyje „Lost Lost Lost“. D. Rimeikos nuotr.
Jonas Baranauskas, Digna Kulionytė ir Karolis Maiskis spektaklyje „Lost Lost Lost“. D. Rimeikos nuotr.
Jonas Baranauskas spektaklyje „Lost Lost Lost“. D. Rimeikos nuotr.
Jonas Baranauskas spektaklyje „Lost Lost Lost“. D. Rimeikos nuotr.
Jonas Baranauskas spektaklyje „Meilė“. K. Łuszczyk nuotr.
Jonas Baranauskas spektaklyje „Meilė“. K. Łuszczyk nuotr.
Jonas Baranauskas spektaklyje „Varovai“. Klaipėdos dramos teatro nuotr.
Jonas Baranauskas spektaklyje „Varovai“. Klaipėdos dramos teatro nuotr.
Jonas Baranauskas spektaklyje „Varovai“. Klaipėdos dramos teatro nuotr.
Jonas Baranauskas spektaklyje „Varovai“. Klaipėdos dramos teatro nuotr.
Ingrida Ragelskienė

Kas liks iš siurrealizmo šiuolaikiniame Lietuvos teatre?

„Orfėjas“ Vilniaus mažajame teatre

Balandžio 26 diena, penktadienis, dvi žalsvu pliušu aptrauktos klasikinių formų sofos vaidina Orfėjo svetainės baldus naujausioje Vilniaus mažojo teatro (VMT) premjeroje. Sofos atrodo solidžiai, turi ratukus, yra saikingai manevringos, jas lengvai pakelia du aktoriai, netgi galima atlenkti atlošus ir tada jos virsta sofomis-lovomis, ant kurių efektingomis pozomis gali išsipleikti Euridikė, Arklys ir net pats Orfėjas, svajingai bylojantis siurrealistiniais dramaturgo Jeano Cocteau tekstais. Todėl, jei reikėtų įvardinti, kas labiausiai sieja režisieriaus Žilvino Vingelio spektaklio „Orfėjas“ sceninę būtį su dabartimi, su šiuolaikybe, nedvejodama nurodyčiau tas dvi žalias sofas, į VMT atgabentas iš tikrai neprasto baldų salono.

Agnė Šataitė, Greta Šepliakovaitė ir Tomas Rinkūnas spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Agnė Šataitė, Greta Šepliakovaitė ir Tomas Rinkūnas spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Lukas Dirsė ir Robertas Petraitis spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Lukas Dirsė ir Robertas Petraitis spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Tomas Rinkūnas ir Agnė Šataitė spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Tomas Rinkūnas ir Agnė Šataitė spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Kasparas Varanavičius ir Agnė Šataitė spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Kasparas Varanavičius ir Agnė Šataitė spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Greta Šepliakovaitė ir Tomas Rinkūnas spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Greta Šepliakovaitė ir Tomas Rinkūnas spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Kasparas Varanavičius spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Kasparas Varanavičius spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Agnė Šataitė ir  Kasparas Varanavičius spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Agnė Šataitė ir Kasparas Varanavičius spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Valda Bičkutė spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Valda Bičkutė spektaklyje „Orfėjas“. D. Matvejevo nuotr.
Rimgailė Renevytė, Ieva Tumanovičiūtė

Iš mūsų vaidybų

Laiškai apie teatrą (XIX)

Ankstesniuose laiškuose mūsų išsakytą subtilaus teatro meno ilgesį man atliepė režisieriaus Gintaro Varno spektaklis „Viktoras, arba Vaikai valdžioje“ (Lietuvos nacionalinis dramos teatras, 2024). Šis kūrinys leidžia mėgautis teatrališkumu, kai aktoriai virsta neatpažįstamais personažais, kai tarsi suaugęs vaikas įsitraukti į pasakojimą, panyri į kitą laikmetį ir savitą scenos pasaulį. Pasigėrėjimą kelia kiekvienas tiksliai spektaklio meninę visumą atitinkantis Gintaro Makarevičiaus scenografijos, Juozo Statkevičiaus kostiumų ir grimo, Martyno Bialobžeskio muzikos bei aktorių vaidybos elementas.

Vytautas Anužis, Rūta Jonikaitė, Elzė Gudavičiūtė ir Miglė Polikevičiūtė spektaklyje „Viktoras, arba Vaikai valdžioje“. D. Matvejevo nuotr.
Vytautas Anužis, Rūta Jonikaitė, Elzė Gudavičiūtė ir Miglė Polikevičiūtė spektaklyje „Viktoras, arba Vaikai valdžioje“. D. Matvejevo nuotr.
Rūta Jonikaitė ir Šarūnas Rapolas Meliešius spektaklyje „Viktoras, arba Vaikai valdžioje“. D. Matvejevo nuotr.
Rūta Jonikaitė ir Šarūnas Rapolas Meliešius spektaklyje „Viktoras, arba Vaikai valdžioje“. D. Matvejevo nuotr.
Kadras iš filmo „Mamutų medžioklė“
Kadras iš filmo „Mamutų medžioklė“
Ieva Navickaitė ir Inga Galinytė „Meninių akcijų savaitės“ renginyje „Išlikę / They will be after“. M. Norvaišos nuotr.
Ieva Navickaitė ir Inga Galinytė „Meninių akcijų savaitės“ renginyje „Išlikę / They will be after“. M. Norvaišos nuotr.
Scena iš spektaklio „Kaligula“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Kaligula“. D. Matvejevo nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Aldona Vilutytė spektaklyje „Bėgūnė“. L. Vansevičienės nuotr.
Sheridan Smith miuzikle „Sezono atidarymas“. J. Versweyveld nuotr.
Sheridan Smith miuzikle „Sezono atidarymas“. J. Versweyveld nuotr.
Martynas Petrikas

Teatro kritika mokslinių interesų lauke

Rasos Vasinauskaitės monografija „(Ne)pilkoji zona. Lietuvių teatro kritika 1920–1980 m.“

Lietuvių teatro kritika – ypatingas reiškinys. Chronologijos požiūriu rašyti teatrui ir apie teatrą lietuviškai imta anksčiau nei vaidinti ar režisuoti. Kritikos tekstų paliko įžymiausi visuomenės ir kultūros veikėjai (pvz., Jonas Basanavičius ar Juozas Miltinis). Jau tarpukario dvidešimtmečio (ir profesionalaus lietuvių teatro raidos) pradžioje nuolatinio recenzento publikacijos to meto dienraščiuose buvo įprastas dalykas. Per kiek daugiau nei šimtmetį lietuvių teatro kritika įgijo savitą kultūrą, istoriją ir tradicijas. Nepaisant to, kaip mokslinio tyrimo objektas ši veiklos sritis atrasta vėlai. Būta pavienių straipsnių, studentiškų darbų, tačiau sistemiška kritikos istorijos apybraiža pasirodo tik dabar – Rasos Vasinauskaitės „(Ne)pilkoji zona. Lietuvių teatro kritika 1920–1980 m.“ (Lietuvos kultūros tyrimų institutas, p. 528).

Rasos Vasinauskaitės monografijos „(Ne)pilkoji zona. Lietuvių teatro kritika 1920–1980 m.“ viršelis (dailininkė Skaistė Ašmenavičiūtė)
Rasos Vasinauskaitės monografijos „(Ne)pilkoji zona. Lietuvių teatro kritika 1920–1980 m.“ viršelis (dailininkė Skaistė Ašmenavičiūtė)
  PUSLAPIS IŠ 261  >>> Archyvas